eprintid: 33636 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/03/36/36 datestamp: 2022-01-22 09:37:25 lastmod: 2022-01-22 09:37:25 status_changed: 2022-01-22 09:37:25 type: article metadata_visibility: show title: Типи спрямованості особистості і науково-педагогічної діяльності викладача вищої школи language: ukraine abstract: У статті здійснено аналіз особливостей особистісної і науково-професійної спрямованості викладачів закладів вищої освіти. Актуальність дослідження випливає із того, що науково-педагогічна діяльність викладачів тісно пов’язана з їх творчим розвитком та професійним самовдосконаленням. Завданнями статті є дослідження особистісно-психологічних особливостей відповідної спільноти викладачів вищої школи, провідних типів спрямованості особистості та їх науково-педагогічної діяльності. За допомогою загальної теорії систем з'ясована системна кореляція головних категорій педагогіки у контексті типів спрямованості педагога. keywords: типи спрямованості особистості викладача; науково-педагогічна діяльність викладача; загальна теорія систем; наукова парадигма, професійна майстерність; професійне самовдосконалення creators_name: Дубасенюк, О. А. creators_name: Вознюк, О. В. creators_name: Копетчук, В. А. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 subjects: LB subjects: LB2300 divisions: pedangl full_text_status: public date: 2021 date_type: published publication: Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка volume: 36 number: 2 pagerange: 18-24 refereed: TRUE issn: 2311-2409 official_url: https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/304 referencetext: 1. Акмеология качества профессиональной деятельности специалиста. Ред. Н.В. Кузьмина. Санкт-Петербург. 2008. 376 с. 2. Вознюк О. В. Теоретичний базис акмеології. Теорія та методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти. Керівн. авт. кол. Н. В. Гузій ; Мін-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. Київ, 2018. С. 9-39. 3. Дубасенюк О.А. Методологія та методи науково-педагогічного дослідження. Житомир: Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2016. 258 с. 4. Дубасенюк О.А., Кузьміна Н.В. Факторні акме-моделі продуктивної професійної діяльності педагога загальноосвітньої та професійної шкіл. Сучасні акмеологічні дослідження: теоретико-методологічні та прикладні. К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. 912 с. 5. Пальчевський С.С. Акмеологія. Київ: Кондор, 2008. 398 с. 6. Сисоєва С.О. Акме-педагогіка: інтерактивне навчання дорослих. Сучасні акмеологічні дослідження: теоретико-методологічні та прикладні аспекти. К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. С. 19-32. 7. Теорія і практика професійної акмеології / Вознюк О.В., Дубасенюк О.А., Костюшко Ю.О., Осадчук Н.П., Сидорчук Н.Г. Житомир : Вид-во ПП «Євро-Волинь», 2020. 392 с. 8. Урманцев Ю.А. Начала общей теории систем. Системный анализ и научное знание. М.: Наука, 1978. С. 5–33. 9. Dubaseniuk О., Voznyuk A., Samoilenko O. (2020). Quality of Education – Ukrainian Experience. Didactica Slovenica. Pedagoška obzorja, 35, 132-146. URL: http://www.pedagoska-obzorja.si/Revija/Vsebine/vs20-1.html (Elsevier Bibliographic Databases, SCOPUS) 10. Vozniuk O. V., Dubaseniuk O. A. To the question of building the universal model of the development of world pedagogy and education (2000) Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences. Vol. 1 (100). DOI: https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(100).2020.5-14 11. Vozniuk O. V. Paradox-oriented educational paradigm. Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Київ, 2020. Вип. 94. С. 332-334. citation: Дубасенюк, О. А., Вознюк, О. В., Копетчук, В. А. (2021) Типи спрямованості особистості і науково-педагогічної діяльності викладача вищої школи. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка, 36 (2). с. 18-24. ISSN 2311-2409 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/33636/1/%D0%94%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA%2C%20%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%82%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0.pdf