%0 Conference Paper %A Вознюк, О. В. %B Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Духовно-інтелектуальне виховання і навчання в XXI столітті» %C Харків %D 2021 %F zu2:33766 %K творчість, здоров'я учасників освітнього процесу, когеренція, стрес, психолого-світоглядна деструкція, захисні психологічні механізми. %P 177-188 %T Психологія здоров’я %U http://eprints.zu.edu.ua/33766/ %X Здоров'я як психофізіологічна сутність розуміється як стан функціонально-соматичної цілісності людського організму, яке забезпечує повноту і різноманітність всього безлічі процесів цього організму. Втрата здоров'я людським організму реалізується як втрата ним зазначеного вище стану цілісності / когерентності в результаті певних дій на організм з боку зовнішнього і / або внутрішнього середовища, що, відповідно до другого початку термодинаміки, призводить до підвищення ентропії, тобто до активізації процесів розпаду організму через неузгодженість біоритмів і функцій його клітин, органів і систем. Психологічні аспекти здоров'я реалізуються у контексті таких теорій та концепцій, як теорія стресу Г. Сельє, інформаційна теорія стресу П.В. Симонова, теорія когнітівного дисонансу Л. Фестінгера, концепція надситуативной активності В.А. Петровського і Е.Дісі, теорія творчості як неадаптівної активності Д. Б. Богоявленської, концепція, що встановлює кореляцію між внутрішньою мотивацією людини і її творчою діяльністю, положення про самоактуалізовану особистість А. Маслоу, теорія психологічного захисту та ін.