%0 Journal Article %A Федорова, М. А. %D 2022 %F zu2:34075 %J Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». %K ігрова діяльність, ознайомлювальна гра, відображувальна гра, сюжетно-відображувальна гра, ранній вік. %P 119-124 %T Взаємодія закладу дошкільної освіти і сім’ї у розвитку відображувальної гри дітей %U http://eprints.zu.edu.ua/34075/ %X У статті автором проаналізовано проблему розвитку відображувальної гри у ранньому дитинстві, а також напрями роботи закладу дошкільної освіти і сім’ї у розвитку ігрової діяльності дітей. Гра не виникає спонтанно, а формується тільки в результаті засвоєння дитиною ігрових дій, способів організації гри в процесі спільної з дорослим діяльності. Другий рік життя дитини характеризується появою відображувальної гри, змістом якої є дії з предметами відповідно до їх функціонального призначення; після 2,5 років розвивається сюжетно-відображувальна гра, що включає відображення дитиною різних сюжетів, близьких за досвідом, проте є предметною за своїм змістом. У процесі відображувальної гри дитина оволодіває такими уміннями: переносити засвоєні дії на інші предмети, відокремлювати дії від предмета, усвідомлювати власні дії та порівнювати їх із діями однолітків і дорослих. На основі аналізу наукової літератури виділено педагогічні умови розвитку відображувальної гри у дітей раннього віку, яких необхідно дотримуватись в сім’ї і ЗДО: розвиток інтересу до іграшок; створення предметно-ігрового середовища в групі ЗДО і сім’ї; розвиток у дітей предметних та ігрових дій; знайомство з функціональним використанням різних предметів і предметів – замінників; забезпечення емоційного і мовленнєвого супроводу відображувальної гри; розвиток сюжетно-відображувальної гри наприкінці раннього віку. Становлення відображувальної гри здійснюється у напрямі від формування однієї ігрової дії, потім приділяється увага формуванню ланцюжка ігрових дій і, нарешті, здійснюється поєднання 2-3 ігрових ліній.