eprintid: 34075 rev_number: 21 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/03/40/75 datestamp: 2022-06-03 20:52:38 lastmod: 2023-01-19 08:39:57 status_changed: 2023-01-19 08:39:57 type: article metadata_visibility: show title: Взаємодія закладу дошкільної освіти і сім’ї у розвитку відображувальної гри дітей language: ukraine abstract: У статті автором проаналізовано проблему розвитку відображувальної гри у ранньому дитинстві, а також напрями роботи закладу дошкільної освіти і сім’ї у розвитку ігрової діяльності дітей. Гра не виникає спонтанно, а формується тільки в результаті засвоєння дитиною ігрових дій, способів організації гри в процесі спільної з дорослим діяльності. Другий рік життя дитини характеризується появою відображувальної гри, змістом якої є дії з предметами відповідно до їх функціонального призначення; після 2,5 років розвивається сюжетно-відображувальна гра, що включає відображення дитиною різних сюжетів, близьких за досвідом, проте є предметною за своїм змістом. У процесі відображувальної гри дитина оволодіває такими уміннями: переносити засвоєні дії на інші предмети, відокремлювати дії від предмета, усвідомлювати власні дії та порівнювати їх із діями однолітків і дорослих. На основі аналізу наукової літератури виділено педагогічні умови розвитку відображувальної гри у дітей раннього віку, яких необхідно дотримуватись в сім’ї і ЗДО: розвиток інтересу до іграшок; створення предметно-ігрового середовища в групі ЗДО і сім’ї; розвиток у дітей предметних та ігрових дій; знайомство з функціональним використанням різних предметів і предметів – замінників; забезпечення емоційного і мовленнєвого супроводу відображувальної гри; розвиток сюжетно-відображувальної гри наприкінці раннього віку. Становлення відображувальної гри здійснюється у напрямі від формування однієї ігрової дії, потім приділяється увага формуванню ланцюжка ігрових дій і, нарешті, здійснюється поєднання 2-3 ігрових ліній. keywords: ігрова діяльність, ознайомлювальна гра, відображувальна гра, сюжетно-відображувальна гра, ранній вік. creators_name: Федорова, М. А. ispublished: pub subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2022 date_type: published publication: Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». pagerange: 119-124 refereed: TRUE citation: Федорова, М. А. (2022) Взаємодія закладу дошкільної освіти і сім’ї у розвитку відображувальної гри дітей. Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».. с. 119-124. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/34075/1/2022%20%D0%96%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%80%20%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97.pdf