%0 Generic %A Купрійчук, І. С. %A Ситняківська, С. М. %D 2022 %F zu2:34877 %K Педагог, соціальна педагогіка, професія, соціалізація, проблематика %T Педагогіка соціалізації як теоретична проблема та напрями її практичної професійної діяльності %U http://eprints.zu.edu.ua/34877/ %X Наразі педагогіка соціалізації вважається досить молодою наукою. Це пов’язано з тим, що раніше її розглядали як складову процесу виховання, але з часом вона змогла відокремитися. В умовах сучасності вивченням та дослідженням питання педагогіки соціалізації займається не так багато науковців. Проте серед цієї когорти можна виділити наукову школу професора Рогальської-Яблонської Інни Петрівни, що носить назву «Педагогіка соціалізації дітей та молоді». Окрім цього дана наукова школа є дуже хорошим підґрунтям для підготовки та супроводу молодих науковців, які безпосередньо бажають розвивати тему педагогіки соціалізації. Саме завдяки школі Рогальської-Яблонської І.П. формується інформативна наукова база педагогіки соціалізації. Проте це лише основа та початок її розвитку як окремої науки. Тому на основі цього можна зробити висновок, що актуальність розгляду та розвитку теми педагогіки соціалізації базується на невеликій кількості теоретичних підходів, які мають безпосереднє відношення до формування особистості у дітей та дорослих в різних соціальних інституціях, котрі в свою чергу направлені на активне сприяння для самореалізації особистості. Також варто акцентувати увагу на тому, що сьогоденний розвиток освітньої системи України має досить багато певних особливостей, які власне і задають напрямок тенденціям формування різноманітних моделей освіти усієї держави в цілому. Власне згадані тенденції і окреслюють позитивне спрямування процесу педагогіки на особистісний розвиток, самовизначення, а також самоактуалізацію.