%0 Journal Article %A Григор'єва, Т. Ю. %A Михайлова, О. С. %A Гуманкова, О. С. %D 2021 %F zu2:34902 %J Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка» %N 12(44) %P 36-45 %T Інтерактивні методи навчання іноземних мов дорослих %U http://eprints.zu.edu.ua/34902/ %X У статті здійснено аналіз вітчизняної та зарубіжної науково-педагогічної літератури з питань освіти дорослих в цілому та навчання іноземних мов дорослої аудиторії зокрема; надано визначення понять «освіта дорослих», «андрагогіка», «дорослість». Проаналізовано теоретичні основи навчання іноземних мов дорослих, визначено основні фактори, що впливають на ефективність засвоєння мови, та систематизовано основні принципи навчання дорослих. У статті виокремлено характеристики дорослого слухача як суб’єкта вивчення іноземних мов, висвітлено ряд підходів до їх класифікації та надано більш детальну характеристику деяким з них. Розглянуто роль викладача в організації навчання дорослої аудиторії та визначено завдання в контексті їх професійної діяльності. З’ясовано, що провідною роллю викладача є роль фасилітатора та модератора. Окремо представлено класифікацію ролей викладача у процесі навчання іноземних мов. Охаракте-ризовано зміст, організацію та умови інтерактивного навчання, розглянуто класифікації інтерактивних технологій вітчизняних дослідників за формами навчання. Особливу ува-гу приділено принципу групової взаємодії та організаційним етапам групового навчання дорослих, яке автори розглядають як сприятливе середовище для ефективного вивчення іноземної мови. Систематизовано результати інтерактивного навчання та наведено при-клади його різноманітних форм і методів. Систематизовано ознаки, функції та переваги тих інтерактивних методів, які забезпечують ефективне навчання іноземних мов дорос-лих. Зокрема, розглянуто методи кейс-навчання, ділової навчальної гри, проєктів та роз-глянуто форми кооперативного методу навчання. Крім того, у статті визначено роль сучасних освітніх технологій у процесі удосконалення мовленнєвих та мовних навичок дорослих, а саме переваги використання мультимедійних засобів навчання для успішного оволодіння іноземними мовами.Ключові слова: андрагогічний підхід, навчання дорослих, іноземні мови, інтерактивне навчання, методи навчання.