%0 Journal Article %@ 2308-4855 %A Поліщук, Л. П. %A Пушкар, Т. М. %D 2020 %F zu2:35482 %I Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка %J Актуальні питання гуманітарних наук %K професійна підготовка, євроінтеграція, зовнішні і внутрішні фактори, європейський досвід %N 33 %P 282-288 %T Зовнішні і внутрішні чинники розвитку системи професійної підготовки вчителів Англії в умовах формування європейського простору вищої освіти %U http://eprints.zu.edu.ua/35482/ %V 2 %X У статті розглядається історико-педагогічний аналіз професійної підготовки майбутніх учителів; визначе- ні об’єктивні чинники, які вплинули на розвиток системи педагогічної освіти Англії. З’ясовано, що реформування системи підготовки майбутніх учителів Англії спричинено внутрішніми і зовнішніми чинниками. До зовнішніх чинників ми відносимо входження в освітній простір Європи, здійснення модернізації освітньої діяльності в контексті європейських вимог до підвищення рівня підготовки вчителів, до внутрішніх чинників – оновлення системи професійної підготовки майбутніх учителів. Детальне вивчення нормативних документів дозволяє стверджувати, що в Європі відбуваються кардинальні зміни як у системі педагогічної освіти, так і у вимогах до рівня готовності майбутніх учителів загалом. Ці вимо- ги виступають європейськими орієнтирами щодо створення комплексів програм, спрямованих на оновлення зміс- ту професійної підготовки майбутніх учителів в умовах інтеграції європейських країн, зокрема Англії й України. У статті проаналізовано вимоги до професійної підготовки вчителів в Англії і встановлено, що стрижневи- ми державними документами стандартизації базової підготовки вчителів є Національний стандарт кваліфіко- ваного вчителя, спрямований на запровадження кваліфікаційних (професійних) вимог до підготовки майбутніх учителів, які працюватимуть на різних ключових рівнях шкільної освіти.