%0 Journal Article %A Чернишова, А. М. %D 2022 %F zu2:35971 %J Перспективи та інновації науки %K дитячий музичний фольклор, естетичне виховання, культура, молодші школярі, народна музична творчість, українська народна пісня. %N 2(7) %P 721-729 %T Використання українського дитячого музичного фольклору як ефективна умова естетичного виховання молодших школярів %U http://eprints.zu.edu.ua/35971/ %X У статті актуалізовано проблему використання українського дитячого музичного фольклору як ефективної умови естетичного виховання молодших школярів. Встановлено, що органічною частиною духовної культури народу є музична культура людини. З’ясовано, що в контексті національної культури існує багато невизначених аспектів проблеми музично-естетичного розвитку особистості. Сформульовано основну мету статті – з’ясувати шляхи підвищення ефективності розвитку музично-естетичної культури дітей початкової ланки освіти. Проведений аналіз наукових праць з досліджуваної проблеми свідчить: музика більше, ніж будь-який інший вид мистецтва, впливає на формування ідейних і морально-етичних почуттів, національної самосвідомості, виховання всебічно розвиненої особистості, засвоєння історії та культури свого народу. Педагогічна практика давно цікавилась питаннями впливу народної творчості на виховання дітей, значне місце в якій належить музичному фольклору. Українська народна пісня вважається справжнім золотим фондом української музичної культури. Для формування естетичного ставлення дітей до української народної музики необхідно спрогнозувати їх загальний рівень естетичного розвитку та виявити естетичні потреби та інтереси, властиві школярам цього віку. З’ясовано, що молодший шкільний вік є важливим періодом для оволодіння національною культурою, накопичення знань та формування людських цінностей у конкретному середовищі. Проведений аналіз шкільних програми з музики для 1-4 класів свідчить: народна пісня відіграє важливу роль у навчанні, а головне завдання вчителя – допомогти дітям зрозуміти її музично-поетичну гармонію. Програма з музики для учнів початкової школи побудована на творах дитячого фольклору та календарно-обрядової тематики. Визначено, що особливої уваги потребує не сам музичний твір, а викликані його сприйняттям настрої, почуття, думки дітей. Значний вплив на музично-естетичний розвиток учнів матиме їхня участь у позакласній діяльності, де для фольклору більш широкий простір. Констатовано, що використання українського пісенного фольклору в навчально-виховній роботі підвищує ефективність розвитку музично-естетичної культури дітей початкової ланки освіти.