%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Гедзюк, Д. О. %A Вовченко, І. І. %A Литвинчук, Ю. Ю. %A Левчук, Л. І. %D 2022 %F zu2:35991 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K секція, волейболісти, фізична підготовка, техніко-тактична підготовка %N 14 %P 16-22 %T Фізична і техніко-тактична підготовленість школярів на заняттях з волейболу у сільській місцевості %U http://eprints.zu.edu.ua/35991/ %X Актуальність теми дослідження. Волейбол є ефективним засобом фізичного виховання, а також засобом зміцнення здоров’я, відпочинку та спілкування з друзями. Аналіз літератури, яка висвітлює роботу фахівців галузі вказує на те, що спортивна гра у волейбол зазнала змін у правилах змагань; багато фахівців розглядають особливості тренувального процесу волейболістів. Широко використовується ця гра у процесі фізичного виховання школярів, студентської молоді як засіб зміцнення здоров’я та підвищення рухової активності. Але залишається актуальним питання дослідження показників фізичної, технічної, тактичної підготовленості школярів та використання засобів фізичного виховання для їх удосконалення. Мета дослідження – виявити взаємозв’язок показників фізичної та техніко-тактичної підготовленості школярів, які займаються у секціях з волейболу у закладах загальної середньої освіти сільської місцевості. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати роботи. У результаті порівняльного аналізу між групами дітей, які відвідують секцію волейболу в Гімназії та в Ліцеї у сільській місцевості виявлено, що показники техніко-тактичної підготовленості волейболістів знаходиться на нижче середньому рівні. Показники технічної підготовленості виявили кращими у здобувачів Ліцею, а показники зіграності команди були кращими у волейболістів Гімназії. За результатами проведеного кореляційного аналізу показників фізичної підготовленості з показниками техніко-тактичної підготовленості школярів , які відвідують секцію волейболу встановлено взаємозв’язок в Гімназії (r до 0,728) Ліцеї (r до 0,759).