%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Лупаїна, І. С. %A Ляшевич, А. М. %A Волинець, Т. С. %A Чернуха, В. С. %D 2022 %F zu2:35995 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K антропометрія, здоров’я, діти, перший клас, другий клас %N 14 %P 23-28 %T Оцінка фізичного розвитку учнів початкових класів %U http://eprints.zu.edu.ua/35995/ %X Актуальність теми дослідження. Серед першочергових завдань, які стоять перед охороною здоров'я та освітою, є турбота про здоров'я дітей, його збереження та зміцнення. Фізичний розвиток учнів, в залежності від місця проживання, представлений у багатьох працях [1; 3; 4; 6-8]. В особливому значенні постає проблема фізичного розвитку учнів сільських шкіл, для яких характерними є особливості, зумовлені соціальними, територіальними, економічними, географічними та демографічними процесами [11]. Але, у доступній нам науковій літературі присутні лише епізодичні дані щодо фізичного розвитку учнів початкових класів, що і зумовило мету нашого дослідження. Мета – визначити рівень та здійснити порівняльну оцінку фізичного розвитку учнів початкових класів. Методи дослідження: аналіз наукових джерел, методика О. Дубогай [2], індекс Піньє [14], методи математичної статистики. Результати роботи. Антропометричні дані учнів не відповідають віковим стандартам. У досліджуваних учнів переважав астенічний тип конституції тіла. Згідно методики О. Дубогай, 5 % учнів першого класу мали низький рівень фізичного розвитку, 10 % нижче середнього, 50 % середній, 25 % вищий за середній і 10 % високий рівень фізичного розвитку. Рівень фізичного розвитку учнів 2 класу виявився наступним: 5 % мали низький, також 5 % учнів мали рівень фізичного розвитку нижче середнього, 10 % середній, 40 % вищий за середній і 40 % мали високий рівень фізичного розвитку. Ключові висновки. Антропометричні показники учнів першого класу не відповідають віковим стандартам. У дітей переважає астенічний тип конституції тіла. У половини учнів 1-го класу середній рівень фізичного розвитку. По 40 % учнів 2 класу мали рівень фізичного розвитку вищий за середній та високий рівень фізичного розвитку.