%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Кутек, Т. Б. %A Ахметов, Р. Ф. %A Шаверський, В. К. %A Чорна, М. Є. %D 2022 %F zu2:36004 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K управління, прогнозування, результативність, параметри підготовки %N 14 %P 67-74 %T Індивідуалізація навчально-тренувального процесу кваліфікованих спортсменів %U http://eprints.zu.edu.ua/36004/ %X Актуальність теми дослідження. У статті розглядається можливість підвищення ефективності управління багаторічним навчально-тренувальним процесом кваліфікованих спортсменів шляхом індивідуалізації їх спортивної підготовки у процесі послідовного вирішення задач прогнозування результативності. Запропонована методика базується на забезпеченні стабільного, збалансованого, за ресурсами та періодами функціонування об’єкта (спортсмена) при спробі досягнути ним поставленої мети. Засоби управління – спеціальна фізична та технічна підготовленість спортсмена. Мета роботи. Вдосконалити управління навчально-тренувальним процесом кваліфікованих спортсменів шляхом індивідуалізації їх спортивної підготовки. Методи дослідження: векторний аналіз у багатовимірному евклідовому просторі; теорія матриць, сингулярні числа та спектральні представлення; дисперсійний та факторний аналіз у математичній статистиці; функціонально-програмне забезпечення вирішення математичних задач на базі сучасного пакету прикладних програм типу Matlab. Результати роботи. Результати проведених досліджень свідчать, що запропонована методика індивідуалізації підготовки спортсменів є ефективною для використання у навчально-тренувальному процесі. Висновки. Встановлено, що адаптація навчально-тренувального процесу, за наявності зниження швидкості підвищення результативності, полягає в аналізі регресійної формули, як лінійної функції певної кількості спеціальних фізичних і технічних параметрів, і прийняття рішення про підвищення показників найбільш інформативних і значущих параметрів.