eprintid: 36014 rev_number: 7 eprint_status: archive userid: 1500 dir: disk0/00/03/60/14 datestamp: 2023-02-02 16:12:29 lastmod: 2023-02-02 16:12:30 status_changed: 2023-02-02 16:12:29 type: article metadata_visibility: show title: Формування професійно-комунікативних компетентностей у майбутніх тренерів з різних видів спорту language: ukraine abstract: Актуальність теми дослідження. Для забезпечення ефективного освітнього процесу у закладах вищої освіти необхідно орієнтуватися на всебічний комунікативний розвиток здобувачів, удосконалення їхніх мовленнєвих навичок і вмінь правильно й виразно передавати думки, зміцнення зв’язку змісту навчання з їхньою майбутньою професійною діяльністю. Професійно-комунікативна компетентність є дуже важливою для тренерів з різних видів спорту, оскільки їх діяльність безпосередньо пов’язана зі спілкуванням з учнями, батьками, колегами. Тому постала потреба навчання мови як засобу професійного спілкування, яка є необхідністю ґрунтовного формування комунікативної компетентності тренера для забезпечення професійного спілкування. Мета статті полягає в обґрунтуванні та реалізації педагогічних умов формування професійно-комунікативної компетентності у майбутніх тренерів з різних видів спорту. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, бесіда, анкетування, оцінювання знань з основної і вибіркової освітньої компоненти, педагогічний формувальний експеримент для оцінювання ефективності засобів формування професійно-комунікативної компетентності здобувачів, методи математичної статистики. Дослідження проводилися в ЖДУ ім. І. Франка у 2019-2021 роках, в якому взяло участь 63 здобувачі: експериментальна група (n=33) займалася за авторською методикою формування професійно-комунікативної компетентності, здобувачі контрольної групи (n=30) займалися за освітньою програмою університету. Результати роботи та ключові висновки. Формування професійно-комунікативних компетентностей майбутніх тренерів у процесі фахової підготовки було спрямовано на оволодіння здобувачами ґрунтовними знаннями, уміннями та навичками з дисциплін основної освітньої компоненти навчального плану. Застосовано такі форми підготовки, як лекції, практичні заняття, індивідуальна та самостійна робота, виробнича практика, де було використано активні методи навчання та тренування спортсменів. keywords: освітній процес, освітні компоненти, комунікативні компетентності, професійна комунікація, здобувачі creators_name: Грибан, Г. П. creators_name: Скорий, О. С. creators_name: Опанчук, Д. Р. creators_name: Косенко, Н. В. ispublished: pub subjects: AZ divisions: sch_the full_text_status: public date: 2022-12 date_type: published publication: Фізична культура, спорт та здоров'я нації number: 14 publisher: Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка pagerange: 135-143 refereed: TRUE issn: 2071-5285 citation: Грибан, Г. П., Скорий, О. С., Опанчук, Д. Р., Косенко, Н. В. (2022) Формування професійно-комунікативних компетентностей у майбутніх тренерів з різних видів спорту. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (14). с. 135-143. ISSN 2071-5285 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/36014/1/135-143.pdf