%0 Journal Article %@ 2663-6085 %A Щерба, Н. С. %D 2023 %F zu2:36438 %I ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» %J Інноваційна педагогіка %K великий клас, переваги роботи в великому класі, труднощі та стратегії вчителя, управління класом, зворотний зв'язок, залучення учнів до роботи, комфортний психологічний мікроклімат, роздаткові матеріали. %N 56 %P 40-43 %T Особливості навчання іноземних мов у великому класі: співвідношення труднощів і стратегій %U http://eprints.zu.edu.ua/36438/ %V 2 %X Стаття присвячена проблемі підготовки вчителів іноземної мови закладів загальної середньої освіти до подолання типових труднощів, що виникають у роботі з великими класами. У статті наведено нормативні вимоги щодо поділу учнів на групи відповідно до типу навчального закладу; розкрито сутність таких понять як: "великий клас" у контексті середньої та вищої освіти, "стратегія" та "стратегія вчителя". У статті також запропоновано перелік переваг роботи у великому класі та класифікації відповідних труднощів учителя (фізичні, психологічні та технічні; специфічні та неспецифічні для навчання іноземної мови). Зважаючи на те, що метою статті є аналіз труднощів і відповідних до них стратегій учителя в контексті навчання іноземної мови у великому класі, основна увага зосереджується на вивченні їх співвідношення. Запропонований перелік складається з таких блоків, як: стратегії управління класом (дотримання дисципліни у класі та забезпечення відвідування занять), стратегії залучення всіх учнів до роботи, стратегії забезпечення зворотного зв'язку, врахування навчальних можливостей та індивідуальних відмінностей учнів; стратегії створення комфортного психологічного мікроклімату, стратегії підготовки роздаткових матеріалів (і, зокрема, додаткових засобів навчання). Серед стратегій, що найчастіше пропонуються дослідниками для оптимізації роботи в великому класі, вирізняються: запровадження філософії автономії навчання (заохочення взаємонавчання, взаємоперевірки та взаємоконтролю; зосередження на парній і груповій формах роботи); вироблення класних правил поведінки, вивчення та врахування інтересів учнів у змісті занять, урізноманітнення завдань, використання прикладів з життя; використання різноманітних ігор і проектних завдань; надання учням можливості самим обирати, хто відповідатиме (наприклад, за допомогою капелюха чи коробки, з яких учні діставатимуть картки з іменами); зацікавленість учителя в доповненнях та прикладах з боку учнів, заохочення запитань і побажань до вчителя; врахування вікових особливостей учнів у плануванні складності та тривалості завдань.