%0 Conference Paper %A Вознюк, О. В. %B Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: вітчизняний і світовий досвід упровадження : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції %C Український державний університет імені Михайла Драгоманова %D 2023 %F zu2:36918 %K творчість, стрес, здоров'я учасників освітнього процесу %P 29-32 %T Творчість як наріжний інструмент здоров’я учасників освітнього процесу %U http://eprints.zu.edu.ua/36918/ %X Здоров’я людини як психофізіологічна сутність розуміється як стан функціональної та соматичної цілісності (узгодженості) організму людини, що забезпечує повноту та розмаїття процесів цього організму. Руйнування здоров’я відбувається як втрата згаданого стану цілісності в результаті шкідливого впливу середовища, що призводить до збільшення хаосу/ентропії. Теорія стресу (Г. Сельє), інформаційна теорія стресу (П. Симонов), теорія когнітивного дисонансу (Л. Фестінгер), теорія творчості як неадаптивної активності (Р.Райян, Е. Діcі) дозволяють зробити висновок, що творчість є основоположним фактором здоров’я людини.