%0 Journal Article %@ 2663-6085 %A Анічкіна, О. В. %A Камінський, О. М. %A Євдоченко, О. С. %D 2023 %F zu2:38342 %I ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» %J Інноваційна педагогіка %K професійна освіта, професійна компетентність, майбутні хіміки, майбутні фармацевти, викладач хімії, хімічні дисципліни, фармацевтична хімія, професійна спрямованість. %N 64 %P 92-95 %T Актуальні питання професійної підготовки майбутніх фахівців: хімічний аспект %U http://eprints.zu.edu.ua/38342/ %V 1 %X Стаття присвячена вивченню можливостей вдосконалення професійної підготовки фахівців за освітніми програмами, які передбачають оволодіння хімічними компетентностями. Наведено обґрунтування важливості вивчення хімічної науки здобувачами значної кількості спеціальностей в закладі вищої освіти. Охарактеризовано створення підґрунтя здобуття кваліфікації викладача хімії через усвідомлення необхідності оволодіння хімічними компетентностями значною кількістю фахівців, необхідністю викладання в закладах вищої освіти не тільки класичних, традиційних хімічних дисциплін, а й сучасних професійно орієнтованих, пріоритетних для здобувачів вищої освіти різних спеціальностей. Запропоновано результати аналізу освітніх програм і навчальних планів підготовки фахівців за всіма спеціальностями, за якими можливе здобуття освіти в Україні щодо необхідності формування хімічних компетентностей та запропонований їх поділ за кількістю виучуваних хімічних освітніх компонент. Встановлено необхідність вивчення системи підготовки викладачів хімії в закладах вищої освіти, її уніфікації та структурування з урахуванням вимог розвитку спеціальності та регіональних потреб ринку праці та для забезпечення зростаючих потреб держави та суспільства в фахівцях різних професій. Наведені результати аналізу навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти різних спеціальностей з метою визначення проблем професійної орієнтації на регіональні робочі місця та можливості отримання необхідних компетентностей для пріоритетного місця працевлаштування. Визначені основні причини слабкої орієнтованості освітніх програм і навчальних планів на перше місце працевлаштування здобувачів вищої освіти. Розглянуто результати діагностувального опитування здобувачів вищої освіти спеціальності «102 Хімія» щодо сформованості інтересу та бажання до вивчення фармацевтичної хімії, як прикладу професійно орієнтованої вибіркової дисципліни.