%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Власюк, О. О. %A Федоряка, А. В. %D 2023 %F zu2:38678 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K фізичні якості, підготовленість, допоміжний інвентар, педагогічні положення %N 16 %P 59-64 %T Розвиток активної гнучкості на заняттях з художньої гімнастики у дівчаток 8-9 років %U http://eprints.zu.edu.ua/38678/ %X Актуальність теми дослідження. Художня гімнастика – один з найпопулярніших видів спорту в нашій країні. Сучасна художня гімнастика пред’являє високі вимоги до фізичної і технічної підготовки спортсменів. Для оволодіння всім арсеналом засобів, характерних для сучасної художньої гімнастики, необхідний мати досить високий рівень розвитку гнучкості, а особливо активної гнучкості як одного із її видів. Виконання різноманітних рівноваг, стрибків і інших вправ в художній гімнастиці по своїй біомеханічній сутності вимагає гарної рухливості в суглобах, а деякі вправи взагалі повністю залежать від рівня розвитку цієї якості. При високому рівні рухливості в суглобах виникають передумови для економічних рухів, тому що виявляється більша вихідна довжина м’язів, це дозволяє виявити більшу силу, зчленування стають більше рухливими і збільшується амплітуда рухів і статичних положень. Аналіз сучасних тенденцій розвитку художньої гімнастики свідчить, що вимоги до прояву гнучкості спортсменів стають дедалі більшими. У численних дослідженнях, які проведено у напрямку вивчення даної проблеми зроблені висновки про необхідність розвитку активної гнучкості у дівчат, що займаються художньою гімнастикою. Мета дослідження – експериментально обґрунтувати систему розвитку активної гнучкості дівчаток 8-9 років з використанням допоміжного інвентарю на заняттях художньою гімнастикою. У дослідженні брало участь група з 12 дівчаток, віком 8-9 років, які займаються художньою гімнастикою. Експериментальна система розвитку активної гнучкості включала вправи з використанням таких приладів: гумова стрічка, гімнастичний блок, обтяжувачі для рук та ніг. При проведенні експерименту застосовувалися такі методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Результати дослідження. Порівняльний аналіз результатів педагогічного тестування після педагогічного експерименту показав, що у групі дівчат, які займалися художньою гімнастикою, спостерігався вірогідний приріст показників активної гнучкості. У ході дослідження було доведено, що виконання вправ з допоміжними приладами позитивно вплинуло на розвиток і активної гнучкості у дівчаток 8-9 років. Показники рівня розвитку активної гнучкості в групі зросли з до середнього і вище середнього рівня.