%0 Journal Article %@ 2710-3579 %A Гаращук, К. В. %D 2023 %F zu2:38831 %I ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" %J Нові технології навчання %N 97 %P 27-33 %T Нормативно-правове забезпеченнябританських освітніх реформ неолейбористських урядів Тоні Блера %U http://eprints.zu.edu.ua/38831/ %X Вивчення позитивного закордонногодосвіду в царині реформування шкільної освіти може стати одним із важливих чинників розбудови українського шкільництва. У цьому плані особливо цікавою та корисною для нас є реформаторська діяльність британських неолейбористських урядів, очолюваних Тоні Блерому 1997–2008 рр. Багаторічніпослідовні реформи шкільництва, проведеніблерівськими урядовцями, суттєво змінили на краще загальну ситуацію в середній освіті Сполученого Королівства. Інноваційний потенціал здебільшого продуктивних неолейбористських освітніх реформвартий усебічного вивчення для можливого застосовування і в українських загальноосвітніх закладах. Мета статті –характеристика британськогодосвіду реформування загальної середньої освіти, здійсненого урядами Тоні Блера, з позиції можливостей їхньоготворчого використання в українськомушкільництві. Методи дослідження: теоретичні –загальнонаукові (аналіз, синтез, порівняння та узагальнення, необхідні для вивчення ключових документів неолейбористських освітніх реформ урядів Тоні Блера й наукових студій із досліджуваної проблеми); конкретнонаукові –діахронний аналіз і контент-аналіз, застосовані з метою характеристики неолейбористських реформ; системно-функціональний аналіз,який дав змогувстановити теоретичне підґрунтя досліджуваних явищ; метод наукової екстраполяції, використаний для визначення перспектив можливого втілення британського досвіду структурних реформ у системі загальної середньої освіти в Україні. Загаломпослідовна робота неолейбористських урядовців із структурного реформування британського шкільництва значно розширила можливості вибору освітніх послуг, їхньоїперсоналізації та підвищення якості навчання. Завдяки неолейбористському реформуванню британська загальна середня освіта отримала визначальні структурні перетворення на всіх рівнях функціонування. Модернізації сучасного українського шкільництва може сприяти ознайомлення з блерівським досвідом диверсифікації середньої освіти в поєднанні з неодмінним дотриманням рівних освітніх можливостей і соціальної справедливості; персоналізаціянавчання; неухильне перетворення школиз виключно навчального закладу на осередок громадського життя. Загальний інноваційний потенціал блерівських освітніх реформ потребує подальшого ґрунтовного вивчення й дослідження. Ключові слова:освітні реформи, уряди Тоні Блера, заклади середньої освіти,диверсифікація, розширені школи, підвищення якості навчання, освітній вибір, персоналізація навчання