eprintid: 39135 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 6051 dir: disk0/00/03/91/35 datestamp: 2024-03-02 21:21:52 lastmod: 2024-03-02 21:21:52 status_changed: 2024-03-02 21:21:52 type: experiment metadata_visibility: show title: Психологічні особливості професійного вигорання педагогічних працівників ДНЗ language: ukraine abstract: Професійне вигорання – це один із у психологічній науці механізмів психологічного захисту. Цей симптом трактується як негативний через те, що людина перебуває у стані особистісної та емоційної відстороненості від інших, незадоволеності собою. Ряд науковців «професійне вигорання» розглядають цей синдром як один із проявів стресу, з яким стикається людина у власній професійній діяльності. Цей термін - загальна назва наслідків тривалого стресу і певних видів професійної кризи. Оскільки дані сучасних досліджень унаочнили так, що «професійне вигорання» можна вирізнити від інших форм стресу не лише концептуально, а й емпірично, виникла необхідність у систематичних наукових дослідженнях цього синдрому. Мета дослідження – визначити психологічні особливості професійного вигорання працівників ДНЗ, розробити та апробувати програму зниження проявів професійного вигорання у педагогів. Теоретичною та методологічною основою нашого дослідження слугували науково-психологічні підходи до проблеми емоційного вигорання вітчизняних науковців (В.Орел, Д.Трукова, В.Бойка, М.Скугаревського) та зарубіжних вчених (А.Пінеса, С.Джексона, К.Маслач та ін.). Із метою реалізації поставлених завдань нами були використанні такі методи: аналіз соціально-психологічної, літератури з проблеми дослідження, порівняння, систематизація й узагальнення теоретичних і емпіричних даних; емпіричні діагностичні – «Експрес-діагностика рівня професійного вигорання» (В. Бойко, адапт. Є.Ільїн), методика «Індикатор копінг-стратегій» (Д. Амірхан), методика дослідження вольової саморегуляції (В.Звєрьков, Е.Ейдман); методи математичної статистики – для інтерпретації та обробки результатів дослідження. creators_name: Продоус, Д. Ю. ispublished: pub subjects: BF divisions: sch_soa full_text_status: public date: 2021 date_type: published citation: Продоус, Д. Ю. (2021) Психологічні особливості професійного вигорання педагогічних працівників ДНЗ. [Експеримент] document_url: http://eprints.zu.edu.ua/39135/1/Prodous.pdf