%0 Journal Article %@ 2786-8249 %A Рудницька, О. П. %A Тичина, А. С. %D 2024 %F zu2:39425 %I Видавничий дім «Гельветика», %J Центральноукраїнський вісник права та публічного управління %K територіальна громада, децентралізація, місцеве самоврядування, моделі муніципаль-ної влади, організація місцевого самоврядування, муніципальна реформа. %N 1 %P 71-79 %T Сучасна українська модель системи місцевого самоврядування у контексті зарубіжного муніципального досвіду %U http://eprints.zu.edu.ua/39425/ %X У статті досліджено питання формування української моделі системи місцевого самоврядування на основі досвіду кращих світових практик. Розглянуто інституційну та системно-структурну організацію місцевого самоврядування зарубіжних країн. Встановлено, що процес формування моделі територіаль-ної організації влади різних країн залежало від її історичного, суспільно-політичного та соціально-еко-номічного розвитку, географічного розташування. Проаналізовано зарубіжний досвід здійснення сучасних реформ децентралізації влади у світових моделях системи муніципальної влади. Особлива увага приділена окремим аспектам розвитку та реформування муніципальної влади у Франції та Польщі. Зроблено висно-вки щодо можливості використання позитивного досвіду зарубіжних країн при формуванні національної моделі системи місцевого самоврядування в Україні.Встановлено, що існуюча модель системно-структурної організації муніципальної влади не може задо-вольнити у повному обсязі потреби та інтереси українського суспільства. Визначено, що при проведенні реформи децентралізації влади необхідно запровадити в нашій державі інститут префекта, шляхом реор-ганізації місцевих адміністрацій в органи префекторального типу. Крім того, важливо врахувати досвід формування та здійснення кадрової політики в органах муніципальної влади зарубіжних країн, зокрема, й щодо способів вступу на службу в органи муніципальної влади. Зауважено, що українська модель має відповідати сучасним демократичним критеріям, а також забез-печувати права і свободи громадян, зокрема, надавати якісні та ефективні адміністративні послуги. Авто-рами обґрунтовується необхідність закінчення проведення адміністративно-територіальної реформи у повоєнний час, запровадивши повноцінну систему регіонального та районного самоврядування, та, крім того, чітко розмежувати повноваження між різними рівнями публічної влади, зокрема, прискіпливо пере-глянути перелік делегованих повноважень, враховуючи досвід країн європейського простору.