%0 Journal Article %@ 2308-4863 %A Литньова, Т. В. %A Місечко, О. Є. %A Білошицька, Т. Ю. %D 2024 %F zu2:39713 %I Дрогобич: Видавничий дім "Гельветика" %J Актуальнi питання гуманiтарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка %N 2 %P 288-294 %T Стан дослідженості проблеми цільового компонента змісту шкільної іншомовної освіти в Україні в ХХІ ст. %U http://eprints.zu.edu.ua/39713/ %V 72 %X У статті подається авторська систематизація історіографічних праць, що стосуються проблеми цілей навчання іноземних мов у контексті змісту шкільної іншомовної освіти. Мета статті полягає в розгляді історіографічних праць, присвячених дослідженню цільового компонента змісту шкільної іншомовної освіти в Україні в ХХІ столітті. Систематизація праць здійснювалася на перетині проблемно-тематичного і хронологічного підходів. За проблемно-тематичним принципом виділялися три групи історико-педагогічних розвідок: 1) такі, що розглядають проблеми змісту шкільної освіти; 2) такі, у яких аналізується зміст іншомовної освіти; 3) такі, що розкривають зміст цільового компонента навчання іноземних мов. За хронологічним принципом виділено два історіографічні періоди: I – 2001–2004 рр.; II – 2005 р. – донині. У контексті впровадження на початку ХХІ ст. компетентнісної освітньої парадигми до змісту освіти вже не наполягали на знаннях, уміннях і навичках, а більше оперували поняттями «компетентність», «компетенції», «розвиток», «творчість». Розкрито зміст досліджень, присвячених проблемам формування під час навчання іноземної мови життєвих компетенцій здобувачів освіти, їх міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності і готовності до здійснення міжкультурної комунікації в усній і письмовій формах. Прийняття після тимчасової відмови від традиційного виділення цілей навчання іноземних мов (2001–2005) редакції шкільної програми 2005 р. засвідчило важливу роль цілей навчання як системоутворювального чинника змісту освіти, базового для будь-якої освітньої парадигми. Це зумовило появу історико-педагогічних робіт, які на основі архівних джерел і документації органів управління освітою систематизують досвід шкільної освіти і досліджують історичні аспекти розвитку цільового компонента навчання іноземних мов.