eprintid: 40303 rev_number: 16 eprint_status: archive userid: 8984 dir: disk0/00/04/03/03 datestamp: 2024-06-20 14:56:02 lastmod: 2024-06-20 14:56:02 status_changed: 2024-06-20 14:56:02 type: book_section metadata_visibility: show title: Розвивальні ресурси позитивної поведінки, успіху, творчості і здоров'я учасників освітнього процесу language: ukraine abstract: Аналіз духовно-креативної природи людини дозволив дійти висновків про парадигму цілісності сучасної науки, яка у контексті теорії пізнання реалізується у контексті «істини як єдності протилежностей». Робиться висновок про творчу діяльність як процес побудови цілесностей, яка спрямовується на досягнення стану недуальності у вигляді зіткнення полярних речей і приведення їх до спільного функціонального «знаменника» як нейтрально-невизначеної сутності. За таких умов творча людина характеризується здатністю до парадоксального мислення, відкрита невизначеності, парадоксу, абсурду. Розглядається функціональний аспект півкуль головного мозку людини та його міждисциплінарні екстраполяції, аналізуються нейропсихологічний та духовний аспекти творчості, що дозволяє з'ясувати природу душевного і духовного, зробити висновок про богоподібність творчої людини. Окреслюються психолого-педагогічні й психотерапевтичні методи гармонізації людини та розвиток здатності протидіяти маніпуляціям, серед яких аналізуються методи парадоксальної інтенції, відкритість світові, рольової активності. creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: BF subjects: L1 subjects: R1 subjects: RA divisions: pedangl full_text_status: public date: 2024 date_type: published publisher: ЖДУ ім. І.Франка place_of_pub: Житомир pagerange: 259-290 pages: 366 refereed: TRUE isbn: 978-966-485-293-4 book_title: Діяльнісні засади підготовки майбутніх компетентних фахівців в умовах сучасних викликів: монографія / за ред. О.А. Дубасенюк referencetext: 1. Springer S. P., Deutsch G. Left Brain, Right Brain: Perspectives from Cognitive Neuroscience. New-York: Freeman, 1997. 406 р. 2. Charman D. K. The cerebral hemispheres appear to function differently in artists and scientists, Cortex, 1981, 17 (3). Р.453-458, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/S0010-9452(81)80035-4 3.Guilford J. Intellect and the Gifted Gifted. Child Quarterly, 1972, 16, Р. 175-184. DOI 10.1177/001698627201600301 4.Guilford J. Structure-of-intellect abilities in preliterate children and the mentally retarded. Monographs of the American Association On Mental Deficiency, 1973, Р. 46-58. 5.Torrance, E. P. (1963). The creative personality and the ideal pupil. Teachers College Record, 1963, 65(3), Р. 1-9. 6.Czikszentmihalyi M. Creativity. Flow and the psychology of discovert and invention. N. Y.: Harper Perennial, 1997. 456 р. 7. Eysenck H. J. Genius. The natural history of creativity. Cambridge: Camb. Univ. Press, 1995. 478 p. 8. Barron F. Creative person and creative process. N. Y.: Holt Rhinehart & Winson, 1969. 256 p. 9. Rogers C. R. Towards the theory of creativity. Anderson H. H. (Ed.) Creativity and its Cultivation. N. Y.: Harber, 1961. 456 р. 10. Ashby W.R. Requisite variety and its implications for the control of complex systems, Cybernetica, 1958, 1:2. P. 83-99. 11. Ryan R.M., & Deci E.L. Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 2000, 55(1), 68-78. DOI:10.1037/0003-066X.55.1.68 12. Мірошниченко О. А., Вознюк О. В. Мотиваційна складова готовності до професійної діяльності у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки, 2023, 3(114). С. 118-137. DOI 10.35433/pedagogy.3(114).2023.118-137 13. Вознюк О.В. Педагогічна парадоксологія та її креативний потенціал. Креативна педагогіка. Наук.-метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. Вінниця, 2015. Вип. 10. С. 67-74. 14. Вознюк О.В. Педагогічна парадоксологія як ефективний інструмент формування ноосферної свідомості. Ноосфера Вернадського, сучасна освіта і наука: колективна монографія / За наук. ред. А. П. Самодрина. Київ-Кременчук : ПП Щербатих О. В., 2022. Т. 2. С. 66-138. 15. Dunbar H.F. Psychosomatic Diagnosis, P.B. Hoeber, Inc. New York, 1943. 246 р. 16. Донченко Е. А., Титаренко Т. М. Личность: конфликт, гармония. Киев, 1989. 175 с. 17. Voznyuk A., et al. Interdisciplinary educational technology based on the concept of human brain functional asymmetry. Postmodern Openings. 2021. Vol. 12, № 2. P. 433-449. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/po/article/view/3585 citation: Вознюк, О. В. (2024) Розвивальні ресурси позитивної поведінки, успіху, творчості і здоров'я учасників освітнього процесу. In: Діяльнісні засади підготовки майбутніх компетентних фахівців в умовах сучасних викликів: монографія / за ред. О.А. Дубасенюк. ЖДУ ім. І.Франка, Житомир, с. 259-290. ISBN 978-966-485-293-4 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/40303/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%20%D0%B4%D0%B8%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%202024%20%D0%96%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%80-%D0%9F%D0%9E%D0%9B%D0%AC%D0%A9%D0%90.pdf