%0 Journal Article %@ 2663-6387 %A Ситняківська, С. М. %A Сейко, Н. А. %A Павлик, Н. П. %D 2024 %F zu2:40387 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки %K креативність, творчі здібності, супервізія, професійна підготовка, спеціалісти соціальної сфери, практика із соціальної роботи %N 116 %P 131-136 %T Сreativity development of future social workers within the Social work field education %U http://eprints.zu.edu.ua/40387/ %X У статті розглядається проблема розвитку креативності майбутніх соціальних працівників у рамках практики із соціальної роботи. Доведено, що розвиток креативності є конче необхідним не лише тому, що креативність є однією з необхідних навичок XXI століття, а й тому, що професія соціального працівника неможлива без творчого підходу до вирішення професійних завдань у сучасному суспільстві, що швидко змінюється. Зазначено, що якість професійної підготовки майбутніх соціальних працівників покращиться за умови актуалізації творчих здібностей та творчої активності майбутніх соціальних працівників у рамках практики із соціальної роботи, тому мета дослідження – запропонувати шляхи розвитку творчих здібностей майбутніх соціальні працівники в процесі практики із соціальної роботи. Було описано концепцію практики у соціальних установах та службах, а також ключові принципи, якими керуються у процесі практки та визначають її цілі. Також було представлено мету, основні завдання практики у соціальних установах та службах в рамках магістерської освітньої програми (Соціальна робота, Соціальна педагогіка) Житомирського державного університету імені Івана Франка. У статті описано спеціальні тренінги – тренінгові вправи, які проводяться в рамках супервізійних сесій для розвитку творчих здібностей майбутніх соціальних працівників у процесі практики в соціальних установах та службах. Ці тренувальні вправи спрямовані на розвиток дивергентного мислення студентів; сприяють підвищенню самооцінки, а також посилюють мотивацію до розвитку нових навичок; тренування навичок командної роботи, а також публічне представлення її результатів; вправи, які сприяють поглибленню процесів саморозкриття власного професійного Я, формуванню навичок самоаналізу, саморозуміння та самокритики; узагальнення уявлень студентів про їхні творчі здібності, що має велике значення в процесі проходження практики. Зроблено висновок, що проведення спеціальних тренінгів у рамках супервізійних сесій сприятиме розвитку творчих здібностей майбутніх соціальних працівників, що у свою чергу дасть змогу студентам креативно підходити до вирішення професійних завдань у процесі проходження практики в соціальних установах та службах. Також було зазначено, що подальші дослідження будуть присвячені розвитку критичного мислення студентів під час навчання та проходження практики.