eprintid: 40387 rev_number: 15 eprint_status: archive userid: 291 dir: disk0/00/04/03/87 datestamp: 2024-06-24 06:13:37 lastmod: 2024-06-24 06:13:37 status_changed: 2024-06-24 06:13:37 type: article metadata_visibility: show title: Сreativity development of future social workers within the Social work field education language: english abstract: У статті розглядається проблема розвитку креативності майбутніх соціальних працівників у рамках практики із соціальної роботи. Доведено, що розвиток креативності є конче необхідним не лише тому, що креативність є однією з необхідних навичок XXI століття, а й тому, що професія соціального працівника неможлива без творчого підходу до вирішення професійних завдань у сучасному суспільстві, що швидко змінюється. Зазначено, що якість професійної підготовки майбутніх соціальних працівників покращиться за умови актуалізації творчих здібностей та творчої активності майбутніх соціальних працівників у рамках практики із соціальної роботи, тому мета дослідження – запропонувати шляхи розвитку творчих здібностей майбутніх соціальні працівники в процесі практики із соціальної роботи. Було описано концепцію практики у соціальних установах та службах, а також ключові принципи, якими керуються у процесі практки та визначають її цілі. Також було представлено мету, основні завдання практики у соціальних установах та службах в рамках магістерської освітньої програми (Соціальна робота, Соціальна педагогіка) Житомирського державного університету імені Івана Франка. У статті описано спеціальні тренінги – тренінгові вправи, які проводяться в рамках супервізійних сесій для розвитку творчих здібностей майбутніх соціальних працівників у процесі практики в соціальних установах та службах. Ці тренувальні вправи спрямовані на розвиток дивергентного мислення студентів; сприяють підвищенню самооцінки, а також посилюють мотивацію до розвитку нових навичок; тренування навичок командної роботи, а також публічне представлення її результатів; вправи, які сприяють поглибленню процесів саморозкриття власного професійного Я, формуванню навичок самоаналізу, саморозуміння та самокритики; узагальнення уявлень студентів про їхні творчі здібності, що має велике значення в процесі проходження практики. Зроблено висновок, що проведення спеціальних тренінгів у рамках супервізійних сесій сприятиме розвитку творчих здібностей майбутніх соціальних працівників, що у свою чергу дасть змогу студентам креативно підходити до вирішення професійних завдань у процесі проходження практики в соціальних установах та службах. Також було зазначено, що подальші дослідження будуть присвячені розвитку критичного мислення студентів під час навчання та проходження практики. keywords: креативність, творчі здібності, супервізія, професійна підготовка, спеціалісти соціальної сфери, практика із соціальної роботи creators_name: Ситняківська, С. М. creators_name: Сейко, Н. А. creators_name: Павлик, Н. П. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB2300 subjects: LC subjects: LC5201 divisions: sch_med full_text_status: public date: 2024 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки number: 116 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 131-136 refereed: TRUE issn: 2663-6387 citation: Ситняківська, С. М., Сейко, Н. А., Павлик, Н. П. (2024) Сreativity development of future social workers within the Social work field education. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки (116). с. 131-136. ISSN 2663-6387 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/40387/1/%D0%A1%D0%B8%D1%82%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%A1%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%BE_%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D0%BA.pdf