%0 Journal Article %@ 2786-5274 %A Вербовський, І. А. %D 2024 %F zu2:40824 %I Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління» %J Наукові інновації та передові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») %K гармонізація національного законодавства, європейська інтеграція в освіту, контроль якості, адаптація правових норм, забезпечення прозорості, якість освіти. %N 35 %P 380-391 %T Впровадження європейських стандартів в правове регулювання освітніх установ України %U http://eprints.zu.edu.ua/40824/ %X Трансформація української освітньої системи з метою інтеграції її до європейського контексту передбачає впровадження європейських норм у правове регулювання освітніх установ. Ця ініціатива, яка розпочалася у 2000-х роках, спрямована на підвищення якості освіти, адаптацію до міжнародних стандартів та практик, а також забезпечення конкурентоздатності українських випускників на світовому ринку праці. Мета статті полягає у висвітленні результатів аналітичного огляду питання впровадження європейських стандартів у правове регулювання освітніх установ України. На сьогодні впровадження європейських стандартів в освітню сферу України є успішним і має вагомі результати. Зокрема, запроваджено 12-річну загальну середню освіту, систему вищої освіти з бакалаврським, магістерським, освітньо-науковим/ освітньо-творчим рівнями, а також систему оцінювання знань за шкалою ЄКТС. Також впроваджується інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти, система дуальної освіти у ЗВО, де поєднується теоретичне навчання з практикою на підприємствах. У статті досліджується впровадження європейських стандартів у таких сферах, як законодавство про освіту, система освіти та якість освіти, визначаються можливі перспективи та виклики. Українські освітні заклади мають проблеми із впровадженням європейських стандартів через низьке фінансування, нестачу кваліфікованих кадрів та потребу в модернізації матеріально-технічної бази. Аналізується вплив нових європейських стандартів на рівень освіти, управління установами та можливості для українських здобувачів освіти та випускників щодо міжнародної мобільності. Окреслено перспективи подальшого впровадження європейських стандартів в освітню сферу. Цей процес є складним, проте необхідним з огляду на його довгострокові переваги для покращення якості освіти та інтеграції України до європейського простору.