%0 Journal Article %@ 2786-5274 %A Євдоченко, О. С. %A Анічкіна, О. В. %A Авдєєва, О. Ю. %A Писаренко, С. В. %D 2024 %F zu2:40882 %I Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління» %J Наукові інновації та передові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») %K заклад загальної середньої освіти, навчання хімії, цифрові інструменти, навчальні ресурси, моделювання молекул, QR-коди, скрайбінг. %N 36 %P 1153-1165 %T Використання цифрових інструментів на уроках хімії в 10 класі: можливості та перспективи %U http://eprints.zu.edu.ua/40882/ %X У статті розглянуто можливості застосування цифрових інструментів на уроках хімії. На основі аналізу Навчальної програми з хімії для закладів загальної середньої освіти 10-11 класи (рівень стандарту) виокремлено навчальні ресурси, які варто застосовувати в педагогічній діяльності з метою формування та розвитку ключових компетентностей учнів. В роботі наведено переваги застосування QR-кодів у реалізації навчального процесу. До таких переваг належать: мобільність, універсальність, компактність, доступність, зручність. Зауважено, що QR-коди зручно використовувати для швидкої візуалізації теоретичного матеріалу та створення посилань на мультимедійні джерела, вебресурси, дидактичні ігри, гугл форми тощо. Наведено приклади використання вебдодатку Мolview з метою створення 2D та 3D моделей органічних сполук, що значно пожвавлює освітній процес, забезпечує розуміння структури та порядку розташування атомів у молекулах органічних речовин. Доведено простоту та зручність використання вебдодатку Мolview під час онлайн та офлайн навчання, на уроках хімії і в позаурочний час. Однією із цікавих технології візуалізації визначено скрайбінг. Наведено класифікацію скрайбінгу (мальований, аплікаційний, магнітний, фланелегранний , 3D-скрайбінг, відеоскрайбінг). Перевагами методу скрайбінгу визначено: сучасність, оригінальність, лаконічність, образність, виникнення позитивних емоцій, краще запам’ятовування навчального матеріалу, можливість перегляду в зручний для учня час. Розглянуто можливість створення відеоскрайбінгу із застосуванням онлайн-сервісу PowToon. Зроблено висновки про позитивний вплив цифрових інструментів на розвиток ключових компетентностей учнів на уроках хімії.