eprintid: 40882 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 9671 dir: disk0/00/04/08/82 datestamp: 2024-08-13 13:05:01 lastmod: 2024-08-13 13:05:01 status_changed: 2024-08-13 13:05:01 type: article metadata_visibility: show title: Використання цифрових інструментів на уроках хімії в 10 класі: можливості та перспективи language: ukraine abstract: У статті розглянуто можливості застосування цифрових інструментів на уроках хімії. На основі аналізу Навчальної програми з хімії для закладів загальної середньої освіти 10-11 класи (рівень стандарту) виокремлено навчальні ресурси, які варто застосовувати в педагогічній діяльності з метою формування та розвитку ключових компетентностей учнів. В роботі наведено переваги застосування QR-кодів у реалізації навчального процесу. До таких переваг належать: мобільність, універсальність, компактність, доступність, зручність. Зауважено, що QR-коди зручно використовувати для швидкої візуалізації теоретичного матеріалу та створення посилань на мультимедійні джерела, вебресурси, дидактичні ігри, гугл форми тощо. Наведено приклади використання вебдодатку Мolview з метою створення 2D та 3D моделей органічних сполук, що значно пожвавлює освітній процес, забезпечує розуміння структури та порядку розташування атомів у молекулах органічних речовин. Доведено простоту та зручність використання вебдодатку Мolview під час онлайн та офлайн навчання, на уроках хімії і в позаурочний час. Однією із цікавих технології візуалізації визначено скрайбінг. Наведено класифікацію скрайбінгу (мальований, аплікаційний, магнітний, фланелегранний , 3D-скрайбінг, відеоскрайбінг). Перевагами методу скрайбінгу визначено: сучасність, оригінальність, лаконічність, образність, виникнення позитивних емоцій, краще запам’ятовування навчального матеріалу, можливість перегляду в зручний для учня час. Розглянуто можливість створення відеоскрайбінгу із застосуванням онлайн-сервісу PowToon. Зроблено висновки про позитивний вплив цифрових інструментів на розвиток ключових компетентностей учнів на уроках хімії. keywords: заклад загальної середньої освіти, навчання хімії, цифрові інструменти, навчальні ресурси, моделювання молекул, QR-коди, скрайбінг. creators_name: Євдоченко, О. С. creators_name: Анічкіна, О. В. creators_name: Авдєєва, О. Ю. creators_name: Писаренко, С. В. ispublished: pub subjects: LB1603 divisions: sch_che full_text_status: public date: 2024-08 date_type: published publication: Наукові інновації та передові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») number: 36 publisher: Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління» pagerange: 1153-1165 refereed: TRUE issn: 2786-5274 citation: Євдоченко, О. С., Анічкіна, О. В., Авдєєва, О. Ю., Писаренко, С. В. (2024) Використання цифрових інструментів на уроках хімії в 10 класі: можливості та перспективи. Наукові інновації та передові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») (36). с. 1153-1165. ISSN 2786-5274 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/40882/1/1154-1166.pdf