eprintid: 41190 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/04/11/90 datestamp: 2024-09-20 21:27:14 lastmod: 2024-09-20 21:27:14 status_changed: 2024-09-20 21:27:14 type: article metadata_visibility: show title: Дизайн плакату як засіб екологічного просвітництва language: ukraine keywords: екологія, екологічні проблеми, графічний дизайн, еко-дизайн, плакат, екологічний плакат, слоган, екологічне просвітництво, соціальна реклама creators_name: Сорочинська, О. А. ispublished: pub subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2024 date_type: published publication: Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») pagerange: 375-388 refereed: TRUE issn: 2786-4952 referencetext: 1. Brundtland, G.H. Our common future – Call for action. Environmental Conservation, 1987. 14(4): p. 291-29. 2. Cohen R. (2007). Creolization and cultural globalization: the soft sounds of fugitive power. Globalizations, 4(3), 369–384. URL: https://doi.org/10.1080/14747730701532492 (last accessed: 03.08.2024). 3. J. Müller-Brockmann, History of the Poster (2004). 4. Pryshchenko S. A visualization of the energy-saving problems. Web of Conferences 250, 07005 (2021). URL: http://surl.li/ymtrbp (last accessed: 13.07.2024). 5. Pryshchenko S., Antonovych Y., Senchuk T. Formation of the environmental awareness: creative approaches to eco poster. January 2022. Environmental Problems 7(2):55-61. P. 54-61. URL: http://surl.li/ivlfxl (last accessed: 28.07.2024). 6. UN, Transforming our world: The 2030 agenda for sustainable development. 2016. 7. Адаптивна роль плакату в контексті розвитку сучасного мистецтва : моногр. / під наук. ред. М. В. Колосніченко. Київ: КНУТД, 2023. 220 с. 8. Ангурець О., Хазан П., Колесникова К., Кущ М., Чернохова М., Гавранек М. Україна, шкода довкіллю, екологічні наслідки війни. Івано-Франківськ, 2023. С. 27-33. 9. Андрейканіч А. Визначення поняття плаката, його види та жанри. Вісник Закарпатського художнього інституту. 2014. №5. С. 134-138. 10. Бистрякова В., Осадча А., Гула Є. Плакат як засіб соціальної реклами. Народознавчі зошити. № 5 (137), 2017. С. 1162-1167. 11. Вікіпедія URL: https://salo.li/7aC3a31 (дата звернення 16.05.2024). 12. Зайцева Л. О. Складові концепції сталого розвитку. Ефективна економіка. 2019. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/57.pdf (дата звернення 17.06.2024). 13. Лахно С. В. Екологічні наслідки війни в Україні [Електронний ресурс] / С. В. Лахно, С. Г.Лахно // Лісівнича освіта і наука: стан, проблеми та перспективи розвитку : зб. матеріалів V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Малин, 21 берез. 2023 р. Малин : МФК, 2023. С. 252-256. 14. Мусіна Л. А. Інновації та технології для розвитку зеленої ресурсоефективної економіки України / Л. А. Мусіна, Т. К. Кваша : монографія. К.: УкрІНТЕІ, 2017. 138 с. 15. Остапенко Н., Грошева А., Антонюженко А. Соціальний плакат як культурноціннісний орієнтир. Актуальні проблеми сучасного дизайну : зб. матеріалів міжнарод. наук.-практ. конф. (Київ, 22 квітня 2021 р.). Київ: КНУТД, 2021. у 2 томах. Том 2. С. 61-63. 16. Остапенко Н.В., Колосніченко М.В., Луцкер Т.В. Сучасний плакат як різновид реклами: види та формати носіїв в різних каналах комунікації (на прикладі адаптивного дизайну плаката). Графічний дизайн в інформаційному та візуальному просторі: монографія / М.В.Колосніченко та ін. Київ: КНУТД, 2022. С. 212-226. 17. Попова Н. В. Основи реклами : навчальний посібник. Харків : Видавництво «ВДЕЛЕ», 2016. 145 с. 18. Природоорієнтовані рішення для сталих міст Гід для прийняття рішень. URL: http://surl.li/uwknrc (дата звернення 12.06.2024). 19. Прищенко С. В. Екологічна соціальна реклама в структурі медіапростору. Культурологічна думка. 2016. №10. С. 224-229. 20. Прищенко С., Антонович Є., Сенчук Т. Екоплакат як форма соціокультурних комунікацій. Дизайн візуальних комунікацій. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну 2021 Том 4 № 2. С. 126-142. 21. Прищенко С. (2020). Дизайн і реклама: ілюстрований глосарій (основні терміни та поняття) Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. 208 с. 22. Северіна О. М. Екологічний плакат: становлення та розвиток (за матеріалами Міжнародних трієнале “4-й Блок”): автореф. дис. … канд. мистецтвознав.: 17.00.07. Харків: ХДАДМ. 2010. 20 с. 23. Словник-довідник сучасних екологічних та природоохоронних термінів / [укл. Гончаренко Г. Є., Совгіра С. В.]. К.: Наук. світ, 2010. С. 20. 24. Сотник О.С. Інноваційні підходи до розв’язання екологічних проблем в процесі євроінтеграції. Юридичний науковий електронний журнал. № 10/2023. С. 290-294. 25. Стратегія сталого розвитку: Європейські горизонти [Електронний ресурс]: Підручник / І.Л.Якименко, Л.П. Петрашко, Т.М. Димань, О.М. Салавор, Є.Б. Шаповалов, М.А.Галабурда, О.В Ничик, О.В. Мартинюк. К.: НУХТ, 2022. 337 с. 26. Череда І. С. Екологічна криза в Україні та шляхи її подолання. Економіка. Серія 18. Економіка і право. Випуск 27’2015. URL: https://salo.li/5Af0c4c (дата звернення 01.08.2024). 27. Черниш М.С. Розробка плакатів на екологічну тематику як одна з актуальних проблем сьогодення. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки» № 28 (червень, 2023). С. 469-174. citation: Сорочинська, О. А. (2024) Дизайн плакату як засіб екологічного просвітництва. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). с. 375-388. ISSN 2786-4952 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/41190/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%9E.pdf