eprintid: 41952 rev_number: 19 eprint_status: archive userid: 8984 dir: disk0/00/04/19/52 datestamp: 2024-12-06 20:52:56 lastmod: 2024-12-06 21:03:01 status_changed: 2024-12-06 20:52:56 type: article metadata_visibility: show title: Педагогіка усвідомлених сновидінь — новий напрям освітньої діяльності у контексті інклюзивної парадигми language: ukraine creators_name: Вознюк, О. В. creators_name: Дубасенюк, О. А. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: B1 subjects: BF subjects: L1 subjects: R1 divisions: pedangl full_text_status: public date: 2025 date_type: published publication: Духовно-інтелектуальне виховання і навчання молоді в ХХІ столітті number: 7 publisher: Харків pagerange: 101-105 refereed: TRUE issn: 2708-4809 referencetext: 1. LaBerg S. (1985). Lucid Dreaming. Los Angeles: J. P. Tarcher, 1985. 227 р. 2. Murphy M., Donovan S. Contemporary meditation research. San Francіsco, Esalen Іnstіtute Press, 1985. Р. 34–40. 3. Voznyuk A., Manolov M. On the problem of human consciousness: from facts to theoretical speculations // Diogenes, 2019, № 27(1). Р. 48-62. Veliko Tarnovo, Bulgaria. URL: http://journals.uni-vt. bg/diogen/eng/vol27/iss1/7 4. Voznyuk A. V. New paradigm of psychotherapy correction (rehabilitation) of the children with special needs // American Journal of Fundamental. Applied & Experimental Research, 2017. № 3, 6. URL: http://eprints.zu.edu.ua/26338/ 5. Voznyuk A. V. Aggression and health: an attempt at conceptual integrating these phenomena // Technologies of intellect development, 2018, № 8(19). DOI: 10.31108/3.2019.2.8.2; 6. Voznyuk A., Gorobets S., Kubitskyi S. et al. (2021). Interdisciplinary Educational Technology based on the Concept of Human Brain Functional Asymmetry // Postmodern Openings, 2021, № 12(2). Р. 433-449. DOI: 10.18662/po/12.2/316 Covered in: Web of Science 7. Weinzweig P. The ten commandments of personal power. Creative strategies for shared happiness and success. N.Y, Meridian Press, 1988. 175 p. citation: Вознюк, О. В., Дубасенюк, О. А. (2025) Педагогіка усвідомлених сновидінь — новий напрям освітньої діяльності у контексті інклюзивної парадигми. Духовно-інтелектуальне виховання і навчання молоді в ХХІ столітті (7). с. 101-105. ISSN 2708-4809 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/41952/1/1.pdf