eprintid: 42237 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 4660 dir: disk0/00/04/22/37 datestamp: 2025-01-07 13:10:39 lastmod: 2025-01-07 13:19:39 status_changed: 2025-01-07 13:10:39 type: article metadata_visibility: show title: Динаміка логіко-смислових зв'язків у юнацькому віці language: ukraine creators_name: Мазяр, О. В. creators_name: Марчук, А. П. ispublished: pub subjects: BF divisions: sch_soa full_text_status: public date: 2024 date_type: published publication: Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. number: 22 publisher: Львівський національний університет імені Івана Франка pagerange: 83-89 refereed: TRUE issn: 2522-1876 referencetext: 1. Мазяр О. В. Імітаційність у системі логіко-смислових зв’язків. Журнал соціальної та практичної психології. 2024. № 3. С. 25–30. 2. Мазяр О. В., Марчук А. П. Логіко-смислові зв’язки алогічності в інформаційно невизначеному дискурсі. Журнал соціальної та практичної психології. 2024. № 3. С. 19–24. 3. Baggio G., Cherubini P., Pischedda D., Blumenthal A., Haynes J. D., Reverberi C. Multiple neural representations of elementary logical connectives. NeuroImage. 2020. Vol. 15(135). Р. 300–310. 4. Boroditsky L. Language and the construction of time through space. Trends in Neurosciences. 2018. Vol. 41(10). Р. 651–653. https://doi.org/10.1016/j.tins.2018.08.004 5. Chomsky N. Syntactic Structures / 2nd ed. Berlin ; New York : Mouton de Gruyter, 2002. 117 р. 6. Friederici A. D. Hierarchy processing in human neurobiology: How specific is it? Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences. 2019. № 1789. https://doi.org/10.1098/rstb.2018.0391. 7. Gopnik A., O'Grady S., Lucas C. G., Griffiths T. L., Wente A., Bridgers S., Aboody R., Fung H., Dahl R. E. Changes in cognitive flexibility and hypothesis search across human life history from childhood to adolescence to adulthood. Proceedings of the National Academy of Sciences. 2017. Vol. 114(30). Р. 7892–7899. https://doi.org/10.1073/pnas.1700811114. 8. Hagoort P. The neurobiology of language beyond single-word processing. Science. 2019. Vol. 366(6461). Р. 55–58. https://doi: 10.1126/science.aax0289. 9. Kahneman D. Thinking, Fast and Slow. New York : Farrar, Straus and Giroux, 2011. 525 р. 10. Kuperberg G. R. Tea with milk? A hierarchical generative framework of sequential event comprehension. Topics in Cognitive Science. 2021. Vol. 13(1). Р. 256–298. 11. Piaget J. The Language and Thought of the Child. London : Routledge & Kegan Paul, 1959. 288 р. 12. Pinker S. The Language Instinct: How the Mind Creates Language. New York : William Morrow and Company, 1994. 494 р. 13. Vygotsky L. S. Thought and Language / Edited and translated by E. Hanfmann, G. Vakar. Cambridge : Massachusetts, 1962. 288 р. 14. Wellman H. M. Developing a theory of mind. The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development / 2nd ed. 2011. Р. 258–284. 15. Whorf B. L. Language, Thought, and Reality: Selected Writings of Benjamin Lee Whorf. New York ; London : Massachusetts Institute of Technology and John Wiley & Sons, Inс., 1956. 278 р. citation: Мазяр, О. В., Марчук, А. П. (2024) Динаміка логіко-смислових зв'язків у юнацькому віці. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. (22). с. 83-89. ISSN 2522-1876 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/42237/1/1.pdf