eprintid: 44382 rev_number: 16 eprint_status: archive userid: 8984 dir: disk0/00/04/43/82 datestamp: 2025-06-25 19:52:32 lastmod: 2025-06-25 20:02:09 status_changed: 2025-06-25 19:52:32 type: article metadata_visibility: show title: Andragogical aspects of training competent future teachers: experience of Poland, Ukraine and the world language: english creators_name: Дубасенюк, О. А. creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 subjects: LA divisions: pedangl full_text_status: public date: 2025 date_type: published publication: Нові технології навчання number: 99 publisher: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» pagerange: 185-194 id_number: 10.52256/2710-3560.2025.99.20 refereed: TRUE issn: 2710-3560 referencetext: 1. Вихрущ, А. В., Вихрущ, В.О., Романишіна, Л.М. Загальні основи андрагогіки: навч. посіб. Тернопіль: Крок. 2018. 351 с. 2. Вознюк О, Дубасенюк О. Інноваційні психопедагогічні аспекти освіти різновікових груп суб’єктів освіти в умовах ціложиттєвого навчання. Нові технології навчання. 2024. № 98. С. 23-32. https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.03 3. Дубасенюк О., Самойленко О. Основи андрагогіки (для фахівців у галузі освіти дорослих): навч.-метод. посібн. Житомир: Вид. ПП «Євро-Волинь». 2020. 336 с. 4. Дубасенюк О., Мирончук Н., Сидорчук Н. Методичні рекомендації для підготовки до практичних занять з освітньої компоненти «Технології навчання дорослих»: для здобувачів магістерського рівня вищої освіти. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І .Франка. 2023. 70 с. 5. Климович Ю. Ю. Формування професійної компетентності майбутнього філолога засобами перевернутого навчання. PhD thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка. 2024. 305 с. 6. Кравчун Н. Організація навчального процесу для дорослих за Я.Ф. Чепіногою. Імідж сучасного педагога. 2011 № 2. С. 24–26. 7. Лук’янова Л. Б., Аніщенко О. В. Освіта дорослих: короткий термінологічний словник. Київ, Ніжин: Вид. ПП Лисенко М.М. 2014. 110 с. 8. Лук’янова Л. Дорослість як базова категорія андрагогіки. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2010. № 2. С. 20–29. 9. Панченко С. М. Психологічні особливості дорослої людини як суб’єкта навчання. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Хмельницький. 2013. Вип. 3. С. 3-35. 10. Сігаєва Л. Є. Освіта дорослих в Україні (друга половина ХХ ст. – початок ХХІ ст. Київ: ТОВ ВД «ЕКМО». 2010. 420 с. 11. Boeren E. "Participation in adult education: Attitudes and barriers". US-China Education Review. 2011. № 3. Р, 369–382. 12. Chisholm Lynne. Lifelong Learning : Citizens' Views in Close-Up : Findings from a Dedicated Eurobarometer Survey. Office for Official Publications of the European Communications. 2004/ 150 р. 13. Dawson J. The Foundations of Adult Education in Canada (2nd Edition). Gordon Selman, Mark Selman, Michael Cooke, and Paul Dampier (1998). Toronto: Thompson Educational Publishing. Canadian Journal for the Study of Adult Education. 1998. № 12(1). Р. 90–92. https://doi.org/10.56105/cjsae.v12i1.2019. 14. Fell-Chambers Rachael. Adult Education and Health. International Journal of Lifelong Education. 2014. № 33 (1). Р. 111–113. https://doi.org/10.1080/02601370.2013.854448 15. Illeris Knud. Lifelong learning and the low-skilled. International Journal of Lifelong Education. 2006. № 25 (1). Р. 15–28. doi:10.1080/02601370500309451 16. Knowles M.S. The modern practice of adult education: from pedagogy to andragogy. London: Cambridge Book Company. 1980. 62 р. 17. Knowles M.S. The adult learner : a neglected species (3rd ed.). Houston: Gulf Pub. Co., Book Division. 1984. 200 р. 18. Turos L. Andragogika ogόlna. Wydanie drugie rozszerzone. Warszawa: Wydawnictwo Akagemickie “Żak”. 1999. 470 s. 19.Romanowska E. I Ogólnopolski Zjazd Andragogiczny „Edukacja dorosłychjako czynnik rozwoju społecznego”, Kraków. 2009. Р. 23–24. [1st Polish Nation-al Andragogy Congress “Adult education as a factor of social development,”Kraków, 23‒24 June 2009], “Rocznik Andragogiczny” [Andragogy Year-book]. Р. 38‒47. 20.Skibińska E. Akademickie Towarzystwo Andragogiczne – 20 lat działalności[The Academic Andragogy Society ‒ Twenty Years of Activity], “Rocznik An-dragogiczny” [Andragogy Yearbook]. 2012. Р. 79‒88. 21. UNESCO. 3rd global report on adult learning and education: the impact of adult learning and education on health and well-being, employment and the labour market, and social, civic and community life Paris, UNESCO. 2016. 154 р. https://doi.org/10.54675/VBNT1558 22. Wallace James M. Adult Learning in America: Eduard Lindeman and His Agenda for Lifelong Education (book). Educational Studies. 1988. № 19 (1). Р. 76. citation: Дубасенюк О. А., Вознюк О. В. (2025) Andragogical aspects of training competent future teachers: experience of Poland, Ukraine and the world. Нові технології навчання (99). С. 185–194. ISSN 2710-3560 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/44382/1/1.pdf