eprintid: 5483 rev_number: 18 eprint_status: archive userid: 1335 dir: disk0/00/00/54/83 datestamp: 2011-12-12 08:18:31 lastmod: 2015-08-14 23:20:19 status_changed: 2011-12-12 08:18:31 type: article metadata_visibility: show contact_email: inna_zagurska78@mail.ru item_issues_count: 0 title: Методологічні проблеми дослідження адаптації першокласників до шкільного навчання language: ukraine abstract: В статті розглядається проблема вибору методів дослідження адаптації учнів першого класу до умов шкільного навчання. Представлено методику психосемантичного дослідження і розвитку самооцінки творчих здібностей в учбовій діяльності. Методика дозволяє передбачити перспективи розвитку творчих здібностей, які в першу чергу виступають основою для успішної шкільної адаптації. В статье рассматривается проблема выбора методов исследования адаптации учеников первого класса к условиям школьного обучения. Представлена методика психосемантического исследования и развития самооценки творческих способностей в учебной деятельности. Методика позволяет предвидеть перспективы развития творческих способностей, которые в первую очередь выступают основой для успешной школьной адаптации. The article deals with the problem of the choice of the methods of investigation of adaptation by the children of the first form to the conditions of school learning. The methods of psychological and semantic research and development of self-esteem of artistic skills in terms of study has been presented. The methodology makes it possible to foresee the prospects of development of artistic skills, which are the basis for successful school adaptation. keywords: шкільна адаптація, самооцінка творчих здібностей, психосемантичне дослідження школьная адаптация, самооценка творческих способностей, психосемантическое исследование school adaptation, self-esteem of artistic skills, psychological and semantic research creators_name: Загурська, І. С. creators_id: inna_zagurska78@mail.ru ispublished: pub subjects: BF divisions: sch_soa full_text_status: public date: 2011 date_type: published publication: Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України volume: 12 number: 13 publisher: Видавництво "Фенікс" pagerange: 150-157 refereed: TRUE issn: 2072-4772 referencetext: 1. Гільбух Ю.З., Коробко С.Л., Кондратенко Л.О. Визначення психологічної готовності дитини до шкільного навчання // Початкова школа. – 1988. – №7. – С. 5-18. 2. Дубровина И.В. Школьная психологическая служба: Вопросы теории и практики. М.: Педагогика, 1991. – 225 с. 3. Захаров А.И. Дневные и ночные страхи у детей. – СПб., Речь, 2005. – 320 с. 4. Лєскова-Савицька А. Проблеми дезадаптації першокласників // Психолог. – 2003. – серпень 29-32. – С. 30-47. 5. Лусканова Н.Г. Методы исследования детей с трудностями в обучении. – М., 1993. – 156 с. 6. Моляко В.А. Психология решения школьниками творческих задач. – К.: Рад школа, 1989. – 95 с. 7. Моляко В.А. Творческая конструктология (пролегомены). – К.: «Освита Украины», 2007. – 388 с. 8. Музика О.Л. Рефлексія і динаміка розвитку здібностей: підходи до побудови методики дослідження // Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / За ред. В.О. Моляко, О.Л. Музики. – Житомир: Вид-во Рута, 2006. – С.50-54. 9. Музика О.Л., Загурська І.С. Самооцінка і розвиток творчих здібностей: Навчальний посібник. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 144 с. 10. Овчарова Р.В. Технологии практического психолога образования: Учебное пособие для студентов вузов и практических работников. – М.: ТЦ «Сфера». – 2000. – 448 с. 11. Панченко С. Проективная методика "Школа зверей" // Школьный психолог. - 2000. - № 12. – С. 12-15. 12. Практикум з психодіагностики / Укладачі: Музика О. О., Остринська В. М., Остринський В. В. – Житомирський державний педагогічний інститут ім. І.Я.Франка, 1999. – 167 с. 13. Рогов Е. И. Настольная книга школьного психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1998. – Кн. 1: Система работы психолога с детьми разного возраста. – 384 с. 14. Фурман А.В. Методика визначення особистісної адаптованості школярів // Психологія. – Вип..41. – К.: Освіта, 1993. – С. 29-48. 15. Чирков В., Соколова О., Сорокіна О. Методика «Експертна оцінка адаптованості дитини до школи» // Психолог. – 2003. – серпень 29-32. – С. 25-29. citation: Загурська, І. С. (2011) Методологічні проблеми дослідження адаптації першокласників до шкільного навчання. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України, 12 (13). с. 150-157. ISSN 2072-4772 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/5483/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%97%D0%B0%D0%B3%D1%83%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%86.%D0%A1.%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8_%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BF%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D0%B4%D0%BE_%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf