%0 Journal Article %A Горбунова, В. В. %A Степанюк, І. А. %D 2009 %F zu2:5488 %I Житомир %J Психологічні дослідження: наукові праці студентів соціально-психологічного факультету. Випуск 1. / за ред. О.Л.Музики, В.О. Климчука. %K оптимізація педагогічної взаємодії, викладач, студенти, транзактний аналіз, психологічний контракт; оптимизация педагогического взаимодействия, преподаватель, студенты, транзактный анализ, психологический контракт; optimization of pedagogical interaction, teacher, students, tranzaktnyy analysis, the psychological contract. %N 1 %P 63-66 %T Оптимізація педагогічної взаємодії засобами транзактного аналізу %U http://eprints.zu.edu.ua/5488/ %X В результаті дослідження була розроблена поетапна структура програми оптимізації педагогічної взаємодії. У нашому дослідженні здійснена спроба впровадження елементів ціннісної підтримки у навчально-виховний процес соціально-психологічного факультету Житомирського державного університету імені Івана Франка. В основі програми – окремі елементи транзактного аналізу (поняття контракту як системи явних вербалізованих і неявних очікувань та використання поглажувань з метою заохочення бажаної діяльності клієнтів в процесі психотерапії), а також теоретичні ідеї та практичні наробки О.Л. Музики (програма ціннісної підтримки розвитку здібностей та обдарованості “Три кроки”).