eprintid: 8572 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 291 dir: disk0/00/00/85/72 datestamp: 2012-12-05 12:49:49 lastmod: 2015-08-15 02:37:07 status_changed: 2012-12-05 12:49:49 type: article metadata_visibility: show title: Особливості та функції професійного мислення вчителя (Specyfika funkcji myslena zawodowego nauczciela) language: ukraine abstract: Розглядається проблема педагогічного мислення у контексті сучасних наукових підходів, зокрема системного, діяльнісного, особистісно орієнтованого, задачного. На цій основі аналізуються особливості, функції педагогічного та професійного мислення вчителя, які необхідно враховувати з метою успішного вирішення проблемних педагогічних ситуацій. Серед функції педагогічного та професійного мислення вчителя важливими є діагностична (вивчення учнів, пізнання педагогічної ситуації, отримання зворотного зв'язку відносно виконуваної професійної діяльності); стимулююча (спонукання учнів до прояву інтелектуальної ініціативи); інформаційна (повідомлення школярам інформації про актуальні для даного віку проблеми і про способи їх вирішення); розвивальна (осмислення засобів формування провідних соціальних - корисних і навчальних - пізнавальних якостей особистості учня); компенсаторна (вміння мислити категоріями успіху: позитивне мислення, вміння бачити позитивне в невдачі допомагає вчителеві всупереч багатьом негативним чинникам шукати нові засоби вирішення сучасних педагогічних проблем); оцінна (повідомлення учням оцінки ступеня результативності їх різноманітних дій); самовдосконалювальна (професійне мислення вчителя створює і забезпечує можливість уникнути імпульсної або рутинної педагогічної діяльності). Виділено професійні характеристики педагогічного мислення, його включеність в педагогічну діяльність на всіх етапах її здійснення. creators_name: Дубасенюк, О. А. ispublished: pub subjects: LB divisions: sch_dep full_text_status: public date: 2010 date_type: published publication: Paradygmaty oswiatowe I edukacia nauczycieli publisher: Wyzsza Szkola Pedagogiczna ZNP, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN pagerange: 277-287 refereed: TRUE citation: Дубасенюк, О. А. (2010) Особливості та функції професійного мислення вчителя (Specyfika funkcji myslena zawodowego nauczciela). Paradygmaty oswiatowe I edukacia nauczycieli. с. 277-287. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/8572/1/%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82_%20%D1%82%D0%B0%20%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%86_%D1%97%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81_%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F.pdf