%0 Journal Article %A Папіжук, В. О. %D 2012 %F zu2:9292 %I Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %N 66 %P 104-109 %T РЕФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У ФРАНЦІЇ ТА УКРАЇНІ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ %U http://eprints.zu.edu.ua/9292/ %X У статті здійснено порівняння реформування французької та української систем шкільної освіти. Визначено такі критерії для зіставлення: структура досліджуваних систем; тривалість навчання в середній школі; цілі навчання; концептуальна основа формування змісту освіти; річне навчальне навантаження на учня; зміст шкільних програм; вибір підручників; часові рамки здійснення реформи; напрями реформування; роль держави і суспільства у реформуванні змісту шкільної освіти; моніторинг успішності учнів в опануванні змісту навчальних програм. В результаті порівняльно-педагогічного аналізу нововведень у галузі змісту шкільної освіти в Україні та Франції визначено спільні для обох країн тенденції у цій царині, а також відмінності у впровадженні реформ.