eprintid: 9835 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/00/98/35 datestamp: 2013-10-04 07:23:53 lastmod: 2015-08-15 04:37:43 status_changed: 2013-10-04 07:23:53 type: article metadata_visibility: show title: МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА РЕТРОПЕДАГОГІКИ ЯК ЗАСОБУ НЕЛІНІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ language: ukraine abstract: У статті визначено основні підходи до ретропедагогіки як засобу для повернення до упущених можливостей розвитку особистості. Вони базуються на основі поєднання лінійного та нелінійного розвитку особистості. Розглянуто використання біфуркації як можливого ''стрибка'' розвитку, що характеризує процес інтеграції попередніх систем, які трансформуються в нову цілісність. Зафіксовано феномен руйнування класичної лінійно-детерміністичної педагогічної парадигми і заміна її нелінійної педагогікою. Розглянуто питання про врахування всіх часових вимірів (минулого, теперішнього і майбутнього) в розвитку особистості. Оцінено голографічний ефект часу та його використання в технології упущених можливостей ровитку особистості. Обґрунтовано новий підхід до започаткування педагогічної системи, яка б надавала можливість створювати для учнів повторний старт розвитку. creators_name: Вірковський, А. П. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2013 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 70 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 25-30 refereed: TRUE issn: 2076-6173 citation: Вірковський, А. П. (2013) МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА РЕТРОПЕДАГОГІКИ ЯК ЗАСОБУ НЕЛІНІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (70). с. 25-30. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/9835/1/5.pdf