Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-28T17:24:58ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2024-02-08T12:36:03Z2024-02-08T12:46:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38963Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/389632024-02-08T12:36:03ZРецензія на дисертацію Ковальчук Ірини Станіславівни «Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій»О. В. Анічкіна2023-11-23T20:43:14Z2023-11-23T20:43:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38369Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/383692023-11-23T20:43:14ZOpportunities of stem education for forming the competences of students in chemistryО. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваYuliуa NikolaevaSvitlana Karabinska2023-11-20T22:36:56Z2023-11-20T22:36:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38342Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/383422023-11-20T22:36:56ZАктуальні питання професійної підготовки майбутніх фахівців: хімічний аспектСтаття присвячена вивченню можливостей вдосконалення професійної підготовки фахівців за освітніми програмами, які передбачають оволодіння хімічними компетентностями. Наведено обґрунтування важливості вивчення хімічної науки здобувачами значної кількості спеціальностей в закладі вищої освіти. Охарактеризовано створення підґрунтя здобуття кваліфікації викладача хімії через усвідомлення необхідності оволодіння хімічними компетентностями значною кількістю фахівців, необхідністю викладання в закладах вищої освіти не тільки класичних, традиційних хімічних дисциплін, а й сучасних професійно орієнтованих, пріоритетних для здобувачів вищої освіти різних спеціальностей. Запропоновано результати аналізу освітніх програм і навчальних планів підготовки фахівців за всіма спеціальностями, за якими можливе здобуття освіти в Україні щодо необхідності формування хімічних компетентностей та запропонований їх поділ за кількістю виучуваних хімічних освітніх компонент. Встановлено необхідність вивчення системи підготовки викладачів хімії в закладах вищої освіти, її уніфікації та структурування з урахуванням вимог розвитку спеціальності та регіональних потреб ринку праці та для забезпечення зростаючих потреб держави та суспільства в фахівцях різних професій. Наведені результати аналізу навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти різних спеціальностей з метою визначення проблем професійної орієнтації на регіональні робочі місця та можливості отримання необхідних компетентностей для пріоритетного місця працевлаштування. Визначені основні причини слабкої орієнтованості освітніх програм і навчальних планів на перше місце працевлаштування здобувачів вищої освіти. Розглянуто результати діагностувального опитування здобувачів вищої освіти спеціальності «102 Хімія» щодо сформованості інтересу та бажання до вивчення фармацевтичної хімії, як прикладу професійно орієнтованої вибіркової дисципліни.О. В. Анічкінаeva_kvitka@meta.uaО. М. КамінськийО. С. Євдоченко2023-10-17T12:14:03Z2023-10-23T10:11:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38120Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/381202023-10-17T12:14:03ZРегламенти та Стандарти ЄС в змісті хімічних дисциплін професійної підготовки майбутніх фахівцівУ статті розглянуто актуальні питання реформування професійної освіти фахівців хімічних і суміжних галузей, з огляду на імплементацію до змісту професійної підготовки основних стратегій Європейського Союзу: Chemicals Strategy for Sustainability Towards a Toxic-Free Environment (2020), The European Green Deal (2019); регламентів і стандартів ЄС щодо обігу хімічних речовин і Закону України «Про забезпечення хімічної безпеки та управління хімічною продукцією». Докладно описано потребу формування культури поводження з хімічними речовинами на рівні професійної діяльності фахівців різних галузей, які використовують хімічні знання та вміння, як професійні та базові компетентності. Розглянуто нормативне врегулювання в Україні обігу хімічних речовин і завдання, які ставить держава перед закладами освіти, як загальної, так і вищої, в найближчій перспективі, щодо формування відповідального ставлення до хімічних речовин і їх використання кожним. Визначено основні нормативні доку-менти ЄС, які є основоположними для змісту професійної підготовки фахівців хімічних і суміжних професій. Формування культури поводження з хімічними речовинами визначено одним із основних напрямків реалізації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії. Проаналізовано стан вивчення проблеми в ЄС, потреби та чинники модернізації змісту професійної підготовки хіміків і фахівців суміжних професій, значення ефективної підготовки за хімічними професіями для формування інвестиційного потенціалу України для повоєнної відбудови. Наведені результати опитування здобувачів вищої освіти щодо бажань, потреб і мотивів вивчення Регламентів і Стандартів ЄС у ході опанування хімічними дисциплінами. Визначені основні перспективи подальшої модернізації професійної освіти хіміків в Україні.О. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаЮ. В. Лисецька2023-10-11T17:22:36Z2023-10-11T17:22:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38072Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/380722023-10-11T17:22:36ZМетодичні рекомендації до організації самостійної/індивідуальної роботи з обов’язкової освітньої компоненти «Теоретичні основи шкільного курсу хімії»В методичних рекомендаціях до організації самостійної / індивідуальної роботи наведений перелік запитань/ завдань для самостійної та індивідуальної роботи з освітньої компоненти «Теоретичні основи шкільного курсу хімії» та інструкції до виконання завдань відповідно до програми.К. А. БаранчукО. В. АнічкінаО. С. Євдоченко2023-10-11T17:22:09Z2023-10-11T17:22:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38071Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/380712023-10-11T17:22:09ZІнструктивно-методичні матеріали до лабораторних занять з обов’язкової освітньої компоненти «Теоретичні основи шкільного курсу хімії»В інструктивно-методичних матеріалах до лабораторних занять наведений перелік основних тем, які необхідні для початкового знайомства з теоретичними основами шкільного курсу хімії в закладах загальної середньої освіти. Вони призначені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти предметної спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія).К. А. БаранчукО. В. АнічкінаО. С. Євдоченко2023-09-28T19:44:41Z2023-09-28T19:45:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38013Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/380132023-09-28T19:44:41ZПроєктний метод у реалізації концепції НУШ: Хімічні дослідженняРеформування базової середньої освіти розпочалося в 2022 році з введення в дію модельних програм інтегрованих курсів для закладів загальної середньої освіти, як то «Природничі науки. 5-6 класи», яка створення відповідно до Концепції Нової Української Школи і реалізує основні її завдання на рівні базової освіти. Вона є оновленою програмою інтегрованого вивчення традиційного курсу природознавства, яка покликана забезпечити набуття учнями необхідного переліку компетентностей в галузі природничих наук і технологій і здатності використовувати їх в практиці життя, на рівні побуту.О. В. Анічкінаeva_kvitka@meta.ua2023-09-07T10:08:14Z2023-09-07T10:10:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37871Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378712023-09-07T10:08:14ZРобочий зошит для занять з обов’язкової освітньої компоненти «Теоретичні основи шкільного курсу хімії» для підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освітиК. А. БаранчукО. В. АнічкінаО. С. Євдоченко2023-09-04T09:24:38Z2023-09-04T09:24:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37844Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378442023-09-04T09:24:38ZKinetics of alkaline leaching process of Titanium(IV) from IlmeniteThe article deals with the kinetics process of alkaline leaching of ilmenite from the Irshan deposit; the prospects
of obtaining potassium titanate in comparison with sodium titanate are presented. Using the methods of X-ray
diffraction and electron microscopy, it has been studied that potassium and sodium titanates, obtained by the method
of alkaline melting from ilmenite concentrate, correspond to the structures described in the reference literature. The
degree of extraction depends on the time of interaction of ilmenite with sodium and potassium hydroxides, and the
optimal kinetic conditions are determined. We have established that during alkaline leaching of titanium(IV) with
potassium hydroxide, in the temperature range of 453 K - 533 K, the maximum degree of extraction is 86 % - 89
%. It is shown that the dependence “degree of transformation - time of isothermal interaction” is best described by
the “compressed sphere” model. From the temperature dependences of the potassium titanate leaching process, the
activation energy has been calculated, which is 22 kJ mol-1, which may indicate a kinetic regime with a low activation
energy, where the limiting stage is the chemical interaction between the melt components.С. В. ПисаренкоО. М. КамінськийО. Е. ЧигиринецьР. О. ДенисюкО. В. АнічкінаВ. Ю. Черненко2023-08-07T20:42:56Z2023-08-07T20:42:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37740Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/377402023-08-07T20:42:56ZРеалізація експерименту з органічними речовинами як чинник мотивації до вивчення хіміїУ статті розглянуто основні проблеми зниження мотивації до вивчення хімічної науки в закладах середньої та вищої освіти в умовах дистанційного навчання та запропоновано можливі шляхи подолання кризової ситуації. Окреслено важливість формування компетентностей із хімії для здобувачів вищої освіти за професіями, пов’язаними з хімією, та професіями, які використовують хімічні компетентності як базові. Розглянуто необхідність і можливість формування культури використання хімічних речовин як у професійній, так і побутовій діяльності в ході вивчення основ хімічної науки. Вивчено можливості сучасних електронних засобів навчання хімії у формуванні експериментальних умінь, їх співвідношення з реальним хімічним експериментом для досягнення результатів навчання. Визначено основні чинники втрати популярності вивчення хімії для майбутньої професії, побуту, збереження здоров’я. Наведено результати опитування широких верств населення щодо формування ціннісного ставлення до хімії, формування її образу у свідомості пересічних українців та виокремлено основну проблему модернізації хімічної підготовки в закладах загальної та вищої освіти. Установлено значення та основні проблеми вивчення органічної хімії в ході професійної підготовки. Метою статті є аналіз можливостей використання хімічного експерименту з яскравою практичною (побутовою) спрямованістю в практикумах із хімічних дисциплін закладів вищої освіти. Проаналізовано можливості домашніх хімічних експериментів з органічними речовинами у формуванні експериментальних компетентностей здобувачів освіти різних рівнів. Розглянуто можливість формування харчової поведінки на заняттях із хімічних дисциплін шляхом переконання у необхідності використання мінімальних способів обробки харчових продуктів. Запропоновано та обґрунтовано можливості використання реакції меланоїдиноутворення (реакції Майяра) в лабораторному практикумі з хімії або домашньому експериментуванні. Наведено приклади можливого використання реакції меланоїдиноутворення та вивчення залежності такої реакції від різних чинників.О. В. Анічкінаeva_kvitka@meta.uaВ. В. ЛистванВ. О. ВіленськийС. В. ПисаренкоЮ. В. Лисецька2023-08-01T06:19:47Z2023-08-01T06:19:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37732Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/377322023-08-01T06:19:47ZРобочий зошит для занять з обов’язкової освітньої компоненти «Дидактика хімії» для підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освітиЗапропонований навчально-методичний посібник містить основні теми, необхідні для початкового знайомства з теоретичними основами навчання хімії в закладі загальної середньої освіти.
Призначений для здобувачів вищої освіти денної та заочної форми навчання, що здобувають освіту за спеціальністю 014.06 Середня освіта (Хімія) та іншими спеціальностями з отриманням кваліфікації «Вчитель хімії».О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2023-08-01T06:19:17Z2023-08-01T06:19:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37731Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/377312023-08-01T06:19:17ZМетодичні рекомендацій до організації самостійної/ індивідуальної роботи з обов’язкової освітньої компоненти «Дидактика хімії» для підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освітиЗапропонований навчально-методичний посібник містить основні теми, необхідні для початкового знайомства з теоретичними основами навчання хімії в закладі загальної середньої освіти. Призначений для здобувачі вищої освіти денної та заочної форми навчання, що здобувають освіту за спеціальністю 014.06 Середня освіта (Хімія) та іншими спеціальностями з отриманням кваліфікації «Вчитель хімії».О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2023-08-01T06:18:53Z2023-08-01T06:18:53Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37729Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/377292023-08-01T06:18:53ZІнструктивно-методичні матеріали до лабораторних занять обов’язкової освітньої компоненти «Дидактика хімії» (навчально-методичний посібник) для підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освітиЗапропонований навчально-методичний посібник містить основні теми, необхідні для початкового знайомства з теоретичними основами навчання хімії в закладі загальної середньої освіти. Призначений для здобувачів вищої освіти денної та заочної форми навчання, що здобувають освіту за спеціальністю 014.06 Середня освіта (Хімія) та іншими спеціальностями з отриманням кваліфікації «Вчитель хімії».О. В. Анічкінаeva_kvitka@meta.uaО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2023-07-06T08:47:36Z2023-07-06T08:56:57Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37653Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/376532023-07-06T08:47:36ZРобочий зошит із освітньої компоненти «Агрохімія»О. В. АнічкінаС. В. АвдєєвО. Ю. Авдєєва2023-07-06T08:45:39Z2023-07-06T08:52:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37651Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/376512023-07-06T08:45:39ZІнструктивно-методичні матеріали лабораторних занять із освітньої компоненти «Експериментальна хімія»О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2023-07-06T08:45:34Z2023-07-06T08:54:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37652Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/376522023-07-06T08:45:34ZІнструктивно-методичні матеріали до лабораторних занять із освітньої компоненти «Агрохімія»О. В. АнічкінаС. В. АвдєєвО. Ю. Авдєєва2023-07-06T08:41:34Z2023-07-06T08:49:54Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37650Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/376502023-07-06T08:41:34ZМетодичні рекомендації до організації самостійної та індивідуальної роботи з освітньої компоненти «Агрохімія»О. В. АнічкінаС. В. АвдєєвО. Ю. Авдєєва2023-07-06T08:39:46Z2023-07-06T08:47:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37649Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/376492023-07-06T08:39:46ZМетодичні рекомендації до організації самостійної та індивідуальної роботи із освітньої компоненти «Експериментальна хімія»О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2023-06-22T11:02:33Z2023-06-22T13:38:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37353Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/373532023-06-22T11:02:33ZМожливості проєктної технології для розвитку творчого, креативного мислення учнів у ході вивчення хіміїО. О. СтасюкО. В. Анічкіна2023-06-22T10:52:05Z2023-06-22T10:56:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37342Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/373422023-06-22T10:52:05ZДо проблеми підготовки викладача хімії в закладі вищої освітиО. В. Анічкіна2023-06-14T09:38:09Z2023-06-14T09:38:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37085Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/370852023-06-14T09:38:09ZUse of interesting material in teaching chemistry on the example of the topic: «Aldehydes»О. М. КамінськийО. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваМ. В. Чайка2022-12-19T14:35:03Z2022-12-19T14:35:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35626Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/356262022-12-19T14:35:03ZФормування експериментальної компетентності майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки в закладі вищої освітиУ статті теоретично доведено важливість і складність проблеми формування експериментальної ком-
петентності майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти. Здійснено аналіз
Стандартів вищої освіти тв освітніх програм підготовки із метою встановлення значення експерименту
в професійній підготовці хіміків. На основі синтезу існуючих трактувань сформульовано визначення понят-
тя експериментальної компетентності майбутніх хіміків. Із огляду на визначну роль експерименту в профе-
сійній діяльності хіміка та проведений аналіз літературних джерел схарактеризовано систему знань, умінь,
навичок і мотивів необхідних хімікам для виконання професійних обов’язків. У ході емпіричного дослідження
було визначено рівні сформованості експериментальної компетентності майбутніх хіміків (низький, серед-
ній, достатній, високий) на основі виділених компонентів (мотиваційний, когнітивний, операційний, діяль-
нісний) у відповідності до обраних критеріїв і відповідних їм показників. Для проведення педагогічного експе-
рименту з визначення ефективності формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків було
розроблено його теоретичні засади і програму. Констатувальний етап експерименту полягав у визначенні
сформованості експериментальної компетентності в хіміків на початковому етапі навчання. Його резуль-
тати свідчать про наявність у більшості випускників лише середнього рівня її сформованості. Формуваль-
ний етап експерименту відбувався за розробленими етапами формування експериментальної компетентності
майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки і включав: орієнтацію на оволодіння експериментальною
компетентністю; набуття теоретичної хімічної підготовки; опанування системою практичних умінь; фор-
мування первинного професійного досвіду застосування експериментальної компетентності. Ефективність
формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків за визначеними компонентами доведена
за статистично значущими позитивними змінами рівнів. Достовірність одержаних результатів дослідження
доведена з допомогою параметричного критерію порівняння відмінностей середніх величин (t-критерію Стью-
дента) для незалежних вибірок.О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2022-12-19T13:39:12Z2022-12-19T13:39:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35625Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/356252022-12-19T13:39:12ZВивчення харчової хімії в професійній підготовці майбутніх хіміківСеред глобальних проблем сучасного світу та людства провідне місце посідає саме продовольча. Адже доступність харчових продуктів і їх якість є обмеженими. Професійна підготовка майбутніх технологів харчової та хімічної промисловості, хіміків
нерозривно пов’язана з вивченням особливостей харчової хімії, як науки про склад харчових систем, його змін у ході обробки та закономірності таких перетворень. Вивчення харчової хімії пропонується майбутнім технологам харчової промисловості в якості обов’язкової освітньої компоненти, а технологам хімічної промисловості та хімікам, може бути
запропонована в якості вибіркової освітньої компоненти. Оскільки, місцем працевлаштування хіміків і хімічних технологів може бути лабораторія або цехи підприємств
харчової промисловості.О. В. АнічкінаО. Ю. Авдєєва2022-12-07T13:53:29Z2022-12-07T13:53:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35270Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/352702022-12-07T13:53:29ZПрактична підготовка майбутніх хіміків як ефективний засіб формування професійної компетентностіУ статті розглянуто можливість урізноманітнення практичної підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, спеціальності 102 «Хімія». Обґрунтовано використання практичної підготовки в освітньо-професійній програмі як обов’язкової освітньої компоненти. Наведені результати аналізу навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти, визначені загальновизнані та унікальні види практик. Представлені результати аналізу закордонних освітніх програм і планів підготовки майбутніх хіміків, конкретизовані спільні та відмінні риси професійної підготовки хіміків в Україні та закордоном.
Провідною метою статті є презентація та обґрунтування можливостей використання в професійній підготовці здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 102 «Хімія» різноманітних практик із метою підвищення якості освіти та набуття первинного професійного досвіду в ході здобуття професії. Імплементація закордонного досвіду організації практичної підготовки здобувачів вищої освіти в освітньо-професійну програму підготовки хіміків. Аргументація змістового наповнення різноманітних практик, які можуть бути використані для досягнення вимог Стандарту вищої освіти щодо підготовки хіміків.
Наведено результати опитування учнів закладів загальної середньої освіти щодо усвідомлення професійних обов’язків, професійного поля та змісту професії хіміка та встановлено основні причини низької зацікавленості вступників в опануванні освітньо-професійною програмою спеціальності 102 «Хімія», навіть при реалізації державної підтримки.
У статті запропонована система практичної підготовки, яка реалізується через систематичне, послідовне, педагогічно обґрунтоване впровадження низки навчальних і виробничих практик (вісім різновидів): навчальної (ознайомлювальної), навчальної (загально-хімічної), навчальної (з математичних методів у хімії), навчальної (експериментальної), навчальної (лабораторно-хімічної), виробничої (з основ хімічного виробництва), навчальної (з технології синтезу речовин), виробничої (з сертифікації лабораторій). Аргументовано можливість реалізації всіх видів практик в освітньому процесі закладу вищої освіти, їх послідовність та елементи змістового наповнення кожної, основні завдання та результати, яких зможуть набути здобувачі вищої освіти.О. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаО. Ю. АвдєєваО. М. КамінськийМ. В. Чайка2022-12-01T11:53:31Z2022-12-01T11:53:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35024Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/350242022-12-01T11:53:31ZВикористання самостійно розроблених електронних ресурсів вивчення хімії в закладі загальної середньої освітиТ. М. ЧернихО. В. Анічкіна2022-12-01T11:53:09Z2022-12-01T11:53:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35021Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/350212022-12-01T11:53:09ZМетодика викладання хімії у 7 класі – інклюзивний аспектД. В. УразовО. В. АнічкінаЛ. М. Романишина2022-12-01T11:52:55Z2022-12-01T11:52:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35019Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/350192022-12-01T11:52:55ZКонцепція розвитку stem-освіти в закладі загальної середньої освіти – можливості інтеграції хімічних знаньН. І. ТерещенкоЛ. М. РоманишинаО. В. Анічкіна2022-12-01T11:43:55Z2022-12-01T11:43:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35008Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/350082022-12-01T11:43:55ZМетодика формування понять нанохімії в закладі вищої освітиМ. М. ПерехристюкО. В. АнічкінаН. В. Кусяк2022-12-01T11:29:31Z2022-12-01T11:29:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35004Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/350042022-12-01T11:29:31ZФормування поняття «каталіз» при вивченні фізичної хімії у закладах вищої освітиО. О. ОнищукС. В. ПисаренкоО. М. Камінськийalexkamin@ukr.netМ. В. ЧайкаО. В. Анічкіна2022-12-01T11:14:07Z2022-12-01T11:14:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35000Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/350002022-12-01T11:14:07ZМожливості використання вебдодатку molview для вивчення органічних сполук у закладі загальної середньої освітиЮ. В. НіколаєваК. А. БаранчукО. В. Анічкіна2022-12-01T11:01:39Z2022-12-01T11:01:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34993Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349932022-12-01T11:01:39ZОсобливості використання експерименту для вивчення способів синтезу органічних сполук в закладі вищої освітиМ. В. МельниченкоО. В. АнічкінаВ. В. Листван2022-12-01T11:01:33Z2022-12-01T11:01:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34992Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349922022-12-01T11:01:33ZМожливість реалізації концепції stem-освіти в ході вивчення хімії у профільній школіН. С. МариничО. В. Анічкіна2022-12-01T11:01:19Z2022-12-01T11:01:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34991Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349912022-12-01T11:01:19ZВикористання хмарних технологій у викладанні хімії в закладі загальної середньої освітиЮлія ЛевченкоО. В. Анічкіна2022-12-01T11:00:35Z2022-12-01T11:00:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34988Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349882022-12-01T11:00:35ZМожливості інтеграції змісту природничих предметів на уроках хімії в профільній школіЮ. П. КостюченкоО. В. Анічкіна2022-12-01T10:55:41Z2022-12-01T10:55:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34974Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349742022-12-01T10:55:41ZОсобливості дистанційного викладання хімії на профільному рівні в закладі загальної середньої освітиО. Є. ДубенкоО. В. Анічкіна2022-11-30T14:32:58Z2022-11-30T14:40:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34953Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349532022-11-30T14:32:58ZФормування основних понять про класи неорганічних сполук у курсі хімії закладу базової середньої освітиС. М. ДайнюкК. А. БаранчукО. В. Анічкіна2022-11-30T14:32:41Z2022-11-30T14:37:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34952Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349522022-11-30T14:32:41ZОсобливості формування знань про карбон на профільному рівні вивчення хімії в закладі загальної середньої освітиЮ. І. ГрабовськийК. А. БаранчукО. В. Анічкіна2022-11-30T14:27:08Z2022-11-30T14:34:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34948Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349482022-11-30T14:27:08ZВикористання youtube-каналу вчителя для вивчення хімії в закладі загальної середньої освітиС. В. БушО. В. Анічкіна2022-11-30T14:22:00Z2022-11-30T14:28:57Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34947Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349472022-11-30T14:22:00ZСучасні форми та методи інклюзивного навчання хімії в закладі загальної середньої освітиА. О. БілошицькаЛ. М. РоманишинаО. В. Анічкіна2022-11-30T14:16:19Z2022-11-30T14:22:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34942Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349422022-11-30T14:16:19ZКонцепції нової української школи при викладанні хімії у 7-9 класахІ. С. БанацькаО. В. Анічкіна2022-11-30T14:11:50Z2022-11-30T14:17:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34940Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/349402022-11-30T14:11:50ZСучасні цифрові інструменти для викладання хімії в закладі вищої освітиА. П. АфанасьєваО. В. АнічкінаЛ. М. Романишина2022-11-04T14:12:58Z2022-11-04T14:12:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34667Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/346672022-11-04T14:12:58ZОсобливості експериментальної підготовки майбутніх хіміків у закладі вищої освітиСтаття присвячена актуальній проблемі експериментальної підготовки здобувачів вищої освіти – майбутніх хіміків в умовах довготривалого дистанціювання від закладу вищої освіти, переведення навчання в змішаний формат і ускладнення реального проведення експерименту в хімічній лабораторії. На основі аналізу сучасних літературних джерел і власного професійного досвіду в статті наведено визначення поняття «професійна підготовка здобувачів вищої освіти». УДК 378.147:542.06:004.773.7 DOI https://doi.org/10.32782/26636085/2022/51.1.6 Авдєєва О.Ю., докт. філософії з галузі Освіта/ Педагогіка, асистент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Анічкіна О.В., канд. пед. наук, доцент, завідувач кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Камінський О.М., канд. хім. наук, доцент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Чайка М.В., канд. хім. наук, доцент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Писаренко С.В., аспірант Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», асистент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Метою статті визначено опис і обґрунтування системи експериментальної підготовки майбутніх хіміків у закладі вищої освіти з урахуванням вимог до її якості. Окреслено основні експериментальні вміння, які повинні бути сформовані в майбутнього хіміка в процесі професійної підготовки до успішної реалізації експериментальної діяльності в майбутньому. Проведено аналіз навчальних програм із хімії для закладів загальної середньої освіти, аналіз обсягу та змісту експериментальної підготовки здобувачів вищої освіти на початковому етапі та учнів закладів загальної середньої освіти. Закцентовано увагу на важливості дотримання принципу наступності в навчанні, що забезпечить поетапне формування експериментальних умінь у майбутніх хіміків. На основі власного професійного досвіду наведено приклади реалізації принципу наступності в ході вивчення адаптаційного курсу «Наукові основи шкільного курсу хімії», здобуття первинних компетентностей, як теоретичного, так і експериментального характеру в ході вивчення «Техніки хімічного експерименту» та узагальнення й закріплення знань під час засвоєння «Експериментальної хімії». Встановлено роль експериментальних умінь із хімії в здобувачів вищої освіти. Охарактеризовано основні сучасні способи ефективної експериментальної підготовки майбутніх хіміків в умовах віддалення від закладу вищої освіти. Доведено важливість доповнення традиційних методів експериментальної підготовки майбутніх хіміків проведенням домашнього експерименту, створенням навчальних проєктів, використанням віртуальних хімічних лабораторій, відео-демонстрацій, інтерактивного моделювання, кіберколекцій, що забезпечить їх готовність до здійснення професійної діяльності.О. Ю. АвдєєваО. В. АнічкінаО. М. КамінськийМ. В. ЧайкаС. В. Писаренко2022-09-09T16:50:12Z2022-09-09T16:59:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34447Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344472022-09-09T16:50:12ZThe role of psychology and pedagogy in the spiritual development of modern societyInternational scientific conference «The role of psychology and pedagogy in the spiritual development of modern society» : conference proceedings, July 30–31, 2022. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022. 364 pages.О. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаО. Ю. Авдєєва2022-09-08T15:00:00Z2022-09-08T15:00:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34443Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344432022-09-08T15:00:00ZСучасні тенденції та можливості дистанційного вивчення колоїдної хімії в закладі вищої освітиСтаття присвячена актуальній темі реалізації експериментальної підготовки здобувачів вищої освіти в умовах довготривалого дистанційного вивчення хімії. У статті розглянуто значення знань і вмінь, якими може збагатити професійну підготовку майбутніх фахівців різних спеціальностей саме колоїдна хімія та причини й можливості її пропонування до вільного вибору здобувачам різних освітніх програм. Охарактеризовані основні сучасні способи експериментальної підготовки в ході опанування хімічними дисциплінами в закладах вищої освіти та актуальні проблеми, які виникають в ході її реалізації в сучасних умовах. Окреслено можливості використання домашніх хімічних експериментів у закладах вищої освіти при вивченні хімічних дисциплін і порівняно їх із досвідом використання подібних експериментів у закладах загальної середньої освіти. Наведені результати аналізу змісту лабораторних занять із колоїдної хімії та запропоновано використання ужиткових речовин широкої доступності в якості реагентів. Розглянуті основні тренди модернізації вищої хімічної освіти закордоном, зокрема, в умовах дистанційного навчання. Вивчено досвід упровадження в професійну підготовку здобувачів вищої освіти різних спеціальностей вибіркових дисциплін інтенсивної практичної спрямованості, які об’єднують хімічну науку та кулінарне мистецтво. Наведені приклади використання ужиткових речовин для досягнення результатів навчання з конкретних тем курсу колоїдної хімії, описи домашніх хімічних експериментів із теми «Піни», запропоновані експерименти з яскравим зовнішнім ефектом, які стимулюють інтерес здобувачів до вивчення хімії та пізнання оточуючого світу засобами хімічної науки. Розглянуто можливість використання проєкту «Виготовлення морозива» в ході вивчення колоїдної хімії з метою формування вмінь виготовляти складні дисперсні системи та визначати їх характеристики. Наведені результати сформованості експериментальних умінь здобувачів вищої освіти за мотиваційним і діяльнісним критеріями в ході опанування колоїдної хімії засобами домашнього хімічного експерименту з ужитковими речовинами.О. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаМ. В. ЧайкаО. Ю. Авдєєва2022-08-17T08:52:41Z2022-08-17T08:52:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34412Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344122022-08-17T08:52:41ZОрганізація дистанційного навчання хімії у закладі вищої освіти в умовах військового стануМетою статті є вивчення необхідності та можливості організації освітнього процесу в умовах військового стану, розгляд особливостей дистанційного вивчення хімії здобувачами вищої освіти в умовах проведення бойових дій, порівняння умов надання освітніх послуг в умовах довготривалого карантину та активної фази військових дій, визначення особливостей реалізації теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти, які дистанційно вивчають хімічні освітні компоненти впродовж тривалого часу. У статті неведені результати аналізу закордонного досвіду, власного досвіду організації дистанційного навчання в умовах військового стану, розглянуто чинники подолання розладів ментального здоров’я шляхом включення в освітній процес, порівняння можливостей синхронного та асинхронного навчання для організації дистанційного вивчення хімії в умовах військового стану. Визначені основні можливості реалізації електронного навчання в умовах довготривалого дистанційного вивчення хімії та основні проблеми, які виникають при цьому. Охарактеризований один із ефективних способів організації дистанційного вивчення хімічних освітніх компонент із використанням безкоштовного сервісу Google Classroom. Наведені результати формування готовності здобувачів вищої освіти до навчання в часі та аналіз причин готовності розпочинати навчання; аналізу часу використання смартфону в умовах активних бойових дій; вивчення доступності та ефективності використання електронних засобів вивчення хімічних освітніх компонент для набуття професійної компетентності. Наведено спосіб організації набуття теоретичних знань і формування експериментальних умінь в умовах дистанційного навчання хімії і порівняльний аналіз засобів візуалізації хімічного експерименту та проміжні результати ефективності формування мотиваційної, знаннєвої та діяльнісної складових професійної компетентності здобувачів вищої освіти, які вивчають хімію.О. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаО. Ю. Авдєєва2022-08-08T21:24:29Z2022-08-08T21:24:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34401Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344012022-08-08T21:24:29ZВикористання інтерактивного моделювання при викладанні хімії в закладах вищої освітиУ статті на основі аналізу сучасних літературних джерел і власного професійного досвіду розглянуто проблеми і перспективи використання інтерактивного моделювання при викладанні хімії в закладах вищої освіти. Метою статті є дослідження доцільності використання інтерактивного моделювання при викладанні хімії в закладах вищої освіти. Встановлено, що в основі технології інтерактивного навчання майбутніх хіміків і вчителів хімії важливою є безпосередня участь усіх учасників лабораторного заняття, що зобов'язує викладача як організатора освітнього процесу зробити кожного здобувача вищої освіти активним дослідником засобів і способів вирішення експериментальних завдань. Визначено, що найактуальнішими та найдієвішими прикладами застосування інтерактивних технологій з хімії в закладах вищої освіти є: створення 3D-моделей атомів хімічних елементів та молекул речовин, електронних дидактичних ігор, мультимедійних презентацій, віртуальних хімічних лабораторій, віртуальних екскурсій, QR-квестів; використання анімаційної графіки, комп’ютерних тренажерів, віртуальних бібліотек і сервісів Google. Доведено, що в сучасних реаліях життя такі види діяльності є ефективними зацікавлювачами до вивчення хімії, а в умовах дистанційного навчання – єдиним способом реалізації навчання. З’ясовано, що унікальним і доступним технологічним інструментом для вивчення хімії в закладах як загальної середньої, так і вищої освіти є використання безкоштовних інтерактивних тренажерів-симуляторів на платформі Phet.colorado.org. УДК 378.147:54:004:77 DOI https://doi.org/10.32843/26636085/2022/48.1.7 Анічкіна О.В., канд. пед. наук, доцент, завідувач кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Авдєєва О.Ю., докт. філософії, асистент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Досліджено, що інтерактивне моделювання забезпечує усвідомлення специфічної новизни у вивченні хімічної науки, сприяє покращенню засвоєння нового матеріалу та підвищенню якості знань здобувачів вищої освіти, активізації навчальної діяльності та формуванню їх пізнавальної мотивації до навчання, розвитку дослідницької складової; дає змогу подати новий матеріал у незвичному форматі, деталізувати в здобувачів вищої освіти нечітко сформовані уявлення про важливі хімічні процеси, поглибити здобуті знання, підвищити пізнавальний інтерес до проведення хімічного експерименту в реальних умовах.О. В. АнічкінаО. Ю. Авдєєва2022-08-06T10:12:27Z2022-08-06T10:12:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34400Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344002022-08-06T10:12:27ZFeatures of experimental training of students in distance learning of chemistryУ статті наведені результати розробки інструктивних матеріалів щодо використання домашнього хімічного експерименту для формування експериментальних умінь учнів в умовах дистанційного вивчення хімії в закладі загальної середньої освіти. Подано докладний аналіз можливостей заміни реактивів ужитковими речовинами для виконання в домашніх умовах експериментів, які відтворюють зміст демонстрацій, лабораторних дослідів, практичних робіт за програмою з хімії для закладів загальної середньої освіти. Запропоновано перелік адаптованих експериментів, виконання яких в домашніх умовах є безпечним і наочним, а використовувані речовини – доступними.О. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаО. Ю. АвдєєваД. О. Загоруйко2022-08-06T10:11:10Z2022-08-06T10:11:10Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34399Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/343992022-08-06T10:11:10ZPossibilities of using a home experiment in distance learning of chemistry in institutions of general secondary educationАктуальним завданням методики навчання хімії, на сьогодні, є адаптація традиційних засобів навчання до сучасних умов викладання, оновлення традиційних технік і рецептур, способів виконання хімічних експериментів за програмою закладів загальної середньої освіти, орієнтування здобувачів освіти на формування компетентностей безпечного та ефективного існування в світі хімічних речовин, формування дослідницького ставлення до життя, відповідно до Розпорядження кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)».О. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаО. Ю. АвдєєваЮ. О. ТітовВ. О. Віленський2022-07-05T06:13:00Z2022-07-05T06:13:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34316Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/343162022-07-05T06:13:00ZМетодичні рекомендації до організації самостійної роботи з навчальної дисципліни «Техніка хімічного експерименту»: навчально-методичний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освітиО. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2022-06-01T06:18:46Z2022-06-01T06:18:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34066Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/340662022-06-01T06:18:46ZІнструктивно-методичні матеріали до лабораторних занять із навчальної дисципліни «Техніка хімічного експерименту»: навчально-методичний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освітиО. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2022-06-01T06:18:40Z2022-06-01T06:18:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34065Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/340652022-06-01T06:18:40ZІнструктивно-методичні матеріали до лабораторних занять із навчальної дисципліни «Наукові основи шкільного курсу хімії»: навчально-методичний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освітиО. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2022-05-13T14:19:50Z2022-05-13T14:19:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34004Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/340042022-05-13T14:19:50ZФормування експериментальних умінь учнів в дистанційних умовах вивчення хімії в закладах загальної середньої освітиО. В. АнічкінаЛ. М. РоманишинаД. О. Загоруйко2022-04-29T17:44:02Z2022-04-29T17:44:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33954Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/339542022-04-29T17:44:02ZОсобливості формування дослідницьких умінь учнів із хімії як основа концепції Нової української школиД. О. ЗагоруйкоО. В. АнічкінаЛ. М. Романишина2021-08-26T09:53:20Z2021-08-30T10:23:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33112Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/331122021-08-26T09:53:20ZМетодичні рекомендації до організації самостійної та індивідуальної роботи з освітньої компоненти «Технологічні основи навчання хімії»О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2021-08-26T09:53:11Z2021-09-30T21:50:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33111Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/331112021-08-26T09:53:11ZМетодичні рекомендації до організації самостійної та індивідуальної роботи з освітньої компоненти «Позаурочна робота з хімії»О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2021-08-26T09:38:21Z2021-08-30T10:23:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33110Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/331102021-08-26T09:38:21ZІнструктивно-методичні матеріали до лабораторних занять із освітньої компоненти «Технологічні основи навчання хімії»О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2021-08-26T09:38:16Z2021-08-30T10:13:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33109Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/331092021-08-26T09:38:16ZІнструктивно-методичні матеріали до лабораторних занять із освітньої компоненти «Позаурочна робота з хімії»О. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2021-04-16T16:46:42Z2021-04-16T16:54:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32538Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/325382021-04-16T16:46:42ZГейміфікація – сучасний виклик хімічної освітиО. В. Анічкіна2020-01-28T15:39:26Z2020-01-28T15:39:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30615Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/306152020-01-28T15:39:26ZВикористання методів електронного навчання в підготовці майбутніх вчителів хіміїО. В. Анічкіна2020-01-28T15:39:20Z2020-01-28T15:39:20Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30614Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/306142020-01-28T15:39:20ZДо проблеми організації експериментальної підготовки майбутніх вчителів хіміїО. В. Анічкіна2019-11-29T08:52:30Z2019-11-29T08:52:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30329Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/303292019-11-29T08:52:30ZВикористання домашнього експерименту з ужитковими речовинами в формуванні експериментально-методичних в формуванні експериментально-методичних умінь учителів хіміїО. В. Анічкіна2019-11-29T08:44:17Z2019-11-29T08:48:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30328Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/303282019-11-29T08:44:17ZМожливості використання демонстраційного хімічного експерименту у формування вмінь проводити експеримент у школі майбутнім вчителямО. В. Анічкіна2019-11-29T08:43:53Z2019-11-29T08:45:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30327Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/303272019-11-29T08:43:53ZМожливості використання ігрового підходу на заняттях із методики навчання хіміїО. В. Анічкіна2019-11-29T08:43:24Z2019-11-29T08:43:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30326Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/303262019-11-29T08:43:24ZВикористання елементів алгоритмізованого навчання в формуванні вмінь проводити хімічний експериментО. В. Анічкіна2019-11-29T08:34:17Z2019-11-29T08:34:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30325Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/303252019-11-29T08:34:17ZПотреба модернізації експерементально-методичної підготовки майбутніх вчителів хімії у вищій педагогічній школіО. В. Анічкіна2019-11-29T08:34:10Z2019-11-29T08:34:10Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30324Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/303242019-11-29T08:34:10ZПідвищувати рівень підготовки майбутніх вчителівО. В. АнічкінаО. Е. Мацієвський2019-11-29T08:33:15Z2019-11-29T08:33:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30322Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/303222019-11-29T08:33:15ZДосліди для доведення незмінності маси речовиниО. В. АнічкінаО. В. МихнюкО. Е. Мацієвський2019-11-20T10:49:39Z2019-11-20T10:51:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30244Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/302442019-11-20T10:49:39ZВикористання електронних колекцій в процесі вивчення хімічних дисциплін у вищій школіО. В. Анічкіна2019-11-20T10:43:25Z2019-11-20T10:49:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30243Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/302432019-11-20T10:43:25ZFormation of the skills conducting a chemical experiment in school by future teachers of natural sciencesО. В. АнічкінаN. A. Figol2019-11-20T10:43:19Z2019-11-20T10:43:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30242Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/302422019-11-20T10:43:19ZВикористання електронних колекцій у процесі професійної підготовки фахівців хімічної галузіО. В. Анічкіна2019-11-20T10:43:12Z2019-11-20T10:43:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30241Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/302412019-11-20T10:43:12ZНа шляху до хімічної старт-освітиО. В. Анічкіна2019-11-20T10:04:05Z2019-11-20T10:52:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30239Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/302392019-11-20T10:04:05ZAnalysis of the dynamics of physical development and functional state of 9-12-year-old schoolchildren playing volleyballVira TrofimenkoOksana RomanyshynaО. В. АнічкінаMariya IvanchukAntonina BohdanyukYaroslav ZoriyYurii MoseichukAndrii KoshuraOlena YarmakYaroslav Galan2018-08-25T20:39:47Z2018-08-25T20:49:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27358Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/273582018-08-25T20:39:47ZFuture Chemists’ Experimental Competence FormationО. В. АнічкінаО. Ю. АвдєєваО. С. Євдоченко2016-11-26T13:26:40Z2016-11-26T13:33:53Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22514Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/225142016-11-26T13:26:40ZФормування вмінь проведення хімічного експерименту в школі майбутніми вчителями природничих дисциплін13.00.02 – теорія та методика навчання (хімія).
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наукО. В. Анічкіна2016-09-07T08:01:39Z2016-09-07T08:02:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21899Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/218992016-09-07T08:01:39ZХто може зробити наукове відкриття: риси особистості вченого-хіміка та їх значення для досягнення результату дослідженняН. П. ХандрикаО. М. КамінськийО. В. Анічкіна2016-09-07T06:32:19Z2016-09-07T06:34:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21876Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/218762016-09-07T06:32:19ZГ. Н. Льюїс - творець електронної теорії хімічного звязкуО. М. КамінськийЄ. Є. Гвоздієвськийgvozd@zu.edu.uaО. В. Анічкіна2016-09-06T12:49:01Z2016-09-06T12:49:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21865Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/218652016-09-06T12:49:01ZВикористання домашнього експерименту з хімії у підготовці майбутніх учителівО. В. Анічкіна2016-01-26T23:11:33Z2024-02-09T12:52:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20069Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/200692016-01-26T23:11:33ZМетодическая модель подготовки студентов к проведению всех видов школьного химического экспериментаВ статье рассмотрены возможные пути усовершенствования методической подготовки студентов использовать все виды школьного химического эксперимента в средней школе. Представлены основные этапы экспериментально-методической подготовки будущего учителя химии в высшей школе и содержание каждого из них. Приведены результаты внедрения предложенной модели в практику обучения студентов – будущих учителей химии.О. В. Анічкіна2015-11-24T12:39:53Z2015-11-24T12:47:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19440Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/194402015-11-24T12:39:53ZПедагогічні умови підготовки майбутніх вчителів до проведення шкільного хімічного експериментуУ статті розглянуто педагогічні умови поліпшення професійної підготовки майбутніх вчителів хімії у ВНЗ. Визна-
чено можливості використання блок-схем в експериментально-методичній підготовці студентів. Проаналізовано
практикуми хімічних дисциплін та їх можливості із забезпечення базової експериментально-методичної підго-
товки студентів до вчительської діяльності. Досліджено ефективність використання безперервної експеримен-
тально-методичної підготовки для забезпечення сформованості вмінь майбутніх вчителів проводити всі види
шкільного хімічного експерименту. Визначено шляхи модернізації традиційних методичних прийомів (метод
мікровикладання) в сучасних умовах інформатизації.О. В. Анічкіна2015-11-24T12:22:29Z2015-11-24T12:27:57Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19439Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/194392015-11-24T12:22:29ZМожливості використання віртуальної хімічної лабораторії у формуванні експериментально-методичних вмінь студентів проводити шкільний хімічний експериментВ статті розглянуто основні способи використання віртуальної хімічної лабораторії на лабораторних заняттях з методики
викладання хімії, котрі присвячені формуванню експериментально-методичних вмінь студентів проводити шкільний хімічний
експеримент. Проаналізовано літературні джерела із використання віртуального хімічного експерименту на уроках хімії та
створено відповідну систему вправ тренувального та узагальнюючого характеру, які дають змогу студенту підготуватися до
проведення і реалізувати на практиці шкільний демонстраційний хімічний експеримент. Також проаналізовано ефективність
використання віртуальної хімічної лабораторії у підготовці студентів – майбутніх вчителів хімії до проведення шкільних хімічних експериментів. Розглянуто отримані результати та визначено готовність студентів проводити досліди технічно грамотно, безпечно, максимально наочно, впевнено та ін.О. В. Анічкіна2015-09-23T09:54:07Z2015-09-23T10:01:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18627Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/186272015-09-23T09:54:07ZОсобливості формування експериментально-методичних вмінь студентів на лабораторних заняттях з навчальної дисципліни ''Методика навчання хімії''У статті розглянуто особливості організації лабораторних занять та можливості підвищення якості
підготовки майбутніх учителів хімії шляхом вдосконалення практикуму з методики навчання хімії.
Визначено систему експериментально-методичних умінь студентів, котрі здобувають кваліфікацію
учителя хімії у ВНЗ. Обґрунтовано методичну модель підготовки студентів до проведення всіх видів
шкільного хімічного експерименту. Зазначено можливі шляхи модернізації сучасного лабораторного
заняття з методики навчання хімії.О. В. Анічкіна2015-06-04T19:09:21Z2015-06-04T19:17:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17676Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/176762015-06-04T19:09:21ZСамостійна робота учнів під час вивчення нітратівО. Е. МацієвськийО. В. Анічкіна2015-06-04T19:05:39Z2016-03-04T13:58:53Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17675Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/176752015-06-04T19:05:39ZМіжпредметні зв’язки в темі «Закон збереження маси»О. Е. МацієвськийО. В. Анічкіна2015-04-15T21:54:04Z2015-04-15T22:02:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17033Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/170332015-04-15T21:54:04ZУдосконалення змісту експериментальної підготовки майбутніх учителів хіміїО. В. Анічкіна2015-01-12T17:10:11Z2015-01-12T17:18:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14926Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/149262015-01-12T17:10:11ZУдосконалення експериментальної підготовки студентів засобами курсу “Техніка хімічного експерименту”О. В. Анічкіна2014-11-14T23:55:01Z2015-08-15T10:18:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14013Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/140132014-11-14T23:55:01Z1905 рік – «Рік чудес»О. М. КамінськийЄ. Є. Гвоздієвськийgvozd@zu.edu.uaО. В. Анічкіна