Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T14:27:44ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2024-01-08T14:08:10Z2024-01-08T14:11:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38688Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/386882024-01-08T14:08:10ZІндивідуальні SMART цілі – обов’язкова компонента процесу фізкультурно-спортивної реабілітації жінок з порушеннями біогеометричного профілю поставиАктуальність теми дослідження. Соматичне здоров’я нації – нині доволі усталена наукова теза,, проте її підтримка та розвиток потребує подальшого різновекторного вивчення та наукового осмислення.. Здоров’я є найважливішою складовою економічної безпеки та загального благополуччя жінок. Проблема збереження здоров’я жінок зрілого віку належить до глобальних. На особливу увагу заслуговує зниження рівня здоров’я, рухової активності жінок у віці 30-50 років. Вікові зміни у роботі функціональних систем організму ведуть до зростання хронічних захворювань, зниження рівня стану моторики. Мета статті полягає у розробці індивідуальних SMART цілей з урахуванням показників біогеометричного профілю постави жінок у процесі фізкультурно-спортивної реабілітації. Методи. Теоретичний аналіз спеціальної науково-методичної літератури, педагогічний експеримент, скринінг стану біогеометричного профілю постави жінок за допомогою програми «APECS AI». Результати роботи. Сучасна технологія фізкультурно-спортивної реабілітації жінок з порушенням біомеханіки постави має враховувати: методологічні підходи міжнародної класифікації функціонування при встановленні напряму реабілітаційного процесу; засади формування індивідуальних смарт-цілей (смарт-завдань) для жінки; індивідуальні потреби жінки та активність стилю життя; особливості біогеометричного профілю постави. На основі узагальнення джерел постає очевидним, що на сучасному зрізі реформаційних зрушень в Україні здоров’я її населення визнано компонентом національного розвитку, що слугує детермінантом спектра завдань декларованої державою соціальної програми. Сучасні біомеханічні дослідження спрямовують свою увагу на розробку корекційно-профілактичних програм осіб із порушенням біомеханіки постави. У сфері фізкультурно-спортивної реабілітації, послідовне та паралельне досягнення цілей різної ієрархії утворюють «дерево цілей». SMART цілі – це метод постановки цілей, що дозволяє грамотна структурувати дані, досягати нових показників і відстежувати динаміку. SMART-завдання – це формулювання конкретної мети, визначення термінів, а також використовуваних ресурсів та інструментів.І. О. АсаулюкД. Ю. Демьохін2024-01-08T12:32:03Z2024-01-08T12:35:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38671Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/386712024-01-08T12:32:03ZВікові особливості фізичного розвитку жінок зрілого віку з різним станом опорно-рухового апаратуАктуальність теми дослідження. Численні дослідження, проведені за останні роки, засвідчують: масовий характер функціональних порушень опорно-рухового апарату, у том и числі серед жінок другого зрілого віку, – порушення постави в сагітальній площині зі збільшенням і зменшенням фізіологічних вигинів хребетного стовпа, сколіотична постава, порушення опорно-ресорних властивостей стопи – одна з найбільш злободенних проблем сучасного суспільства. Мета статті полягає у виявлення вікових закономірностей фізичного розвитку жінок з урахуванням типу постави, як передумови розробки профілактико-оздоровчих занять. Методи: теоретичний аналіз спеціальної літератури, метод викопіювання з медичних карт, педагогічне спостереження, фотознімання й аналіз постави, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати роботи та ключові висновки. Встановлено що всі показники фізичного розвитку у групі жінок 36–38 років розподілені нормально. Проте визначити характер розподілу у групі жінок 39–40 років з нормальною поставою за будь яким критерієм неможливо, оскільки у цій вибірці лише дві досліджувані. Застосування Z критерія Колмогорова-Смирновa дозволило встановити помітні відмінності між жінками з нормальною поставою у віці 36–38 та 39–40 років, особливо якщо розглядати параметри маси тіла, ІМТ, обхвату бедра та голені. Проте невеликий склад вибірок заважає зафіксувати ці відмінності як закономірні. Визначено, що жінки 39–40 років з круглою спиною у середньому перевищують такі саме значення у жінок 36–38 років за показником маси тіла на 2,95 кг, і ця різниця є статистично достовірною на рівні р < 0,01. Такий саме характер відмінностей відзначено за показниками довжини тіла – на 1,65 см (р < 0,05), обхвату талії – на 3,8 см (р < 0,001), обхвату бедер – на 1,6 см (р<0,05), бедра – на 2,85 см (р < 0,01), голені (р < 0,05). За ІМТ та ОГК також є тенденція до перебільшення у групі осіб більш старшого віку, проте вона не знайшла статистичного підтвердження. Визначено певні відмінності у показниках фізичного розвитку жінок 36–38 та 39–40 років зі сколіотичною поставою: особливо помітними вони є за показником маси тіла, де різниця між середніми оцінками складає 3,5 кг убік її збільшення з віком (р < 0,01), а також за ІМТ на 1,12 балу у такому ж напряму зростання (р < 0,05). Крім того, є значне перевищення за медіаною розподілу на 3 см за обхватом талії (р < 0,05), на 2,5 см за обхватом стегна (р < 0,05) у жінок 39–40 років. Встановлено, що жінки 36–38 та 39–40 років з плоскою спиною за фізичним розвитком не відрізняються. Проблема побудови програми профілактично-оздоровчих занять для жінок 36-40 років з різними типами та рівнем стану постави з використанням засобів фітнесу, для підвищення їх здоров’язберігаючої спрямованості, на наш погляд обумовлює доцільність наступних наших досліджень.І. О. АсаулюкС. О. Козловська2018-10-06T17:33:56Z2018-10-06T17:33:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27501Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/275012018-10-06T17:33:56ZОсобливості використання програмування в навчальному процесі бар’єристокУ статті обґрунтовуються основні положення програмування навчально-тренувального процесу бар’єристок. Виявлено, що основою програмування є програмно-цільовий підхід з врахуванням змісту, обcягу, величини навантаження та організації занять з вирішенням основних завдань підготовки спортсмена (задану величину приросту спортивного результату, відповідні зміни в техніко-тактичній підготовленості спортсменок та об’єктивно необхідні для цього зрушення в рівні спеціальної фізичної підготовленості спортсменок-бар’єристок). Визначено головні компоненти провідних завдань та алгоритм програмування тренувального процесу.
З’ясовано, що зміст програмування включає сучасні форми планування навчально-тренувального процесу, системи змагань і відновлення в рамках певного етапу підготовки з відповідними закономірностями і специфічними принципами. Різновидами таких закономірностей є закономірності: адаптації організму, морфофункціональні особливості, взаємозв’язку стану спортсмена та тренувального навантаження, становлення спортивно-технічного майстерності.
Описано технологію програмування системи підготовки спортсменок-бар’єристок, яка ґрунтується на специфічних особливостях побудови навчально-тренувального процесу, що визначають раціональні форми застосування тренувальних навантажень.
Виявлено чинники, які будуть визначальними для ефективного використання програм у процесі підготовки бар’єристок.
З’ясовано, що у безперервному процесі взаємодії тренера і спортсмена програмування є ланкою, що забезпечує не лише обмін вербальною та моторною інформацією, а й управління активною діяльністю спортсмена.
Аналіз наукових досліджень показав, що існують певні теоретико-методичні аспекти програмування тренувального процесу, такі як ієрархічна структура, цільові установки, загальні та спеціальні принципи підготовки, алгоритм у побудові навчально-тренувального процесу, контроль на кожному з етапів, планування співвідношення ЗФП до СФП.В. М. ТурлюкІ. О. Асаулюк2017-09-11T19:59:56Z2017-09-11T20:06:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25242Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/252422017-09-11T19:59:56ZКонкурс педагогічної майтерності як засіб визначення рівня загальнопедагогічної компетентності майбутніх учителівСтаття знайомить зі змістом та методикою проведення університетського конкурсу педагогічної майстерності як засобу професійної підготовки майбутніх учителів.В. В. КаплінськийО. В. АкімоваІ. О. Асаулюк2015-02-27T10:29:32Z2015-02-27T14:03:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15915Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/159152015-02-27T10:29:32ZЗміни в показниках швидкісно-силових здібностей учнів середнього шкільного віку під впливом педагогічної технологіїВ статті представлено зміни показників швидкісно-силових здібностей учнів середнього шкільного віку.С. М. ДмитренкоІ. О. АсаулюкО. І. Романенко