Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-28T20:42:34ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2024-01-08T13:41:08Z2024-01-08T13:41:08Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38679Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/386792024-01-08T13:41:08ZСпецифіка підготовки пауерліфтерівАктуальність теми дослідження. Пауерліфтери можуть досягнути успіху на основі всебічної спортивної підготовки, яка здійснюється на всіх етапах багаторічної підготовки, а особливо фізичної та технічної на етапі спеціалізованої базової підготовки. Аналіз спеціальної літератури свідчить про необхідність вивчення підготовки пауерліфтерів на етапі спеціалізованої базової підготовки, виявлення здібностей до досягнення вищих спортивних результатів у змаганнях, підтримання високої функціональної готовності протягом тривалого періоду підготовки та змагальної діяльності. Доцільно звернути увагу на абсолютні показники тренованості та спортивні досягнення а також на темпи їх зростання на етапах багаторічної підготовки. На етапі спеціалізованої базової підготовки певне місце займає спеціальна фізична підготовка, яка спрямована на розвиток й удосконалення швидкісно-силових здібностей, зростання силових властивостей основних груп м’язів; індивідуалізацію тренувальних навантажень з урахуванням морфо-функціональних особливостей організму спортсмена. Таким чином, питання виявлення особливостей щодо удосконалення фізичної та технічної підготовки пауерліфтерів є нагальним і потребує уточнення з використанням нових засобів й методів спортивного тренування. Мета дослідження – експериментально перевірити ефективність засобів спортивного тренування щодо особливостей удосконалення фізичної та технічної підготовки пауерліфтерів на етапі спеціалізованої базової підготовки. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати роботи. У результаті проведення констатуючого експерименту було виявлено за бальною оцінкою достатній рівень розвитку швидкості, середній рівень розвитку загальної витривалості та швидкісно-силових здібностей. Відмічається низький рівень розвитку сили за тестом підтягування на перекладині (10,45± 3,85 ), що спонукає до підбору засобів спортивного тренування з метою поліпшення показників загальної та спеціальної фізичної підготовленості з технічним виконанням вправ у змагальній діяльності спортсменів. За результатами формуючого експерименту встановлено достовірне (p<0,05) покращення показників спеціальної фізичної підготовленості: присідання зі штангою на 9,5 кг, жим штанги лежачи на 15,4 кг, станова тяга на 24,9 кг а також збільшення балів за трьома тестами на 1,3 бала у змагальній діяльності пауерліфтерів. Особливістю підготовки пауерліфтерів на етапі спеціалізованої базової підготовки є показники спеціальної фізичної підготовки з технічним виконанням змагальних вправ на певному рівні і підведення до виконання ІІ та І спортивних розрядів.І. І. ВовченкоД. О. ГедзюкВ. В. Воробей2023-09-07T11:51:19Z2023-09-07T11:51:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37872Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378722023-09-07T11:51:19ZВиробнича практика в установах та організаціях спортивної спрямованостіУ методичних рекомендаціях подаються основні положення організації проведення виробничої практики в установах та організаціях спортивної спрямованості для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня.
Методичні рекомендації рекомендовано здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт.Т. Б. КутекІ. І. ВовченкоВ. К. Шаверський2023-09-07T09:06:01Z2023-09-07T09:06:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37870Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378702023-09-07T09:06:01ZНавчальна практика з теорії і методики спортуУ методичних рекомендаціях розглянуті положення організації проведення навчальної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт.
Методичні рекомендації рекомендовано здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня факультету фізичного виховання і спорту.В. К. ШаверськийТ. Б. КутекІ. І. Вовченко2023-09-07T07:11:01Z2023-09-07T07:13:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37868Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378682023-09-07T07:11:01ZКурс лекцій олімпійського та професійного спортуКурс лекцій олімпійського та професійного спорту дозволяє здобувачам вищої освіти оволодіти теоретичними знаннями в стислий термін завдяки доступному та логічному викладанню матеріалу, а також надає можливість перевіряти та закріплювати свої знання, відповідаючи на питання, що містяться після кожної лекції.
Методичні рекомендації рекомендовано здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична культура і спорт».В. К. ШаверськийІ. І. Вовченко2023-02-02T07:18:01Z2023-02-02T07:18:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35991Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/359912023-02-02T07:18:01ZФізична і техніко-тактична підготовленість школярів на заняттях з волейболу у сільській місцевостіАктуальність теми дослідження. Волейбол є ефективним засобом фізичного виховання, а також засобом зміцнення здоров’я, відпочинку та спілкування з друзями. Аналіз літератури, яка висвітлює роботу фахівців галузі вказує на те, що спортивна гра у волейбол зазнала змін у правилах змагань; багато фахівців розглядають особливості тренувального процесу волейболістів. Широко використовується ця гра у процесі фізичного виховання школярів, студентської молоді як засіб зміцнення здоров’я та підвищення рухової активності. Але залишається актуальним питання дослідження показників фізичної, технічної, тактичної підготовленості школярів та використання засобів фізичного виховання для їх удосконалення. Мета дослідження – виявити взаємозв’язок показників фізичної та техніко-тактичної підготовленості школярів, які займаються у секціях з волейболу у закладах загальної середньої освіти сільської місцевості. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати роботи. У результаті порівняльного аналізу між групами дітей, які відвідують секцію волейболу в Гімназії та в Ліцеї у сільській місцевості виявлено, що показники техніко-тактичної підготовленості волейболістів знаходиться на нижче середньому рівні. Показники технічної підготовленості виявили кращими у здобувачів Ліцею, а показники зіграності команди були кращими у волейболістів Гімназії. За результатами проведеного кореляційного аналізу показників фізичної підготовленості з показниками техніко-тактичної підготовленості школярів , які відвідують секцію волейболу встановлено взаємозв’язок в Гімназії (r до 0,728) Ліцеї (r до 0,759).Д. О. ГедзюкІ. І. ВовченкоЮ. Ю. ЛитвинчукЛ. І. Левчук2022-12-06T10:07:09Z2022-12-06T10:07:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35166Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/351662022-12-06T10:07:09ZМотивація студентів до занять з фізичного вихованняУ статті представлено результати вивчення мотивів до занять з фізичного виховання у вищому навчальному закладі. Вивчено рівень фізичної підготовленості студентів за результатами самооцінки, причини занять спортом, відношення до занять фізичним вихованням у вищому навчальному закладі та найбільш значимі мотиви до занять фізичною культурою і спортом.Т. Б. КутекР. Ф. АхметовІ. І. ВовченкоЮ. Ю. Литвинчук2022-12-06T10:04:31Z2022-12-06T10:04:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35162Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/351622022-12-06T10:04:31ZОцінка психічного та фізичного розвитку дітей з особливими потребамиСтаття присвячена вивченню психічного та фізичного розвитку дітей з особливими потребами. У статті представлено результати оцінки фізичного розвитку та ступені зниження інтелекту дітей з особливими потребами.І. І. ВовченкоТ. Б. КутекМ. Є. Чорна2022-12-06T09:44:07Z2022-12-06T09:44:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35157Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/351572022-12-06T09:44:07ZУдосконалення фізичної підготовленості юних футболістівСтаття присвячена пошуку засобів для удосконалення фізичної підготовленості юних футболістів. Проаналізовано сучасний стан системи спортивної підготовки футболістів, який потребує вдосконалення відповідно до вимог та тенденцій у спорті. Представлено оцінку фізичної підготовленості футболістів 8 років на етапі початкової підготовки.Т. Б. КутекІ. І. ВовченкоР. Ф. АхметовД. О. ГедзюкВ. М. Федоренко2022-12-06T09:42:33Z2022-12-06T09:42:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35153Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/351532022-12-06T09:42:33ZОцінка фізичної підготовленості юних гімнастівУ статті представлено оцінку фізичної підготовленості гімнастів на етапі початкової підготовки за нормативами програми для дитячо-юнацьких спортивних шкіл.І. В. КолеснікТ. Б. КутекІ. І. ВовченкоЯ. О. Панасюк2022-11-28T21:14:32Z2022-11-28T21:21:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34798Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347982022-11-28T21:14:32ZУдосконалення процесу технічної та фізичної підготовки юних таеквондистів за рахунок використання комплексу спеціально-підготовчих вправУ статті розкрито особливості формування технічних умінь та навичок юних таеквондистів. Впроваджено в навчально-тренувальний процес таеквондистів комплекси спеціально-підготовчих вправ спрямованих на формування базової техніки. Доведено, що використання у тренувальному процесі комплексів спеціально-підготовчих вправ, позитивно впливає на показники фізичної та технічної підготовленості юних таеквондистів.В. ДанилюкІ. І. ВовченкоК. А. Шоханова2022-11-28T21:13:08Z2022-11-28T21:17:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34797Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347972022-11-28T21:13:08ZФормування технічної і фізичної підготовки юних тенісистівУ статті подається оцінка технічної та фізичної підготовленості юних тенісистів.І. І. ВовченкоР. МожарівськийД. О. Гедзюк2022-11-28T21:09:41Z2022-11-28T21:15:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34796Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347962022-11-28T21:09:41ZПідвищення рівня фізичного стану школярів середнього віку засобами легкої атлетикиУ статті представлено оцінку антропометричних вимірювань, фізичної підготовленості, фізичної працездатності учнів середнього шкільного віку та вплив засобів легкої атлетики на їх фізичний стан.І. І. ВовченкоД. О. ГедзюкГ. ГнатюкО. Ледньова2022-11-28T20:53:26Z2022-11-28T20:53:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34779Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347792022-11-28T20:53:26ZФізичний стан здобувачів вищої освітиУ статті представлена оцінка фізичного стану здобувачів вищої освіти за методикою Пирогової. За результатами дослідження встановлено, що 12,5% здобувачів вищої освіти складають високий рівень фізичного стану, 50 % здобувачів вищої освіти мають середній і вище середнього рівні, 37,5% – низький і нижче середнього рівні фізичного стану.І. І. ВовченкоМ. Є. ЧорнаМ. В. КозієваО. О. Ледньова2022-11-28T20:53:18Z2022-11-28T20:53:18Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34778Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347782022-11-28T20:53:18ZОцінка фізичної підготовленості легкоатлетів-спринтерівУ статті подається оцінка фізичної підготовленості бігунів на короткі дистанції. Здійснено порівняльний аналіз основних показників фізичних здібностей легкоатлетів–спринтерів з метою покращення навчально-тренувального процесу і безпосередньо фізичної підготовки бігунів на короткі дистанції.І. І. ВовченкоД. О. ГедзюкБ. В. СтяговО. М. Руденко2022-09-18T18:56:01Z2022-09-18T18:56:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34478Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344782022-09-18T18:56:01ZМетодичні рекомендації до виконання курсових і кваліфікаційних робіт спеціальностей 017 Фізична культура, 014 Середня освіта (Фізична культура)У методичних рекомендаціях викладено вимоги до підготовки курсових і кваліфікаційних робіт, які пропонуються студентам першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальностей 017 Фізична культура і спорт та 014 Середня освіта (Фізична культура). Рекомендовано для студентів, викладачів, молодих науковців.Т. Б. КутекІ. І. Вовченко2022-09-18T18:55:40Z2022-09-18T18:55:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34476Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344762022-09-18T18:55:40ZВиробнича практика в закладах загальної середньої освітиМетодичні рекомендації для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта, предметної спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура). У методичних рекомендаціях подаються основні положення організації проведення виробничої практики в закладах загальної середньої освіти для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня.І. І. ВовченкоТ. Б. Кутек2022-09-18T18:55:30Z2022-12-07T12:01:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34475Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344752022-09-18T18:55:30ZОснови теорії і методики спортивної підготовки: навчальний посібникУ навчальному посібнику «Основи теорії і методики спортивної підготовки» викладено теоретичні аспекти спортивної підготовки спортсменів. Посібник рекомендується для здобувачів вищої освіти, викладачів факультетів фізичного виховання і спорту.Т. Б. КутекІ. І. Вовченко2022-09-16T22:02:53Z2022-09-16T22:02:53Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34473Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344732022-09-16T22:02:53ZНавчальна практика з теорії і методики фізичного виховання та спортуВ. К. ШаверськийТ. Б. КутекІ. І. Вовченко2022-06-28T12:23:27Z2022-06-28T12:24:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34252Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/342522022-06-28T12:23:27ZОснови методики викладання легкої атлетикиВ інструктивно-методичних матеріалах до виконання практичних занять з дисципліни “Теорія і методика викладання легкої атлетики” для І-ІІ курсу містяться основні теоретичні відомості, необхідні для оволодіння методикою викладання легкої атлетики в навчальних закладах, зокрема: Загальні основи техніки легкоатлетичних вправ, методи навчання легкоатлетичним вправам, навчання техніки бігу, стрибків і метань. Методичні рекомендації розроблені для студентів та викладачів і направлені на вирішення проблеми якісної підготовки майбутніх тренерів та вчителів з легкої атлетики.Д. О. ГедзюкІ. І. ВовченкоМ. Є. Чорна2022-01-09T00:35:31Z2022-01-09T00:35:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33556Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/335562022-01-09T00:35:31ZПідвищення рівня фізичного стану у жінок першого зрілого віку
засобами оздоровчого тренуванняАктуальність дослідження. Проблема підвищення фізичного стану та здоров’я різних верств населення України є однією із нагальних проблем сьогодення, так як здоров’я населення нашої країни має негативну динаміку, а кількість залучених до систематичної рухової активності є недостатньою. Як свідчить статистика, до занять фізичною культурою і спортом залучено лише 12,5% населення [2, 8, 15]. У результаті аналізу та узагальнення даних, виявлено, що питання підбору засобів оздоровчої фізичної культури з метою покращення рівня фізичного стану, залишається актуальним та важливим для різних груп населення. Мета дослідження: визначити вплив засобів оздоровчого тренування на рівень фізичного стану жінок І зрілого віку. Матеріал і методи дослідження. Дослідження проводилося у 2021 році на базі жіночого фітнес-клубу. У дослідженні брали участь 30 жінок, які займаються у даному фітнес-клубі. Була створена експериментальна група (ЕГ) (n=15) та контрольна (КГ) (n=15). Методи дослідження: метод аналізу та узагальнення даних спеціальної літератури, метод оцінки фізичного стану за методикою Є. А. Пирогової, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати роботи та ключові висновки. За результатами педагогічного експерименту були встановлені зміни рівня фізичного стану. При оцінці фізичного стану жінок за методикою Є. А. Пирогової встановлено, що їх фізичний стан знаходиться на середньому рівні. Результати педагогічного експерименту вказують на те, що впроваджена методика функціонального тренування в поєднанні із оздоровчим бігом має позитивний вплив на рівень фізичного стану жінок першого зрілого віку. Рівень фізичного стану у жінок ЕГ та КГ підвищився на 33 % і 6% відповідно.І. І. ВовченкоД. О. ГедзюкМ. Є. ЧорнаЛ. В. Яневич2021-01-21T21:11:29Z2021-01-21T21:11:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32133Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/321332021-01-21T21:11:29ZУдосконалення фізичної підготовленості бігунів на короткі дистанції на етапі спеціалізованої базової підготовкиАктуальність теми дослідження. Стаття присвячена пошуку засобів для удосконалення фізичної підготовленості бігунів на короткі дистанції на етапі спеціалізованої базової підготовки. Фізичну підготовленість бігунів на короткі дистанції частково вивчали дослідники спорту вищих досягнень. Тому пошук ефективних засобів спортивного тренування для вдосконалення фізичної підготовленості бігунів на короткі дистанції на етапі спеціалізованої базової підготовки є актуальним. Мета дослідження – удосконалення фізичної підготовленості бігунів на короткі дистанції засобами силового та швидкісно-силового спрямування за системою «Tabata» на етапі спеціалізованої базової підготовки. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; педагогічний експеримент, тестування рухових здібностей та методи математичної статистики. Результати дослідження. За результатами педагогічного експерименту в контрольній групі хлопців спортивний результат покращився на 4,85% у дівчат – 3,1%. У експериментальній групі хлопців приріст становив на 5,3% у дівчат – 4,9%. Встановлено, що тренування з додатковим силовим обтяженням за системою «Tabata» позитивно впливає на підвищення фізичної підготовленості бігунів та на результат змагальної діяльності з бігу на 400 м. Висновки. У результаті кореляційного аналізу встановлено значний кореляційний взаємозв’язок між результатами з бігу на 400 м і потрійним стрибком у хлопців та дівчат (r до 0,777); з результатом бігу на 30 м з ходу (r до 0,723), на 60 м (r до 0,749), на 100 м (r до 0,641). За результатами досліджень встановлено, що тренування з додатковим силовим та швидкісно-силовим навантаженням за системою «Tabata» сприяють удосконаленню фізичної підготовленості бігунів та підвищують результат з бігу на 400 м.І. І. ВовченкоО. В. СкалійД. О. ГедзюкО. Л. ДомбровськаН. С. Трибель2020-12-14T17:56:26Z2020-12-14T17:56:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31916Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/319162020-12-14T17:56:26ZМетодичні рекомендації до практичних занять з теорії і методики викладання легкої атлетикиВ інструктивно-методичних матеріалах до виконання практичних занять з дисципліни “ теорії і методики викладання легкої атлетики ” для ІІ курсу містяться основні теоретичні відомості, необхідні для оволодіння методикою викладання легкої атлетики, зокрема: загальні основи техніки легкоатлетичних вправ, методи навчання легкоатлетичним вправам, навчання техніки бігу,стрибків і метань. Методичні рекомендації розроблені для студентів та викладачів і направлені на вирішення проблеми якісної підготовки майбутніх тренерів та вчителів з легкої атлетики.І. В. МичкаІ. І. ВовченкоЮ. А. НабоковД. О. Гедзюк2019-03-24T00:38:41Z2019-03-24T00:38:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28613Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/286132019-03-24T00:38:41ZФізичний розвиток та рухова активність дітей дошкільного вікуУ статті розглядаються особливостей фізичного розвитку та умови забезпечення оптимальної рухової діяльності дітей дошкільного віку.Н. В. КоберникІ. І. Вовченко2019-01-31T19:14:05Z2019-01-31T19:14:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28141Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/281412019-01-31T19:14:05ZФормування мотивації у студентської молоді до занять з фізичного виховання засобами дзюдоАктуальність теми дослідження. Вирішенням питання щодо ефективності проведення навчально-тренувальних занять зі східних єдиноборств займалися багато науковців, але залишається маловивченим питання щодо впровадження засобів дзюдо у процес фізичного виховання студентів.
Мета й методи дослідження. Мета дослідження – визначити ефективність використання дзюдо на заняттях з фізичного виховання для підвищення мотивації студентської молоді до занять фізичною культурою і спортом.
Для досягнення мети та вирішення завдань були використані наступні методи дослідження: аналіз та узагальнення літературних джерел з питання, яке досліджується, анкетування, педагогічний експеримент.
Результати роботи та ключові висновки. Представлено результати анкетування студентів і виявлено, як студенти оцінюють свій рівень фізичної підготовленості, бажання займатися фізичними вправами самостійно
та на заняттях з фізичного виховання,
а також встановлено, що 75% студентів незадоволені змістом програми з фізичного виховання у вищому навчальному закладі, 60% мають бажання на заняттях з фізичного виховання вивчати елементи техніки дзюдо для самооборони.
За результатами проведення педагогічного експерименту встановлено, що студенти експериментальної групи почали більше займатися самостійно та відвідувати секції з видів спорту. За період використання засобів дзюдо на заняттях з фізичного виховання збільшилася кількість бажаючих вивчати елементи техніки дзюдо для самооборони до 60% дівчат і до 90% юнаків та спостерігали позитивну мотивацію до занять з фізичного виховання. У студентів контрольної групи відбулися незначні зміни щодо мотивації до занять з фізичного виховання.
Доведено, що використання засобів дзюдо на заняттях з фізичного виховання позитивно впливає на мотивацію студентів до занять фізичною культурою та спортом.І. І. ВовченкоВ. А. ФілінаД. О. Гедзюк2018-10-06T16:22:51Z2018-10-06T16:22:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27485Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/274852018-10-06T16:22:51ZПошуки шляхів підвищення фізичної підготовки спортсменівСтаття присвячена науковому пошуку шляхів підвищення фізичної підготовки бігунів на 400 метрів. Проаналізовано, що сучасний стан системи підготовки спортсменів потребує вдосконалення у відповідності до нових тенденцій розвитку спорту і безпосередньо підготовки бігунів на короткі дистанції.
Щоб проводити якісну фізичну підготовку бігунів у нинішніх умовах не достатньо збільшення обсягу тренувального навантаження, оскільки зараз обсяги навантажень досягли значних величин і тому тренерам та науковцям потрібно удосконалювати тренувальний процес з використанням ефективних засобів та методів.
Спеціальну спринтерську підготовку слід починати з 14-15 років. З бігу на короткі дистанції спеціальна фізична підготовка повинна проводитися поступово. У цей період, незважаючи на великий обсяг тренувальних навантажень, у бігунів спостерігається стабілізація швидкості, що є основною причиною, яка стримує швидкісні можливості спортсменів.
Для спортсменів І і ІІ розряду фактор швидкісно-силової підготовленості є основним у структурі фізичної підготовки бігунів на короткі дистанції.
У процесі спеціальної фізичної підготовки бігунів на 400 метрів потрібно враховувати, що спортсмен має проявляти швидкість, силу, гнучкість, витривалість, координаційні здібності за умов різного стану організму і забезпечити реалізацію такої методики, яка б дала змогу бігуну мати значно вищі показники розвитку фізичних якостей.
Представлено оцінку фізичної підготовленості легкоатлетів 3 року навчання спеціалізованої базової підготовки і виявлено, що 72% спортсменів у бігових тестах та 36% – у стрибкових тестах мають результати нижчі для даної навчально-тренувальної групи, що спонукає до пошуку ефективних засобів швидкісно-силової спрямованості з метою підвищення фізичної підготовки бігунів на 400 метрів.
Доведено, що для підвищення спеціальної фізичної підготовки бігунів на 400 метрів на етапі спеціалізованої базової підготовки доцільне використання засобів розвитку швидкості та швидкісно-силових здібностей.І. І. ВовченкоД. О. ГедзюкВ. А. Філіна2017-02-13T07:09:15Z2017-02-13T07:09:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23768Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/237682017-02-13T07:09:15ZПерспективи розвитку гімнастики шляхом початкового відбору в ДЮСШУ статті подаються результати початкового відбору дітей до секції спортивної гімнастики в ДЮСШ.І. В. КолесникІ. І. Вовченко2016-12-28T17:31:39Z2016-12-28T17:33:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20985Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/209852016-12-28T17:31:39ZЗ історії розвитку легкої атлетики у Баранівському районіУ статті розкривається питання розвитку та становлення легкої атлетики у Баранівському районі Житомирської області. Зроблено порівняльний аналіз спортивних досягнень Баранівської ДЮСШ та Першотравенської ЗОШ в період незалежності України.А. Ю. КолбутІ. І. Вовченко2015-06-23T14:39:25Z2015-06-23T14:39:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17950Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/179502015-06-23T14:39:25ZТренування в умовах середньогір’я як засіб підвищення спортивного результату
У статті представлено аналіз показників спеціальної фізичної підготовленості та показників функціонального стану бігунів на середні дистанції, які тренувалися в умовах середньогір’я та рівнини. Встановлено, що тренування в умовах середньогір’я забезпечує значне підвищення рівня спеціальної витривалості, достатньо тривале збереження високого рівня працездатності після повернення на рівнину а також покращення спортивних результатів в порівнянні з підготовкою бігунів у рівнинних умовах.І. І. ВовченкоА. О. ПогоруйД. О. Гедзюк2014-12-19T11:16:47Z2014-12-19T11:16:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14703Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/147032014-12-19T11:16:47ZФізична підготовка бігунів на середні дистанції на етапі спортивного вдосконаленняТренування з бігу на середні дистанції – складний педагогічний процес, який включає в себе фізичну, технічну, тактичну, психологічну, теоретичну підготовки. Фізична підготовка є найбільш вивченою у системі підготовки спортсменів високого класу . Займає визначне місце тому, що різні сторони підготовленості спортсмена (техніко-тактична, психологічна тощо) реалізуються із виявленням фізичних якостей.І. І. ВовченкоД. О. Гедзюк2014-09-22T10:25:08Z2015-08-15T08:11:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12710Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/127102014-09-22T10:25:08ZФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА ДЗЮДОЇСТІВПроблема підвищення рівня спортивних досягнень зводиться не тільки до залучення дітей до занять спортом, а й до пошуку нових методів тренування. У даний час найважливішою проблемою в дзюдо є розробка та обґрунтування ефективної та багаторічної підготовки і виховання перспективного спортивного резерву. І. І. ВовченкоМ. Л. Рудницький2014-09-22T10:24:51Z2015-08-15T08:11:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12709Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/127092014-09-22T10:24:51ZМЕТОДИКА РОЗВИТКУ ВИТРИВАЛОСТІ У ЛЕГКІЙ АТЛЕТИЦІ
Витривалість – здатність протистояти втомі під час виконання довготривалої роботи. У легкій атлетиці прийнято розрізняти загальну і спеціальну витривалість. Специфіка розвитку витривалості в конкретному виді спорту повинна випливати із аналізу факторів, що лімітують рівень прояву цієї якості в змагальній діяльності з урахуванням всієї різноманітності рухової діяльності.І. І. ВовченкоГ. А. Роговська2014-09-22T10:24:20Z2015-08-15T08:11:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12708Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/127082014-09-22T10:24:20ZШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ІНТЕРЕСУ ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ ТА РІВНЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВВиховання здорового покоління з гармонійним розвитком фізичних і духовних якостей – одне з основних завдань сучасного суспільства.
На жаль, у наший країні спостерігається тенденція до погіршення стану здоров’я та зниження рівня фізичної підготовленості школярів. Наукові дослідження свідчать, що в підлітковому віці спостерігається значне зниження рухової активності на фоні падіння зацікавленості до уроків фізичної культури в школі та негативного ставлення до фізичної культури взагалі [1, 2]. Так як найважливішим завданням нашого суспільства є підготовка фізично досконалого, всебічно і гармонійно розвиненого молодого покоління, то у вирішенні цього завдання першочергове місце займають правильно організовані заняття фізичною культурою і спортом серед учнівської молоді.
І. І. ВовченкоД. Р. Опанчук2014-09-22T10:00:23Z2015-08-15T08:09:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12660Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/126602014-09-22T10:00:23ZПІДВИЩЕННЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ КОМУНІКАТИВНИХ ІГОРЗниження рухової активності учнівської молоді є актуальною проблемою сучасної системи фізичного виховання школярів. За даними багатьох вчених (Т.Ю. Круцевич, 2000, О.С. Куц, 1997, Л.П. Сергієнко, 2001 та ін.), наслідками зниження рухової активності є: зниження інтересу до занять фізичною культурою та спортом, низький рівень фізичної підготовленості, погіршення стану здоров`я.І. І. ВовченкоС. О. Колесник2014-09-22T09:59:42Z2015-08-15T08:08:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12658Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/126582014-09-22T09:59:42ZМОРФО-ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ БІГУНІВ НА 400 МЕТРІВ
Морфо-функціональні ознаки організму спортсмена мають велике значення при вирішенні таких питань, як удосконалення спортивної техніки, індивідуалізація тренувального процесу, прогнозування технічних результатів та спортивна орієнтація. Вивчення морфологічних особливостей спортсмена вищих розрядів дозволяє створити морфологічний портрет спортсмена відповідної спеціалізації, тобто виділити певні морфологічні ознаки, які можуть служити критерієм відбору для занять спортом.І. І. ВовченкоЛ. В. Давидюк2014-09-02T12:40:04Z2015-08-15T07:45:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12195Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/121952014-09-02T12:40:04ZОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ БІГУНІВ НА 400 МЕТРІВ НА ЕТАПІ СПОРТИВНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯСистема підготовки легкоатлетів є складним, багатофакторним явищем, що включає мету, завдання, засоби, методи, форми, матеріально-технічні умови, які забезпечують організаційно-педагогічний процес підготовки спортсменів до змагань і досягнення високих спортивних результатів [9,20].
На сучасному етапі рівень підготовки бігунів на 400м знаходиться на високому рівні, щоб мати змогу змагатися з провідними легкоатлетами світу потрібно демонструвати високий рівень технічної, тактичної, фізичної, психологічної та теоретичної підготовки.
Зростання спортивних результатів можливе лише за умов гармонійного співвідношення всіх сторін підготовленості [61].
Тому вивчення особливостей спортивної підготовки бігунів на 400 метрів залишається актуальним.
І. І. ВовченкоЛ. В. Давидюк2014-09-02T12:39:56Z2015-08-15T07:45:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12196Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/121962014-09-02T12:39:56ZФізкультурно-оздоровчі заняття з дітьми середнього шкільного вікуНаукова проблема дослідження здоров’я підростаючого покоління України пов’язана перш за все, із вивченням тенденцій щодо зниження рівня здоров’я дітей і підлітків нашої країни, виявленням різних соціальних та мікросоціальних змін, погіршенням стану генофонду нації. Все це обумовлює необхідність пошуку і аналізу існуючих проблем фізичного розвитку дітей та підлітків, визначення показників, які впливають на формування здорового покоління.
Актуальність теми дослідження визначається необхідністю проведення фізкультурно-оздоровчих занять з дітьми середнього шкільного віку для підвищення рівня рухової активності та покращення здоров'я.
І. І. ВовченкоД. Р. Опанчук2014-09-02T12:39:48Z2015-08-15T07:45:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12198Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/121982014-09-02T12:39:48ZФізична підготовка дзюдоїстів на етапі початкового навчанняРозвиток дитячо-юнацького та масового спорту в Україні залишається справою державної важливості. Підвищення спортивної майстерності в дитячо- юнацькому віці залишається на одному з провідних місць. Проблема підвищення рівня спортивних досягнень зводиться не тільки до залучення дітей до занять спортом, а й до пошуку нових методів тренування. У даний час найважливішою проблемою в дзюдо є розробка та обґрунтування ефективної та багаторічної підготовки і виховання перспективного спортивного резерву.
Наявні наукові дослідження в області дзюдо були спрямовані на вивчення фізичної та технічної підготовки на різних етапах підготовки спортсменів [21,51,54]. Проте, на даний час залишається актуальним питання, щодо фізичної підготовки дзюдоїстів на початковому етапі навчання.
І. І. ВовченкоМ. Л. Рудницький2014-01-08T06:58:23Z2015-08-15T05:25:23Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10398Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103982014-01-08T06:58:23ZВплив атлетичної гімнастики на фізичну підготовленість студентів медичного коледжуВ статті визначено вплив комплексів вправ атлетичної гімнастики на рівень фізичної підготовленості студенток 1 курсу медичного коледжуІ. І. ВовченкоЛ. В. Гвіздон2013-12-18T11:48:56Z2015-08-15T05:12:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10267Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102672013-12-18T11:48:56ZПідготовка юних волейболістівУ статті виділено основні фактори організації системи спортивної підготовки юних спортсменів.І. І. ВовченкоІ. В. Шостак2013-12-18T11:48:30Z2015-08-15T05:12:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10265Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102652013-12-18T11:48:30ZСтан матеріально-технічної бази фізкультурно-спортивних товариств на ЖитомирщиніУ статті викладено порівняння матеріально-технічної бази спортивних закладів Житомирської областіІ. І. ВовченкоР. Б. Шевчик2013-12-18T11:47:45Z2015-08-15T05:12:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10263Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102632013-12-18T11:47:45ZТехнічна і тактична підготовка тенісистів групи підвищення спортивної майстерностіВ статті описані результати проведеного дослідження з питань технічної та тактичної підготовленості тенісистівІ. І. ВовченкоО. В. Чудовська2013-12-18T11:47:24Z2015-08-15T05:12:23Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10257Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102572013-12-18T11:47:24ZФізичний розвиток молодших школярів гуманітарної гімназіїВ статті викладені результати вивчення особливостей фізичного розвитку 9-10- річних школярів молодших класів, які навчаються в гуманітарній гімназії.І. І. ВовченкоА. М. Пінковська2013-12-18T11:46:51Z2015-08-15T05:12:28Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10255Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102552013-12-18T11:46:51ZСпеціальна фізична підготовка бігунів на короткі дистанціїАналіз науково-методичної літератури свідчить про те, що успішність підготовки спортсменів в сучасних умовах залежить від ефективності методів організації, управління і контролю, раціонального вживання сучасних технологій в тренувальному процесі, з врахуванням індивідуальних, вікових, психологічних і морфофункціональних особливостей організму. І. І. ВовченкоВ. І. Марчук2013-12-17T09:59:54Z2015-08-15T05:11:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10314Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103142013-12-17T09:59:54ZМетодичні рекомендації до написання курсових і дипломних робітУ методичних рекомендаціях викладено вимоги до написання курсової (дипломної) роботи, які пропонуються студентам факультету фізичного виховання і спорту денної та заочної форм навчання для самостійної та індивідуальної роботи.І. І. ВовченкоТ. Б. Кутек2013-12-17T09:59:10Z2015-08-15T05:11:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10254Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102542013-12-17T09:59:10ZСистема відбору бігунів до занять у дитячо-юнацьких спортивних школахВ статті описано дослідження, за результатами якого виявлено, що тільки 11,1% спортсменів-легкоатлетів свідомо вибрали визначений вид спорту, оцінивши свої здібності.І. І. ВовченкоС. О. Колесник2013-12-17T09:21:54Z2015-08-15T05:10:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10253Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102532013-12-17T09:21:54ZДинаміка спеціальної фізичної підготовки бігунів на середні дистанціїЗа результатами проведених досліджень встановлено динаміку розвитку швидкості та спеціальної витривалості в залежності від кваліфікації бігуна на середні дистанції.І. І. ВовченкоД. О. Гедзюк2013-11-07T06:53:21Z2015-08-15T00:44:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6659Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66592013-11-07T06:53:21ZФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ ТА СПОРТОМ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У ВИЩОМУ
НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
В даній статті представлені основні мотиви до занять
фізичною культурою і спортом під час навчання у вищому навчальному
закладі, які формують у студентів потребу до здорового способу життя.
І. І. ВовченкоІ. В. Ус2013-11-07T06:52:14Z2015-08-15T00:44:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6658Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66582013-11-07T06:52:14ZВЗАЄМОЗВЯЗОК ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ І ФІЗИЧНОЇ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВУ статті проаналізовано взаємозв’язок між показниками фізичної
підготовленості і фізичної працездатності школярів молодшого шкільного
віку. Встановлено кореляційний взаємозв’язок значення індексу Руф’є з
тестами на витривалість, швидкість та силу.
І. І. ВовченкоВ. М. Ковальчук2013-11-07T06:50:46Z2015-08-15T00:44:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6657Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66572013-11-07T06:50:46ZШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ НА ЗАНЯТТЯХ У ДЮКФПВ статті представлено шляхи формування здорового способу
життя молодших школярів на заняттях в дитячо-юнацькому клубі фізичної
підготовки. Розроблено педагогічні підходи до організації навчально-
тренувальної роботи на заняттях з легкої атлетики, які враховують вікові
особливості учнів і будуть спрямовані на розвиток фізичних і морально-
вольових якостей.
І. І. ВовченкоІ. В. Пільова2013-11-07T06:47:52Z2015-08-15T00:44:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6656Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66562013-11-07T06:47:52ZСтан здоров’я студентів коледжівСтаття присвячена проблемі погіршення рівня здоров’я
людей, які страждають на безліч різноманітних хвороб. Групу ризику
становить молодь. В статті представлено стан здоров’я студентів
педагогічного та медичного коледжів. Матеріали дослідження дозволили
розподілити студентів на медичні групи та виявити тенденцію до збільшення
кількості студентів, віднесених до спеціальної медичної групи а також
поширеність хвороб серед студентської молоді.І. І. Вовченко2013-02-27T12:14:07Z2015-08-15T03:35:28Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9178Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/91782013-02-27T12:14:07ZПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ШКОЛІУ методичних рекомендаціях викладено різноманітний матеріал,
який застосовується у процесі фізичного виховання.
Даний матеріал підвищить рівень знань, умінь і навичок студентів,
які здобувають спеціальність “Фізичне виховання”.
Методичні рекомендації пропонуються студентам факультету фі-
зичного виховання і спорту, які проходять педагогічну практику в ЗОШ,
вчителям фізичної культури, викладачам вищих навчальних закладів різ-
них рівнів акредитації.І. І. ВовченкоТ. Б. Кутек2012-03-05T07:40:42Z2015-08-15T00:43:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6651Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66512012-03-05T07:40:42ZЭффективность использования средств физического воспитания для повышения уровня физической подготовленности и здоровья младших школьниковІ. І. Вовченко2012-03-01T08:52:09Z2015-08-15T00:44:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6655Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66552012-03-01T08:52:09ZФізична підготовленість студентів медичного коледжуІ. І. ВовченкоТ. В. Стаднік2012-03-01T08:47:24Z2015-08-15T00:44:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6654Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66542012-03-01T08:47:24ZПрограмування занять для молодших школярівІ. І. Вовченко2012-03-01T08:47:01Z2015-08-15T00:43:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6653Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66532012-03-01T08:47:01ZПорівняльний аналіз методик для оцінки рівня фізичного здоров’я у молодших школярівІ. І. Вовченко2012-03-01T08:41:57Z2015-08-15T00:44:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6660Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66602012-03-01T08:41:57ZОсобливості фізичного розвитку студентів вищого навчального закладуІ. І. Вовченко2012-03-01T08:17:55Z2015-08-15T00:43:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6652Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66522012-03-01T08:17:55ZВизначення рівня індивідуального здоров’я у дітей 7-10 років за різними системами оцінкиІ. І. Вовченко