Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T09:32:24ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2018-12-28T08:17:30Z2018-12-28T08:17:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27884Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/278842018-12-28T08:17:30ZПотенційна обдарованість підліткаУ монографії висвітлюються аспекти потенційної обдарованості учасників освітнього процесу. Доводиться, що методологічним підгрунтям розвитку потенційної та актуальної обдарованості учнів є закони філософії про взаємозв'язок категорій можливості й дійсності, оскільки природні задатки особистості до виконання певного виду діяльності постають як потенційні можливості особистості, що набувають свого розвитку і реалізуються за певних умов. Це означає, що можливий (потенційний) аспект розвитку особистості стає такою самою фундаментальною характеристикою, як і аспект актуально-дійсний. Показано, що потенційна можливість є одним із варіантів здійснення дійсності в часі, коли розвиток в потенційному (непроявленому, імовірнісниму) вигляді містить в собі можливий в просторово-часовому аспекті план та структуру своєї подальшої еволюції.А. П. Вірковський2013-10-04T07:23:53Z2015-08-15T04:37:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9835Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/98352013-10-04T07:23:53ZМЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА РЕТРОПЕДАГОГІКИ ЯК ЗАСОБУ НЕЛІНІЙНОГО
РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ
У статті визначено основні підходи до ретропедагогіки як засобу для повернення до упущених
можливостей розвитку особистості. Вони базуються на основі поєднання лінійного та нелінійного
розвитку особистості. Розглянуто використання біфуркації як можливого ''стрибка'' розвитку, що
характеризує процес інтеграції попередніх систем, які трансформуються в нову цілісність. Зафіксовано
феномен руйнування класичної лінійно-детерміністичної педагогічної парадигми і заміна її нелінійної
педагогікою. Розглянуто питання про врахування всіх часових вимірів (минулого, теперішнього і
майбутнього) в розвитку особистості. Оцінено голографічний ефект часу та його використання в
технології упущених можливостей ровитку особистості. Обґрунтовано новий підхід до започаткування
педагогічної системи, яка б надавала можливість створювати для учнів повторний старт розвитку.А. П. Вірковський2012-05-31T09:13:25Z2015-08-15T01:40:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7450Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/74502012-05-31T09:13:25ZПроблема критеріїв виявлення обдарованості особистості
в навчальних закладахУ статті визначено основні підходи до критеріїв виявлення обдарованості в навчальних закладах, обґрунтовується думка про те, що в такому визначенні треба враховувати єдність інтелектуального розвитку, творчого потенціалу та мотивації. Такий підхід дозволяє розглядати кількість обдарованих дітей значно вищою, ніж за умов їх ідентифікації за допомогою тільки інтелектуальних досягнень. Зроблено висновок, що визнання обдарованості як динамічної інтегративної характеристики (єдність інтелектуального розвитку, творчого потенціалу та мотивації) буде сприяти формуванню людського ресурсу.А. П. Вірковський2012-05-30T08:18:36Z2015-08-15T01:35:20Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7400Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/74002012-05-30T08:18:36ZДинаміка інтелектуальної обдарованості школярівУ статті визначено основні підходи зарубіжних та вітчизняних учених до виявлення динаміки інтелектуальної обдарованості школярів. Розкрито співвідношення інтелекту та творчості. Обґрунтовується думка про те, яким чином необхідно розвивати творчий потенціал школяра в умовах незначної кореляції між рівнем інтелекту й рівнем креативності. Підтримується ідея перспективного розвитку потенційно обдарованої особистості.А. П. Вірковський2009-10-28T10:02:25Z2015-08-14T19:59:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3130Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31302009-10-28T10:02:25ZОбдарованість: її виявлення та розвитокУ статті аналізуються підходи вітчизняних та зарубіжних учених до визначення поняття обдарованості, її змістових компонентів. Розкриваються характеристики інтелектуально обдарованої особистості. Досліджуються чинники, що впливають на розвиток творчих здібностей. Аргументується поняття інтелекту та інтелектуальних здібностей.Н. А. БасюкА. П. ВірковськийТ. П. Москвіна2009-10-22T10:37:16Z2015-08-14T19:43:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3004Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30042009-10-22T10:37:16ZСучасні підходи до аналізу обдарованості та диференціації її видів і складовихУ статті аналізується диференціація видів обдарованості, розглядаються сучасні підходи до феномену обдарованості, визначаються її складові. Обговорюються деякі аспекти побудови моделі обдарованості й креативності, формулюються мотиваційні чинники обдарованості. Формується зв'язок креативності з самореалізацією особистості.Н. Ю. РудницькаТ. С. ГужановаА. П. Вірковський2008-12-08T14:36:43Z2015-08-14T14:23:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/348Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3482008-12-08T14:36:43ZОсобливості впливу деструктивної групи на особистістьДосліджується феномен маніпуляції індивідуальною та масовою свідомістю на основі аналізу особливостей впливу на особистість деструктивних груп. Аналізується формування індивідуального та групового досвіду як елементів механізму залежності особистості від групових процесів.А. П. Вірковський2008-12-08T14:09:37Z2015-08-14T14:09:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/382Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3822008-12-08T14:09:37ZПро реалізацію діалогічного принципу в гуманізації освітиВикладено аналіз сучасних філософських та педагогічних гуманістичних концепцій за допомогою їх співставлення, порівняння, синтетичного взаємопроникнення. Конструюється новий підхід до гуманістичної педагогіки - антропосоціальний гуманізм.А. П. Вірковський2008-12-08T12:36:20Z2015-08-14T14:29:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/971Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9712008-12-08T12:36:20ZСинергетичний підхід до освітніх технологій навчання й вихованняАвтори виділяють деякі проблеми у системі освіти, які можуть бути вирішені за допомогою концепції функціональної асиметрії головного мозку людини.А. П. ВірковськийТ. С. Гужанова2008-11-25T11:45:54Z2015-08-14T18:21:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2168Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21682008-11-25T11:45:54ZМетоди "Супернавчання" як ефективна інновація в педагогіціУ статті проаналізовано методи "Супернавчання" як інноваційний підхід у педагогіці. Подано практичні рекомендації у використанні цієї технології. Розглянуто організацію інноваційної діяльності педагогів у Житомирському державному університеті.А. П. ВірковськийН. Ю. Рудницька2008-11-11T11:07:51Z2015-08-14T18:24:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2194Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21942008-11-11T11:07:51ZТолерантність як соціально-педагогічне явищеАвтори статті аналізують соціально-педагогічний аспект поняття "толерантність", історію розвитку цього поняття, умови формування толерантної культури. У статті визначені критерії полікультурного виховання, а також з’ясовано, що метою навчання інтеркультурної комунікації є формування інтеркультурної компетентності.А. П. ВірковськийН. Ю. Рудницька2008-11-11T10:19:19Z2015-08-14T17:26:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1934Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19342008-11-11T10:19:19ZТеоретичні та практичні аспекти підготовки учителя до діяльності в контексті особистісно спрямованої парадигми освіти статті аналізуються навчально-дисциплінуюча та особистісно-спрямована педагогічні парадигми як підґрунтя традиційного та гуманістичного підходів у організації навчально-виховного процесу.
В. М. БрандесА. П. ВірковськийВ. О. ВознюкЄ. М. Романенко2008-11-04T11:13:13Z2015-08-14T17:17:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1776Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17762008-11-04T11:13:13ZІнноваційна діяльність педагога і студента як умова формування інноваційної культуриУ статті розглянуто готовність педагогів до інновацій та запропоновано модель інноваційної діяльності педагогів і студентів.А. П. Вірковський2008-10-14T09:28:45Z2015-08-14T13:39:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/483Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4832008-10-14T09:28:45ZСинергетичний підхід до поняття "духовність"Аналіз духовності у площині синергетичного підходу дозволяє розкрити головні риси духовності та змістовно описати динаміку її зростання у сучасної молоді.А. П. Вірковський