Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-28T09:01:30ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2024-03-28T08:57:46Z2024-03-28T08:57:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39256Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/392562024-03-28T08:57:46ZСтруктура методичної компетентності вчителя фізичної культуриГ. П. ГрибанА. М. ГарлінськаО. В. СолодовникП. П. ТкаченкоП. П. ПилипчукО. О. ПантусТ. О. Білоскаленко2024-02-19T09:47:33Z2024-02-19T09:50:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39051Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/390512024-02-19T09:47:33ZМетодична компетентність майбутнього вчителя – фізичної культуриУ статті розкрито актуальність проблеми розвитку методичної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури. Встановлено, що методична компетентність вчителя забезпечує результативність процесу навчання учнів, оскільки дозволяє реалізовувати методи, принципи, зміст, форми та засоби навчально-педагогічної і фізкультурно-оздоровчої діяльності. Конкретизовано протиріччя процесу розвитку методичної компетентності вчителя між необхідністю та потребою його мати методичну компетентність та недостатньою розробленістю теоретичних основ процесу її розвитку. Мета статті полягає у вивченні динаміки розвитку методичної компетентності у здобувачів закладів вищої освіти – майбутніх вчителів фізичної культури упродовж навчального року. Доведено, що вчителі-практиканти, молоді вчителі фізичної культури не володіють в достатньому обсязі психолого-педагогічними та методичними знаннями, вміннями та навичками під час проведення уроку. Значна частина вчителів, незалежно від стажу роботи, відчувають потребу в оновленні своїх знань (75,0 – 100 %), оволодінні сучасними фізкультурно-оздоровчими технологіями (50,0 – 86,4 %). Майже кожний другий вчитель відчуває труднощі методичного характеру, не знайомий з технологією організації та проведення науково-методичної роботи у школі.Г. П. ГрибанІ. В. МичкаА. М. ГарлінськаЯ. Р. ОксентюкП. П. ТкаченкоО. С. СкорийП. П. Пилипчук2024-01-08T14:37:32Z2024-01-08T14:37:32Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38692Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/386922024-01-08T14:37:32ZВизначення впливу стимуляційних та гальмівних чинників на мотивацію до занять спортсменів, які займаються пауерліфтингомАктуальність теми дослідження. Останнім часом серед молоді набули значної популярності силові види спорту: бодібілдинг, пауерліфтинг, гирьовий спорт, армреслінг, атлетизм та інші. Понад 30 % молоді виявляють бажання займатися саме цими видами спорту. Люди з відмінно розвиненою м'язовою системою менше схильні до неврозів, психоемоційних перевантажень і проблем з адаптацією до професійної діяльності в порівнянні з нетренованими людьми. Сильні м'язи можуть функціонувати як запобіжний механізм проти соматичних проблем та забезпечувати локомоторні та енергогенеруючі функції організму. Окрім цього, силовий спорт популярний серед молоді завдяки естетичному мотиву, бажанню мати красиву тілобудову, є сильним стимулом для систематичних тренувань силовими видами спорту. Цей аспект часто важливіший, ніж думки про здоров'я. Сьогодні існує нагальна потреба зберегти та підвищити фізичне та психічне здоров'я молоді, особливо з огляду на зростаючий дефіцит рухової активності та вимоги сучасного способу життя. Мета дослідження – дослідити стимуляційні та гальмівні чинники які впливають на мотивацію до занять пауерліфтингом. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури, анкетування, математичні методи. Результати роботи та ключові висновки. В результаті дослідження за допомогою анкетування встановлено які стимулюваційні та гальмівні чинники впливають на спортсменів під час навчально-тренувальних занять пауерліфтингом. Результати дослідження допомагають зрозуміти, які чинники можуть підтримувати або гальмувати досягнення успіху в діяльності, що на нашу думку призводить до покращення спортивного результату спортсменів в силових видах спорту.А. М. ГарлінськаЯ. Р. ОксентюкТ. В. ШевчукД. С. Іващенко2024-01-08T13:41:38Z2024-01-08T13:47:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38686Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/386862024-01-08T13:41:38ZЗастосуування методики ендогенно-гіпоксичного дихання для підвищення аеробної й анаеробної роботоздатності підлітків-спортсменівАктуальність теми дослідження. У системній підготовці юних спортсменів використовуються спеціальні засоби, які покращують адаптацію організму до фізичних навантажень, зокрема різні методи штучного гіпоксичного тренування. Однак деякі з них недоцільно застосовувати з підлітками через загрозу порушення функціонального стану організму. Представлена робота присвячена вивченню доцільності застосування методики ендогенно-гіпоксичного дихання в спортивних тренуваннях осіб 13-14 років. Мета дослідження. Наукове обґрунтування доцільності застосування ендогенно-гіпоксичного дихання (ЕГД) в системній підготовці спортсменів 13-15 років. Матеріали і методи дослідження. Теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел, педагогічний експеримент, медико-біологічні методи, методи математичної статистики. Результати роботи. Результати роботи свідчать, що застосування в тренувальному процесі спортсменів-підлітків методики ендогенно-гіпоксичного дихання посилюють ефект фізичних навантажень. Такі дані підтверджуються не лише зростанням аеробної, але й на анаеробної продуктивність організму. Так, порівняно з вихідним рівнем вірогідно підвищились відносні значення ємності анаеробних лактатних (на 6,14%) та потужності анаеробних алактатних процесів енергозабезпечення (на 10,10%). Разом з тим, абсолютні та відносні величини потужності анаеробних лактатних процесів енергозабезпечення зросли в середньому відповідно на 17,48% та на 11,96%. Ключові висновки. Використання методики ендогенно-гіпоксичного дихання в тренуваннях спортсменів на етапі попередньої базової підготовки сприяє покращенню функціональної підготовленості спортсменів за рахунок вдосконалення аеробних й анаеробних метаболічних процесів енергозабезпечення м’язової роботи.Ю. М. ФурманВ. Є. ОнищукН. М. КорнійчукА. М. ГарлінськаЮ. Ю. Чайка2023-11-17T10:06:55Z2023-11-17T10:06:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38310Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/383102023-11-17T10:06:55ZФормування готовності майбутніх тренерів до виховання морально-вольових якостей у юних спортсменівГ. П. ГрибанА. М. ЛайчукІ. В. МичкаА. М. ГарлінськаЯ. Р. ОксентюкД. Р. ОпанчукН. В. Косенко2023-09-29T14:25:03Z2023-09-29T14:25:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38021Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/380212023-09-29T14:25:03ZТеорія здоров’я, здорового способу життя та нетрадиційні засоби оздоровлення : курс лекційВ представленому лекційному курсі з освітньої компоненти «Теорія здоров’я, здорового способу життя та нетрадиційні засоби оздоровлення» викладений навчальний матеріал у відповідності з програмою та робочою навчальною програмою обов’язкового курсу освітньо-професійної програми «Середня освіта (Фізична культура)». Представлений лекційний курс являє собою проаналізований та скомпонований теоретичний матеріал та доробки наукових досліджень провідних науковців в даній галузі. Навчальне видання спрямоване, як на узагальнення існуючого матеріалу з визначеної тематики так і на ознайомлення широкого кола здобувачів вищої освіти з загальною теорією здоров’я, проблемою збереження й зміцнення здоров’я населення та основними засобами й методами формування культури здоров’я. Формування мотивації здорового способу життя, підготовка фізично здорових фахівців, здатних довго зберігати працездатність та творчу активність є стратегічними завданнями даного курсу.Н. М. КорнійчукА. М. ГарлінськаО. С. Заблоцька2023-06-23T12:35:38Z2023-06-23T12:35:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37474Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/374742023-06-23T12:35:38ZВплив легкоатлетичних вправ на функціональний стан школярівТ. М. БурсуковськаА. М. ГарлінськаС. М. Грищук2023-05-24T07:16:37Z2023-05-24T07:16:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36887Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/368872023-05-24T07:16:37ZПорівняльний аналіз мотивації до занять фізичними вправами міських та сільських школярівА. М. ГарлінськаС. М. Грищук2023-04-25T07:23:01Z2023-04-25T07:23:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36628Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/366282023-04-25T07:23:01ZБіоетичні проблеми нейротрансплантології та використання стовбурових клітин в медициніК. В. ЛелетА. М. ГарлінськаЮ. В. Максименко2023-02-02T07:17:45Z2023-02-02T07:17:45Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35989Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/359892023-02-02T07:17:45ZПокращення показників фізичного стану школярів засобами волейболуАктуальність теми дослідження. В Україні сьогодні досить гостро стоїть проблема погіршення рівня фізичного стану учнів загальноосвітніх шкіл. Дослідження науковців вказують на те, що у школярів спостерігається зниження рівня загальної фізичної працездатності, зниження адаптивних можливостей, суттєве підвищення ступеня функціонального напруження регуляторних механізмів основних фізіологічних систем організму. Враховуючи зниження рівня життя, стрімкий розвиток технічного прогресу, модернізацію навчальних процесів, різке збільшення обсягів інформації, проблеми з екологією навколишнього середовища, перевагу шкідливим звичкам на противагу здоровому способу життя – все це негативно впливає на організм школярів. Сьогодні успішне оволодіння освітою можливе лише за умови достатньо високого рівня здоров’я. Тому врахування особливостей способу життя, зокрема фізичної активності і позитивне ставлення до фізкультурно-спортивної діяльності, є важливим елементом організації фізичного виховання школярів. Мета дослідження. Впровадити та дослідити вплив засобів волейболу на показники фізичного стану учнів старших класів. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури, тестування, медико-біологічні, методи математичної статистики. Результати роботи та ключові висновки. Досліджено ефективність використання в навчальному процесі учнів загальноосвітніх закладів освіти засобів волейболу на покращення фізичної підготовленості та функціональної системи організму. Підтверджено ефективність запропонованих засобів волейболу на уроках фізичної культури та можливість їх використання в навчально-виховному процесі загальноосвітніх шкіл для покращення показників фізичного стану учнів.А. М. ГарлінськаН. М. КорнійчукЮ. Ю. ЧайкаЮ. С. Зощук2022-12-20T12:07:38Z2022-12-20T12:07:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35641Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/356412022-12-20T12:07:38ZГігієна і санітарія в галузіА. М. ГарлінськаА. М. ЛяшевичС. М. ГрищукО. В. СолодовникД. В. Шевчук2022-11-28T20:53:59Z2022-11-28T20:53:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34784Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347842022-11-28T20:53:59ZТеоретичний аналіз оптимізації рухового режиму школярів засобами футболуВ даній статті зібрано та проаналізовано дані науково-методичної літератури щодо предумов застосування занять футболом як дієвого засобу покращення здоров’я та оптимізаціїї рухового режиму учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Футбол є одним із найбільш привабливих та видовищних видів спорту серед усіх видів рухової активності та набирає все більшої популярності серед юнаків та дівчат. Уроки фізичної культури із застосуванням елементів футболу характеризуються високою моторною активністю, що дає можливість компенсувати дефіцит рухової активності сучасних школярів.В. К. КрасовськийА. М. ЛяшевичА. М. ГарлінськаР. О. Хлань2022-09-19T08:27:04Z2022-09-19T08:27:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34485Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344852022-09-19T08:27:04ZЛекційний курс з освітньої компоненти теорія здоров’я, здорового способу життя та нетрадиційні засоби оздоровленняН. М. КорнійчукА. М. ГарлінськаО. С. Заблоцька2022-09-16T09:40:38Z2022-09-16T09:40:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34467Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344672022-09-16T09:40:38ZСучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні: куpс лекційКуpс лекцій з освітньої компоненти «Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні» відповідaє положенню Житомиpського деpжaвного унівеpситету імені Івaнa Фpaнкa щодо підготовки видaнь. Основною метою дaного куpсу лекцій є допомогa студентaм в зaсвоєні теоpетичного мaтеpіaлу.
Для студентів фaкультету фізичного виховaння і споpту денної тa зaочної фоpми нaвчaння.А. М. ГарлінськаН. М. КорнійчукО. В. Солодовник2022-07-29T22:15:21Z2022-07-29T22:15:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34378Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/343782022-07-29T22:15:21ZPhysical development of students as an indicator of the physical education system functioning in the educational institutionГ. П. ГрибанО. О. КошелеваО. О. МітоваА. М. ГарлінськаО. В. СолодовникБ. С. СемелівК. В. Пронтенко2022-06-28T13:33:16Z2022-06-28T13:41:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34259Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/342592022-06-28T13:33:16ZФормування культури здорового способу життя здобувачів закладів вищої освіти засобами фізкультурно-оздоровчої діяльностіГ. П. ГрибанА. М. ГарлінськаО. В. СолодовникП. П. ТкаченкоО. С. СкорийО. О. ПантусП. Б. Пилипчук2022-06-13T20:56:14Z2022-06-13T20:56:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34109Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/341092022-06-13T20:56:14ZВплив легкоатлетичних вправ на рівень фізичної підготовленості школярів середнього вікуУ статті здійснено порівняльний аналіз показників фізичної
підготовленості школярів середнього шкільного віку в умовах педагогічного
експерименту та встановлено значне покращення рівня фізичної підготовленості
учасників експериментальної групи, що свідчить про позитивний вплив
легкоатлетичних вправ на фізичний розвиток підростаючого покоління.Ю. Ю. ЧайкаА. М. ГарлінськаС. В. ГордійчукО. В. СолодовникО. О. Юмашева2022-05-29T09:01:38Z2022-05-29T09:11:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34054Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/340542022-05-29T09:01:38ZФормування комунікативної компетентності в майбутніх учителів фізичної культури під час освітнього процесуГ. П. ГрибанІ. В. МичкаА. М. ГарлінськаО. В. СолодовникЮ. Ю. ЧайкаП. Б. ПилипчукА. П. Денисовець2021-07-19T10:26:46Z2021-07-19T10:26:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33038Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/330382021-07-19T10:26:46ZStudents’ health level as a result of their lifestyleThe aim: Is to study the level of knowledge, skills, abilities, and health indicators of students during the formation of their healthy lifestyle.
Materials and methods: The research was conducted at Zhytomyr Ivan Franko State University and Polissya National University in 2018-2020. Thus, 882 students (385 males
and 497 females) of different specialties between the ages of 17 and 23 were examined. To assess the level of knowledge, skills, and abilities of students during the formation
of a healthy lifestyle, a survey was conducted. The health level of students was assessed by the method of the qualitative express assessment of the physical health level, which
made it possible to assess the dynamics of the quality of forming a healthy lifestyle.
Results: It was found that only 5.7 % of male and 6.4 % of female students had a high level of knowledge of all the health components; only 7.0 % of male and 8.3 % of female
students had a high level of knowledge about the factors of health formation and skills in using them both during training and future professional activity; 20.3 % of male and 14.7 %
of female students did not have knowledge about the negative impact of bad habits on health; 19.3 % of male and 18.3 % of female students did not know the components of a
healthy lifestyle at all; 17.9 % of male and 21.7 % of female students did not have motivational attitudes towards a healthy lifestyle and did not know how to form them. It was
found that most of the indices of both male and female students that characterize the level of students’ health deteriorated significantly during their studies (р<0.05-0.001).
Conclusions: The research showed that most students (both males and females) did not follow a healthy lifestyle. It was reflected in the low health level of most students
and the negative dynamics of the indices that characterize the level of health in the process of studying. All this requires taking into account the features of forming a healthy
lifestyle of students in physical education classes at higher education institutions.Н. Є. КолесникГ. П. ГрибанТ. Є. ЯворськаА. М. Гарлінська2021-07-06T06:16:59Z2021-07-06T06:16:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33016Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/330162021-07-06T06:16:59ZThe evaluation of economic feasibility of cancer prevention by vaccination from papillomavirus infection in UkraineС. М. ГрищукА. М. ГарлінськаН. М. Корнійчук2021-07-06T06:13:41Z2021-07-06T06:13:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33012Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/330122021-07-06T06:13:41ZДослідження обізнаності студентів Житомирського медичного інституту щодо етіології та профілактики раку шийки маткиН. В. ГаріфуллінаА. М. Гарлінська2021-05-29T12:29:03Z2021-05-29T12:29:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32723Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/327232021-05-29T12:29:03ZОцінка рівня фізичного здоров’я молоді на основі експрес-аналізу морфофунціональних показниківЮ. Ю. ЧайкаА. М. ГарлінськаО.Ю. МельникМ.К. Демчук2021-04-16T13:10:42Z2021-10-08T17:22:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32537Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/325372021-04-16T13:10:42ZДолікарська медична допомога: Навчальний посібникУ навчальному посібнику систематизовано навчально-методичний матеріал з надання першої долікарської медичної допомоги потерпілим, зокрема дітям. Розглянуті питання асептики й антисептики, знеболювання, реанімації, зупинки кровотечі, допомоги при переохолодженнях, переломах кісток, ушкодженнях різного характеру тощо. Описані практичні маніпуляції, якими потрібно оволодіти для надання долікарської допомоги майбутнім фахівцям будь-якого профілю.А. М. Ляшевичlam88leona2@gmail.comІ. С. Лупаїнаchernuhairina17@gmail.comА. М. Гарлінськаallagarlinska@gmail.comЛ. І. Левчук2021-03-18T17:57:37Z2021-03-18T17:57:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32374Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/323742021-03-18T17:57:37ZМетодикa нaвчaння «Основ здоpов’я» в основній школі куpс лекційОсновною метою дaного куpсу лекцій є допомогa студентaм в зaсвоєні теоpетичного мaтеpіaлу.А. М. ГарлінськаС. М. Грищук2021-03-18T17:56:00Z2021-03-18T17:56:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32373Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/323732021-03-18T17:56:00ZГігієна: Методичні рекомендації до лабораторних занятьОсновною метою рекомендацій є допомога студентам закріпити основні питання теорії та знання, набуті в процесі лекційних і лабораторних занять.А. М. ГарлінськаМ. М. ТарадайникС. М. Грищук2020-12-09T17:46:25Z2020-12-09T17:46:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31901Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/319012020-12-09T17:46:25ZІнструктивно-методичні рекомендації до лабораторних занять з навчальної дисципліни «Педіатрія з основами вікової фізіології та валеології»Д. В. ШевчукЮ. Ю. ЧайкаА. М. ГарлінськаС. М. Грищук2020-09-15T09:18:09Z2020-09-15T09:18:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31488Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314882020-09-15T09:18:09ZApproaches to the treatment of patients with end-stage renal disease in UkraineС. М. ГрищукА. М. ГарлінськаН. М. КорнійчукВ. Д. Парий2020-02-21T13:04:42Z2020-02-21T13:04:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30745Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/307452020-02-21T13:04:42ZГетеротрофні джгутикові річки Уж, їх сезонна динаміка, таксономічна та трофічна структуриУ статті наведено результати вивчення таксономічної та трофічної структури, а також особливостей сезонної динаміки гетеротрофних джгутикових річки Уж (м. Коростень).
В досліджуваній водоймі ідентифіковано 21 вид гетеротрофних флагелят, серед яких 7 видів відноситься до супергрупи Excavata, 9 – до SAR (систематична група, що включає Stramenopiles, Alveolata та Rhizaria) та 5 видів невизначеного систематичного положення. Встановлено, що згідно стратегії живлення серед знайдених видів 76% здійснюють активний пошук їжі та 24% відловлюють чи перехоплюють харчову часточку за допомогою джгутика, поглинаючи її безпосередньо на поверхні клітини. Основною трофічною групою є бактеріодетритофаги-збирачі (62%), по 14% − бактеріодетритофагів-фільтраторів і еврифагів та 10% – хижаки (2 види: Allantion tachyploon і Phyllomitus apiculatus).
Піки розвитку гетеротрофних флагелят зареєстровано у червні (9 видів) та жовтні (7 видів), при найвищих значеннях чисельності у червні – 5410 екз./мл та у квітні – 5062 екз./мл. Найменше видове багатство спостерігалося у січні (2 види), при найменших показниках чисельності у січні (116 екз./мл) та у грудні (174 екз./мл). Встановлено, що види-евдомінанти були відсутні у червні та серпні через панування інших флагелят. Найчастіше, а саме в січні, лютому, травні, липні та грудні, таким видом виступав Bodo designis. Трохи поступаються йому Goniomonas truncata та Spumella vivipara. B. saltans, Rhynchomonas nasuta та Paraphysomonas vestita були евдомінантами лише в один з місяців. Майже така ж тенденція зберігається і серед видів-домінантів, якими найчастіше були B. designis і G. truncate. Субдомінантами, що переважали, були S. major, Heteromita minima та Protaspis gemmifera, причому S. major, P. geminifera, P. apiculatus, A. tachyploon, Anthophysa vegetans та P. simplex зустрічаються тільки в цій групі флагелят.С. Ю. ШевчукА. М. ГарлінськаО. М. Алпатова2020-02-21T13:04:01Z2020-02-21T13:04:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30744Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/307442020-02-21T13:04:01ZОсобливості будови, поширення та екології Physa Skinneri Taylor, 1954 в УкраїніПублікація присвячена морфологічній будові Physa skinneri Taylor, 1954, особливостям її географічного поширення та екології. На поширення Ph. skinneri на території України впливає сукупна дія абіотичних та біотичних чинників середовища. Проаналізовано особливості поширення пухирчика шкірястого у межах усіх ландшафтно-кліматичних зон України. В ході проведення дослідження були охоплені такі річкові басейни України: Дунаю, Дністра, Дніпра, Західного та Південного Бугу, Сіверського Дінця і річок Криму. Враховуючи літературні і власні відомості щодо поширення Ph. skinneri у межах дослідженого регіону, слід відмітити, що цей молюск найчастіше зустрічається у південних і східних частинах країни.А. М. ГарлінськаО. М. АлпатоваС. Ю. Шевчук2019-09-05T07:26:35Z2019-09-05T07:26:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29793Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/297932019-09-05T07:26:35ZРезультати аудиту дотримання уніфікованого клінічного протоколу надання медичної допомоги пацієнтам з ішемічним інсультом у гострому періодіВ. Д. ПарійС. М. ГрищукН. М. КорнійчукА. М. ГарлінськаЛ. В. Горохова2019-06-03T19:18:34Z2019-06-03T19:18:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29472Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/294722019-06-03T19:18:34ZВиди та завдання спортивного масажуА. А. ГиринаА. М. ГарлінськаГ. І. ЯмковаО. О. Юмашева2019-04-05T09:27:06Z2019-04-05T09:33:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28954Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/289542019-04-05T09:27:06ZДіагностика показників креативних якостей майбутніх учителів фізичної культуриА. М. ГарлінськаК. В. ОлехновичМ. К. ПацюкГ. І. ЯмковаО. О. Юмашева2019-01-31T19:14:31Z2019-01-31T19:14:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28142Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/281422019-01-31T19:14:31ZІгрове спрямування фізичної підготовки дітей молодшого шкільного вікуАктуальність теми дослідження. Правильно організована рухова активність в дитинстві створює передумови для нормальної життєдіяльності організму в дорослому віці. Вона виконує функцію регулятора росту молодого організму, є необхідною умовою для становлення та удосконалення дитини як біологічної істоти і соціального суб’єкта.
Мета дослідження – дослідити значення рухливих ігор для підвищення показників фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку.
Методи дослідження – аналіз, узагальнення літературних джерел, педагогічне спостереження, тестування, соматометрія, методи математичної статистики.
Результати дослідження та ключові висновки. Дослідження проводилося на базі Полонської гімназії м. Полонного Хмельницької області, в якому було задіяно 30 дітей (четвертих класів), яких поділили на дві групи: експериментальну та контрольну, заняття в них проводилися в однакових умовах. Під час педагогічного тестування оцінювались основні фізичні здібності: сила, швидкість, витривалість, гнучкість та спритність. При педагогічному спостережені основним об’єктом була поведінка та стан дітей. Визначені антропометричні показники – довжина тіла, маса та життєва ємність легень. У результаті аналізу показників фізичної підготовленості дітей четвертих класів, спостерігається підвищення показників фізичної підготовленості в експериментальній групі у порівнянні з контрольною. Однією з особливостей проведеного дослідження у експериментальниій групі є той факт, що розроблені засоби, методи та форми організації фізичної підготовки не порушують закономірностей розвитку фізичних здібностей, а навпаки підвищують їх, що позитивно впливає на весь стан зростаючого організму.А. М. ГарлінськаН. М. КорнійчукР. П. Власенко2017-06-14T07:03:39Z2017-06-14T07:03:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25004Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/250042017-06-14T07:03:39ZМетодичні рекомендації для проведення навчально-польової практики з природознавстваУ методичних рекомендаціях для проведення навчально-польової практики з природознавства описано методику проведення занять у відповідності з навчальною програмою вищих навчальних закладів для спеціальності “Дошкільна освіта”.
Методичні рекомендації включають перелік теоретичних питань, практичні завдання. Запропоновані таблиці сприятимуть глибшому засвоєнню і узагальненню матеріалу студентами.
Методичні рекомендації можуть бути використані викладачами та студентами природничих i педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів, вихователями i вчителями.Ю. В. ТарасоваА. М. ГарлінськаЯ. Р. Оксентюк2016-06-23T06:16:38Z2016-06-23T06:16:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21471Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/214712016-06-23T06:16:38ZОсобливості розмноження та екології ластівки сільської (Hirundo Rustica) на ХмельниччиніМ. М. ГриценюкА. М. Гарлінська2016-05-10T08:18:33Z2016-05-10T08:28:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20894Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/208942016-05-10T08:18:33ZОсобливості розмноження та живлення нутрії (Myocastor Coypus) на ЖитомирщиніА. М. ГарлінськаН. С. Романюк2016-05-10T08:13:56Z2016-05-10T08:23:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20888Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/208882016-05-10T08:13:56ZДафнії (Daphnia) басейну річки Тетерів (фауна, екологія)О. О. БабкінаА. М. Гарлінська2015-06-04T10:07:43Z2015-06-04T10:07:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17637Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/176372015-06-04T10:07:43ZХвороби та паразити річкових раків водойм Центрального ПоліссяТ. С. ЩекотуроваА. М. Гарлінська2015-05-08T09:31:50Z2015-05-22T15:32:32Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17218Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/172182015-05-08T09:31:50ZМорфологічні та екологічні особливості молюсків підродини Physinae (Mollusca: Gastropoda: Pulmonata) УкраїниА. М. Гарлінська2014-12-12T07:54:44Z2015-08-15T11:02:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14533Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/145332014-12-12T07:54:44ZПухирчикові (Mollusca: Gastropoda: Pulmonata: Physinae) УкраїниА. М. Гарлінська2014-10-21T06:55:28Z2015-08-15T09:10:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13237Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132372014-10-21T06:55:28ZСучасні уявлення про взаємозв'язки людини і біосфери в контексті парадигми сталого розвиткуЛ. А. ВасільєваА. П. ВискушенкоД. А. ВискушенкоР. П. ВласенкоА. М. ГарлінськаВ. К. ГиринТ. В. ЄрмошинаВ. С. КостюкР. К. МельниченкоО. В. ПавлюченкоК. В. СіваєваА. П. СтадниченкоЮ. В. ТарасоваЄ. С. ТрускавецькийС. Ю. ШевчукЛ. М. Янович