Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T09:05:51ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2023-02-09T11:58:01Z2023-02-09T11:58:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36070Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/360702023-02-09T11:58:01ZEnergy supply capacity when using different exercise modes for young 17–19-year-old menСергій ДрачукВікторія БогуславськаМар’ян ПітинЮрій ФурманВіктор КостюкевичНаталія ГавриловаСвітлана СальниковаТетяна Дідик2022-01-08T20:20:58Z2022-01-09T00:35:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33548Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/335482022-01-08T20:20:58ZМетодика розвитку фізичних якостей легкоатлетів-багатоборців на етапі попередньої базової підготовкиАктуальність теми дослідження. У статті представлені результати дослідження рівня розвитку фізичних якостей багатоборців 13-14 років протягом підготовчого періоду першого циклу річного макроциклу. Також представлено комплекси легкоатлетичних вправ для розвитку фізичних якостей, які необхідні для оволодіння технікою видів багатоборства. Проблема, яка виникла в Україні за останні роки, характеризується залученням малої кількості дітей до занять легкою атлетикою, зокрема багатоборством. Інтенсифікація навчального процесу в закладах середньої освіти спонукає до пропусків тренувальних занять у спортивних секціях, а одноманітність тренувальних засобів знижує зацікавленість до тренувального процесу в цілому. У зв’язку з цим постає питання: за допомогою яких засобів можна досягти високих результатів у кожному з видів багатоборства. Мета дослідження – впровадити у навчально-тренувальний процес підготовчого періоду комплекси легкоатлетичних вправ для розвитку фізичних якостей юних багатоборців. Матеріал і методи дослідження. Дослідження проводилося на базі МДЮСШ №1 міста Вінниці та СДЮСШОР з легкої атлетики міста Вінниці з серпня по грудень 2020 року. У дослідженні приймали участь 15 спортсменів-багатоборців віком 13-14 років. Використовувалися такі методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної і спеціальної літератури, педагогічний експеримент, тестування та методи математичної статистики. Результати. Аналіз результатів юних багатоборців дозволяє встановити, що в результаті впровадження в тренувальний процес підготовчого періоду комплексів легкоатлетичних вправ статистично достовірно покращились показники фізичної підготовленості, які перевищують орієнтовні нормативи для даної вікової групи за програмою для дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Висновки. Вивчення літератури дозволило встановити, що на сьогодні питання розвитку фізичних якостей юних багатоборців застаріли та в свою чергу знижують ефективність тренувального процесу. Впровадження комплексів легкоатлетичних вправ у навчально-тренувальний процес підготовчого періоду підвищує зацікавленість юних спортсменів до занять легкою атлетикою. Експериментальна перевірка динаміки показників фізичної підготовленості юних багатоборців 13-14 років демонструє ефективність використання та підтвердження зростання результатів у тестових вправах на 3,4-7,2% з достовірною різницею (р<0,05).Вадим АдамчукТетяна ДідикІрина КульчицькаВадим Поляк2021-01-21T21:11:34Z2021-01-21T21:11:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32134Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/321342021-01-21T21:11:34ZПередумови вдосконалення техніко-тактичної майстерності у нападі кваліфікованих волейболісток – студенток вищого навчального закладуАктуальність теми дослідження. Основним засобом досягнення перемоги в сучасному волейболі є нападаючі дії.
У протиборстві перемагає команда, яка володіє більшим обсягом нападаючих дій, різноманітними тактичними комбінаціями, силовим та агресивним способом ведення гри. Успішність підготовки волейбольної команди в останні роки пов’язують із моделюванням тренувальних занять. Мета дослідження – розробити індивідуальні та групові модельно-тренувальні завдання з удосконалення техніко-тактичних нападаючих дій для кваліфікованих волейболісток студентської команди. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні взяли участь 12 волейболісток. Методи дослідження: педагогічне спостереження за змагальною діяльністю, педагогічне тестування і експеримент, методи моделювання та математичної статистики. Результати дослідження. Колективний характер гри зумовлює підпорядкування індивідуальних техніко-тактичних дій загальнокомандним. Розроблені моделі індивідуального та групового тренувальних завдань. Їх зміст будувався з урахуванням кваліфікації волейболісток і передбачав визначення спрямованості навантаження, а також кількісної міри тренувального впливу. Це стимулювало до зростання якісних показників техніко-тактичної майстерності (коефіцієнтів ефективності, креативності та ефективності єдиноборств), а також збільшення обсягу тактичних комбінацій у нападі під час змагальної діяльності жіночої студентської волейбольної команди. Ключові висновки. Удосконалення техніко-тактичної майстерності кваліфікованих волейболісток можливе шляхом застосування в навчально-тренувальному процесі модельно-тренувальних завдань з індивідуальної та групової підготовки.Сергій ДрачукТетяна ДідикІрина КульчицькаАнатолій СамолюкГанна Кудина2020-02-04T07:05:59Z2020-02-04T07:05:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30642Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/306422020-02-04T07:05:59ZПедагогічні технології розвитку швидкісно-силових якостей в учнів 12–13 роківАктуальність теми дослідження. Науково-технічний прогрес закладає необхідні перетворення в системі освіти, шляхом наближення її до умов сьогоднішнього життя. На жаль, ці зміни не завжди носять позитивний характер. Особливо це відображається на стані здоров’я школярів, який за останні роки значно погіршився. У зв’язку з тим, що основи здоров’я закладаються в дитячому віці, постає необхідність організації високоефективних урочних занять з фізичного виховання дітей шкільного віку. Для цього державою була схвалена низка навчальних програм. Однак вони відзначаються вкрай неузгодженими підходами щодо змісту предмету «фізична культура» і тому не забезпечують необхідного для організму, який розвивається, обсягу рухової активності. Мета дослідження – теоретичне та експериментальне обґрунтування методики вдосконалення швидкісно-силових якостей школярів 12-13 років. Методи дослідження – теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, математична обробка результатів дослідження. Результати дослідження. Порівнюючи результати тестування з вимогами рівня розвитку швидкісно-силових можливостей за «Державними тестами і нормативами оцінки фізичної підготовленості населення України» було встановлено, що у середньому фактичний рівень швидкісної сили серед досліджуваних характеризувався як «задовільний». Аналіз впливу урочних занять протягом 7 тижнів за Державною програмою засвідчив несуттєве поліпшення показників швидкісної сили у школярів 12–13 років. Додаткове застосування протягом 14 уроків з фізичної культури комплексу силових вправ стимулювало вірогідне зростання результатів виконання тестових завдань (крім результату стрибка у довжину з місця без маху рук у дівчат). Під впливом програм із застосуванням комплексу стрибкових вправ в іншій експериментальній групі відбулося значне зростання показників швидкісно-силового можливостей школярів обох статей.
Висновки. Проведені дослідження показали більш високу ефективність впровадження в урок з фізичної культури комплексу стрибкових вправ, ніж силових навантажень щодо підвищення швидкісно-силових можливостей дітей 12–13 років.Сергій ДрачукОлександра БрезденюкТетяна ДідикЮрій Чуйко2016-12-26T22:24:01Z2016-12-26T22:24:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22956Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/229562016-12-26T22:24:01ZВикористання модельних характеристик фізичної підготовленості спортсменів, які займаються пауерліфтингомУ статті розглядаються питання розробки та використання модельних характеристик на основі тестування показників фізичної підготовленості і силових здібностей кваліфікованих спортсменів пауерліфтерів, які дозволять ефективно і раціонально управляти навчально-тренувальним процесом. Проведене тестування показників фізичної підготовленості і м’язової сили спортсменів пауерліфтерів дозволило визначити ступінь їх відповідності модельним показникам.Тетяна ДідикВадим ПолякНаталія Сорокіна