Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T14:28:16ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2022-05-30T13:47:49Z2022-05-30T13:47:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34058Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/340582022-05-30T13:47:49ZСамоактуалізація викладача-філолога: акмеологічний аспект професійно-педагогічної діяльностіУ монографії проаналізовано теоретичні засади використання акмеологічного підходу під час полісуб’єктної навчальної взаємодії викладачів української та іноземної мов і здобувачів вищої освіти. Висвітлено ефективні лінгводидактичні методи та прийоми групової та індивідуальної роботи на аудиторних та позааудиторних заняттях. Спираючись на власний лінгвометодичний досвід, автори доводять, що творча самоактуалізація викладача-філолога оптимізує процес формування творчої особистості майбутнього фахівця.К. Я. КлимоваА. А. Плечкоlaune8@ukr.netД. В. КуриленкоDana_kvitka@ukr.netО. В. ВознюкН. С. ЩербаО. А. ГордієнкоЛ. С. Шевцова2020-06-28T06:16:09Z2020-06-28T06:16:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31347Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/313472020-06-28T06:16:09ZТворчий розвиток мовнокомунікативної професійної компетентності майбутніх фахівців сфери туризмуУ статті підкреслюється значення компетентнісного підходу як базового в системі вищої освіти, наголошено на інноваціях в компетентнісних орієнтирах ЄС, визначено мовнокомунікативну професійну компетентність як особистісну якість для майбутніх фахівців з туристичного обслуговування, організації дозвілля, розвитку сільського туризму, екскурсоводів та ін. Спираючись на наукову класифікацію комунікативних методів, автор описує власний досвід використання окремих методів і прийомів творчого розвитку мовнокомунікативної компетентності у процесі викладання української мови студентам спеціальності «Туризм». Наведено приклади завдань на роботу з термінами із використанням мозкового штурму, на роботу з медіа-текстом з елементами діалогування. Окреме місце відведено опису сутуативно-рольової творчої гри, яка стимулює розвиток творчих здібностей майбутніх працівників сфери туризму, а також оптимізує саморозвиток комунікативної україномовної особистості. Автор наголошує, що використання методу проєктів розвиває креативність, дослідницькі якості студентів, оптимізує процес засвоєння знань і формує комунікативну компетентність мовцяК. Я. Климова2020-01-03T08:53:44Z2020-01-03T09:02:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30418Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/304182020-01-03T08:53:44ZВідгук офіційного опонента на дисертацію Томашівської Мар’яни Мирославівни "Фoрмувaння прoфeciйнoї кoмпeтeнтнocтi мaйбутнiх учитeлiв музики зacoбaми укрaїнcькoгo нaрoднoгo музичнoгo миcтeцтвa", представлену на здобуття кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – тeoрiя i мeтoдикa прoфeciйнoї ocвiтиК. Я. Климова2019-04-05T10:34:06Z2019-04-05T10:44:57Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28967Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/289672019-04-05T10:34:06ZКультура спілкування як елемент педагогічної майстерності викладача закладу вищої освітиК. Я. Климова2018-10-23T08:40:24Z2018-10-23T08:49:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27605Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/276052018-10-23T08:40:24ZІнтерпретація драматичного літературного твору на занятті зі сценічної мови у ВНЗК. Я. Климова2018-06-29T16:10:49Z2018-06-29T16:10:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27250Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/272502018-06-29T16:10:49Z«Родинна мова» у дослідженнях майбутніх учителів початкових класів під час педагогічної практикиАвтор статті розповідає про дослідження студентами лексикону учнівських родин під час виробничої практики у початкових класах; зокрема про результати анкетування батьків мовленнєвих авторитетів для молодших членів родини.К. Я. Климова2017-12-18T14:21:47Z2017-12-18T14:21:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25998Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/259982017-12-18T14:21:47ZПедагогічна риторика: історія, теорія, практикаМонографію присвячено педагогічній риториці, інтерес до якої стрімко зростає з боку сучасних учених і освітян. У книзі виділено історичні аспекти риторики крізь призму розвивального педагогічного впливу, розглянуто найбільш актуальні теоретичні та практичні питання риторизації діяльності педагога, зокрема вчителя-словесника.
Видання адресоване насамперед фахівцям із дидактичної філології, педагогам, а також усім тим, хто цікавиться риторичними аспектами педагогічного мовлення.О. А. КучерукН. Б. ГолубО. М. ГорошкінаС. О. КараманО. В. КараманК. Я. КлимоваЛ. А. БашманівськаО. С. БерезюкО. М. ВласенкоГ. В. ГрибанА. М. ЛісовськийВ. А. НищетаА. В. УсатийЛ. С. ШевцоваВ. І. ПустохінаТ. В. Маліновська2017-11-28T11:49:47Z2017-11-28T11:49:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25860Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/258602017-11-28T11:49:47ZПроблеми та шляхи використання мультимедійних технологій у сучасній початковій школіУ статті проаналізовано низку проблем, з якими стикаються класоводи під час реалізації компетентнісного підходу до навчання засобами мультимедійних технологій. Окреслено шляхи та перспективи використання зазначених технологій в умовах модернізації системи освіти в Україні.К. Я. КлимоваО. В. Чупріна2017-10-30T18:42:48Z2017-10-30T18:42:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25577Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/255772017-10-30T18:42:48ZЗначення художньої літератури як особливого виду мистецтва у площині формування техніки сценічного читання у студентської та учнівської молодіКоли йдеться про дефініцію терміна "сценічне читання", кожен тлумачить його відповідно до своєї професійної діяльності, рівня освіти, ерудованості тощо. Але об’єднуючим ланцюгом усіх визначень є те, що виконавець прозового або поетичного твору зі сцени емоційно впливає на розум і почуття слухачів, реалізує авторський задум, приєднуючи до нього власне бачення змісту тексту.К. Я. Климова2017-09-25T22:20:30Z2017-09-25T22:20:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25389Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/253892017-09-25T22:20:30ZФормування навичок сценічного мовлення у студентів класичного університету в контексті творчого розвитку особистостіПроблема сценічного мовлення – багатовекторна, а отже, знаходиться в центрі уваги теоретиків сучасного українського мистецтвознавства, філософів, культурологів, мовознавців, літературознавців, психологів. Сучасні педагоги розглядають її у площині синергетичної парадигми формування творчої особистості на рівні чотирьох аспектів: когнітивного, перцептивно-афективного, ціннісно-світоглядного, діяльнісно-поведінкового: "Творчість – це широко відкриті двері у царину життєвого успіху"К. Я. Климова2017-09-13T14:54:51Z2017-09-13T14:54:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25342Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/253422017-09-13T14:54:51ZРозвиток творчої обдарованості майбутнього фахівця у відкритому навчально-виховному середовищі університету: практичний аспектСпираючись на дослідження українських та зарубіжних науковців, автор статті окреслює місце і
значення художньої літератури як виду мистецтва у розвитку творчої обдарованості студентів.
Характеризуючи літературно-мистецький напрям роботи колективу кафедри лінгвометодики та
культури фахової мови, дослідниця наполягає на провідній ролі викладача-словесника у розвитку творчої
обдарованості майбутніх фахівців, який є генератором ідей, літературознавчим та мовленнєвим
авторитетом, креативною особистістю.К. Я. Климова2016-02-14T08:23:03Z2016-02-14T08:23:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20237Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/202372016-02-14T08:23:03ZАктуальні проблеми навчання української мови у процесі профільної підготовки студентів нефілологічних факультетів ВНЗТаким чином, ми стисло намагалися окреслити актуальні на сьогодні проблеми навчання української мови в Україні, послідовне і цілеспрямоване вирішення яких сприятиме досягненню основної мети — зберегти престиж української мови, мови Шевченка і Франка, мови наших предків, для прийдешніх поколінь національно-свідомих українців.К. Я. Климова2016-02-14T08:14:53Z2016-02-14T08:15:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20236Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/202362016-02-14T08:14:53ZВіч-на-віч з мовоюПроблема формування мовленнєвої особистості майбутнього вчителя останнім часом все більше привертає
увагу методистів вищої школи. На жаль, гнучкі педагогічні технології вузівського навчання іноді набувають
суто формального впровадження – ми обмежуємося змінами в будові навчальних планів, у послідовності різних
форм занять, введенням нових систем контролю й оцінювання знань тощо. Але спробуймо за кожним
нововведенням побачити особистість майбутнього вчителя не як об’єкта нашого педагогічного впливу – такий
підхід порушує принцип спільності праці викладачів і студентів, коли навчання і виховання перетворюється на
самонавчання і самовиховання. Не випадково ми приділяємо увагу розвитку ораторських здібностей завтрашніх
класоводів: їм вирішувати нелегке завдання, яке постало перед сучасною початковою школою – вже з перших
років навчання розкрити перед дітьми дивовижні барви рідної мови, навчити дітей не просто читати, а
усвідомлювати зміст прочитаного вірша, оповідання, відчуваючи при цьому естетичну насолоду від кожної
зустрічі з героями творів великого Кобзаря, незабутнього Івана Франка, мужньої і мрійливої Лесі Українки.
Саме тому ґрунтовна мовна підготовка вчителів початкових класів органічно поєднується з формуванням
риторичної особистості студентів.К. Я. Климова2016-02-14T08:12:49Z2016-02-14T08:12:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20234Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/202342016-02-14T08:12:49ZТеорія і практика формування мовнокомунікативної професійної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних університетівУ монографії представлено методичну систему формування
мовнокомунікативної професійної компетенції майбутніх учителів-
нефілологів, розроблену за допомогою загальнодидактичних та
власне методичних принципів навчання української мови у вищій
школі. Окреслення філософських, лінгвістичних, психологічних
засад проблеми та аналіз якостей мовлення студентів дозволили
авторові виділити оптимальні (традиційні та інноваційні) форми,
методи, прийоми і засоби українськомовного навчання та
впровадити їх у навчальний процес педагогічних університетів.
Викликають інтерес комплекси завдань, спрямовані на оптимізацію
навчально-пізнавальної, розвивально-виховної та квазіпрофесійної
діяльності; модель поетапного формування креативності майбутніх
учителів. У додатках вміщено цікаві методичні матеріали.
Для студентів нефілологічних факультетів педагогічних ВНЗ,
магістрантів, аспірантів, учителів, викладачів і всіх, хто цікавиться
проблемами культури професійного педагогічного спілкування.К. Я. Климова2015-12-15T16:25:40Z2015-12-15T16:31:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19539Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195392015-12-15T16:25:40ZКурс лекцій з української мови (за професійним спрямуванням)Навчальний посібник для самостійної роботи студентів нефілологічних спеціальностей університетів очної та дистанційної форм освітиК. Я. КлимоваІ. В. ГолубовськаН. Д. ОхріменкоО. А. Левківська2015-06-08T22:54:27Z2015-06-08T22:54:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17712Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/177122015-06-08T22:54:27ZЛекційне красномовство у підготовці майбутніх учителів-риторів до професійної діяльностіОднією з найдавніших основних гуманітарних наук, які знайшли своє друге життя під впливом процесів демократизації й гуманізації в сучасному українському суспільстві, є риторика, традиційно названа мистецтвом красномовства (основи науки закладені у працях Арістотеля, Цицерона, Квінтіліана, М. Ломоносова). Класична риторика знайшла продовження у сучасних дослідженнях (Н. Голуб, Л. Мацько, О. Мацько, Г. Сагач, З. Куньч, М. Львов, М. Пентилюк, Е. Палихата, В. Нищета та ін.). К. Я. Климова2014-09-08T12:13:10Z2015-08-15T07:48:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12382Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/123822014-09-08T12:13:10ZПедагогічна характеристика українських букварів
початку XXI століття
Сучасний етап розвитку цивілізації, поглиблення інтеграційних процесів суттєво змінюють уявлення про цілі і цінності освіти. У процесі модернізації загальної середньої освіти якість початкового навчання пов'язується з реалізацією компетентнісного підходу, який передбачає методологічну перебудову навчального процесу на принципах гуманізації та демократизації і спрямова¬ний на особистісний розвиток школярів. Л. М. ЧерняченкоК. Я. Климова2014-06-04T12:15:25Z2015-08-15T06:47:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/11475Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/114752014-06-04T12:15:25ZПрограма TextTermin як аналітичний інструментарій контент-аналізу лексики збірки Т. Г. Шевченка «Кобзар» студентами та школярами-дослідникамиНауково-дослідницька робота з української мови сприяє розвиткові такої визначальної особистісної якості, як креативність. Креативний школяр прагне знаходити самостійні рішення, перебуває в постійному пошуку оригінальних шляхів вирішення цікавої для нього проблеми, а якщо йдеться про мовознавчу площину, то такий учень ще й досконало володіє засобами літературної мови, має сформовані читацькі інтереси, є цікавим співрозмовником. Юні мовознавці у студентські роки стають професійними дослідниками рідного слова, цікавляться творчістю літераторів-класиків. Беззаперечно, сучасні інформаційні технології стають у нагоді як аналітичний інструментарій для виконання науково-дослідницької роботи, зокрема, з української філології. К. Я. Климова2013-10-11T11:35:36Z2015-08-15T04:47:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9935Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/99352013-10-11T11:35:36ZЗасоби формування та розвитку інформаційно-освітнього простору в класичному університеті
(з досвіду роботи Експериментально-тематичного центру навчальної та науково-дослідницької діяльності при ЖДУ ім. І. Франка)
Інформаційні технології, активно втрутившись у різні сфери суспільного життя, у тому числі в освітню, є органічнічним середовищем для суб’єктів навчання. Прикладом цього є результативна навчальна та наукова співпраця студентів і викладачів нашого університету.К. Я. Климова2013-01-16T11:31:23Z2015-08-15T03:28:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9041Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90412013-01-16T11:31:23ZЗАВДАННЯ НА РОБОТУ З ТЕКСТОМ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ УКРАЇНСЬКОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-НЕФІЛОЛОГІВЙдеться про демократизацію навчального процесу, про мовне самонавчання та взаємонавчання студентів засобами сучасних інформаційних технологій; про поєднання навчально-пізнавальної, виробничо-професійної та науково-дослідної роботи студентів з української мови, про розвиток креативності майбутніх педагогів, про впровадження інтерактивних форм кооперативної аудиторної та позааудиторної діяльності. К. Я. Климова2013-01-16T11:30:24Z2015-08-15T03:27:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9040Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90402013-01-16T11:30:24ZПроблема фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи як словесників у контексті формування креативної мовнокомунікативної особистості сучасного педагогаАвтором здійснено спробу розкрити зміст поняття "креативність" у площині проблеми формування мовнокомунікативної особистості майбутнього вчителя початкових класів; відстежити взаємозв’язок інтелектуального і матеріального компонентів навчального середовища ВНЗ як умови формування креативності студентів; охарактеризувати ефективні форми співпраці ВНЗ зі школою у забезпеченні процесу безперервної мовної освіти та формуванні творчої мовнокомунікативної особистості. К. Я. Климова2013-01-16T11:30:10Z2015-08-15T03:25:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9021Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90212013-01-16T11:30:10ZЖИВЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ НА СТОРОЖІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИВивчаючи сторінки
такої короткої біографії М.О. Корфа (а він прожив лише 49 років!), дивуєшся, як багато встигла
зробити ця людина для української освіти: організувати понад 40 земських шкіл, написати і
особисто апробувати декілька підручників для початкових класів, запровадити ідею сучасних
класів-комплектів, підготувати і працевлаштувати чимало обдарованих учителів (у тому числі
вихідців із селянських родин)К. Я. Климова2013-01-16T11:29:18Z2015-08-15T03:28:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9050Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90502013-01-16T11:29:18ZФормування студента як креативної особистості в умовах навчального середовища педагогічного ВНЗУ статті розглянуто поняття креативності у площині проблеми формування мовнокомунікативної професійної компетентності майбутніх учителів. Автор послідовно доводить думку про те, що створення у педагогічному виші навчального середовища, яке відповідає вимогам сучасної вищої освіти, є обов’язковою умовою формування креативності студентів у ході науково-дослідної, індивідуально-самостійної навчальної роботи з української мови. К. Я. Климова2013-01-16T11:29:00Z2015-08-15T03:27:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9042Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90422013-01-16T11:29:00ZМОВНА НОРМА І КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВАвтор висвітлює окремі аспекти проблеми формування культури мовлення студентів, зупиняється на системі комунікативних ознак, з-поміж яких правильність і чистота мовлення посідають чільне місце.К. Я. Климова2013-01-16T11:28:46Z2015-08-15T03:27:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9043Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90432013-01-16T11:28:46ZФОРМУВАННЯ МОВНОКОМУНІКАТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТА ЯК КРЕАТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПЕДАГОГІЧНОГО ВИШУУ статті розглянуто поняття креативності у площині проблеми формування мовнокомунікативної професійної компетентності майбутніх учителів. Автор послідовно доводить думку про те, що створення у педагогічному виші навчального середовища, яке відповідає вимогам сучасної вищої освіти, є обов’язковою умовою формування креативності студентів у ході науково-дослідної, індивідуально-самостійної навчальної роботи з української мови. При цьому інтелектуальна та матеріальна складові навчального середовища повинні бути взаємовідповідними. К. Я. Климова2013-01-16T11:28:32Z2015-08-15T03:28:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9044Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90442013-01-16T11:28:32ZКОМПЛЕКС ПРОЕКТІВ У СИСТЕМІ ІНТЕРАКТИВНОГО ПРОФЕСІЙНО СПРЯМОВАНОГО НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ПЕДАГОГІЧНИХ ВНЗУ статті здійснено спробу розкрити зміст поняття "проект" у площині проблеми формування мовнокомунікативної особистості майбутнього вчителя. К. Я. Климова2013-01-16T11:28:14Z2015-08-15T03:28:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9045Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90452013-01-16T11:28:14ZТИПОВІ ПОМИЛКИ У МОВЛЕННІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-НЕФІЛОЛОГІВПроведений моніторинг якостей мовлення студентів (836 осіб) шести педагогічних вишів різних регіонів України надав можливість дослідити великий інформаційний масив — тексти письмових творчих робіт, виконані студентами тестові завдання, відповіді на запитання анкети, усні висловлювання під час інтерв’ю. К. Я. Климова2013-01-16T11:27:58Z2015-08-15T03:28:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9048Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90482013-01-16T11:27:58ZТИПОЛОГІЯ ЛІТЕРАТУРНИХ НОРМ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У ПЛОЩИНІ ФОРМУВАННЯ МОВНОКОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-НЕФІЛОЛОГІВУ статті доведено, що структура мовнокомунікативної професійної компетенції як системи вимог до знань з української мови студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних університетів зумовлена як структурою мовної системи, так і типологією літературних мовних норм.К. Я. Климова2013-01-16T11:27:43Z2015-08-15T03:28:08Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9047Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90472013-01-16T11:27:43ZРОЗВИТОК ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МОВНОКОМУНІКАТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ВНЗАвтор порушує проблему стимулювання інтересу до книги в майбутніх учителів-нефілологів. Актуальність статті зумовлена зростанням впливу нових інформаційних технологій на процес професійної українськомовної підготовки студентів педагогічних ВНЗ. У статті пропоновано вправи, спрямовані на розвиток читацьких інтересів у майбутніх учителів. Виконання цих завдань сприятиме формуванню в студентів стилістичної складової мовнокомунікативної професійної компетенції.К. Я. Климова2013-01-16T11:27:20Z2015-08-15T03:28:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9049Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90492013-01-16T11:27:20ZКонтент-аналіз обсягу і змісту підручників і навчальних посібників з української мови для студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних ВНЗЗміст і обсяг теоретичного матеріалу з українськомовних дисциплін, який відповідає вимогам чинних навчальних програм, викладено у підручниках і навчальних посібниках, у лексикографічній літературі з української мови, у текстах лекцій викладачів та інших джерелах, рекомендованих студентам для обов’язкового та додаткового опрацювання. К. Я. Климова2013-01-14T10:01:53Z2015-08-15T03:25:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9022Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/90222013-01-14T10:01:53ZМІЖНАРОДНІ ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ КОНТАКТИ — ЗАПОРУКА УСПІШНОГО РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇАвтор аналізує діяльність вітчизняних та зарубіжних науковців у площині вивчення української мови як іноземної в Україні та за її межами. У статті висловлено думку про важливість обміну лінгводидактичним досвідом для забезпечення подальшого розвою української мови й української культури у світовому комунікативному просторі. К. Я. Климова2012-11-29T10:38:16Z2015-08-15T02:33:08Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8511Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/85112012-11-29T10:38:16ZФормування креативності майбутніх учителів засобами науково-дослідної роботи з української мови та методики її викладання у школіПропоновані дефініції свідчать про те, що термін "креативність" цілком слушно ототожнюють з поняттям "творчість", розглядаючи ці слова як абсолютні синоніми. Цю тотожність підтверджує й етимологія: слово "креативність" походить від латинського "creatura" — "твір". "Творчість є діяльністю людини, що створює нові матеріальні і духовні цінності, які мають суспільну значущість. Характерною ознакою творчості є її належність до будь-якого виду діяльності людини. Завдяки цієї властивості творчість розглядають як вищу форму оволодіння діяльністю, якість будь-якої праці" К. Я. Климова2012-11-29T10:37:32Z2015-08-15T02:33:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8512Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/85122012-11-29T10:37:32ZФормування культури українського мовлення в майбутніх учителів-нефілологів (психологічні передумови)Автор статті окреслює психологічні засади проблеми формування мовленнєвої культури студентів нефілологічних факультетів педагогічних ВНЗ. Увагу приділено важливим у культуромовній площині теоретичним положенням різних галузей психології. К. Я. Климова2012-11-29T10:37:08Z2015-08-15T02:33:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8510Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/85102012-11-29T10:37:08ZПроблема формування комунікативної мовної особистості вчителя у контексті нової філософії освітиСучасний підхід до актуальної проблеми підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів характеризується зосередженням на формуванні готовності студентів до професійно-педагогічної діяльності, яка забезпечується сукупністю ключових, загальних і спеціальних компетенцій, з-поміж яких мовнокомунікативна професійна компетенція посідає одне з найважливіших місць.К. Я. Климова2012-11-28T14:07:33Z2015-08-15T02:32:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8496Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/84962012-11-28T14:07:33ZЛінгвістичні засади формування мовнокомунікативної професійної компетенції студентів ВНЗ — майбутніх педагогів-нефілологівМова – багатогранний витвір людства, тому існує чимало її дефініцій, пропонованих лінгвістами, психологами, літераторами, філософами, педагогами. Розмаїття визначень зумовлене багатофункціональністю мови у суспільстві.К. Я. Климова2012-11-28T14:06:33Z2015-08-15T02:32:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8497Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/84972012-11-28T14:06:33ZПроблема формирования языковой компетенции студентов нефилологических специальностей университетов Украины в условиях украинско-русского двуязычияВ учебнике "Загальне мовознавство" М.П. Кочерган детально анализирует историю языкознания. Перед студентами предстают, в частности, монументальные фигуры основателей лингвистических школ России и Украины ХІХ — ХХ вв.К. Я. Климова2012-11-28T11:18:13Z2016-03-07T01:01:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8495Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/84952012-11-28T11:18:13ZЗміст науково-дослідної роботи студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних університетів з української мовиІндивідуалізація навчання, комп’ютеризація навчального процесу у довузівський період формування мовнокомунікативної компетенції (загальноосвітня школа, гімназія, ліцей, коледж, професійно-технічний заклад та ін.) дають змогу вступнику — майбутньому студентові — максимально повно реалізувати свої потенційні можливості до науково-дослідної роботи з української мови у педагогічному ВНЗ.К. Я. Климова2012-11-22T13:34:20Z2016-03-07T01:01:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8402Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/84022012-11-22T13:34:20ZЗміст науково-дослідної роботи студентів нефілологічних спеціальностей
педагогічних університетів з української мовиІндивідуалізація навчання, комп’ютеризація навчального процесу у
довузівський період формування мовнокомунікативної компетенції
(загальноосвітня школа, гімназія, ліцей, коледж, професійно-технічний заклад
та ін.) дають змогу вступнику — майбутньому студентові — максимально
повно реалізувати свої потенційні можливості до науково-дослідної роботи з
української мови у педагогічному ВНЗ.К. Я. Климова2012-11-22T13:05:56Z2015-08-15T02:25:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8398Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/83982012-11-22T13:05:56ZВикористання контрольно-навчальних тестів у процесі проведення
моніторингу якостей мовлення майбутніх учителів-нефілологівСтратегія розвитку вищої освіти в Україні передбачає підвищення якості
професійних знань студентів як завтрашніх фахівців,
конкурентноспроможних на ринку праці та адаптованих до сучасних умов
світового глобалізованого простору. Цілком закономірно, що випускники
педагогічних університетів з високим рівнем сформованості
мовнокомунікативної професійної компетенції мають значну перевагу.К. Я. Климова2012-11-22T13:05:35Z2015-08-15T02:25:32Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8399Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/83992012-11-22T13:05:35ZДидактичні принципи навчання української мови на нефілологічних
факультетах педагогічних університетівОскільки обсяг публікації не дозволяє зупинитися на
кожному з названих вище факторів, окреслимо мету і завдання статті —
виділити та проаналізувати дидактичні принципи навчання української мови
на нефілологічних факультетах педагогічних ВНЗ (з опорою на сучасні
лінгводидактичні дослідження).К. Я. Климова2012-11-22T13:05:12Z2015-08-15T02:25:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8400Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/84002012-11-22T13:05:12ZЗасоби медіа-дидактики у площині навчання і самонавчання
української мови майбутніх учителівМета статті — привернути увагу викладачів
ВНЗ до проблеми впливу засобів масової комунікації на формування
мовної особистості студента — майбутнього вчителя — та обґрунтувати
доцільність використання засобів медіа-дидактики у процесі
українськомовного навчання.К. Я. Климова2012-11-22T13:04:50Z2015-08-15T02:25:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8401Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/84012012-11-22T13:04:50ZЗасоби медіа-дидактики у процесі навчання і самонавчання української
мови студентів-нефілологів педагогічних ВНЗКомпетентний учитель, який характеризується високим рівнем
сформованості знань з української мови та відповідними уміннями і навичками
їх використання у різних комунікативних ситуаціях, повинен відчувати себе не
просто свідомим реціпієнтом, а медіатором — лідером громадської думки.К. Я. Климова2012-11-22T12:38:45Z2015-08-15T02:25:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8395Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/83952012-11-22T12:38:45ZАктуальні проблеми професійної мовної підготовки студентів
педагогічного факультету в контексті розвитку української культуриУ статті йдеться про використання надбань української культури у
системі професійної мовної підготовки майбутніх учителів початкових
класів.К. Я. Климова2012-05-31T09:07:50Z2016-02-14T08:34:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7448Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/74482012-05-31T09:07:50ZВикористання інформаційно-дослідницьких і творчих проектів з української мови у процесі навчання майбутніх учителів-нефілологівУ статті здійснено спробу розкрити зміст поняття "проект" у площині проблеми формування мовнокомунікативної особистості майбутнього вчителя. Автор доводить, що інформаційно-дослідницькі і творчі проекти оптимізують процес українськомовного навчання і самонавчання студентів. Як приклад, запропоновано інструкції до проектів "Моя телепередача" (гурток "Тележурналісти") та "Жива і нежива природа в українському фольклорі" (для другого курсу природничого факультету, курс "Українська мова за професійним спрямуванням"). Знайшли розвиток ідеї інтерактивного навчання української мови майбутніх учителів-нефілологів, адаптованого до сучасних вимог вищої освіти (у тому числі імітаційного моделювання ситуацій професійного спілкування).К. Я. Климова2012-05-30T07:42:39Z2016-02-14T08:33:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7393Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/73932012-05-30T07:42:39ZМовне портфоліо у системі безперервної самопідготовки майбутніх учителів до мовнокомунікативної професійної діяльностіАвтор вважає креативність студентів визначальною особистісною якістю, яка формується за допомогою використання системи традиційних та інноваційних методів навчання. У статті запропоновано визначення терміна "метод навчання української мови у виші". З-поміж оптимальних методів формування україномовної креативної особистості майбутнього педагога особливе місце посідає мовне портфоліо розвитку, що поєднує різні види діяльності студентів у навчальному середовищі та спрямовує їх на подальше мовне самовдосконалення.К. Я. Климова2012-05-29T07:29:03Z2016-02-14T08:33:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7310Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/73102012-05-29T07:29:03ZІмітаційне моделювання ситуацій професійної педагогічної комунікації у процесі навчання української мови на нефілологічних факультетах університетівСпираючись на дидактичні праці та власний педагогічний досвід, автор аналізує ситуаційне навчання української мови студентів, а також гру як важливий метод стимулювання та мотивації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх учителів у процесі формування в них мовнокомунікативної професійної компетентності. У статті наведено приклад кейсу до курсу "Українська мова (за професійним спрямуванням)" для студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних університетів.К. Я. Климова2009-12-08T09:38:04Z2016-02-14T08:29:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3640Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36402009-12-08T09:38:04ZРоль світової культури у формуванні творчої особистості педагога-словесникаУ статті розглядаються деякі особливості інтегрованого викладання дисциплін на кафедрі філології і лінгво-дидактики педагогічного факультету.К. Я. Климова2009-05-21T11:38:11Z2016-02-14T08:31:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2692Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26922009-05-21T11:38:11ZЛінгвістичне підґрунтя навчання української мови студентів нефілологічних спеціальностей університетівСформулювавши ряд завдань, послідовне розв’язання яких допоможе створити надійні лінгвістичні засади методичної системи формування мовнокомунікативної професійної компетенції майбутніх учителів-нефілологів, автор статті прагне систематизувати мовознавчий матеріал (на прикладі таблиці), закласти наукове підґрунтя для подальшого усвідомлення майбутніми вчителями сучасних тенденцій розвитку української мови.К. Я. Климова2008-12-09T11:05:21Z2016-02-14T08:26:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/580Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5802008-12-09T11:05:21ZРоль педагогічної гри у розкритті й удосконаленні мовленнєвих здібностей майбутніх учителів початкових класів в умовах діалектного оточенняКеруючись власним досвідом роботи над подоланням діалектних помилок у мовленні студентів і сучасними досягненнями лінгводидактики, автор статті ілюстративно доводить, що педагогічний тренінг є одним з ефективних засобів впровадження гнучких педагогічних технологій у методику формування мовної особисто-сті майбутнього вчителя початкових класівК. Я. Климова2008-12-09T10:33:36Z2016-02-14T08:28:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/360Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3602008-12-09T10:33:36ZФормування мовностилістичної вправності у контексті професійної підготовки практичних психологів і соціальних педагогівУ статті йдеться про методику проведення занять з практичної стилістики на соціально-психологічному факультеті.К. Я. Климова2008-12-08T15:04:35Z2016-02-14T08:27:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/590Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5902008-12-08T15:04:35ZТернистими шляхами до словесної майстерностіУ статті йдеться про методику формування комунікативних якостей мовлення майбутніх учителів словесників.К. Я. Климова2008-11-11T10:59:21Z2016-02-14T08:28:23Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/324Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3242008-11-11T10:59:21ZВиразне читання майбутніх учителів молодших класівУ статті йдеться про систему роботи з розвитку навичок виразного читання студентів – майбутніх учителів початкових класів.К. Я. Климова2008-11-04T11:08:20Z2016-02-14T08:29:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/930Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9302008-11-04T11:08:20ZВикористання інтерактивних навчальних технологій у процесі аналізу мовно-стилістичних особливостей художніх і публіцистичних текстівАвтор статті доводить ефективність вибору інтерактивної навчальної моделі для формування стилістичної вправності й розвитку творчих здібностей студентів нефілологічних факультетів.К. Я. Климова2008-10-28T11:25:40Z2016-02-14T08:30:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1370Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13702008-10-28T11:25:40ZРоль світової філософської спадщини у виборі методологічних орієнтирів проблеми мовнокомунікативної освіти майбутніх педагогівЗвертаючись до сучасних праць із проблем загальної (філософської) методології, автор статті творчо застосовує вміщені в них студіювання філософських вчень минувщини та сучасності у виборі методологічних орієнтирів проблеми формування мовнокомунікативної професійної компетенції майбутніх учителів. Цінні погляди зарубіжних та вітчизняних мислителів на процес пізнання, місце мови у житті людини і суспільства, на культуру вербальної комунікації закладають надійне підґрунтя для лінгводидактичного дослідження.К. Я. Климова2008-10-28T11:12:39Z2016-02-14T08:31:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1337Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13372008-10-28T11:12:39ZРоль методологічних орієнтирів у системному дослідженні проблеми мовнокомунікативної професійної компетенції майбутніх фахівців сфери освітиУ статті окреслено методологічні засади проблеми формування професійної мовнокомунікативної компетенції майбутніх учителів у контексті сучасної філософії безперервної освіти в Україні. Посилаючись на державні документи, європейські рекомендації та дослідження провідних учених, автор доводить необхідність використання понятійного апарату філософії для створення стрункої лінгводидактичної системи свого дослідження.К. Я. Климова2008-10-28T10:36:07Z2016-02-14T08:30:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1286Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12862008-10-28T10:36:07ZОсобливості лінгвістичної підготовки студентів нефілологічних факультетів ВНЗ у контексті переходу до кредитно-модульної системиУ статті визначено аспекти проблеми мовної підготовки студентів-нефілологів в умовах переходу до кредитно-модульної системи.К. Я. Климова2008-10-21T11:09:22Z2016-02-14T08:28:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1097Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10972008-10-21T11:09:22ZАктуальні проблеми формування культури наукового мовлення майбутніх учителів-біологів (на прикладі вивчення деяких тем з курсу "Зоологія безхребетних" та інших фаховихдисциплін)У статті йдеться про словесні методи викладання зоології і систему роботи з розвитку професійного мовлення студентів природничого факультету, яка реалізується через міжпредметні зв’язки фахових навчальних дисциплін і української мови. Статтю проілюстровано прикладами, де автор аналізує ступінь оволодіння студентами науковою термінологією (зокрема при вивченні теми "Загальна характеристика типу Молюски (Mollusca)" та інших тем).К. Я. Климова2008-10-14T10:02:17Z2016-02-14T08:27:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/490Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4902008-10-14T10:02:17ZМайбутні вчителі початкових класів у роздумах над глибинами Лесиного словаУ статті розповідається про особливості використання творів Лесі Українки на заняттях з курсу “Основи культури і техніки мовлення” на факультеті підготовки вчителів початкових класів.К. Я. Климова