Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T06:34:45ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2024-02-16T13:17:49Z2024-03-26T14:23:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39023Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/390232024-02-16T13:17:49ZОсвітні тренди та традиції у навчанні математикиУ монографії представлено результати науково-дослідницької діяльності авторського колективу щодо модернізації сучасної освіти, обґрунтовано перспективи і пріоритети математичної освіти в епоху соціальних викликів.
Адресується фахівцям, які займаються науковою і професійно-педагогічною діяльністю з означеної проблеми, докторантам, аспірантам та студентам, усім, хто цікавиться сучасними проблемами компетентнісної освіти і професійної підготовки.О. М. КоролюкІ. Г. ЛенчукВ. В. МихайленкоО. О. МосіюкА. В. ПрусІ. А. СверчевськаО. В. ФонарюкО. А. Чемерис2023-12-21T10:37:11Z2023-12-21T10:38:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38559Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/385592023-12-21T10:37:11ZЕлементи конструктивізму в задачах на обчислення та доведенняІ. Г. Ленчук2023-09-29T13:20:49Z2023-09-29T13:20:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38000Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/380002023-09-29T13:20:49ZGraphic culture of constructive modeling of figures in metric stereometryTwo graphical approaches to modeling stereometry objects by constructive method with the use of algorithms designed to help solve the problems of visual constructions in education are presented. The first approach is based on the operations borrowed from drawing, where standardized axonometric projections guarantee the quality of images, the second approach is based on the experience of many generations of teachers and academic practitioners. A list of methodical tips is formed, the analytical way of reasoning in computational problems is promoted, the method of matching with the picture plane is flaunted, which visualizes the way to the result, adds practicality to the discipline. A statistical survey of mathematics teachers demonstrates their attitudes toward constructive problem solving in stereometry, highlighting the advantages and disadvantages of teaching the construction method. It is established that the skills of qualitative constructions contribute to the formation of life competences in pupils.І. Г. ЛенчукА. В. Прус2023-06-21T14:56:23Z2023-06-21T14:56:23Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37236Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/372362023-06-21T14:56:23ZConstructive geometry in implementations of modern 3D graphics3D graphics are one of the crucial development trends of modern digital technologies. Engineering and manufacturing, architecture, design, cinematography, education, and the game industry are an incomplete list of industries where it is actively used. Specialists in 3D graphics are in high demand in the labor market. Their proper training presupposes high-quality knowledge of geometrical sciences, in particular – constructive geometry. Note that constructive geometry is an integral part of modern school mathematics education. That is why, even in the conditions of the school, the teacher should skillfully apply the demonstration capabilities of three-dimensional graphics. It will also encourage students of a comprehensive school to apply knowledge of constructive geometry in practice in the area of 3D modeling. This approach will make it possible to demonstrate the importance and interconnectedness of knowledge in geometry and computer science. Therefore, the article reveals the importance of interdisciplinary connections between the specified disciplines in the context of research, demonstration, and application aspects. In particular, the nuances of using the GeoGebra dynamic geometry complex for conducting computational experiments and creating spatial models based on tasks from a school spatial geometry course are described. After all, modern capabilities of software tools make it possible to demonstrate in real time all the transformations that took place during drawing modeling on the picture plane. The importance of the applied value of constructive geometry for 3D modeling reveals based on examples of solid and polygonal modeling of virtual spatial objects. In particular, the steps of creating a solid model of a pyramid, which is formed by cutting it off with a plane from a regular quadrangular pyramid, are illustrated by the basis of calculations and constructions, which are performed using techniques of constructive geometry. All stages are described and done using the TinkerCAD online modeling service tools. An example of using the Blender program for creating polygonal 3D models is also provided. In particular, the significant aspects of the part modeling process are presented in the example of a task from a drawing textbook. The importance of planimetric constructions in the process of performing high-precision polygonal modeling is also emphasized. The article contains many figures that illustrate the essential stages of modeling. The materials presented can be used to prepare lessons in either mathematics or computer science and can be used to conduct integrated classes that draw on both subjects. Possible prospects for further research on this topic are also presented.О. О. Мосіюкmosxandrwork@gmail.comІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2023-05-20T19:43:04Z2023-05-20T19:43:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36854Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/368542023-05-20T19:43:04ZДва підходи до виконання стереометричних побудовІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2023-05-16T18:31:58Z2023-05-16T18:31:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36828Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/368282023-05-16T18:31:58ZКонструктивне комп’ютерне моделювання задач стереометріїКонструктивна геометрія, зокрема стереометрія, є важливою складовою сучасної математичної освіти у загальноосвітній школі. Її ґрунтовне опанування суть важливе для подальшого становлення фахівців з інженерії, комп'ютерної графіки, тривимірного моделювання тощо. З метою грамотного викладання дисципліни вчителю потрібно використовувати різні підходи і засоби, проте сьогодні найбільш дієвими є застосування демонстраційних можливостей 3D графіки.І. Г. ЛенчукО. О. Мосіюкmosxandrwork@gmail.com2022-07-07T19:57:48Z2022-07-07T19:57:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34322Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/343222022-07-07T19:57:48ZОсновні метричні задачі конструктивної стереометріїІ. Г. ЛенчукМ. В. Працьовитий2022-04-22T13:43:13Z2022-04-22T13:43:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33927Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/339272022-04-22T13:43:13ZКонструктивне моделювання стереометричних задач з перерізамиІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2021-11-19T07:16:55Z2021-11-19T07:16:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33419Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/334192021-11-19T07:16:55ZInternal projection method and cube metricІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2021-11-19T07:16:50Z2021-11-19T07:21:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33418Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/334182021-11-19T07:16:50ZЗображувальна стереометрія в задачахІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2021-11-19T07:16:46Z2021-11-19T07:16:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33417Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/334172021-11-19T07:16:46ZРисунковий практицизм стереометричних задачІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2021-11-19T07:16:37Z2021-11-19T07:16:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33416Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/334162021-11-19T07:16:37ZРисункове моделювання стереометричних задачІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2021-06-06T16:43:28Z2021-06-06T16:43:28Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32750Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/327502021-06-06T16:43:28ZСтарша школа: вступ до теми «Багатогранники»І. Г. Ленчукlench456@gmail.com2021-06-06T16:43:11Z2021-06-06T16:43:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32749Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/327492021-06-06T16:43:11ZНайперші операції конструктивної геометріїІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-12-05T09:25:43Z2020-12-05T09:25:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31886Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/318862020-12-05T09:25:43ZВступний екзамен з математики на фізико-математичному факультеті Житомирського державного університету імені Івана Франка: Методичний посібникО. Ф. ГерусІ. Г. Ленчукlench456@gmail.comО. А. Сарана2020-09-18T14:00:29Z2020-09-18T14:08:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31504Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/315042020-09-18T14:00:29ZМетод геометричних місць точок: типізація задачІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-09-07T12:08:14Z2020-09-07T12:10:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31442Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314422020-09-07T12:08:14ZПоворот навколо прямої в метричній стереометріїІ. Г. Ленчукlench456@gmail.comМ. В. Працьовитий2020-08-17T12:00:48Z2020-08-17T12:08:18Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31426Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314262020-08-17T12:00:48ZМісце і роль дельтоїда в навчанні евклідової геометріїІ. Г. Ленчукlench456@gmail.comЮ. Коробчук2020-08-17T11:57:38Z2020-08-17T12:05:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31425Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314252020-08-17T11:57:38ZПеретворення фігур: поворотІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T11:55:24Z2020-08-17T12:03:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31424Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314242020-08-17T11:55:24ZПеретворення фігур: осьова симетріяІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T11:52:07Z2020-08-17T12:00:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31423Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314232020-08-17T11:52:07ZЩо потрібно знати старшокласникам про аксіоматичний метод розбудови стереометріїІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T11:49:19Z2020-08-17T12:18:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31422Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314222020-08-17T11:49:19ZМетод перетворень: паралельне перенесенняІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T11:45:01Z2020-08-17T11:51:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31421Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314212020-08-17T11:45:01ZРоль і місце виносних креслень у конструктивній стереометріїІ. Г. Ленчукlench456@gmail.comМ. В. Працьовитий2020-08-17T10:04:45Z2020-08-17T10:12:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31420Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314202020-08-17T10:04:45ZТеоретико-методичні основи розв’язування задач методом подібностіІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T09:57:31Z2020-08-17T10:03:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31419Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314192020-08-17T09:57:31ZРоль рисунка в задачах планіметріїІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T09:49:33Z2020-08-17T09:57:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31418Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314182020-08-17T09:49:33ZЗадачі на побудову: комбінації рухівІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T09:45:11Z2020-08-17T09:52:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31417Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314172020-08-17T09:45:11ZКомбінації методів перетворень та алгебричного методуІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T09:34:05Z2020-08-17T09:36:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31416Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314162020-08-17T09:34:05ZЗадачі на побудову: комбінації рухів і подібностіІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T09:10:32Z2020-08-17T09:17:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31415Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314152020-08-17T09:10:32ZЯк навчити учнів побудовам стереометричних фігурІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T09:06:24Z2020-08-17T09:10:18Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31414Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314142020-08-17T09:06:24ZАлгебраїчний метод: олімпіадні задачі на побудовуІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2020-08-17T08:59:10Z2020-08-17T09:00:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31413Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/314132020-08-17T08:59:10ZПеретворення фігур: задачі на метод подібностіІ. Г. Ленчукlench456@gmail.com2017-02-07T08:37:35Z2017-02-07T08:42:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23683Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/236832017-02-07T08:37:35ZІКТ у навчанні перетворень фігур геометріїПеретворення в елементарній геометрії є не лише розділом курсу, що поцінований у творчому формуванні особистості суб‘єкта навчання, це – інструмент, засіб розбудови найпершої з наук, незамінний аппарат педагогічно і методично виваженого динамічного виконання супутніх уявлюваних операцій із фігурами та їх елементами.І. Г. ЛенчукА. Ц. Франовський2016-02-26T13:35:43Z2016-10-03T09:49:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20456Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/204562016-02-26T13:35:43ZГеометрія. Частина 1. Аналітична геометрія на площиніНавчально-методичний посібник відповідає
діючій програмі для фізико-математичних спеціальностей університетів напрямку „Педагогічна освіта” Він містить теоретичний та практичний курси аналітичної геометрії на площині, дворівневі системи задач для самостійного
розв’язування із наведеними відповідями та вказівками. Особливістю навчального посібника є розгляд теоретичних питань курсу геометрії з позиції їх історичного становлення та розвитку, проблемний виклад матеріалу, значне
місце для самостійної навчальної діяльності студентівС. П. СеменецьІ. Г. Ленчук2015-12-23T09:33:30Z2016-10-03T11:09:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19658Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196582015-12-23T09:33:30ZТочки, прямі, площини,....аксіоми і теореми: введення в евклідову геометріюПосилаючись на поняття математичної структури, доповнено істинно важливими аспектами, роз’яснено схему розбудови теорії евклідової геометрії на основі аксіоматики 0.В. Погорєлова, розкрито науковий стиль подання системи аксіом, продемонстровано методичні особливості строго логічного наповнення підручника фактами.І. Г. Ленчук2015-12-23T09:31:44Z2016-10-03T11:09:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19656Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196562015-12-23T09:31:44ZПросторові перетворення фігур у задачах стереометріїПрикладами задач розкрито роль і місце перетворення подібності (руху і гомотетії) в уявлювано-конструктивному, візуальному моделюванні різнохарактерних стереометричних пропозицій.І. Г. Ленчукlench456@gmail.com2015-12-23T09:27:57Z2016-10-03T11:07:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19655Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196552015-12-23T09:27:57ZПеретворення фігур у просторі як засіб розвитку образного мислення учнівПрикладом розв'язаної задачі розкрито роль і місце рухів у візуальному, образному моделюванні стереометрії.І. Г. Ленчукlench456@gmail.com2015-12-23T09:00:22Z2016-10-03T11:08:18Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19653Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196532015-12-23T09:00:22ZФормування геометричних компетентностей майбутніх учителів конструктивними методамиУ роботі розкрито особливості змін, які відбуваються у психічній діяльності студентів (учнів)під час навчання, а також виділено важливу складову психології навчання.І. Г. Ленчукlench456@gmail.comМ. В. Працьовитий2015-12-23T08:31:34Z2016-10-03T11:10:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19651Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196512015-12-23T08:31:34ZЕвклідова геометрія: конструктивна складоваУ роботі обґрунтовується доцільність посилення конструктивної складової у геометричних курсах (шкільних та університетських). Для цього пропонується відповідне змістове наповнення з тлумаченням термінів "конструктивізм” та "конструктивна геометрія" і методів візуальних наочно-образних дій, на базі яких реалізується конструктивний підхід до вивчення геометричних
об’єктів (фігур та відношень). Окреслюються основи для автономії конструктивної геометрії з описом характерних для неї рис (ознак). Наводяться аргументи можливого введення самостійного курсу (розділу) "Конструктивна елементарна геометрія", що ґрунтується виключно на конструктивних геометричних ідеях.І. Г. Ленчукlench456@gmail.comМ. В. Працьовитий2015-12-23T07:45:55Z2016-10-03T11:09:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19650Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196502015-12-23T07:45:55ZБінарне моделювання в геометріїРозкрито етапи діяльності, притаманні математичному моделюванню як методу пізнання в евклідовій геометрії.
Вирізнено закономірності, від яких залежить ефективність роботи під час моделювання.І. Г. Ленчукlench456@gmail.com2015-12-23T07:43:52Z2016-10-03T11:10:18Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19649Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196492015-12-23T07:43:52ZДо методики відшукання геометричних місць точокАктуалізується питання відшукання і побудови геометричних місць точок суто геометричним методом.
Пропонується задачу відшукання геометричних місць розв’язувати у три етапи з логічно-образним обґрунтуванням кожного з них. Ця ж задача належить до класу задач на дослідження.І. Г. Ленчукlench456@gmail.com2015-02-25T09:24:33Z2016-10-03T11:46:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15785Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157852015-02-25T09:24:33ZАппроксимация контуров кривыми
второго порядка в задачах
автоматизации раскрояІ. Г. Ленчук2015-02-25T09:24:24Z2016-10-03T11:46:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15779Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157792015-02-25T09:24:24ZО подобии кривых 2-го порядка в инженерном варианте заданияІ. Г. Ленчук2015-02-25T09:23:56Z2016-10-03T11:47:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15778Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157782015-02-25T09:23:56ZНекоторые частные случаи площадей фигур, ограниченных кривыми второго порядкаІ. Г. Ленчук2015-02-24T12:01:26Z2016-10-03T11:47:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15786Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157862015-02-24T12:01:26ZОб одном алгоритме технического размножения деталей швейных изделийІ. Г. Ленчук2015-02-24T11:59:23Z2016-10-03T11:47:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15784Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157842015-02-24T11:59:23ZКусочно-линейная аппроксимация контуров деталей швейных изделий с заданным допускомІ. Г. Ленчук2015-02-24T11:58:50Z2016-10-03T11:45:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15783Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157832015-02-24T11:58:50ZАлгоритм определения узлов переключения электрических режимов
электроэрозионной обработкиІ. Г. ЛенчукБ. М. Ляшенко2015-02-24T11:58:10Z2016-10-03T11:46:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15782Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157822015-02-24T11:58:10ZАппроксимация функций преобразования первичных измерительных
преобразователей кривыми второго порядкаІ. Г. ЛенчукБ. М. Ляшенко2015-02-24T11:57:20Z2016-10-03T11:41:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15781Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157812015-02-24T11:57:20ZАппроксимация функций преобразования измерительных преобразователейІ. Г. Ленчук2015-02-24T11:56:49Z2016-10-03T11:38:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15780Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157802015-02-24T11:56:49ZАпроксимація кривих другого порядку хордам із суворо заданим допускомІ. Г. Ленчук2015-02-24T10:19:48Z2016-10-03T11:44:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15777Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157772015-02-24T10:19:48ZПодготовка формообразующих программ для автоматического раскроя материалов на детали швейных изделийІ. Г. Ленчук2015-02-24T10:18:24Z2016-10-03T11:44:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15776Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157762015-02-24T10:18:24ZОценка погрешностей аппроксимации контуров деталей швейных изделий кривыми 2-го порядкаІ. Г. Ленчук2015-02-24T10:17:09Z2016-10-03T11:43:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15775Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157752015-02-24T10:17:09ZОб одном аналитическом методе построения разверток неразвертываемых поверхностей вращения 2-го порядкаІ. Г. ЛенчукА. В. Павлов2015-02-24T10:15:55Z2016-10-03T11:40:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15774Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157742015-02-24T10:15:55ZАппроксимация секущими в заданной полосе допускаІ. Г. Ленчук2015-02-24T10:14:19Z2016-10-03T11:40:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15772Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157722015-02-24T10:14:19ZДеление отрезка кривой без особых точек на промежутке на равные частиІ. Г. Ленчук2015-02-24T10:13:39Z2016-10-03T11:39:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15769Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157692015-02-24T10:13:39ZОпределение площади треугольника, одна сторона которого есть дуга кривой второго порядкаІ. Г. Ленчук2015-02-24T09:53:51Z2016-10-03T11:39:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15766Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157662015-02-24T09:53:51ZПостроение опорных точек конических сечений на проекционно-полном чертеже ЧетверухинаІ. Г. ЛенчукА. П. Боравльов2015-02-20T11:51:46Z2016-10-03T11:16:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15726Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157262015-02-20T11:51:46ZТехнологія типізації та комп'ютерного моделювання конструктивних задач планіметріїІ. Г. ЛенчукА. Ц. Франовський2015-02-20T11:50:57Z2016-10-03T11:11:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15725Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157252015-02-20T11:50:57ZТипізація і комп'ютерне моделювання конструктивних задач планіметрії: метод кілІ. Г. ЛенчукА. Ц. Франовський2015-02-20T11:50:00Z2016-10-03T11:12:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15724Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/157242015-02-20T11:50:00ZГеометризація і унаочнення стереометричних задачІ. Г. Ленчук2015-02-19T09:44:51Z2016-10-03T11:16:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15697Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/156972015-02-19T09:44:51ZПрихований конструктивізм підручника «Геометрія»Обгрунтовується нагальна потреба навчання геометрії на основі конструктивного підходу.
Конструктивно-генетичний метод «підсилює» геометричний зміст пропозицій. Продемонстровано
прикладами наявність у підручниках прихованих проявів конструктивізму. Наголошується
на варіативності можливих методів розв'язання геометричних задач.І. Г. Ленчук2015-02-19T09:44:18Z2016-10-03T11:13:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15696Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/156962015-02-19T09:44:18ZКонструктивно-генетичний метод у задачах «на перерізи»Донині у студентській аудиторії не акцентується значимість інноваційних педагогічних технологій наукою обгрунтованого оволодіння дисципліною «Геометрія» на основі конструктивною підходу. Це не сприяє професійному і особистісному становленню майбутнього вчителя. У статті прикладами реальних позиційних і метричних задач
«на перегин тіл площиною» легально продемонстровано графічні і графоаналітичні можливості конструктивно-генетнчного методу їх розв’язання (в сукупності з обчислювальним методом). У деталях розкрито питання задавання і, з метою реалізації навичок звичного мислення по ходу розв’язання задачі, вдалого перезадавання на проекційному рисунку січної площини Тема мас серйозне продовження у вивченні способів застосування графічних і графоаналітичних методів стосовно до задач метричного характеру.І. Г. Ленчук2015-02-19T09:44:12Z2016-10-03T11:15:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15695Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/156952015-02-19T09:44:12ZМетодичні засади рисункового моделюванняУ статті актуалізується проблема становлення в майбутніх учителів математики стереотипів якісного,
економного в часі виконання зображень яких завгодно об’єктів стереометрії. Пропонується, як універсальний у навчанні.
авторський метод «аксонометричних напрямів і умовних співвідношень». Аксонометричні напрями гарантують
найкращу наочність бінарних моделей тривимірних конструкцій до теорем і задач стереометрії, а
умовні співвідношення між елементами фігур - вірність таких зображень. Наведено приклади побудов.І. Г. Ленчук2015-02-19T09:44:04Z2016-10-03T11:17:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15694Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/156942015-02-19T09:44:04ZКонструктивна геометрія як галузь математики і
навчальна дисциплінаОбгрунтовується проблема запровадження в педагогічних університетах системи навчання евклідової
геометрії на основі конструктивного підходу.І. Г. Ленчук2015-02-19T09:43:58Z2016-10-03T11:18:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15693Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/156932015-02-19T09:43:58ZПрофесійна підготовка студентів засобами пізнавально -
візуального навчання азам позиційної стереометріїПропонується викладачам геометрії, методистам університетів, учителям математики ЗОШ
І погодитися, що важлива позиційна задача на перетин тіла площиною розв’язується виключно методом
і внутрішнього проекціювання, а метод слідів (взаємно однозначної відповідності) є лише його особливим
1 частинним випадком.І. Г. ЛенчукВ. Є. Михайленко2015-02-19T09:43:41Z2016-10-03T11:16:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15692Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/156922015-02-19T09:43:41ZСистемне, діяльнісне навчання евклідової геометрії на основі конструктивного підходуПропагується конструктивізм як метод системного викладання і уміння дисципліни
«Геометрія» в педагогічних університетах, всеохоплюючого включення ще не усталених знань
суб ’єкта навчання в уявлювану і зображувально-рисункову діяльність.І. Г. Ленчук2014-09-02T12:39:24Z2016-10-03T11:49:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12189Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/121892014-09-02T12:39:24ZФормалізація і унаочнення позиційних задач в
геометріїМетою дипломної роботи є:
• розробка алгоритмів розв’язання позиційних задач на проекційному
кресленні;М. А. СавіцькаІ. Г. Ленчук2014-08-29T05:58:34Z2016-10-03T11:49:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12145Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/121452014-08-29T05:58:34ZМимобіжні прямі та методика їх подання в
розділі«Евклідова стереометрія»Мета роботи. Метою роботи є показати на скільки є важливими знання
3 даної теми для учнів старших класів та студентів вищих навчальних закладів, застосування вивчених знань при розв’язуванні задач на
знаходження кута між мимобіжними прямими, знаходження та побудови
спільного перпендикуляра.Анатолій Миколайович СтоцькийІ. Г. Ленчук2014-08-29T05:52:46Z2016-10-03T11:48:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12142Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/121422014-08-29T05:52:46ZКомп ’ютерне представлення методів паралельного
перенесення та обертання у планіметріїМета і завдання — детально розглянути методи паралельного
перенесення та обертання, а також зробити їх комп’ютерне представлення за
допомогою програми.Ігор Юрійович Лук’янчукІ. Г. Ленчук2014-04-24T05:51:16Z2016-10-03T11:10:54Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/11080Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/110802014-04-24T05:51:16ZЗміст і особливості процесу навчання евклідової геометрії майбутніх учителів
Дано узагальнене обґрунтування розгорнутої схеми повномасштабного впровадження у вищих
педагогічних навчальних закладах концепції структурно-системного навчання геометрії
конструктивно-генетичним методом. Вирізняються протиріччя в сучасних підходах до постановки
питання. Пропонуються шляхи інноваційної модернізації навчального процесу через геометризацію та
унаочнення пропозицій, широке впровадження у практику викладання й учіння найпершої з наук
візуальних графічних і графоаналітичних способів діяльності студентів. Подається теоретична
новизна і практична значущість результатів проведеного дослідження.І. Г. Ленчук2013-12-19T09:47:12Z2016-10-03T11:12:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10344Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103442013-12-19T09:47:12ZУНАОЧНЕННЯ І ГЕОМЕТРИЗАЦІЯ ТЕМИ
«МИМОБІЖНІ ПРЯМІ» У КЛАСАХ
ІЗ ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ МАТЕМАТИКИОдну із ключових тем стереометрії — відстань м іж мимобіжними прямими — пропонується розглядати
ґрунтовніше, з наголосом на конструктивно-генетичний метод дій. І. Г. Ленчук2013-12-19T09:46:16Z2016-10-03T11:11:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10342Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103422013-12-19T09:46:16ZПЕРПЕНДИКУЛЯРНІСТЬ
ПРЯМИХ І ПЛОЩИН. Актуалізується проблема ефективного впровадження в евклідовій геометрії конструктивних методів на
вчання. Істинно геометричні за змістом задачі розвивають творче наочно-образне і логічне мислення. Помітного
використання у візуальній діяльності набув метод суміщення.І. Г. Ленчук2013-12-19T09:45:35Z2016-10-03T11:12:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10343Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103432013-12-19T09:45:35ZКОМПЛЕКСНІ ОДНО- АБО
ДВОКАРТИННІ ЗОБРАЖЕННЯ
В ЗАДАЧАХ СТЕРЕОМЕТРІЇПропонується варіювати способами зображення тіл і їх комбінацій у стереометрії та, при нагоді,
користуватися простими у виконанні проекціями Г. Монжа. Приклади задач, розв’язаних аналітичним методом,
доповнюють алгоритмічні схеми. І. Г. Ленчук2013-12-17T06:59:13Z2016-10-03T11:14:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10293Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102932013-12-17T06:59:13ZМОДЕЛЮВАННЯ, СТРУКТУРНО-СИСТЕМНА РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ
КОНСТРУКТИВІЗМУ В ГЕОМЕТРІЇ
Обґрунтовано ідею впровадження у вищих педагогічних навчальних закладах концепції структурно-
системного навчання геометрії конструктивно-генетичним методом. Подано зведений перелік правил
геометричного моделювання. Визначено канони поетапного розгорнення концептуальної моделі
конструктивізму при поглибленому опануванні першопредмету. Дано означення дисципліни
''Конструктивна евклідова геометрія'', в якій передбачається розв’язування різного ступеня складності
задач графічними та графоаналітичними методами.І. Г. Ленчукlench456@gmail.com2012-12-17T12:54:20Z2016-10-03T11:17:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8858Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/88582012-12-17T12:54:20ZМетричні побудови у площині загального розташуванняУ статті пропонується поліпшити результативність навчання геометрії шляхом сміливішого включення конструктивної складової до звичайних стереометричних задач. Зокрема, подається метод суміщення як строге обгрунтування виконання винесених креслень.І. Г. Ленчук2008-12-09T12:55:49Z2016-10-03T11:28:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/643Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6432008-12-09T12:55:49ZАлгоритмічний підхід у побудові проекційних креслень комбінацій двох тілОбгрунтовуються алгоритми побудови зображень комбінацій стереометричних тіл як за допомогою традиційних креслярських інструментів, так і “від руки”І. Г. Ленчук2008-12-09T11:07:13Z2016-10-03T11:20:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/343Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3432008-12-09T11:07:13ZПродуктивно-уявні узагальнення в задачах стереометріїПропонується об’єднуюча концепція навчання аналітичних та конструктивних методів стереометрії.І. Г. ЛенчукА. Ц. Франовський2008-12-09T10:29:27Z2016-10-03T11:25:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/618Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6182008-12-09T10:29:27ZГрафоаналітичний метод алгоритмізації побудови зображень комбінацій куля-описана пірамідаПропонується метод розв’язування конструктивних задач стереометрії шляхом доречних аналітичних представлень на проеційних кресленнях визначальних елементів нетривіальних комбінацій двох тіл. Особлива увага звертається на аналіз просторової ситуації з посиланнями до епюру Г.Монжа.
І. Г. Ленчук2008-12-08T14:40:10Z2016-10-03T11:26:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/381Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3812008-12-08T14:40:10ZМетодичні корективи змісту традиційної схеми у пошуку розв’язків конструктивних задачПропонується методика розв’язування задач на побудову, яка розглядає аналіз як перехід від дескриптивного означення шуканої фігури до конструктивного. При цьому етап “побудова” цілком звільняється від логічного навантаження: йому повертається його законне місце – бути лише процесом викреслювання.
А. П. БоравльовІ. Г. Ленчук2008-12-08T13:59:30Z2016-10-03T11:32:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/272Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2722008-12-08T13:59:30ZРеалізація обчислень аналітичних виразів у програмуванніРозроблено і алгоритмізовано метод обчислень будь-яких аналітичних виразів на етапі виконання програм для ПК, що мають навчаючий та прикладний характер.
О. В. ВітюкІ. Г. Ленчук2008-12-08T13:46:52Z2016-10-03T11:30:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/262Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2622008-12-08T13:46:52ZМетодологічні засади зображень в аксонометрії. МногогранникиОбґрунтовується вибір методу зображень стереометричних тіл за умов впровадження в геометрії нових інформаційних технологій навчання. Алгоритмізовано виконання проеційних креслень многогранників.
І. Г. Ленчук2008-11-25T11:49:38Z2016-10-03T11:19:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1540Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15402008-11-25T11:49:38ZДоцільність фрагментарного застосування в ЗОШ методів нарисної геометріїУ статті пропонується шляхом введення в ЗОШ елементів нарисної геометрії спростити доведення стереометричних пропозицій, а отже, посилити конструктивну складову й розуміння учнями їх суті. Наведено конкретні приклади оптимізованого рисунково-символічного обґрунтування комплексних позиційних тверджень стереометрії.О. В. ФонарюкІ. Г. ЛенчукЛ. В. Лось2008-11-11T11:39:26Z2016-10-03T11:21:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/766Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7662008-11-11T11:39:26ZМетодичні аспекти погодження в наочній стереометрії з практикою теорії комбінацій двох тілПодаються обґрунтовані поради з приводу якісного виконання наочних проеційних креслень до типових задач шкільного курсу стереометрії.І. Г. Ленчук2008-10-21T10:58:15Z2016-10-03T11:31:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/624Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6242008-10-21T10:58:15ZМетодологічні засади зображень в аксонометрії. Тіла обертанняОбґрунтовуються основи виконання в ортогональних проекціях вірних і наочних зображень тіл обертання. Майже очевидні проеційні взаємозалежності спонукають до створення тривіальних побудовних алгоритмівІ. Г. Ленчук