Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T10:58:02ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2023-08-18T13:05:55Z2023-08-18T13:05:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37249Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/372492023-08-18T13:05:55ZChallenges to mental health in UkraineРозкриваються окремі тенденції психічного здоров'я та напрямів психосоціальної підтримки ветеранівН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2023-05-09T08:44:36Z2023-05-09T08:44:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36773Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/367732023-05-09T08:44:36ZАтестаційний екзамен з психології: методичні рекомендації до підготовкиМетодичні рекомендації укладено відповідно до освітньо-професійної програми Психологія для підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія.
Здобувачі можуть ознайомитися із загальними вимогами до атестаційного екзамену з психології.
Методичні рекомендації включають перелік теоретичних питань та перелік базових методик, вправ та технік, які включені до професійно-орієнтованих завдань. Також до кожного екзамену представлено приклад професійно-орієнтованого завдання, критерії оцінювання, а також список рекомендованих джерел та літератури.І. С. Загурськаizagurska55@gmail.comН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. М. СавиченкоК. П. Гавриловськаlevkonia23@gmail.comЛ. М. Фальковськаloboznjuk@gmail.comЮ. Ю. Дем'янчукГ. В. Пирог2023-04-29T15:33:17Z2023-06-29T08:14:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36653Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/366532023-04-29T15:33:17ZМетодичні рекомендації до курсу Основи логопедії, сурдопедагогіки, тифлопедагогікиН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2023-03-01T14:43:09Z2023-03-01T14:43:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36226Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/362262023-03-01T14:43:09ZМетодичні вказівки з підготовки до атестаційного екзамену з дефектології та логопедії здобувачами вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освітаГ. М. ХвороваЛ. О. КотловаІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.comН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2023-02-16T07:33:48Z2023-02-16T07:33:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36148Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/361482023-02-16T07:33:48ZОсобливості психічного здоров’я підлітків із порушенням слухуАналізується змістове наповнення категорії "психічне здоров'я" у свідомості підлітків із порушенням слухуМарина Шпорткоmarynashportko2001@gmail.comН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2022-11-30T10:36:50Z2022-11-30T10:36:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34828Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/348282022-11-30T10:36:50ZМетодичний посібник для соціальних працівників: Посилення спроможності соціальних працівників здійснювати психосоціальну підтримку ветеранів та їх сімей з питань психічного здоров'яПосібник надається для використання соціальними працівниками та спрямований на відпрацювання базових навичок психосоціальної підтримки ветеранів та їх сімей у сфері психічного здоров’я.В. В. ГорбуноваО. М. СавиченкоІ. М. ТичинаН. Ф. Портницька2022-05-30T13:48:16Z2022-05-30T13:48:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34059Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/340592022-05-30T13:48:16ZМотиваційний лист: практикум для абітурієнтівН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. М. Савиченко2021-07-06T10:09:30Z2021-07-06T10:19:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33018Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/330182021-07-06T10:09:30ZКомплексний кваліфікаційний екзамен з психології та комплексний кваліфікаційний екзамен з галузевої психології: методичні рекомендації до підготовкиІ. С. Загурськаizagurska55@gmail.comК. П. Гавриловськаlevkonia23@gmail.comН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. М. СавиченкоЛ. М. Фальковськаloboznjuk@gmail.comВ. В. КириченкоТ. М. МайстренкоЮ. Ю. Дем'янчук2020-12-16T10:59:33Z2020-12-16T10:59:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31927Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/319272020-12-16T10:59:33ZПсихологічні дослідження: наукові праці студентів соціально-психологічного факультету. Випуск 13Ю. Ю. Дем'янчукН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2020-05-28T21:20:16Z2020-05-28T21:20:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31124Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/311242020-05-28T21:20:16ZРобота психолога у медико-психолого-педагогічній комісії (інклюзивно-ресурсному центрі)У методичних рекомендаціях представлено специфіку роботи психолога в медико-психолого-педагогічнй комісії (інклюзивно-ресурсному центрі), а також особливості психологічного супроводу батьків та педагогічних працівників, які навчають і виховують дітей з особливими освітніми потребами. Акцент поставлено на знаннях нормативно-правової бази, яка є основою роботи психолога в інклюзивно-ресурсному центрі, а також на розвитку практичних навичок роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби. Важливими для роботи студентів є наявність додатків, які місять професійно-орієнтовані завдання, та словник базових понять.
Методичні рекомендації будуть корисними психологам, педагогічним та соціальним працівникам, корекційним педагогам, дефектологам, батькам та студентам спеціальності «Психологія» та «Спеціальна освіта».І. С. Загурськаizagurska55@gmail.comК. П. Гавриловськаlevkonia23@gmail.comН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2020-05-26T20:35:04Z2020-05-26T20:35:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31119Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/311192020-05-26T20:35:04ZСприймання дітей з особливими освітніми потребами педагогічними працівниками: теоретичний оглядУ статті описується проблема сприймання дітей з особливими освітніми потребамиН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.comІ. С. Загурськаizagurska55@gmail.com2020-05-12T06:48:20Z2020-05-12T06:48:20Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31054Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/310542020-05-12T06:48:20ZЗагальна психологія: Методичні рекомендації до курсуМетодичні рекомендації до курсу «Загальна психологія» розроблено відповідно до місця та значення дисципліни за структурно-логічною схемою, передбаченою освітньо-професійною програмою бакалаврів за спеціальністю 053 «Психологія». Вона спрямована на організацію роботи студентів на практичних заняттяхН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2020-03-06T08:08:15Z2020-03-06T08:08:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30766Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/307662020-03-06T08:08:15ZПсихологія девіантної поведінки / Силабус до навчальної дисципліниУ силабусі представлено завдання до практичних занять та самостійної роботи студентів до дисципліни "Психологія девіантної поведінки"Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2020-02-05T18:43:40Z2020-02-05T18:43:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30700Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/307002020-02-05T18:43:40ZСилабус до вивчення дисципліни «Практикум із психологічної роботи з сім’єю»Силабус до вивчення дисципліни «Практикум із психологічної роботи з
сім’єю» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 053 Психологія
складений для реалізації освітньо-професійної програми «Психологія»Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. М. Савиченко2020-01-22T22:19:24Z2020-01-22T22:19:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30550Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/305502020-01-22T22:19:24ZСилабус до вивчення дисципліни «Робота психолога в інклюзивно-ресурсному центрі»Силабус до вивчення дисципліни «Робота психолога в інклюзивно-ресурсному центрі» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 053 Психологія складений для реалізації освітньо-професійної програми «Психологія»К. П. Гавриловськаlevkonia23@gmail.comІ. С. Загурськаizagurska55@gmail.comН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2019-11-11T07:04:41Z2019-11-11T07:04:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30079Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/300792019-11-11T07:04:41ZЗмістові складові потребових механізмів творчої активності обдарованих юнаківУ статті представлений аналіз структури потребової сфери юнаків, включених до творчої діяльності. Виявлено, що провідними потребами, що «утримують» студентів у полі творчості, є процесуальні, можливість отримання високих результатів, а також соціальні потреби у схваленні та визнанні. Описано «перехресні» потреби, що забезпечують специфіку розвитку творчої обдарованості юнаків. На основі аналізу динаміки домінуючих потреб здійснено спробу пояснення коливання інтенсивності творчої активності протягом часу навчання у ВНЗ.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. А. Атаманськаmickeypin36@gmail.com2019-11-08T22:37:27Z2019-11-08T22:37:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30075Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/300752019-11-08T22:37:27ZЗмістові складові творчої діяльності підлітків (на матеріалі хореографічної діяльності)У статті представлений аналіз структури ціннісно-потребової сфери підлітків, включених до творчої діяльності. Виявлено, що провідними потребами для підлітків є потреби у визнанні, самовираженні, емоційному задоволені. Коло референтних осіб включає експертів, родичів та ровесників. Оцінка експертів виконує не лише стимулюючу, але й гальмівну функцію: підлітки здатні відмовитися від творчих спроб через страх недосконалості власної творчості. Підлітки, що надають перевагу нерегламентованій діяльності, використовують творчі дії (інвенції) як засіб самовираження та самовдосконалення.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmМ. Радевич2019-11-08T22:36:44Z2019-11-08T22:36:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30074Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/300742019-11-08T22:36:44ZОбраз інтимного партнера у свідомості юнаків: ціннісні аспектиУ статті представлено результати психосемантичного дослідження образу ідеального інтимного партнера у свідомості юнаків та юнок. Здійснено опис змістового наповнення образів Я та Іншого (інтимного(ої) партнера(ки)). Виявлено, що образ ідеального(ої) інтимного(ої) партнера(ки) будується на перетині потреб у тілесному й емоційному контакті, провідних особистісних рис (мужності для чоловіків та довірливості у дівчат) та взаємному очікуванні активності від партнера. Сімейні стосунки сприймаються як фактор обмеження сексуальної активності. Гендерні відмінності виявлені на рівні співвідношення емоційних переживань та тілесних відчуттів інтимних партнерів.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. Хомутовська2019-06-25T09:04:08Z2019-06-25T09:11:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29572Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/295722019-06-25T09:04:08ZСтигматизація проблем психічного здоров'я в українському та польському освітньому просторіН. Ф. ПортницькаО. М. Савиченко2019-04-24T06:12:55Z2019-04-24T06:12:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29295Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/292952019-04-24T06:12:55ZЗагальна психологія: Методичні рекомендації з курсу для студентів І курсу спеціальності ПсихологіяМетодичні рекомендації для самостійної роботи студентів-психологів з курсу "Загальна психологія"Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. О. МузикаІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.comА. І. Литвинчук2019-04-24T06:12:27Z2019-04-24T06:12:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29294Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/292942019-04-24T06:12:27ZСпособи та ресурси переробки подружніх конфліктів: актуальні тенденціїПредставлено аналіз способів психологічної переробки подружніх конфілктів у контексті принципів Позитивної психотерапіїН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2019-04-24T06:12:07Z2019-04-24T06:12:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29293Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/292932019-04-24T06:12:07ZПідготовка майбутніх психологів до роботи із дітьми з вадами розумового розвитку в умовах інтернатних закладівПредставлено опис організаційних та деонтологічних аспектів включення студентів - псхологів до системи моніторингу психічного статуу та здійснення психологічного супроводу дітей із порушенням розумового розвиткуН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2019-04-24T06:11:43Z2019-04-24T06:11:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29292Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/292922019-04-24T06:11:43ZПроблема психологічної готовності практичних психологів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребамиУ статті представлений досвід співпраці спеціальної школи-інтернату та університету у системі підготовки студентів-психологів до роботи з дітьми з розладами інтелектуальної діяльності. Здійснено опис етапів включення майбутніх психологів до діагностичної та корекційно-тренінгової роботи, труднощі, з якими тикаються студенти. Представлено результати рефлексії студентами найпростіших способів налагодження спільної діяльності з учнями-школи-інтернатуН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.comС. М. Лесик2019-04-24T06:11:06Z2019-04-24T06:11:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29291Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/292912019-04-24T06:11:06ZДо проблеми організації психологічного супроводу на початкових етапах впровадження інклюзивної освітиУ статті представлено результати опитування та приницпи формування толерантного ставлення суспільства до впровадження інклюзивного навчанняН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2019-03-25T11:41:21Z2019-03-25T11:41:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28615Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/286152019-03-25T11:41:21ZМетодичні рекомендації до курсу «Творчість у системі особистісного розвитку дитини»І. С. Загурськаizagurska55@gmail.comН. О. Никончукnata.nykonchuk@gmail.comН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2018-09-13T21:06:23Z2018-09-13T21:06:23Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27392Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/273922018-09-13T21:06:23ZТренінгові техніки як засіб подолання стигматизації ПТСР у свідомості вчителівВ умовах військового конфлікту виникає необхідність надання психологічної допомоги не учасникам бойових дій, але й дітям, чиї батьки є учасниками АТО. У статті представлено опис соціальних стереотипів відносно образів військовослужбовців та ПТСР. Стигматизація ПТСР зумовлює необхідність проведення додаткової психоедукаційної роботи з учителями. Представлено опис тренінгу для вчителів, що працюють із дітьми з ознаками ПТСР, а також з дітьми, які проживають із батьками, що долають наслідки травми. Впровадження тренінгу сприяє поглибленню уявлень вчителями про психологічний зміст ПТСР, зміні емоційного фону сприймання цього психічного розладу та формуванню більшого емоційного включення.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. М. СавиченкоТ. М. Майстренко2018-09-13T21:01:52Z2018-09-13T21:01:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27391Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/273912018-09-13T21:01:52ZДитячо-батьківські стосунки як чинник розвитку здібностей: ретроспективна рефлексіяУ статті представлені результати ретроспективного аналізу структури потребової сфери та рефлексії соціально-психологічних складових здібностей у дошкільному віці. Підтверджено думку про оцінку батьків як таку, що має найвищі показники референтності для дошкільників. Виявлено, що провідними потребами-цінностями в цьому віці є соціальне схвалення та визнання та потреби у фізичному комфорті й емоційній підтримці. Студенти, що демонструють прояви творчості, сприймають дитячі роки через призму потреби-цінності у самовираженні та самоствердженні, яка має поза віковий характер.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2018-06-14T08:21:05Z2018-06-14T08:21:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27161Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/271612018-06-14T08:21:05ZВікова динаміка наслідування та творчості у продуктивній діяльності дошкільниківПочатковим етапом розвитку творчості закономірно вважається дошкільний вік. Протягом цього періоду відбувається розширення спектру умінь та навичок дітей, засвоєних через наслідування (В.О.Просецький, Є.В. Субботський), з одного боку, та розвиток уяви і фантазії як передумов креативності (В.В.Давидов, В.М.Дружинін), з іншого. Таким чином, одним із механізмів розвитку творчості дошкільників є наслідування зразків творчої діяльності (Н.В.Хазратова). Значна увага звертається на проблеми розвитку творчих здібностей через систему спеціально організованих занять (В.У.Кузьменко, Н.І.Череповська). Однак, виникає питання: який із періодів дошкільного віку є початковим для виникнення творчих дій? З метою вивчення вікових особливостей структури та функцій наслідування у продуктивній діяльності дошкільників, що сприяють виникненню творчості, було організовано низку експериментальних досліджень. Дослідження проводились із дошкільниками молодшої, середньої та старшої груп ДНЗ.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2018-02-13T22:39:41Z2018-02-13T22:39:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26506Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/265062018-02-13T22:39:41ZОбраз ідеальних батьків у свідомості підлітків та їх батьківУ статті представлено порівняльний аналіз змістового наповнення образу ідеальних батьків у свідомості підлітків та їх батьків. Підлітковий вік – період формування самосвідомості та уявлень про значимих інших (в т.ч. батьків). Образ «ідеального іншого» створює перспективи саморозвитку та відображає очікування підлітків. Виявлено розузгодженість очікувань змістового наповнення образу «ідеальних батьків» у свідомості підлітків та батьків на рівні задоволення потреби в емоційній підтримці та особистої самореалізації Встановлено, що для підлітків «ідеальні батьки» - соціально успішні, здорові, самореалізовані, можуть підтримати, а для батьків – носії сімейних функцій.
В статье представлен сравнительный анализ содержательного наполнения образа идеальных родитетлей в сознании подростков и их родителей. Подростковый возраст – период формирования представлений про значимых других (в т.ч. родителей). Образ «идеального другого»создает перспективы саморазвития и отражает ожидания подростков. Обнаруженена расслогласованность ожиданий содержательного наполнения образа «идеальных родителей» в сознани подростков и их родителей на уровне удовлетворенности потребности в эмоциональной поддержке и личностной самореализации. Установлено, что для подростков «идеальные родители» - социально успешные, здоровые, самореализованные, могут поддержать, а для родителей – носители семейных функций.
The semantic content of ideal parents` image of teenagers and parents are compared in the article. Adolescence – is the period when self-identity and representations of significant others (especially parents) is forming. The image of the "ideal other" creates prospects for self-development and reflects the expectations of teenagers. Discovered mismatch of expectations in semantic content of the image of "perfect parents" in the minds of teenagers and parents about satisfaction of needs emotional support and personal fulfillment. Found that for teenagers "perfect parents" - socially successful, healthy, self-realized, can support, and for parents – bearers of family functions.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmС. Чупріна2018-02-12T22:08:16Z2018-02-12T22:17:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24193Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/241932018-02-12T22:08:16ZДо питання проявів страхів та тривожності у дітей з розумовою відсталістюУ статті вивчалися прояви тривожності та страхів у дітей із розумовою відсталістю. Поєднання методик дослідження, що передбачають самооцінку емоційних реакцій, з експертною оцінкою, дозволяє здійснити цілісний опис проявів тривожності і страхів школярів із розумовою відсталістю. У дітей із розумовою відсталістю прослідковується підвищення рівня тривожності до кінця молодшого шкільного віку і деяке зниження її показників при переході до середньої школи. Виявлено гендерні відмінності переживання тривожності, що виявляються на рівні змісту та інтенсивності страхів у дітей із розумовою відсталістю. Обмеження вибраної методології полягають у низькому рівні рефлексії та критичності дітей із розумовою відсталістю під час самооцінки проявів тривожності та страхів та суб’єктивному характері самооцінки власних страхів. Знання вікової динаміки та гендерних особливостей прояву страхів у дітей із розумовою відсталістю дозволить розробити комплекс профілактичних і психотерапевтичних впливів. Описано динаміку та гендерні особливості тривожності та страхів у школярів з розумовою відсталістю в умовах навчання у школі-інтернаті.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2017-06-09T07:46:41Z2017-06-09T07:46:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24194Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/241942017-06-09T07:46:41ZМетодичні рекомендації до лабораторних занять з курсу «Практикум із загальної психології»Методичні рекомендації до лабораторних занять з курсу «Практикум із загальної психології: робочий зошит» розроблено відповідно до місця та значення дисципліни за структурно-логічною схемою, передбаченою освітньо-професійною програмою бакалавра за спеціальністю 053 «Психологія». Вона спрямована на організацію роботи студентів на лабораторних заняттях.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. А. Гречухаirina_greczucha@mail.ruА. І. ЛитвинчукТ. В. МожаровськаН. В. Хоменко2017-03-26T13:47:14Z2017-03-26T13:47:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24118Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/241182017-03-26T13:47:14ZПсихологічне обстеження школярів, що потребують корекції розумового розвитку: Методичні рекомендації до лабораторних занять з курсу «Патопсихологія»Методичні рекомендації до лабораторних занять з курсу «Патопсихологія» розроблено відповідно до місця та значення дисципліни за структурно-логічною схемою, передбаченою освітньо-професійною програмою бакалавра з напряму підготовки «Психологія». Вона спрямована на організацію роботи студентів на лабораторних заняттях.
Методичні рекомендації складаються з таких структурних компонентів: вступ, методичні рекомендації до організації та протоколи психологічного обстеження школярів, що потребують корекції розумового розвитку (1-10 класи)Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2017-01-23T10:15:22Z2017-01-23T10:15:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23360Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/233602017-01-23T10:15:22ZСпособи вирішення конфліктів як чинник побудови подружніх стосунків: актуальні тенденціїУ статті представлений аналіз уявлень молоді про способи вирішення сімейних конфліктів. Описано загальні тенденції та специфічні способи переробки і вирішення конфліктів молоддю із різним досвідом подружніх стосунків. Виявлено, що деструктивність стосунків зумовлюється відсутністю навичок обговорення змісту конфлікту та надання ситуативної підтримки. Пропонується емпірична модель вивчення внутріособистісних ресурсів переробки та розв’язання конфліктів у подружніх стосунках.
В статье предлагается анализ представлений молодежи о способах решения семейных конфликтов. Описаны общие тенденции и специфические способы переработки и решения конфликтов молодыми людьми с разным опытом супружеских отношений. Выявлено, что деструктивность отношений обусловлена отсутствием навыков обсуждения содержания конфликта и оказание ситуативной поддержки. Предлагается эмпирическая модель изучения внутриличностных ресурсов переработки и решения конфликтов у супружеских отношениях.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. О. Долінчукirina-matiola@mail.ru2016-07-05T13:36:50Z2016-07-05T13:36:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21636Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/216362016-07-05T13:36:50ZДинаміка ціннісних складових творчої активності в юнацькому віціТворча активність стала неодмінним атрибутом сучасного
навчання, і тим більше, професійної діяльності. Творчість допомагає
студентам краще засвоювати навчальний матеріал, організовувати
своє життя і навчання в тому числі.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. А. Атаманськаmickeypin36@gmail.com2016-07-05T12:58:12Z2016-07-05T12:58:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21599Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/215992016-07-05T12:58:12ZОбраз сім’ї у свідомості сучасної молодіВже з XIX століття сім’я стає об’єктом систематичних досліджень серед науковців. Однак, напрацювання, які стосуються як образу сім’ї в цілому так і образу шлюбного партнера, є відносно новими у психологічних пошуках.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІрина Долінчук2016-07-04T18:35:38Z2016-07-04T18:35:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21582Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/215822016-07-04T18:35:38ZОсобливості мотиваційних тенденцій підлітків включених до образотворчої діяльністьМотиваційна сфера особистості створює основний базис
поведінкової сфери особистості. Механізми розвитку мотивації
головним чином визначаються змістом діяльності, в яку включена
особистість. Тому розуміння механізмів становлення мотивації
відкриває нові можливості для розвитку, зокрема творчого
потенціалу особистості.Т. СлюсарН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2016-07-04T17:01:03Z2016-07-04T17:01:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21558Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/215582016-07-04T17:01:03ZЗадоволення потреби у визнанні підлітків, включених у хореографічну діяльність (на матеріалі сучасного і народного танців)Одним із найважливіших завдань психології на сучасному етапі
розвитку є вирішення проблеми формування творчої особистості.М. РадевичН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2016-06-16T17:37:04Z2016-06-16T17:37:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21417Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/214172016-06-16T17:37:04ZОсобливості роботи над професійно-орієнтованим завданням з курсу “Психологія девіантної поведінки”Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2016-06-13T15:59:00Z2016-06-13T15:59:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21380Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/213802016-06-13T15:59:00ZОсобливості роботи над професійно-орієнтованим завданням з курсу ― основи патопсихологіїН. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2016-06-10T12:46:46Z2016-06-10T12:46:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21345Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/213452016-06-10T12:46:46ZОсобливості роботи над професійно-орієнтованим завданням з курсу “Етика і психологія сімейних стосунків”Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. М. Тичинаiratychyna@gmail.com2016-05-30T12:11:52Z2016-05-30T12:11:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21173Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/211732016-05-30T12:11:52ZОсобливості роботи над професійно-орієнтованим завданням з курсу «Психологія творчості»Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. Л. Музика2016-02-01T15:47:09Z2016-02-01T15:47:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20118Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/201182016-02-01T15:47:09ZНаслідування як психологічний механізм розвитку творчих здібностей у дошкільному віціУ дисертації представлено результати експериментального дослідження наслідування як механізму розвитку творчих здібностей дошкільників, розкрито його зміст і динаміку та розроблено програму ціннісної підтримки розвитку творчих здібностей у дошкільному віці.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2016-01-20T10:58:37Z2016-01-20T10:58:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19972Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/199722016-01-20T10:58:37ZОбраз ідеальної дитини у свідомості батьків підлітківПідлітковий вік - це період становлення взаємин з дорослими (Едуард Шпрангер). Підліток прагне самостійності, претендує на нові права, визнання та схвалення (Л.І.Божович, Л.Ф.Обухова, І.С.Кон). Батьки та батьківське ставлення впливає на розвиток самосвідомості підлітка.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmС. Чупріна2016-01-20T10:58:29Z2016-01-20T10:58:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19971Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/199712016-01-20T10:58:29ZОсобливості прояву самостійності підлітків залежно від стилю материнського вихованняПідлітковий вік - це період становлення взаємин з дорослими (Едуард Шпрангер). Підліток прагне самостійності, претендує на нові права, визнання та схвалення (Л.І.Божович, Л.Ф.Обухова, І.С.Кон). Батьки та батьківське ставлення впливає на розвиток самосвідомості підлітка.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. Хомутовська2016-01-20T10:58:17Z2016-01-20T10:58:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19970Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/199702016-01-20T10:58:17ZПорівняльний аналіз ефективності опитувальників та психосемантичних методів у вивченні образу майбутнього подружнього партнера у юнацькому віціСім‘я як один із головних соціальних інститутів, відіграє чи не найважливішу роль в житті кожної людини. Універсальними та завжди актуальними проблемами сімейного життя будуть подружні конфлікти, інтимні стосунки, взаємовідносини між подружжям та розлучення. Але перед тим як зважитись на такий важливий крок як створення сім‘ї, у кожного з партнерів є свої уявлення про особливості подружнього життя.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. О. Долінчукirina-matiola@mail.ru2016-01-20T10:57:43Z2016-01-20T10:57:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19969Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/199692016-01-20T10:57:43ZГендерні особливості стратегіальних тенденцій розвитку творчих здібностей у молодшому підлітковому віціПрoблeмa стaнoвлeння твoрчoї особистості залишається актуальною, oскiльки сучасне суспільство все більше потребує творчої творчої активності особистості.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmЮ. Войцехівська2015-12-17T11:57:03Z2015-12-17T11:57:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19565Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195652015-12-17T11:57:03ZДіагностичний ресурс фотобіографічного методу у вивченні механізмів розвитку творчості та обдарованості особистостіУ статті представленно обгрунтування ефективності та результати пілотажного дослідження використання фотобіографічного методу у вивченні мотиваційних та рефлексивно-ціннісних механізмів розвитку творчості та обдарованості у юнацькому віці. Здійснено порівняльний опис специфіки дослідження, що проводиться з опорою на тематичні або власні фотографії.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. М. Савиченко2015-09-19T20:02:41Z2015-09-19T20:10:45Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18599Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/185992015-09-19T20:02:41ZПорiвняльний aнaлiз cтруктури емоційностіпiдлiткiв, включeних до рiзних видiв музичної діяльностіПредставлено результати дослідження особливостей переживання та вербалізації емоцій підлітками, що включені до музичної діяльності. Відмінності структури емоційності аналізуються у контексті провідного музичного інструменту.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmО. А. Атаманськаmickeypin36@gmail.com2015-09-19T19:59:12Z2015-09-19T20:06:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18598Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/185982015-09-19T19:59:12ZОбраз майбутнього подружнього партнера у свідомості юнок з різним досвідом дошлюбних стосунківПредставлено результати теоретичного аналізу та психосемантичного дослідження образу подружнього партнера у свідомості жінок з різним сімейним статусом. На основі теоретичного аналізу виявлено, що одним із чинників формування сімейних стосунків є уявлення про майбутнього подружнього партнера. Представлено порівняльний аналіз образу коханої людини та майбутнього чоловіка у свідомості юнок. Встановлено, що в образі коханого домінують складові романтичних стосунків, а в образі майбутнього чоловіка – ідеалізовано-прагматичні.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmІ. О. Долінчукirina-matiola@mail.ru2015-02-11T11:08:52Z2015-02-11T11:09:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15535Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/155352015-02-11T11:08:52ZЗасооби розширення оепарціонального досвіду у процесі розвитку творчих здібностей дошкльниківПредставлено прийоми усвідомлення власних дій та дій наслідування як механізму розвитку творчих здібностей дошкільників.
Представлены приемы осознания собственных и подражательных действий как механизмов развития творческих способностей дошкольников.
Techniques of awareness of own actions and imitated actions as a mechanism of development of preschoolers creative abilities are presented.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2015-02-09T13:28:42Z2015-02-09T13:29:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15533Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/155332015-02-09T13:28:42ZПерехід до соціальної регуляції наслідування як умова розвитку творчих здібностей у продуктивній діяльності дошкільниківУ статті розглядаються особливості наслідування у продуктивній діяльності у дошкільному віці. Представлені результати експериментального дослідження наслідування дошкільниками дій дорослого та ровесників. Однією з умов розвитку творчих здібностей дошкільників є усвідомлене вибіркове наслідування дій рвесників, що доволяє задовольнити потребу у визнанні.
В статье рассматриваются особенности подражания в продуктивной творческой деятельности в дошкольном возрасте. Представлены результаты экспериментального исследования подражания дошкільниками действий взрослого и ровесников. Одним из условий развития твореских способностей дошкольников является сознательное избирательное подражание действий ровесников, позволяющее удовлетворить потребность в признании.
Features of imitation in efficiently-creative activity in pre-school age are considered in the article. The results of experimental investigation of imitation adult and the same aged person by preschoolers are presented. One of the conditions in developing preschoolers creative abilities is conscious selective imitation actions of same aged people to satisfy need for recognition.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2015-02-09T08:51:40Z2015-02-09T08:51:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15481Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/154812015-02-09T08:51:40ZЦіннісна підтримка розвитку творчих здібностей дошкільників: соціально-психологічні аспектиПредставлено прийоми соціально-психологічної підтримки розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі наслідування.
Представлены приемы социально-психологической поддержки развития творческих способностей дошкольников в процессе подражания.
Methods of psycho-social support for developing preschool children`s creative abilities in the process of imitation are presented.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2015-02-06T13:06:06Z2015-02-06T13:06:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15445Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/154452015-02-06T13:06:06ZЕкспериментальне дослідження особливостей наслідування в процесі продуктивної творчої діяльності дошкільниківУ статті представлені результати експериментального дослідження особливостей наслідування у процесі оволодіння дошкільниками творчою діяльністю. Особливості переходу від наслідування до власної творчості дошкільників розглядаються як закономірний процес розвитку творчих здібностей у континнумі "наслідування-творчість"
В статье представлены результаты экспериментального исследования особенностей подражания в процессе овладения дошкольниками творческой деятельностью. Особенности перехода подражания в собственное творчество дошкольника рассматриваются как закономерный процесс развития творческих способностей в континнуме „подражние – творчество”.
The results of an experimental research of features of imitation during mastering children by creative activity are submitted. The features of transforming of imitation to creativity are considered as natural process of development of creativity in continuum "imitation-creativity".
Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2015-02-06T13:04:20Z2015-08-14T07:11:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15441Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/154412015-02-06T13:04:20ZПсихолого-педагогічні особливості рівня домагань підлітків, що потребують корекції розумового розвиткуПредставлено теоретичний аналіз рівня домагань школярів, що потребують корекції розумового розвитку. Описано процедуру експериментального дослідження залежності рівня домагань від змісту діяльності. Виявлено закономірності формування адекватного рівня домагань у предметній діяльності.
Представлен теоретический анализ уровня притязаний школьников, требующих коррекции умственного развития. Описано процедуру экспериментального исследования зависимости уровня притязаний от содержания деятельности. Описаны закономерности формирования адекватного уровня притязаний в предметной деятельности.
In this article are presented theoretical analysis of aspirational level of students with mental retardation. The regularities in formation of adequate level of aspiration in objective activity are revealed. Experimental study about level`s of aspiration depending on the content of activity. Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fmС. М. Лесикlesik.sveta@yandex.uaА. О. Татарінаnika772@gmail.com2014-11-05T21:29:01Z2015-08-15T09:45:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13664Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/136642014-11-05T21:29:01ZДо проблеми ефективності програм розвитку творчих здібностей дошкільників: результати апробаціїУ статті представлено результати апробації програми ціннісної підтримки розвитку творчих здібностей у дошкільному віці. Описано умови, що сприяють розвитку рефлексії здібностей як засобів отримання творчих результатів і визнання у межах природних для дітей видів діяльності.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2012-02-06T09:17:58Z2015-08-15T00:19:20Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6260Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/62602012-02-06T09:17:58ZІнвенційні дії як основа розвитку творчості у дошкільному віціУ статті аналізуються основні види інвенцій у продуктивно-творчій діяльності в дошкільному віці.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2012-02-06T09:17:25Z2015-08-15T00:18:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6261Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/62612012-02-06T09:17:25ZОсобливості усвідомлення творчих здібностей дошкільниками в умовах різних систем вихованняУ статті аналізується вплив сучасних систем виховання на розвиток здібностей дошкільників.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2012-02-06T09:15:14Z2015-08-15T00:19:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6263Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/62632012-02-06T09:15:14ZСтратегіальні тенденції розвитку наслідування дошкільниківУ статті аналізуються особливості диференціації дітей за критерієм творчості. Описано стратегіальна тенденції наслідування як передумови формування виконавської чи творчої спрямованості.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2012-01-12T20:37:36Z2015-08-14T23:33:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5718Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/57182012-01-12T20:37:36ZЦіннісна регуляція наслідування у продуктивно-творчій діяльності у дошкільному віціу статті представлений аналіз ознак ціннісної регуляції інвенцій та наслідувальних дій у продуктивно-творчій діяльності дошкільників. В статье представлен анализ признаков ценностной регуляции инвенций и подражательных действий в продуктивно-творческой деятельности дошкольников.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2012-01-12T20:37:08Z2015-08-14T23:33:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5726Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/57262012-01-12T20:37:08ZДинаміка наслідування та особливості розвитку творчих здібностей обдарованих дошкільниківУ статті описано особливості наслідування обдарованих дошкільників у продуктивно-творчій діяльності. Виявлено, що операціональний досвід та ціннісне ставлення до інвенцій є передумовами розвитку творчих здібностей та обдарованості у дошкільному віці.
В статье описываются особенности подражания одаренных дошкольников в процессе продуктивно-творческой деятельности. Установлено, что операциональный опыт и ценностное отношение к инвенциям являются предпосылками развития творческий способностей и одаренности в дошкольном возрасте.
Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2011-12-28T07:40:33Z2015-08-14T23:29:54Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5692Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/56922011-12-28T07:40:33ZДинаміка наслідування в процесі розвитку творчих здібностей дошкільниківУ статті розглядаються особливості наслідування як основи розвитку творчості у дошкільному віці. Представлені результати експериментального дослідження вибірковості наслідування старших дошкільників у продуктивній творчій діяльності.
В статье рассматриваются особенности подражания как основы развития творческой деятельности в дошкольном воздасте. Представлены результаты экспериментального исследования ибирательности подражания старших дошкольников в продуктивной творческой деятельности. Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm2008-12-08T12:24:37Z2015-08-14T17:09:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/983Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9832008-12-08T12:24:37ZПсихологічні особливості наслідування у дитячому віціВ статті розглядається динаміка та значення наслідувальної діяльності в психічному розвитку дитини.Н. Ф. ПортницькаN_Portnytska@ua.fm