Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-28T11:35:25ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2024-02-16T13:17:49Z2024-03-26T14:23:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39023Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/390232024-02-16T13:17:49ZОсвітні тренди та традиції у навчанні математикиУ монографії представлено результати науково-дослідницької діяльності авторського колективу щодо модернізації сучасної освіти, обґрунтовано перспективи і пріоритети математичної освіти в епоху соціальних викликів.
Адресується фахівцям, які займаються науковою і професійно-педагогічною діяльністю з означеної проблеми, докторантам, аспірантам та студентам, усім, хто цікавиться сучасними проблемами компетентнісної освіти і професійної підготовки.О. М. КоролюкІ. Г. ЛенчукВ. В. МихайленкоО. О. МосіюкА. В. ПрусІ. А. СверчевськаО. В. ФонарюкО. А. Чемерис2016-10-22T17:09:46Z2016-10-22T17:15:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22229Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/222292016-10-22T17:09:46ZСистеми рівнянь у старовинних задачахПринцип історизму розглядається як педагогічна основа вироблення якісних теоретичних знань та
практичних умінь при навчанні математики. Ми виділяємо визначні історичні задачі, зокрема задачі на
розв'язування систем нелінійних алгебраїчних рівнянь. До задач пропонуються історичні довідки, які
сприяють зацікавленню поставленими питаннями та викликають інтерес до самостійного
розв'язування задач. Рекомендується розглядати авторські методи також у сучасних позначеннях,
робити висновки щодо методів розв'язування.Т. В. ДідківськаІ. А. Сверчевська2016-06-07T09:20:31Z2016-06-07T09:27:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21297Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/212972016-06-07T09:20:31ZГеометричні методи в алгебріВікторія ТирановецьІ. А. Сверчевська2016-06-03T10:00:43Z2016-06-03T10:00:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21234Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/212342016-06-03T10:00:43ZВаріативність методів доведення математичних твердженьНаталія КоржевськаІ. А. Сверчевська2016-05-23T10:00:23Z2016-05-23T10:02:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21018Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/210182016-05-23T10:00:23ZЗагальний метод розв'язування нерівностей з одним невідомимНаталія КовальчукІ. А. Сверчевська2016-05-23T09:59:36Z2016-05-23T09:59:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21016Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/210162016-05-23T09:59:36ZВикористання тотожностей для розв'язування деяких діофантових рівняньМарина ЗінченкоІ. А. Сверчевська2016-05-10T11:29:00Z2016-05-10T11:35:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20901Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/209012016-05-10T11:29:00ZЗолота пропорція та її застосуванняА. М. ВручинськаІ. А. Сверчевська2016-02-15T09:40:15Z2016-10-03T12:06:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20269Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/202692016-02-15T09:40:15ZВчимося розв’язувати задачі зі стереометрії. Геометричні тіла у тестових завданнях: Навчальний посібник.Навчальний посібник зі стереометрії містить розв’язання окремих важливих задач, прикладних задач та добірку тестових завдань із вказівками щодо розв’язування найскладніших із них. Для вчителів математики та старшокласників, викладачів і студентів фізико-математичних факультетів, а також для тих, хто пише підручники з геометрії для старшої школи.А. В. ПрусІ. А. Сверчевська2016-02-04T10:14:03Z2016-02-04T10:21:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20166Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/201662016-02-04T10:14:03ZМіжнародна Абелівська премія з математикиТетяна КобилинськаІ. А. Сверчевська2016-02-04T10:11:31Z2016-02-04T10:18:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20165Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/201652016-02-04T10:11:31ZМетод математичного моделюванняОксана КаленськаІ. А. Сверчевська2016-02-04T09:58:05Z2016-02-04T10:00:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20162Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/201622016-02-04T09:58:05ZЗастосування похідної для побудови математичних моделей в економічних задачахОльга ТрохименкоІ. А. Сверчевська2016-02-04T09:50:49Z2016-02-04T09:58:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20161Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/201612016-02-04T09:50:49ZУзагальнення математичних твердженьНаталія СвинаренкоІ. А. Сверчевська2016-02-03T11:48:14Z2016-02-03T11:48:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20147Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/201472016-02-03T11:48:14ZФункціонально-графічний метод розв'язування рівнянь та їх систем з параметромТетяна БондаренкоІ. А. Сверчевська2015-12-28T10:21:09Z2015-12-28T10:21:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19731Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/197312015-12-28T10:21:09ZВаріативність методів доведення математичних тверджень у
формуванні математичних компетентностей майбутнього фахівцяІ. А. СверчевськаТ. В. Дідківська2015-12-28T10:18:41Z2015-12-28T10:18:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19729Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/197292015-12-28T10:18:41ZМетоди розв'язування рівнянь в історичних задачахРозв'язування рівнянь – одна з провідних змістових ліній шкільного курсу математики. Вміння розв’язувати рівняння розвиваються в процесі практичного ознайомлення з різними методами виконання таких задач. Тому в першій
частині статті ми розглядаємо різні підходи до розв’язування квадратних
рівнянь, які виникли в історії математики: словесне розв’язання, коли ще не
було математичної символіки; геометричне розв’язання, що дає можливість
наочно побудувати корінь рівняння; різні тотожні перетворення, в результаті
яких рівняння розв’язується без застосування формули; деякі підстановки, що
зводять квадратне рівняння до рівняння з двома змінними. Кожний з методів
має свої переваги, які корисно зрозуміти та оцінити.
У другій частині розглядаються рівняння вищих степенів. У більшості
історичних задач пропонуються різні авторські підходи щодо перетворення
даних рівнянь до вигляду, коли можна використати метод розкладу на
множники. В ряді задач пропонуються різні підстановки, які зводять дане
рівняння до рівняння, степінь якого нижче.
У третій частині наведено деякі знахідки математиків минулих часів, які
дають можливість знайти корені рівнянь підвищеної складності
нетрадиційними методами.І. А. Сверчевська2015-12-22T08:37:09Z2015-12-22T08:46:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19602Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196022015-12-22T08:37:09ZКомплексні числа як математичні моделі практичних задачОлена УщаповськаОлена КотенкоІ. А. Сверчевська2015-12-22T08:29:49Z2015-12-22T08:30:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19601Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196012015-12-22T08:29:49ZЗастосування методів диференціального числення в задачах з економічним змістомНаталія ГрицайІ. А. Сверчевська2015-12-22T08:27:23Z2015-12-22T08:27:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19600Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196002015-12-22T08:27:23ZГеометричні методи розв'язування кубічних рівняньМарина КуделяІ. А. Сверчевська2015-12-22T07:32:41Z2015-12-22T07:41:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19599Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195992015-12-22T07:32:41ZНескінченні неперервні дроби та їх застосуванняНаталія КоржевськаІ. А. Сверчевська2015-12-22T07:30:00Z2015-12-22T07:39:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19598Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195982015-12-22T07:30:00ZНестандартні методи розв’язування рівнянь в історичних задачахНаталія КовальчукІ. А. Сверчевська2015-06-03T06:47:55Z2015-06-03T06:55:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17601Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/176012015-06-03T06:47:55ZСтепеневі суми в історичних задачахІсторію математики розглянуто як інтеграційну основу навчання курсу алгебри майбутніх учителів математики. Серед різних підходів до використання історії математики вибрано визначні задачі на обчислення степеневих сум чисел натурального ряду. До кожної задачі запропоновано історичну довідку, яка дає можливість зацікавити задачею, розвиває творчі здібності, породжує мисленеву активність студентів. Рекомендовано використовувати геометричні методи, які роблять розв’язання наочним, цікавим і зрозумілішим.Т. В. ДідківськаІ. А. Сверчевська2015-05-26T08:56:12Z2015-05-26T09:03:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17511Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/175112015-05-26T08:56:12ZРозв'язування рівнянь методами геометричної алгебри в історії математикиГеометричну алгебру розглянуто як інтеграційну основу навчання курсу алгебри майбутніх учителів математики. Серед різних підходів до використання історії математики вибрано дослідження розв’язань визначних математичних задач на обчислення коренів алгебраїчних рівнянь. Рекомендовано використовувати геометричні методи, які роблять розв’язання наочним, цікавим і зрозумілішим. До кожної задачі запропоновано історичну довідку, яка дає можливість вивчити діяльність автора задачі докладніше, зацікавити задачею та, можливо, заохотити до відшукання свого методу розв’язуванняТ. В. ДідківськаІ. А. Сверчевська2015-01-22T13:22:08Z2015-01-22T13:22:08Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15080Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150802015-01-22T13:22:08ZГотуємося до ЗНО. Стереометрія. Прямі та площини у просторі.
Мета статті – допомогти вчителю повторити з учнями матеріал зі стереометрії, підготувати їх до ЗНО.
Тестові завдання зі стереометрії підібрано згідно чинної програми з математики для загальноосвітньої школи. Робота з тестовими завданнями вимагає від учнів математичних знань, дає можливість для самостійної роботи, сприяє покращенню їх підготовки до ЗНО з математики.
І. А. Сверчевська2015-01-22T13:21:54Z2015-01-22T13:21:54Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15078Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150782015-01-22T13:21:54ZВидатні математики ЖитомирщиниВивчення історії математики сьогодні є актуальним для формування цілісного світогляду, підвищення рівня математичної культури учнів. Знання про виникнення та розвиток основних наукових теорій та математичних відкриттів, про вчених-творців математики сприяє свідомому і досконалому вивченню математичних дисциплін.І. А. Сверчевська2015-01-22T13:21:25Z2015-01-22T13:21:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15076Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150762015-01-22T13:21:25ZГеометричне розв’язання негеометричних задачДосліджуються різні типи задач: на доведення, дослідження та обчислення за допомогою побудов. Для задач на доведення використовуються методи, що виникли в школі Піфагора. Дослідження здійснюються шляхом геометричних побудов. Задачі на визначення коренів квадратних і кубічних рівнянь є задачами видатних математиків, які були збережені історією. Методи, якими запропоновано розв’язувати задачі, є нетрадиційними.І. А. СверчевськаТ. В. Дідківська2015-01-22T13:18:59Z2015-01-22T13:18:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15073Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150732015-01-22T13:18:59ZАвторські методи розв’язування історичних алгебраїчних задачДосліджуються методи розв’язування історичних математичних задач: метод припущення, метод двох хибних припущень, метод інверсії, методи геометричної алгебри. Наводяться нетрадиційні методи розв’язування задач, запропоновані видатними математиками. Рекомендується використовувати історичні довідки про авторів задач.І. А. СверчевськаТ. В. Дідківська2015-01-22T13:18:53Z2015-01-22T13:18:53Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15072Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150722015-01-22T13:18:53ZІсторичні задачі на практичних заняттях з теорії чиселРозглядаються історичні задачі з теорії чисел як засіб розвитку інтелектуальних і творчих здібностей студентів. Подано приклади деяких таких задач до практичних занять з різних тем. Кожна задача названа іменем вченого, який її розв’язав. Також наведено історичні довідки про появу і розв’язання цих задач.І. А. СверчевськаТ. В. Дідківська2015-01-22T13:18:45Z2015-01-22T13:18:45Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15070Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150702015-01-22T13:18:45Z
Визначні історичні задачі як засіб набуття математичної компетентності в освіті
Фахова підготовка вчителя передбачає впровадження компетентісного підходу до організації навчального процесу. Компетентісний підхід містить культурні та естетичні компоненти, передбачає ініціативу, творчість і результат – оволодіння предметними компетенціями (це знання, вміння, ставлення, навички). В результаті фахівець одержує «багаж» знань і стає компетентним в своїй галузі. І. А. СверчевськаТ. В. Дідківська2015-01-22T13:18:35Z2015-01-22T13:18:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15069Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150692015-01-22T13:18:35ZДесять уроків гармонії. Програма курсу за вибором з геометрії для учнів 9 класуПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Факультативний курс з геометрії поряд із загальноосвітніми дисциплінами сприятиме загальнокультурному розвитку особистості, формуванню світогляду учня, його прагненню до пізнання і самовдосконалення. Факультативні заняття допоможуть учням побачити світ в єдності, красі та багатогранності, побачити гармонію світобудови. Вчитель зможе показати застосування математичних методів та прояви математичних закономірностей у різних областях науки, мистецтва та у природі.
І. А. Сверчевська2014-03-19T08:59:09Z2015-08-15T05:56:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10728Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/107282014-03-19T08:59:09ZВизначні історичні задачі з теорії чиселПропонується система визначних історичних задач для вивчення курсу «Теорія чисел» з розділів: подільність, ділення з остачею, прості та складені числа, спеціальні прості числа, ланцюгові дроби та діофантові рівняння. Це задачі математиків XII – XX ст., збережені історією. Наводяться авторські та сучасні розв’язання. Рекомендується література для самостійної роботи студентівТ. В. ДідківськаІ. А. Сверчевська2011-12-07T09:23:52Z2015-08-14T23:18:28Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5440Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/54402011-12-07T09:23:52ZПостнекласичні підходи до навчання математикистаттяІ. А. Сверчевськаiryna_sver@ukr.net2011-12-07T09:22:45Z2015-08-14T23:18:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5439Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/54392011-12-07T09:22:45ZВід золотої пропорції до b-перерізустаттяІ. А. Сверчевська2011-12-07T09:20:48Z2015-08-14T23:18:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5441Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/54412011-12-07T09:20:48ZРозвиток умінь старшокласників розвязувати конструктивні задачіУ статті розглядаються конструктивні вміння учнів як складова їх розвитку та здатності до продовження математичної освіти. Зосереджено увагу на розв’язуванні конструктивних задач про геометричні тіла.І. А. Сверчевська2011-10-26T07:53:14Z2015-08-14T23:01:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5239Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/52392011-10-26T07:53:14ZСтаровинні історичні задачі з теорії чисел при підготовці майбутніх педагогів до професійної діяльностіІсторія математики розглядається як дієвий засіб у підготовці майбутніх учителів до здійснення ефективної професійної діяльності. Серед різних форм використання історії математики вибрано історичні задачі. Це задачі з давніх історичних джерел, створені відомими математиками. Запропоновано систему старовинних історичних задач до курсу "Теорія чисел". Подано різні способи їх розв’язань.Т. В. ДідківськаІ. А. Сверчевська2009-12-21T08:27:26Z2015-08-14T21:01:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3797Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37972009-12-21T08:27:26ZСтруктурування змісту розділу "Геометричні тіла" у перших шкільних підручниках з геометрії Західної УкраїниУ статті аналізуються перші шкільні підручники з геометрії Західної України. Виявляються особливості структурування змісту розділу стереометрії "Геометричні тіла", прогресивні ідеї, які можуть бути використані у сучасній школі. Виділяються актуальні для сьогодення методичні надбання, ідеї та підходи до вивчення геометричних тіл, такі як науковий підхід, диференційованість, розвиток логічного мислення, самостійність у навчанні.І. А. Сверчевська2008-12-09T14:25:47Z2015-08-14T20:28:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2565Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25652008-12-09T14:25:47ZУзагальнення золотої системи численняВиводяться подання натуральних чисел в системі числення, в основу якої покладено ірраціональне число , що одержується в результаті розв’язування рівняння узагальненого відношення золотого перерізу. Наводиться програма мовою BASIC для реалізації запропонованого алгоритму.Т. В. ДідківськаІ. А. Сверчевська2008-12-08T14:32:57Z2015-08-14T13:24:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/654Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6542008-12-08T14:32:57ZПсихолого-педагогічні умови підвищення продуктивності вивчення геометричних тілВиділено зовнішні і внутрішні психолого-педагогічні умови, які впливають на підвищення продуктивності вивчення геометричних тіл.І. А. Сверчевська2008-12-08T13:41:52Z2015-08-14T19:00:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/521Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5212008-12-08T13:41:52ZПро одне узагальнення "Золотого перерізу"З метою зацікавити учнів математикою розглянуто узагальнення "золотого перерізу", доведено властивості введеного відношення b(beta)-перерізу і запропоновано ряд вправ для самостійної роботи.І. А. Сверчевська2008-11-11T10:47:38Z2015-08-14T18:21:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/212Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2122008-11-11T10:47:38ZЕволюція вивчення геометричних тіл у шкільному курсі стереометріїНа основі аналізу програм з математики, шкільних підручників і навчальних посібників із стереометрії визначено особливості вивчення геометричних тіл у різні періоди, виділено основні типи структури вивчення розділу "Геометричні тіла", подано табличну систематизацію основних тем.І. А. Сверчевська2008-10-28T11:47:33Z2015-08-14T15:45:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1416Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14162008-10-28T11:47:33ZКомпетентісний підхід до навчання учнів доведенням тверджень про геометричні тілаУ статті розглянуто питання компетентісного підходу до навчання учнів доведенням тверджень про геометричні тіла, виділено складові навчальної компетенції та розроблена їх практична реалізація.І. А. Сверчевська