Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T10:40:57ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2023-05-15T06:21:13Z2023-05-15T06:21:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36815Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/368152023-05-15T06:21:13ZЗміни концепту Україна у мовомисленні першокурсників (за результатами асоціативного експерименту 2015, 2018, 2021 ТА 2022 років)У статті йдеться про особливості семіосфери концепту Україна, які зумовлені умовами
часопростору та впливом суспільно-історичних подій на свідомість мовців. Автори публікації доводять, що формування концепту УКРАЇНА в мовомисленні української молоді позначене маркерами революції, окупації та війни, які відображені відповідними смислами в асоціативних полях лексеми Україна, продукованих учасниками асоціативного експерименту 2015,
2018, 2021 та 2022 років. За допомогою статистичного аналізу отриманих даних у формі
діаграм авторами проілюстровано множину найчастіше вживаних асоціацій та досліджено
їх природу. Результати асоціативного експерименту дають підстави стверджувати, що
асоціативне поле лексеми насправді є індикатором суспільних та історичних змін у мовомисленні реципієнтів, а асоціації відображають глибинні смисли, які належать до колективної
та індивідуальної підсвідомості. Експериментальним шляхом автори фіксують та доводять
появу змін у семіосфері концепту УКРАЇНА та його місце в мовній картині світу молодих
людей, які взяли участь в експерименті. Вибірка загалом становить 800 осіб, що забезпечує
презентативність цього дослідження. Автори доводять, що в асоціативному полі реципієнтів опиняються значення, які відображають особливості актуального часопростору. На
основі даних опитування авторами побудовано діаграми, які ілюструють переважання в ядрі
асоціативного поля одного з трьох типів смислів – понятійних, ціннісних або образно-асоціативно-перцептивних, на що, як припускають автори, впливають умови часопростору.
У статті порівнюються результати статистичної обробки даних асоціативного експерименту попередніх та нинішнього років. Завдяки цьому автори роблять припущення, які саме
смисли є маркерами війни, революції та окупаці. Увага авторів також зосереджена на тому,
який тип асоціацій переважає в різні роки. Зважаючи на особливості кожного типу асоціацій, на їх кількість та якісні характеристики, автори роблять висновок, що в часи національної загрози, найчастіше продукованими стають ціннісні смисли, а в час відносного спокою –
понятійні та образно-асоціативно-перцептивні.О. П. ПрищепаО. В. Свисюк2023-02-14T09:08:06Z2023-02-14T09:16:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36101Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/361012023-02-14T09:08:06ZМетодика реалізації комунікативно-діяльнісного підходу в умовах дистанційного навчання іноземної мовиН. М. АндрійчукО. П. ПрищепаО. В. СвисюкЗ. А. Білошицькаzoya.biloshytska@gmail.com2022-12-19T09:18:15Z2022-12-19T09:27:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35609Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/356092022-12-19T09:18:15ZPeculiarities of lexeme mankind perceotion by Ukrainian Youth in the context of present-day chronotoposPryschepa O. Peculiarities of lexeme mankind perception by Ukrainian youth in the context of present-day chronotopos / O. Pryschepa, A. Plechko, O. Svysiuk // Journal Association 1901 «SEPIKE». – 2017. – Edit. 17. – P. 30–34.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the peculiarities of perception of the lexical unit mankind by the Ukrainian youth. It also dwells upon the social senses associated with the semantics of this lexeme taking into account the present stage in the development of the Ukrainian language and Ukrainian community. The materials of the article are based on the results of the associative experiment. The authors suggest their own vision of gender and mental aspects of the young people perception of the word stimulus mankind as well as they prove the social conditionality of the receptive activities of human consciousness, in particular the dependence of the perception of the word as the language unit on the conditions of social chronotopos.
У статті йдеться про особливості сприймання українською молоддю лексеми рід та про соціальні смисли, пов’язувані у свідомості молодих українців із семантикою цієї лексеми на сучасному етапі розвитку української мови та українського суспільства. Матеріал статті базується на результатах асоціативного експерименту. Автори статті пропонують власне бачення ментального та ґендерного аспектів сприймання молодими людьми слова-стимулу рід та доводять соціальну зумовленість рецептивної діяльності людської свідомості, зокрема залежність сприймання слова як мовної одиниці від умов соціального часопростору.О. В. ПрищепаО. В. Свисюк2018-06-23T11:34:06Z2018-06-24T19:43:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27199Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/271992018-06-23T11:34:06ZЗасади підвищення мотивації до професійної діяльності майбутніх юристів за допомогою курсу іноземної мовиО. В. Свисюкelena-sv@ukr.netН. В. Лихошведsunnylightnl@gmail.com2017-11-30T10:55:56Z2017-11-30T11:03:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25898Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/258982017-11-30T10:55:56ZРозвиток навичок складання грантових заявок іноземною мовою як складова змісту підготовки студентів магістратури спеціальності ''Екологія''У статті представлено зміст навчального модуля з дисципліни ''Іноземна мова'' для студентів спеціальності ''Екологія'', метою якого є набуття знань, умінь та навичок оформлення пропозицій на отримання фінансування для реалізації проектів із охорони довкілля від провідних міжнародних благодійних організацій. Навчальний модуль розроблено на базі діяльнісного та компетентнісного підходу з урахуванням професійної спеціалізації студентів магістратури. Детально визначено загальнопедагогічні, оперативні цілі та навчальні цілі модуля.Н. В. Лихошведsunnylightnl@gmail.ruО. В. Свисюк2017-09-13T09:44:24Z2017-09-13T09:50:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25305Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/253052017-09-13T09:44:24ZЗастосування іншомовного рекламного тексту в змісті курсу ''Іноземна мова'' для майбутніх маркетологівУ статті обґрунтовано доцільність застосування рекламного тексту як навчального матеріалу курсу іноземної мови для студентів спеціалізації ''Маркетинг''. Визначено особливості змісту навчання іноземної мови з огляду на необхідність практичного засвоєння фахових знань та навчальний потенціал іншомовної реклами. Запропоновано напрями впровадження рекламних текстів у навчальний курс іноземної мови для майбутніх маркетологів, а також завдання для успішної інтеграції запропонованого навчального матеріалу та традиційного змісту дисципліни.С. В. Ващенко25960@gmail.comТ. М. РибакО. В. Свисюк2017-06-08T17:49:21Z2017-06-08T17:54:23Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24934Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/249342017-06-08T17:49:21ZЗастосування іншомовних подкастів для розвитку
іншомовної професійної комунікативної компетенції студентів немовних спеціальностейУ статті проаналізовано перспективність застосування подкастів для навчання іноземної мови студентів спеціалізації 'Економіка' та 'Менеджмент'. Розглянуто дидактичні особливості подкастів як додаткового навчального матеріалу, проаналізовано переваги подкастів у порівнянні з традиційними матеріалами для аудіювання. Запропоновано серії подкастів, які є найбільш доцільними для застосування викладачами англійської та німецької мови у ВНЗ для студентів спеціальностей 'Економіка' та 'Менеджмент'. Розглянуто етапи роботи з подкастами.М. М. Сайкоmari.sayko.74@mail.ruМ. В. МорозО. В. Свисюк