Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T06:54:44ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2021-08-18T11:09:59Z2021-08-18T11:09:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33081Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/330812021-08-18T11:09:59ZФормування компетентності «Hавчання впродовж життя» як ключової вимоги професійної підготовки вчителя ХХІ століттяПосібник знайомить з теоретичними основами організації процесу навчання впродовж життя, пропонує сучасні форми та технології навчання впродовж життя під час професійної підготовки вчителя. Він може бути використаним студентами, вчителями різних типів середніх навчальних закладів, а також фахівцями в галузі методик навчання різних предметів методистами ВНЗ та ІПДДО.І. І. СмагінІ. Б. ГуменюкВ. О. КалінінЛ. В. КалінінаВ. О. ПапіжукЛ. В. БаралоО. В. ГиринВ. В. ЄвченкоВ. В. ЖуковськаН. Р. ПрокопчукІ. М. РудикІ. І. СавчукЛ. Ф. СоловйоваН. С. Щерба2019-02-26T12:50:43Z2019-02-26T12:58:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28455Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/284552019-02-26T12:50:43ZІдеологеми освітньої реформиІ. І. Смагін2014-11-11T14:14:58Z2015-08-15T10:09:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13917Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/139172014-11-11T14:14:58ZСуспільствознавча компетентність учнів: поняття, зміст, структураУ статті запропоновано визначення змісту понять "суспільствознавча галузева компетентність" і
"суспільствознавча предметно-курсова компетентність" та з’ясовано структуру цих
компетентностей. Зроблено висновок про те, що формування компонентів галузевої та предметно-
курсових суспільствознавчих компетентностей має здійснюватися з урахуванням таких змістових
ліній: людина у самоусвідомленні власної сутності; людина у взаємодії із людьми і природою; людина в
професійній діяльності і громадянській активності.І. І. Смагін2013-06-04T13:03:51Z2015-08-15T04:11:45Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9554Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/95542013-06-04T13:03:51ZПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ І МЕТОДИЧНА СИСТЕМА В ШКІЛЬНОМУ НАВЧАННІ
У статті проаналізовано зміст понять "педагогічна технологія" і "методична система". Зазначено, що принципова
відмінність технології від методичної системи полягає у неможливості зміни алгоритму, відступу від змістових і
процесуальних складових у межах технології. Зроблено висновок, що поняття "педагогічна технологія" доцільно
використовувати на суб’єкт-об’єктному рівні, а для опису педагогічної діяльності на суб’єкт-суб’єктному рівні
навчання варто використовувати поняття "методична система".І. І. Смагінigsmagin@gmail.com2013-03-11T15:12:04Z2015-08-15T03:46:20Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9278Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/92782013-03-11T15:12:04ZНОРМАТИВНИЙ ТА ПЕДАГОГІЧНИЙ ЗМІСТ ПОНЯТТЯ "НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА"
В СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
У статті проаналізовано нормативний і педагогічний зміст поняття "науково-методична робота". Зазначено, що широковживане на рівні підзаконних актів системи освіти поняття "науково-методична робота" у масовій педагогічній практиці варто розуміти як методичну роботу на науковій основі. Поширення поняття "науково-методична робота" вимагає його нормативного визначення в підзаконних актах.І. І. Смагін2012-12-13T08:42:08Z2015-08-15T02:51:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8759Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/87592012-12-13T08:42:08ZПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІУ статті проаналізовано зміст поняття ''освітні інновації''. Запропоновано можливий підхід до
розуміння інновацій в нормативно-правових актах і педагогічній науці. Обґрунтовано шляхи інноваційної
освітньої діяльності для окремого загальноосвітнього закладу на основі наукового та нормативного
підходів до визначення сутності освітньої інновації. Виявлено, що потрібно зберігати розумний баланс
між традиціями та інноваціями.І. І. Смагін2012-05-31T09:10:05Z2015-08-15T01:40:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7449Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/74492012-05-31T09:10:05ZОсобистісно орієнтоване навчання в сучасній загальноосвітній школі: реальність чи перспектива?
У статті виявлено та порівняно ознаки суб’єктно орієнтованого та особистісно орієнтованого навчання у контексті сучасної загальної середньої освіти. Визначено, що особистісно-орієнтоване навчання фрагментарно здійснюється і в умовах школи, і цілеспрямовано, в окремих авторських системах навчання, котрі націлені на особистість як носія власного змісту і внутрішніх життєвих смислів. Зроблено висновок, що поширення особистісної парадигми навчання прямо залежить від темпів переходу до громадсько-державної моделі управління освітою в умовах розвитку громадянського суспільства.І. І. Смагін2012-05-30T07:44:55Z2015-08-15T01:34:41Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7394Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/73942012-05-30T07:44:55ZПроблема сутності громадсько-державного управління середньою освітоюУ статті проаналізовано зміст поняття "громадсько-державне" в контексті управління загальною середньою освітою. Зроблено висновок, що зміст складника "громадське" в означенні різновиду управління шкільною освітою означає перехід основних управлінських повноважень і необхідних ресурсів до територіальних громад і органів місцевого самоврядування.І. І. Смагін2010-11-10T11:12:17Z2015-08-14T21:47:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4381Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/43812010-11-10T11:12:17ZОцінювання рівня якості підручників із правознавства
для 9 класу загальноосвітньої школиУ статті розглядаються проблеми оцінювання навчальної літератури. Пропонується підхід до оцінювання рівня якості шкільних підручників із правознавства з позицій вимог освітніх систем навчальних предметів. Зроблено висновок про доцільність використання запропонованого підходу авторами навчальної літератури та експертами під час апробації навчальної літератури в педагогічній практиці.І. І. Смагінigsmagin@gmail.com2010-06-23T09:25:54Z2015-08-14T21:38:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4272Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/42722010-06-23T09:25:54ZАктуальні проблеми теорії суспільствознавчого шкільного підручника з позицій аналізу освітніх системУ статті розглядаються актуальні проблеми теорії суспільствознавчого шкільного підручника з позицій аналізу освітніх систем. На основі вивчення шкільних підручників 18–20 ст. досліджено взаємозв’язок між теорією навчальної книги і характеристиками освітньої системи, в якій підручник був відповідним інформаційним ядром. І. І. Смагінigsmagin@gmail.com2010-03-10T11:00:28Z2015-08-14T21:21:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4065Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/40652010-03-10T11:00:28ZТрансформація галузевої суспільствознавчої шкільної освітньої системи УРСР у період 1975-1991 рр.Розглядаються проблеми розвитку галузевої суспільствознавчої шкільної освітньої системи в період 1975-1991 рр. Зазначається, що переважний вплив на трансформацію суспільствознавчої освітньої системи здійснювали політико-ідеологічні та соціально-економічні чинники. З середини 80-х рр. значний вплив на розвиток шкільного суспільствознавства здійснював самоорганізаційний чинник у формі ініціативи та творчості вчителів.І. І. Смагінigsmagin@gmail.com2009-12-21T08:29:27Z2015-08-14T21:01:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3798Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37982009-12-21T08:29:27ZХарактеристика методичного комплексу з суспільствознавства першої половини 70-х років ХХ ст.У статті, на основі типології В. П. Максаковського, аналізуються складові книжкового методичного комплексу першої половини 70-х рр. ХХ ст. для вчителів суспільствознавства. На основі аналізу зроблено висновок про виконання методичним комплексом завдань з забезпечення ефективного навчання старшокласників суспільствознавства в зазначений хронологічний період.І. І. Смагін2009-11-17T10:40:43Z2015-08-14T20:32:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3470Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34702009-11-17T10:40:43ZАналіз першого видання радянського шкільного підручника "Суспільствознавство" відповідно до критеріїв якості навчальної книги початку 60-х років ХХ століттяУ статті на основі вимог до шкільної навчальної книги початку 60-х років ХХ століття здійснено аналіз якості першого видання шкільного підручника з суспільствознавства. Визначені дидактичні, психологічні та санітарно-гігієнічні вимоги до шкільного підручника. На основі цих вимог охарактеризована якість підручника "Суспільствознавство" та сформульовано висновок про його відповідність зазначеним вимогамІ. І. Смагін2009-10-23T08:22:20Z2015-08-14T19:49:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3045Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30452009-10-23T08:22:20ZМетодологічні засади аналізу теорії і практики шкільного підручникотворення з суспільствознавчих навчальних предметівУ статті аналізуються традиційні методологічні засади дослідження теорії і практики шкільного підручникотворення з суспільствознавчих навчальних предметів. Пропонується авторська методологія дослідження, побудована на системно-синергетичному підході. Пропонується вивчати теорію і практику творення навчальних книг у контексті відповідних освітніх систем. І. І. Смагін2009-09-25T11:29:42Z2015-08-14T19:20:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2709Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27092009-09-25T11:29:42Z"Правознавчий" та "законознавчий" підходи до викладання шкільних правових навчальних предметівУ статті, на основі аналізу історії шкільної правової освіти, досліджуються концептуальні підходи
до формування правових навчальних предметів. Доведено, що вітчизняна практика шкільного
навчання виробила два підходи до викладання шкільних правових навчальних предметів:
"правознавчий" та "законознавчий". Зроблено висновок про необхідність "правознавчого" підходу до
формування сучасних правознавчих предметів у школі.І. І. Смагін2009-05-22T06:51:05Z2015-08-14T19:18:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2698Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26982009-05-22T06:51:05ZПричини розробки та основні етапи становлення шкільного навчального предмета "суспільствознавство" на початку 60-х років ХХ ст.У статті досліджуються причини розробки та аналізуються етапи становлення навчального предмета "Суспільствознавство" у процесі реформування шкільної суспільствознавчої освіти на початку 60-х років ХХ століття. Зроблено висновки, що впровадження нового навчального предмета було спричинене внутрішньополітичними змінами у державі та пройшло чотири етапи становлення.І. І. Смагін2008-12-08T12:29:34Z2015-08-14T18:49:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2402Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24022008-12-08T12:29:34ZПрактика підручникотворення зі шкільного курсу психології
в ХІХ – на початку ХХ століттяРозглядається історія шкільної психологічної освіти в ХІХ та на початку ХХ століття. Аналізуються тенденції в практиці підручникотворення з психології в контексті змін освітньої політики держави. На прикладах популярних шкільних навчальних книг розкривається зміст та структура підручників з психології. Визначаються основні навчальні функції шкільних підручників з психології досліджуваного періоду.І. І. СмагінIgor_Smagin@zippo.net.ua2008-11-25T11:22:55Z2015-08-14T18:54:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2459Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24592008-11-25T11:22:55ZПрактика підручникотворення зі шкільного курсу логіки в XIX століттіПроаналізовано процес творення підручників з логіки у ХІХ столітті та визначені основні фактори впливу на зазначений процес. Досліджено критерії, які застосовувалися до підручників з логіки протягом ХІХ ст. та вивчено державну політику у сфері написання та поширення підручників з
логіки. Зроблено висновок про те, що виокремлені автором зовнішні чинники, які суттєво впливали на процес підручникотворення з логіки у ХІХ столітті, не втратили значення і в наш час.І. І. Смагін2008-11-25T09:56:51Z2015-08-14T17:04:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1756Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17562008-11-25T09:56:51ZМісце ідеології сучасної освіти в національній системі протидії тероризмуУ статті визначається сучасне розуміння поняття "тероризм" та, на основі аналізу висновків Ж. Бодрійяра, досліджується проблема визначення місця ідеології освіти в комплексній системі протидії тероризму.І. І. Смагін2008-11-18T10:25:42Z2015-08-14T18:38:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2310Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23102008-11-18T10:25:42ZРівні самоорганізації в системі освітиРозглядаються рівні особистісної самоорганізації, самоорганізації педагогічних систем та системи освіти в цілому.І. І. Смагін2008-11-11T10:23:28Z2015-08-14T18:12:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2109Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21092008-11-11T10:23:28ZПерший вітчизняний шкільний підручник з громадянської освіти Самуїла фон ПуфендорфаУ статті розглянуто історію впровадження в закладах середньої освіти Російської імперії першого підручника з громадянознавства Самуїла фон Пуфендорфа. Проаналізовано зміст підручника та зроблено висновки про те, що дана книга містила положення філософського, правового, етичного, політологічного та державноуправлінського характеру і була зразком адаптації панівних філософських ідей в інтегрований курс шкільного суспільствознавства.І. І. СмагінIgor_Smagin@zippo.net.ua