Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T14:45:35ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2024-01-08T14:02:19Z2024-01-08T14:06:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38687Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/386872024-01-08T14:02:19ZПокращення показників спеціальної фізичної підготовленості борцівАктуальність теми дослідження. Сучасний рівень спортивних досягнень у вільній боротьбі надзвичайно високий та має явну тенденцію до подальшого зростання фізичної, технічної та тактичної майстерності спортсменів, які займаються цим видом спорту. Постійно зростаюча конкуренція в боротьбі свідчить про необхідність розробки нових засобів і методик спортивного тренування, які могли б максимально відповідати вимогам, визначеним специфікою виду спорту. При цьому гостро постає питання про фізичну підготовку, розвиток таких спеціальних фізичних якостей, прояв яких визначає успіх змагальної діяльності в цілому. Застосування на різних вікових етапах традиційних засобів і методів спортивного тренування є не завжди адекватним і ефективним способом впливу на тих що займаються. В боротьбі здивувати нововведеннями в технічній або тактичній підготовці дуже важко, багато фахівців оптимальний шлях підвищення спортивної підготовки вбачають в покращенні спеціальної фізичної підготовленості. Мета дослідження: впровадити в навчально-тренувальний процес комплекс засобів для підвищення показників спеціальної фізичної підготовки спортсменів, які займаються вільною боротьбою. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати роботи та ключові висновки. Для порівняльного аналізу в досліджені використовувались загальноприйняті тести для визначення показників спеціальної фізичної підготовленості. Досліджено ефективність використання комплексу засобів на основі колового методу. Дані результати дослідження можна використовувати для покращення показників спеціальної фізичної підготовленості в тренувальних заняттях борців.В. К. ШаверськийЮ. Ю. ЛитвинчукК. Р. Дола2023-09-07T11:51:19Z2023-09-07T11:51:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37872Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378722023-09-07T11:51:19ZВиробнича практика в установах та організаціях спортивної спрямованостіУ методичних рекомендаціях подаються основні положення організації проведення виробничої практики в установах та організаціях спортивної спрямованості для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня.
Методичні рекомендації рекомендовано здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт.Т. Б. КутекІ. І. ВовченкоВ. К. Шаверський2023-09-07T09:06:01Z2023-09-07T09:06:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37870Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378702023-09-07T09:06:01ZНавчальна практика з теорії і методики спортуУ методичних рекомендаціях розглянуті положення організації проведення навчальної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт.
Методичні рекомендації рекомендовано здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня факультету фізичного виховання і спорту.В. К. ШаверськийТ. Б. КутекІ. І. Вовченко2023-09-07T07:31:41Z2023-09-27T19:03:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37869Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378692023-09-07T07:31:41ZСпортивні споруди і обладнанняУ навчальному посібнику «Спортивні споруди і обладнання» розкрито основні вимоги, що до будівництва та обладнання фізкультурно-спортивних споруд та їх класифікація.
Навчальний посібник рекомендовано здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична культура і спорт».В. К. ШаверськийТ. В. СкалійЮ. Ю. Литвинчук2023-09-07T07:11:01Z2023-09-07T07:13:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37868Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/378682023-09-07T07:11:01ZКурс лекцій олімпійського та професійного спортуКурс лекцій олімпійського та професійного спорту дозволяє здобувачам вищої освіти оволодіти теоретичними знаннями в стислий термін завдяки доступному та логічному викладанню матеріалу, а також надає можливість перевіряти та закріплювати свої знання, відповідаючи на питання, що містяться після кожної лекції.
Методичні рекомендації рекомендовано здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична культура і спорт».В. К. ШаверськийІ. І. Вовченко2023-03-09T07:42:47Z2023-03-09T07:42:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36261Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/362612023-03-09T07:42:47ZFormation of middle school pupil movements using basketballГ. П. ГрибанК. В. ПронтенкоЮ. С. КостюкП. П. ТкаченкоТ. Є. ЯворськаЄ. І. ЖуковськийВ. К. Шаверський2023-02-02T15:16:56Z2023-02-02T15:18:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36008Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/360082023-02-02T15:16:56ZФізична підготовленість студентів-волейболістів у змагальному періоді річної підготовкиАктуальність теми дослідження. Волейбол з кожним роком набуває все більшої популярності. Зумовлюється це видовищністю, емоційністю, доступністю гри для широкого кола людей. Кожного року проводиться велика кількість міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних змагань, до участі в яких залучаються студенти, любителі та професіонали. Однією з найбільш яскравих тенденцій розвитку сучасного волейболу є підвищення інтенсивності та атлетичності гри, що призвело до вузької спеціалізації гравців, яка обумовлена виконанням функцій певних ігрових амплуа. Проблема фізичної підготовки в сучасному волейболі набуває особливо важливого значення в останні роки. У зв’язку зі змінами правил, які спонукають до зростання спортивних результатів та відповідно підвищення навантажень на організм спортсменів протягом одного змагального циклу. Мета дослідження – здійснити порівняльний аналіз показників фізичної підготовленості студентів-волейболістів та волейболістів високої кваліфікації. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати роботи та ключові висновки. Для порівняльного аналізу в нашому досліджені використовувались загальноприйняті тести для визначення показників фізичної підготовленості. Досліджено та зроблено порівняльний аналіз показників фізичної підготовленості студентської команди та волейболістів високої кваліфікації. Отримані результати дослідження можна використовувати для покращення навчально-тренувального процесу, зокрема фізичної підготовки та під час комплектування команд як студентських так і спортсменів професійного рівня.В. К. ШаверськийО. В. СкалійЮ. Ю. ЛитвинчукВ. П. Толкач2023-02-02T15:16:40Z2023-02-02T15:16:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36004Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/360042023-02-02T15:16:40ZІндивідуалізація навчально-тренувального процесу кваліфікованих спортсменівАктуальність теми дослідження. У статті розглядається можливість підвищення ефективності управління багаторічним навчально-тренувальним процесом кваліфікованих спортсменів шляхом індивідуалізації їх спортивної підготовки у процесі послідовного вирішення задач прогнозування результативності. Запропонована методика базується на забезпеченні стабільного, збалансованого, за ресурсами та періодами функціонування об’єкта (спортсмена) при спробі досягнути ним поставленої мети. Засоби управління – спеціальна фізична та технічна підготовленість спортсмена. Мета роботи. Вдосконалити управління навчально-тренувальним процесом кваліфікованих спортсменів шляхом індивідуалізації їх спортивної підготовки. Методи дослідження: векторний аналіз у багатовимірному евклідовому просторі; теорія матриць, сингулярні числа та спектральні представлення; дисперсійний та факторний аналіз у математичній статистиці; функціонально-програмне забезпечення вирішення математичних задач на базі сучасного пакету прикладних програм типу Matlab. Результати роботи. Результати проведених досліджень свідчать, що запропонована методика індивідуалізації підготовки спортсменів є ефективною для використання у навчально-тренувальному процесі. Висновки. Встановлено, що адаптація навчально-тренувального процесу, за наявності зниження швидкості підвищення результативності, полягає в аналізі регресійної формули, як лінійної функції певної кількості спеціальних фізичних і технічних параметрів, і прийняття рішення про підвищення показників найбільш інформативних і значущих параметрів.Т. Б. КутекР. Ф. АхметовВ. К. ШаверськийМ. Є. Чорна2022-11-28T22:10:23Z2022-11-28T22:10:23Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34806Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/348062022-11-28T22:10:23ZУдосконалення методики розвитку гнучкості у борців греко-римського стилю на етапі попередньої базової підготовкиУ статті представлена методика розвитку гнучкості у спортсменів, які займаються греко-римською боротьбою. В основі цієї методики лежало широке використання комплексів спеціальних вправ динамічного і статичного характеру. Встановлено, що використання в навчально-тренувальному процесі борців експериментальної групи розроблених нами комплексів спеціальних вправ, суттєво вплинуло на підвищення у них показників прояву гнучкості у порівнянні із спортсменами КГ.В. К. ШаверськийЯ. Г. Кравчук2022-11-28T22:02:34Z2022-11-28T22:02:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34805Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/348052022-11-28T22:02:34ZПідвищення показників техніко-тактичної підготовки волейболісток в змагальному періодіУ статті представлені дослідження ефективності впровадженого комплексу вправ для підвищення показників техніко–тактичної підготовки волейболісток протягом змагального періоду. Встановлено, що використання в навчально-тренувальному процесі комплексу вправ які за складністю перевищують змагальні дії значно покращили показники техніко–тактичної підготовки волейболісток.В. К. ШаверськийА. В. ВислоцькаТ. В. Синельникова2022-11-28T20:54:30Z2022-11-28T20:54:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34790Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347902022-11-28T20:54:30ZПідвищення показників фізичної підготовки баскетболістів на етапі початкової підготовкиПредставлений комплекс засобів для підвищення показників фізичної підготовки юних баскетболістів. Встановлено, що використання в навчально-тренувальному процесі експериментальної групи впровадженого комплексу, суттєво вплинуло на підвищення у них показників фізичної підготовки у порівнянні із спортсменами контрольної групи.В. К. ШаверськийМ. В. ЧудовськийО. В. Чулячеєв2022-11-28T20:54:22Z2022-11-28T20:54:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34789Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/347892022-11-28T20:54:22ZДинаміка показників технічної підготовки спортсменів у футзаліУ статті представлені результати дослідження ефективності програми для покращення показників технічної підготовки юних спортсменів, які спеціалізуються у футзалі на етапі початкової підготовки.В. К. ШаверськийМ. В. СалкоТ. В. Хіміч2022-09-16T22:02:53Z2022-09-16T22:02:53Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34473Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/344732022-09-16T22:02:53ZНавчальна практика з теорії і методики фізичного виховання та спортуВ. К. ШаверськийТ. Б. КутекІ. І. Вовченко2022-01-08T20:21:13Z2022-01-09T00:35:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33551Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/335512022-01-08T20:21:13ZАльтернативний метод визначення найбільш інформативних спортивних параметрівАктуальність теми дослідження. Спортивний результат у багатьох швидкісно-силових видах спорту легкої атлетики визначається швидкістю та ритмо-темповою структурою рухів, силою та потужністю, вертикальною та горизонтальною швидкостями руху загального центру маси тіла, антропометричними параметрами спортсменів та іншими факторами. Всі ці параметри є важливими характеристиками і визначають спортивний результат. Оскільки конкретні значення параметрів залежать випадковим чином від конкретного спортсмена, остільки вони завжди мають деякий випадковий розкид, який можна описати методами математичної статистики. Мета роботи – застосування альтернативного методу математичної статистики для виділення найбільш інформативних спортивних параметрів. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури, тестування, медико-біологічні методи, кіноциклографія, методи математичної статистики. Результати роботи. На сьогоднішній день для виділення найбільш інформативних параметрів із деякої повної сукупності випадкових параметрів особливе значення має факторний аналіз. У цій роботі робиться спроба поєднати загальновідомі методи сучасного факторного аналізу та поки що маловідомі в педагогічних колах методи так званої фундаментальної теорії домінантних ієрархічних систем, яка одержала світове визнання та висвітлена вже в багатьох монографіях із експертного оцінювання. Висновки. Відповідно до психологічних досліджень, один експерт здатен об’єктивно порівнювати та ранжувати одночасно не більше 5 параметрів. У цій роботі ми порівнюємо 20 спортивних і антропометричних параметрів, але порівняння проводимо попарно з використанням теорії домінантних ієрархічних систем.Т. Б. КутекР. Ф. АхметовВ. К. ШаверськийО. В. СкалійВ. П. Толкач2021-01-21T21:11:43Z2021-01-21T21:11:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32136Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/321362021-01-21T21:11:43ZІнформативність антропометричних і технічних параметрів спортсменівАктуальність теми дослідження. Спортивний результат у стрибках у висоту визначається швидкістю та ритмо-темповою структурою розбігу, силою та потужністю відштовхування, вертикальною та горизонтальною швидкостями руху загального центру маси (ЗЦМ) тіла, антропометричними параметрами спортсменів та іншими факторами. Антропометричні характеристики є важливими критеріями, які визначають вибір спортивної спеціалізації. Очевидно, це стало причиною того, що в останні роки значно зріс інтерес до різноманітних аспектів антропометричних особливостей спортсменів. Мета роботи – вивчити пропорції тіла й динаміку зміни антропометричних і технічних параметрів стрибунів у висоту у віковому діапазоні від 10 до 17 років. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури, тестування, медико-біологічні методи, кіноциклографія, методи математичної статистики. Результати роботи. Аналіз узагальнюючих показників динамічних рядів свідчить про те, що інтенсивність приросту довжини тіла змінюється в межах від 2,9 до 4%. Найбільший темп приросту довжини тіла відбувається в 15-річному віці. Значні прирости маси тіла в усіх спостереженнях відбуваються у віці 11–12 та 15 років. Крім того, з підвищенням результату та зі зміною антропометричних показників скорочується час відштовхування, збільшується швидкість розбігу перед відштовхуванням, що супроводжується суттєвим збільшенням швидкості та кута вильоту ЗЦМ тіла спортсмена. Висновки. Розміри та маса тіла впливають на здатність до виконання рухових дій. Рівень фізичного розвитку та технічної майстерності визначається сукупністю методів, які ґрунтуються на вимірюваннях морфологічних, функціональних і біомеханічних характеристик.Т. Б. КутекР. Ф. АхметовТ. В. СкалійВ. К. ШаверськийВ. П. Толкач2020-12-21T20:29:49Z2020-12-21T20:29:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31981Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/319812020-12-21T20:29:49ZПрограмне управління технічною майстерністю кваліфікованих спортсменівСучасний рівень розвитку складнотехнічних видів легкої атлетики потребує вирішення основних проблем розвитку теорії та практики управління навчально-тренувальним процесом, розробки та використання ефективних засобів і методів удосконалення всіх складових частин спортивної підготовки, в тому числі й технічної. Серйозні недоліки в технічній підготовці спортсменів негативно відображаються на поповненні збірних команд молодими перспективними спортсменами.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально дослідити можливість удосконалення управління технічною підготовкою спортсменів, які спеціалізуються в стрибках у висоту з розбігу за допомогою методу електростимуляції м’язів.
Методи дослідження – аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури, спостереження, тестування, психодіагностичні, медико-біологічні, математичної статистики.
Результати роботи. Результати досліджень показали, що використання стимуляційного приладу з автоматичною подачею імпульсів на м’язи забезпечує кращі можливості використання спортсменами умов, які сприяють досягненню правильної техніки виконання рухів.
Висновки. Експериментально доказана можливість цілеспрямованої зміни характеристик при виконанні розбігу в стрибках у висоту внаслідок використання методу стимуляційної активізації м’язів безпосередньо під час виконання рухів.Т. Б. КутекР. Ф. АхметовВ. К. Шаверський2020-02-04T08:06:41Z2020-02-19T09:22:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30676Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/306762020-02-04T08:06:41ZТемпи приросту фізичних якостей – фактор, що визначає потенційні можливості юних гандболістівАктуальність теми дослідження. Наука про спортивне тренування не визначилася на сьогоднішній день із певною чіткою та кінцевою позицією для побудови єдиної теорії спортивної орієнтації й відбору. Однак роботи зі створення такої теорії ведуться з кожним роком усе інтенсивніше. При цьому необхідною умовою є виявлення факторів, які у більшій мірі визначають успіх у даному виді спортивної діяльності. На даний час комплексну підготовленість спортсмена визначає рівень розвитку його фізичних якостей. Саме цим керуються тренери, відбираючи новачків за їхніми результатами в спеціальних контрольних вправах. Однак практика показує, що нерідко самі здібні на перший погляд новачки згодом не виправдовують покладених на них надій. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально дослідити потенційні можливості гандболістів. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури, спостереження, тестування, бесіда, опитування, психодіагностичні, медико-біологічні, математичної статистики. Результати роботи. Результати аналізу отриманих даних показують, що для надійного прогнозування потенційних можливостей юних гандболістів найбільш важливе значення має не вихідний рівень розвитку фізичних якостей, а співвідношення між цим рівнем і темпами приросту фізичних якостей.
Висновки. Потенційні можливості юних гандболістів можуть бути досить точно спрогнозовані за показниками сумарних темпів приросту основних фізичних якостей за перші півтора року занять.В. К. ШаверськийО. В. ШаверськаЄвгеній Врублевський2019-01-31T20:30:17Z2019-01-31T20:30:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28164Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/281642019-01-31T20:30:17ZВідтермінований ефект використання експериментальної програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістівАктуальність теми дослідження. У даній статті представлено результати відтермінованого ефекту використання експериментальної програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістів. Матеріали статті є продовженням досліджень, які представлені в номерах 2–5 збірника наукових праць «Фізична культура, спорт та здоров’я нації».
Мета дослідження – вдосконалити запропоновану модель управління навчально-тренувальним процесом кваліфікованих гандболістів у довготривалій перспективі та оціни¬ти результати її впливу на відповідні спеціальні фізичні якості спортсменів.
Методи дослідження. У дослідженні були використані наступні методи: загальнонаукові (аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення науково-методичної літератури), педагогічні (спостереження, тестування), соціологічні (бесіда, опитування), психодіагностичні, медико-біологічні, математичної статистики.
Результати дослідження та ключові висновки. У розробленій програмі було конкретизовано мету та завдання, визначено програми, оптимальні для кожної методики, узгоджено зміст програми із змістом різних сторін спортивної підготовки. В основі програми лежали особливості структури мотивації спортсменів, сучасні методики, методи впливу на відповідні спеціальні фізичні якості.
Перевірку ефективності розробленої експериментальної програми в довготривалій перспективі було здійснено протягом трьох місяців після закінчення змагань.
Використання експериментальної програми забезпечило досягнення більш високих результатів спеціальної фізичної підготовленості спортсменів.
Подальші дослідження будуть спрямовані на розробку програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістів на всіх етапах спортивного тренування.В. К. Шаверський2018-10-06T17:34:46Z2018-10-06T17:34:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27503Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/275032018-10-06T17:34:46ZРеалізація програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістів у змагальному періодіУ даній статті показано результати впровадження експериментальної програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістів у змагальному періоді.
Дослідження проводилося з метою експериментальної перевірки авторської програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістів у змагальному періоді. Для проведення дослідження було використано такі методи дослідження: загальнонаукові; педагогічні; соціологічні; психодіагностичні; медико-біологічні; математичної статистики.
Основними компонентами розробленої програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістів є конкретизовані мета та завдання, реалізація програми за визначеними напрямами, оптимальні для кожного напряму методики, узгодженість змісту програми зі змістом інших складових спортивної підготовки. В основі програми лежать особливості структури мотивації спортсменів, сучасні методики, методи впливу на відповідні якості, властивості, здібності.
Розроблена програма створює кращі передумови для максимальної реалізації можливостей спортсменів у змагальному періоді, що сприяє досягненню більш високих результатів, порівняно з використанням традиційної програми.
Використання експериментальної програми психологічної підготовки спортсменів, як складової запропонованої моделі їхньої підготовки до основних змагань, забезпечило досягнення більш високих результатів фізичної та психологічної підготовленості.
Подальші дослідження будуть спрямовані на розробку програми психологічної підготовки кваліфікованих гандболістів на всіх етапах спортивного тренування.В. К. Шаверський2017-10-25T09:54:04Z2018-01-24T08:39:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25490Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/254902017-10-25T09:54:04ZАктуальні напрямки тактичної підготовки гандболістівД. О. ГаврилюкВ. К. Шаверський2017-09-25T12:41:48Z2018-01-24T08:38:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25381Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/253812017-09-25T12:41:48ZФізична підготовка футболістів різних ігрових амплуаВ. О. ПахомовВ. К. Шаверський2017-05-05T09:55:07Z2018-01-24T08:37:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24496Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/244962017-05-05T09:55:07ZЗасоби підготовки спортсменів в рукопашному боїО. В. ПівеньВ. К. Шаверський2017-03-16T10:09:36Z2018-02-23T13:17:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24069Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/240692017-03-16T10:09:36ZРозвиток швидкісно-силових здібностей у футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовкиВ. ПахомовВ. К. Шаверський2016-12-23T09:38:15Z2018-02-23T13:13:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22898Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/228982016-12-23T09:38:15ZВідновлювальні засоби в системі підготовки кваліфікованих гандболістівУ даній статті розглянуті результати експериментальних досліджень і практичні аспекти застосування відновлювальних засобів, спрямованих на стимуляцію спеціальної фізичної підготовленості кваліфікованих гандболістів. Важливою цільовою установкою проведення експериментальних досліджень було визначення ступеня впливу відновлювальних засобів не тільки на активізацію пускових механізмів спеціальної підготовленості кваліфікованих гандболістів, але й на створення умов, які забезпечують більш високий рівень прояву швидкісних якостей протягом змагальної діяльності.В. К. Шаверський2016-12-23T09:36:19Z2018-02-23T13:21:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22896Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/228962016-12-23T09:36:19ZЕлектроміографічна оцінка ефективності відштовхування у швидкісно-силових видах легкої атлетикиЗа допомогою спеціальних вправ-тестів можна визначити рівень функціонування окремих систем організму, від яких безпосередньо залежить результат у спортивній вправі, що надає під час навчально-тренувальних занять можливість цілеспрямовано впливати на стимуляцію окремих систем, підвищуючи їх рівень діяльності. У статті запропонована електроміографічна оцінка ефективності відштовхування при стрибках у висоту з розбігу.Р. Ф. АхметовВ. К. Шаверський2016-11-18T23:57:52Z2018-02-23T13:16:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22477Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/224772016-11-18T23:57:52ZВизначення ефективності стилю ведення спортивного поєдинку в рукопашному бою для використання в навчально-тренувальному процесі спортсменів з військово-спортивного багатоборстваІ. СимонВ. К. Шаверський2016-06-15T06:29:07Z2018-02-23T13:17:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21400Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/214002016-06-15T06:29:07ZУдосконалення ритму розбігу під час виконання атакуючих ударів волейболістівУ спеціальних дослідженнях структури стрибучості відзначалось, що крім вибухової сили і швидкості руху, третім важливим компонентом є ритм руху. Важливо відмітити, що дослідження проблеми ритму руху як інтегральної характеристики техніки фізичних вправ детально розкриті в спеціальній літературі, однак відсутні чіткі систематизовані завдання, засоби і методи розвитку ритму розбігу під час виконання атакуючих ударів на різних етапах спортивного тренування волейболістів.Я. В. ПанчукВ. К. Шаверський2016-06-03T07:07:50Z2018-02-23T13:13:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21232Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/212322016-06-03T07:07:50ZВикористання технічних засобів для удосконалення виконання подачі м'яча під час навчально-тренувального процесу волейболістокВ сучасному волейболі подача м'яча - важливий засіб атакуючих дій команди. Різноманіття видів подач, тактична спрямованість і точність їх виконання є важливими характеристиками гри висококваліфікованих спортсменів.О. В. ШаверськаВ. К. Шаверський2016-01-25T10:32:25Z2018-01-24T13:21:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20049Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/200492016-01-25T10:32:25ZМетодика відновлення фізичної працездатності спортсменів-волейболістівУ ході роботи над дипломним проектом ми впровадили методику відновлення фізичної працездатності спортсменів-волейболістів. З метою відновлення працездатності волейболістів використовувалися засоби педагогічного, медико-біологічного та психологічного впливу.М. В. ПетренкоВ. К. Шаверський2016-01-12T12:31:03Z2018-01-24T13:18:45Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19835Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/198352016-01-12T12:31:03ZДипломна робота на тему: Особливості фізичної підготовленості дзюдоїстів на етапі попередньої базової підготовкиПроблема спеціальної силової підготовки дзюдоїстів на етапі попередньої базової підготовки вивчена недостатньо, часто борці з досить високим рівнем розвитку максимальної сили прагнуть не до вдосконалення здатності швидко її проявити, а до ще більшого підвищення максимальних силових можливостей. Це значно знижує ефективність змагальної діяльності.
Цілеспрямована фізична підготовка дзюдоїстів проходить протягом багатьох років, її спрямованість залежить від періодів і етапів тренування. Кожен день тижневого мікроциклу повинен мати свою основну спрямованість у вирішенні завдань фізичної підготовки. Недостатньо висвітленим залишається питання підготовки дзюдоїстів на початковому етапі навчання.А. А. СоколовськаВ. К. Шаверський2016-01-12T12:27:48Z2018-01-24T13:21:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19825Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/198252016-01-12T12:27:48ZКонтроль за рiвнем технiчної майстерностi у навчально-тренувальному процесi гандболiстiвНа сучасному етапi розвитку гандбол став дуже популярним видом спортивних iгор не тiльки в Українi, але й у всьому свiтi. Гандбол – це вид спорту оздоровчої спрямованостi, в якому спортсмени виконують безперервний та високо iнтенсивний комплекс вправ iз складною координацiєю.
Експериментально перевiрено вплив спецiальних засобiв гандболу на розвиток фiзичних якостей та технiчної майстерностi спортсменів. Всi показники фiзичних якостей у вiцi 10 рокiв демонструють високi темпи приросту, якi певною мiрою вiдображають формування структурних i функцiональних властивостей органiзму в онтогенезi.Д. В. ПетровВ. К. Шаверський2015-12-23T10:27:11Z2018-01-24T13:18:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19666Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196662015-12-23T10:27:11ZСтруктура спортивної підготовки легкоатлетів, які спеціалізуються в спринтерському бігуСистема підготовки легкоатлетів - багатогранний і складний педагогічний процес, що складається з трьох взаємопов'язаних компонентів: навчання, тренування і виховання, мета якого - забезпечити розвиток і вдосконалення знань, умінь, рухових навичок і якостей, необхідних для оволодіння технікою легкоатлетичних вправ та досягнення передбачених планом та програмою результатів.
У процесі багаторічних занять легкоатлет, як і будь-який інший спортсмен, проходить технічну, фізичну, тактичну, теоретичну і морально-вольову підготовку.
У процесі підготовки легкоатлета практично використовуються всі основні методи, але характер їх застосування - послідовність, обсяг, інтенсивність і т.п. - Змінюється в залежності від етапу, від того, чи направлена основна увага на навчання або на тренування.А. І. ХохлюкВ. К. Шаверський2015-12-23T09:23:31Z2018-02-09T10:00:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19661Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/196612015-12-23T09:23:31ZМетодика педагогічного контролю за фізичною підготовленістю футболістів на етапі початкової підготовкиБуло виявлено досить виражене протиріччя між зростаючими вимогами до підготовленості гравців, що висуваються специфічними умовами змагальної діяльності, і недостатньою ефективністю існуючого педагогічного контролю. Аналіз наукових робіт, методичних рекомендацій, передового педагогічного досвіду, стану сучасного навчально-тренувального процесу показує, що управління підготовкою юних футболістів потребує детальної розробки інструменту педагогічного контролю за параметрами тренувальної діяльності та показниками підготовленості.А. А. БовсуновськийВ. К. Шаверський2015-12-11T16:07:15Z2018-01-23T13:04:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19517Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195172015-12-11T16:07:15ZСучасні технології підвищення технічної майстерності кваліфікованих спортсменок, які спеціалізуються в стрибках у висоту з розбігуВперше обгрунтовано та впроваджено методику використання технічних засобів і методів при формуванні технічної майстерності спортсменок, які спеціалізуються в стрибка у висоту з розбігу (методу "полегшуючого лідирування" та методу електростимуляції м'язів); впроваджено нові методи для оцінки рівня їх технічної майстерності; експериментально перевірено ефективність нової методики формування технічної майстерності спортсменок, які спеціалізуються в стрибках у висоту з розбігу.
Вперше, на підставі результатів дослідження, розроблено та впроваджено у практику спортивної підготовки студенток спеціальності "Фізичне виховання" науково-практичні рекомендації використання нових технологій.В. К. Шаверський2015-12-10T10:47:19Z2018-01-24T13:17:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19508Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195082015-12-10T10:47:19ZІнформативність та надійність тестів спеціальної фізичної підготовленості кваліфікованих стрибунів у висотуПри управлінні такою складною динамічною системою, як багаторічна спортивна підготовка, де як керуюча підсистема виступає тренер, а керована - спортсмен, необхідно враховувати всі основні закономірності управління. Різні, часто мінливі стани спортсмена під впливом найрізноманітніших факторів повинні постійно враховуватися шляхом внесення поправок до програми тренування. Ці завдання вирішуються на основі використання тестів спеціальної фізичної та технічної підготовленості, завдяки яким керуюча система повинна отримувати інформацію про ефект, що досягається тією чи іншою дією тренера. У цій статті стояло завдання відібрати інформативні та надійні тести, які характеризують спеціальну фізичну підготовленість кваліфікованих стрибунів у висоту з розбігу.В. К. Шаверський2015-08-25T09:39:54Z2018-01-24T13:18:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18369Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/183692015-08-25T09:39:54ZВплив фізичної підготовки дзюдоїстів на показники технічної майстерностіПроблема підвищення рівня спортив-них досягнень зводиться не тільки до залучення дітей до занять спортом, а й до пошуку нових методів тренування. У даний час найважливішою проблемою в дзюдо є розробка та обґрунтування програми ефективної та багаторічної підготовки і виховання перспективного спортивного резервуА. А. СоколовськаВ. К. Шаверський2015-08-25T08:42:15Z2018-02-09T09:59:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18362Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/183622015-08-25T08:42:15ZПедагогічний контроль за рівнем фізичної підготовленості футболістів на початковому етапі підготовкиФундамент високих і стабільних спортивних досягнень, як відомо, будується в дитячому і юнацькому віці. Відповідно до сучасних вимог до наукових досліджень в області дитячо-юнацького спорту першорядна увага повинна бути сконцентрована на вдосконаленні змісту основних розділів програмно-методичних документів. При цьому в якості одного із пріоритетних напрямків вказується подальше вивчення динаміки різних показників підготовленості юних спортсменів на всіх етапах підготовкиА. М. БовсуновськийВ. К. Шаверський2015-06-23T14:40:08Z2015-06-23T14:40:08Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17952Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/179522015-06-23T14:40:08ZОсобенности управления подготовкой квалифицированных спортсменокСтатья посвящена проблемам совершенствования технологии управления учебно-тренировочным процессом квалифицированных спортсменок, специализирующихся в легкоатлетических прыжках. Представлены результаты собственных исследований, а также исследований отечественных и зарубежных специалистов в области методики подготовки спортсменок. Особое место отводится рассмотрению теоретических проблем управления и индивидуализации подготовки спортсменок.Т. Б. КутекР. Ф. АхметовВ. К. Шаверський2015-05-18T11:22:05Z2018-01-24T13:17:53Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17311Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/173112015-05-18T11:22:05ZСтруктура спортивної підготовки легкоатлетів, які спеціалізується в спринтерському бігуСучасна система підготовки легкоатлетів є складним, багатофакторним явищем, включає цілі, завдання, засоби, методи, організаційні форми, матеріально- технічні умови, що забеспечують організаційно - педагогічний процес підготовки спортсмена до змагань і досягнення ним найвищих спортивних результатів.А. І. ХохлюкВ. К. Шаверський2015-05-13T10:44:30Z2016-03-07T01:03:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17271Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/172712015-05-13T10:44:30ZСтруктура спортивної підготовки легкоатлетів, які спеціалізуються в спринтерському бігуСучасна система підготовки легкоатлета є складним, багатофакторним явищем, що включає цілі завдання, засоби, методи, організаційні форми, матеріальної - технічної умови , що забеспечують організаційно- педагогічний процес підготовки спортсмена до змаганьі досягнення ним найвищих спортивних результатів.А. І. ХохлюкВ. К. Шаверський2015-05-13T10:44:01Z2018-01-24T13:18:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17270Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/172702015-05-13T10:44:01ZОсобливості фізичної підготовленості дзюдоїстів на етапі попередньої базової підготовленостіФізична підготовленість для спортсмена є ключовою, особливо на етапі попередньої базової підготовки, дзюдоїста.А. А. СоколовськаВ. К. Шаверський2015-02-28T10:13:33Z2018-01-24T07:05:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15988Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/159882015-02-28T10:13:33ZОцінка фізичної підготовки студентів-волейболістів різних ігрових амплуаВолейбол з кожним роком набуває все більшої популярності. Зумовлюється це видовищністю, емоційністю, доступністю гри для широкого кола людей. Кожного року проводиться велика кількість міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних змагань, до участі в яких залучаються студенти, любителі та професіонали [4].
Однією з найбільш яскравих тенденцій розвитку сучасного волейболу є підвищення інтенсивності та атлетичності гри, що призвело до вузької спеціалізації гравців, яка обумовлена виконанням функцій певних ігрових амплуа. Ця обставина вимагає нових підходів до розвитку основних рухових якостей волейболістів у процесі спортивного тренування
В. К. ШаверськийМ. П. Саранча2014-12-19T08:06:10Z2014-12-19T08:09:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14687Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/146872014-12-19T08:06:10ZВизначення переваги силових, швидкісних та швидкісно-силових компонентів спеціальної фізичної підготовленості спортсменівЕфективність підготовки спортсменів залежить від визначення їхнього стану на основі об’єктивних критеріїв спеціальної фізичної підготовленості з подальшою своєчасною корекцією складових навчально-тренувального процесуР. Ф. АхметовТ. Б. КутекВ. К. Шаверський2014-10-13T11:33:27Z2018-01-24T07:06:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13042Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/130422014-10-13T11:33:27ZВизначення переваги силових, швидкісних та швідкісно-силових компонентів спеціальної фізичної підготовленності спортсменівЕфективність підготовки спортсменів залежить від визначення їхнього фізичного стану на основі об’єктивних критеріїв спеціалізації фізичної підготовленості з подальшою своєчасною коркуцією складових навчально- тренувального процесу Р. Ф. АхметовТ. Б. КутекВ. К. Шаверський2014-08-13T06:07:37Z2018-01-24T08:30:45Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12085Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/120852014-08-13T06:07:37ZРівень спеціальної фізичної підготовленості спортсменів, які спеціалізуються в стрибках у висоту в процесі спортивного відборуПроблема пошуку спортсменів має особливу значимість в сучасних умовах спорту. Її успішне рішення на науковій основі повинно допомагати підвищення ефективності багаторічного спортивного тренування. Як невід’ємної частини цього процесу. Вивчення проблем спортивного відбору вже давно перетворилось в самостійну науку. Прогнозуючи можливості дитини, тренер опирається на сучасні дослідження в спорті, складає модель можливого розвитку з надією на успішну в подальшому спортивну спеціалізаціюО. Є. ГурманВ. К. Шаверський2014-06-26T09:15:50Z2018-01-24T08:31:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/11850Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/118502014-06-26T09:15:50ZОсобливості відбору спортсменів, які спеціалізуються в стрибках у висоту
Цілеспрямована багаторічна підготовка і виховання спортсменів високого класу – це складний процес. Якість якого визначається цілою низкою факторів – відбір обдарованих дітей, та їх спортивна спеціалізація.
Досягнення високих результатів у будь – якому виді діяльності залежить від індивідуальних особливостей дітей та вимог обраної спеціалізації. У зв’язку з цим знання вимог конкретного виду спорту до спортсменів високої кваліфікації є однією з найважливіших умов ефективного відбору перспективних спортсменів. Практика показує, що на початкових етапах спортивного тренування не завжди вдається відібрати той контингент, який відповідає конкретному виду спорту. У зв’язку з цим в спортивних школах відбувається великий за кількістю і тривалий за часом відсів учнів, викликаний відсутністю зростання їх індивідуальних результатів. Тому знання вимог конкретного виду спорту до юних спортсменів найважливіша умова ефективного відбору та прогнозування перспективних спортсменів.
Помилкова спортивна орієнтація дітей та підлітків призводить до великих втрат травмує психіку дитини та не дозволяє підвищити якість тренувального процесу. У зв’язку з цим необхідно озброїти тренерів, викладачів фізичного виховання знаннями про сучасні об’єктивні критерії відбору талановитих спортсменів.[2]
В останні роки проведені дослідження з питань комплексного контролю за юними і дорослими спортсменами, в яких велика увага була приділена пошукам інформативним методам педагогічного контролю, обґрунтування тестів для оцінки окремих якостей і сторін підготовленості спортсменів.[14]
Отже, актуальність нашої роботи полягає у вивченні питання по своєчасному виявленні здібностей у дітей та підлітків до занять зі стрибків у висоту, враховуючи їхні індивідуальні особливості .
О. Є. ГурманВ. К. Шаверський2013-12-25T08:07:36Z2018-01-23T13:37:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10388Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103882013-12-25T08:07:36ZОснови методики спортивного відбору для занять обраним видом спортуВиявлення перспективних спортсменів, здатних досягти високих спортивних результатів набуває особливої актуальності тому, що для їх досягнення спортсмен повинен мати необхідні морфологічні дані, унікальне співвідношення комплексу фізичних і психічних здібностей [1,3,4]. У зв’язку з цим знання вимог конкретного виду спорту є однією з найважливіших умов ефективного відбору перспективних спортсменів. Практика показує, що на початкових етапах спортивного тренування не завжди вдається відібрати той контингент, який відповідає конкретному виду спорту [3,7]. Тому в спортивних школах відбувається великий за кількістю і тривалий за часом відсів дітей, викликаний відсутністю зростання їх індивідуальних результатів. Отже, помилкова спортивна орієнтація дітей та підлітків призводить до великих втрат, травмує психіку дитини та не дозволяє підвищити якість тренувального процесу.
Необхідно на теперішній час озброїти тренерів, викладачів фізичного виховання знаннями про сучасні об’єктивні критерії спортивного відбору талановитих спортсменів
В. К. ШаверськийА. А. Виговський2013-12-25T07:15:21Z2018-01-23T13:01:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10384Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103842013-12-25T07:15:21ZБіомеханічні ергогенні засоби в системі підготовки студентів спеціальності «Фізичне виховання»Сучасна система підготовки студентів спеціальності "фізичне виховання" характеризується побутовою тривалого навчального процесу,який базується на застосовуванні гнучких засобів і методі,активному впровадженні інноваційних технологій,постійно потрибує наукового пошуку.В. К. Шаверський2013-12-25T07:14:28Z2018-01-23T12:56:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10385Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103852013-12-25T07:14:28ZІнноваційні технології в процесі формування професійної майстерності майбутніх учителів фізичної культуриУ статті розглянуто можливість удосконалення техніки легкоатлетичних вправ і розвитку фізичних якостей за допомогою методу електростимулювання м'язів. Надають¬ся науково-практичні рекомендації щодо використання цього методу в процесі формування професійної майстерності майбутніх учителів фізичної культури.В. К. Шаверський2013-12-25T07:14:11Z2018-01-23T13:15:58Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10386Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103862013-12-25T07:14:11ZПерспективні підходи до вдосконалення техніки рухових дій спортсменівУ наш час технічна підготовка спортсменів виступає стрижневим системоутворювальним елементом у багатогранній структурі процесу спортив¬ного тренування. Одним із головних питань, що визначає стратегію всього процесу технічної підго¬товки, є вдосконалення спортивної техніки.Р. Ф. АхметовВ. К. Шаверський2013-12-25T07:12:14Z2018-01-23T13:38:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10389Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103892013-12-25T07:12:14ZІнформативність технічних параметрів стрибунів у висоту з розбігуСпортивний результат у стрибках у висоту з розбігу визначається швидкістю та ритмо-темповою структурою розбігу, силою і потужністю відштовхування, вертикальною та горизонтальною швидкостями руху центра мас тіла й низкою інших факторів [1, 3]. Для забезпечення реалізації цих характеристик необхідно, щоб спортсмен мав достатній рівень розвитку рухових якостей і технічних навичок, досягнення яких визначається методичними тенденціями та сформованими традиціями в підготовці В. К. Шаверський2013-12-25T07:11:53Z2018-01-23T13:09:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10390Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/103902013-12-25T07:11:53ZОцінка рівня технічної майстерності спортсменок, які спеціалізуються в легкоатлетичних стрибкахТехнічна майстерність спортсменок, які спеціалізуються в легкоатлетичних стрибках, є однією з важливих складових їх спортивної підготовки. Технічна майстерність - результат фізичної активності спортсменок, його інтегральний показник, так як при виконанні фізичних вправ у взаємодію вступають практично всі органи й системи організму .
За допомогою спеціальних вправ-тестів можна визначити рівень функціонування окремих систем організму, від яких безпосередньо залежить технічна майстерність та спортивний результат, що надає, під час навчально-тренувальних занять, можливість цілеспрямовано впливати на стимуляцію окремих систем, підвищуючи їх рівень діяльності .
В. К. Шаверський2013-12-16T06:58:06Z2018-01-23T12:56:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10218Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102182013-12-16T06:58:06ZПідвищення технічної ефективності студентів спеціальності „Фізичне виховання” на заняттях з легкої атлетики. Стаття присвячена вдосконаленню техніки легкоатлетичних вправ за допомогою електростимуля-
ційної активізації м’язів. Надаються науково-практичні рекомендації щодо використання запропонованогоме-
тоду для формування професійної майстерності майбутніх фахівців фізичної культури. Метод електростимуля-
ції може ефективно використовуватисяв навчально-тренувальномупроцесі для розвитку рухових якостей і ко-
рекції техніки легкоатлетичнихвправ під час проходженнядисципліни «Легка атлетика з методикоювикладан-
ня».В. К. Шаверський2013-12-16T06:57:38Z2018-01-23T12:57:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10208Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/102082013-12-16T06:57:38ZТехнічні засоби в процесі формування професійної майстерності майбутніх фахівців фізичної культуриСтаття присвячена вдосконаленнютехніки легкоатлетичнихвправ за допомогою технічних засобів.
Надаються науково-практичні рекомендаціїщодо використання запропонованогометоду для формування про-
фесійної майстерності майбутніх фахівців фізичної культури. Експериментальний матеріал свідчить про те, що
використання технічних засобів супроводжуєтьсявираженим ефектом післядії, тобто поліпшенням динамічних
параметрів відштовхування, яке зберігається протягомкількох наступнихзанятьР. Ф. АхметовВ. К. Шаверський2008-12-08T12:24:17Z2018-01-23T12:55:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1519Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15192008-12-08T12:24:17ZПроблеми й перспективи формування професійної майстерності фахівців фізичної культури засобами інноваційних технологійУ статті проаналізовано сучасний стан та проблеми формування професійної майстерності майбутніх учителів фізичної культури засобами інноваційних технологій. Фундаментом цього процесу мають бути принципи гуманізації освіти, особистісно-орієнтований підхід, оновлення змісту та форм організації навчання відповідно до світових стандартів, що стали основою національної доктрини розвитку освіти. Посилення вимог до професійної підготовки фахівців фізичної культури має за мету модернізацію навчально-педагогічного процесу, зміну структури його організації.Р. Ф. АхметовВ. К. Шаверський2008-11-11T11:48:11Z2018-01-23T12:55:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2099Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20992008-11-11T11:48:11ZРозробка нової методики оцінки рівня швидкісно-силових якостей у процесі підготовки майбутніх фахівців фізичної культуриУ статті запропонована нова методика оцінки рівня функціонування швидкісно-силових якостей, від яких безпосередньо залежить результат у багатьох легкоатлетичних видах спорту. Впровадження нової методики дасть можливість під час навчально-педагогічних занять цілеспрямовано впливати на стимуляцію окремих систем, підвищуючи їх рівень діяльності.В. К. Шаверський