Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-19T02:24:49ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2017-11-06T12:39:17Z2017-11-06T12:39:17Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25623Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/256232017-11-06T12:39:17ZТвори Ф. М. Достоєвського в інтерпретації В. В. НабоковаН. І. Астраханastrakhann@rambler.ru2015-01-20T16:37:31Z2016-10-03T16:46:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15005Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/150052015-01-20T16:37:31ZІван Франко про естетичні основи літератури (на матеріалі праці "Із секретів поетичної творчості")У статті праця І.Франка "Із секретів поетичної творчості" розглядається в контексті сучасного літературознавчого дискурсу. Особлива увага приділяється проблемі буття літературного творуН. І. Астрахан2014-11-05T19:32:10Z2015-08-15T09:45:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13661Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/136612014-11-05T19:32:10ZДілова німецька мова: Навчально-методичний посібникНавчально-методичний посібник укладений за тематичним принципом та має 8 розділів. Кожна тема включає базисні та додаткові тексти та діалоги. Система вправ направлена на розвиток навичок усного мовлення та засвоєння спеціальних понять та термінів ділової німецької мови. М. А. Фахурдіноваmarinafa@i.ua2013-11-13T12:35:42Z2016-10-03T16:50:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10141Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/101412013-11-13T12:35:42ZМоделювання в мистецтві: літературний твір як художня модель дійсностіУ статті літературний твір розглядається як художня модель
дійсності в контексті теоретичних ідей Ю. Лотмана. Літературознавче дослідження буття літературного твору, у зв'язку з цим,пропонується здійснювати шляхом, зіставлення статичної аналітичної моделі художнього тексту та динамічної інтерпретаційної моделі літературного твору.Н. І. Астрахан2013-11-06T11:59:14Z2016-10-03T16:46:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10026Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/100262013-11-06T11:59:14ZАвторські інтерпретаційні моделі та їх програми в прозі
Антуана де Сент-Екзюпері (на матеріалі книги «Планета людей»
та казки «Маленький принц»).У статті охарактеризовуються програми авторських інтерпретаційних моделей у казці «Маленький принц» як референтна та інтелектуально-філософська, що свідчить про прагнення автора відобразити у творі глибинну сутність буття. Авторські інтерпретаційні моделі, включені безпосередньо в художній текст, умовно охарактеризовані як іконічно-візуальна, вербально-афористична та лірично-емоцій-
на. Н. І. Астрахан2013-11-06T07:53:02Z2016-10-03T16:50:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10027Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/100272013-11-06T07:53:02ZОсобливості міфопоетичного мислення в новелі X. Л. Борхеса
«Троянда Парацельса»Інтелектуальна новела Борхеса, присвячена міфології культури,відтворює логіку міфологічного мислення. Будуючи своєрідну міфопоетичну модель культури як створеного людством світу, середовища буття, письменник використовує «логіку бриколажу».Н. І. Астрахан2012-09-04T12:37:55Z2015-08-15T01:53:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7686Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/76862012-09-04T12:37:55Z“Маленька людина :: das Man”. Міфопоетична опозиція в драматургії абсурдуМіфопоетична опозиція “маленька людина :: das Man” у С.Беккета та С.Мрожека. Аналіз абсурдистського лейтмотиву безглуздості людського буття у п’єсі С.Мрожека “Стриптиз”. На прикладі звичайної для “театру абсурду” ситуації, коли некопітке життя звичайних людей порушується вторгненням das Man, до семантичного різновиду міфеми-образу “маленької людини” уводиться нова складова – “людина-гвинтик” авторитарної системи. Ідея втрати людського обличчя “людиною-річчю” перекликається з механізацією “людини-гвинтика”, на яких одягнене ярмо буденності, що має підкреслений соціальний характер. Розглядаючи положення “маленької людини” з соціальної точки зору, дисертант приходить до висновку, що провідна опозиція “маленька людина :: das Man” є не що інше, як опозиція “маленька людина :: держава”, слугування якій носить характер багато в чому антигуманний. Людина на службі такої держави (das Man) – заручник, парадоксальним чином захищаючий засади свого тирану. В усі часи держава займалася, з-поміж іншого, деміфологізацією, правомірно вбачаючи у міфі початкову, глибоку істину. Але міф в умовах абсурдності існування незмінно проступає крізь ідеологію, тобто вироджену істину міфу, а разом із міфом вироджуються й його міфічні носії – маленькі люди.О. В. Колядаo.v.kolyada@gmail.com2010-02-09T09:33:51Z2015-08-14T21:13:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3976Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39762010-02-09T09:33:51ZМіфопоетична особливість міфеми-образу "спаситель" у драматургії абсурду (на матеріалі п’єси С. Беккета "Чекаючи на Годо")У статті розглянуто міфопоетичні особливості функціонування міфеми "спаситель" в абсурдистській драматургії.О. В. Коляда2010-01-05T11:10:26Z2015-08-14T21:07:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3858Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38582010-01-05T11:10:26ZДраматургія Б. Брехта і "монтажне мислення" ХХ сторіччяУ статті проаналізовано специфічну змістовність активної монтажної композиції драми, яка в ХХ столітті почала витісняти замкнені подієві вузли. Основна увага зосереджена на драматургії Б. Брехта, адже драматургічні твори Брехта несуть у собі модель нового "універсального зв’язку світу", який здійснюється за законами монтажу. Така драматургія диктує й новий спосіб прочитання, й передбачає нового читача та глядача – носія "монтажного мислення".С. Ф. Соколовська2010-01-05T10:52:01Z2016-10-06T09:18:50Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/3854Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38542010-01-05T10:52:01Z"Ткачі" Г. Гауптмана й традиція німецької реалістичної драмиУ статті розглянуто драму Г. Гауптмана "Ткачі" в аспекті "шекспірізації" німецької драми, наслідуванні автором традицій Х.Д. Граббе і Г. Бюхнера, що знайшло вираження в особливостях драматургічного конфлікту та його сценічному втіленні, які зумовили як структурні особливості драми, її епізацію, так і розширення її жанрового параметру.Н. В. Євченко2008-12-08T14:19:41Z2016-10-03T16:49:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/972Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9722008-12-08T14:19:41ZАналіз художнього тексту та інтерпретація літературного твору в контексті античної естетикиУ статті розглянуто проблеми літературознавчого аналізу та синтезу в контексті античного естетичного дискурсу з точки зору наступності у формуванні термінологічного апарату літературознавства.
Н. І. Астрахан2008-12-08T14:03:18Z2015-08-14T14:22:08Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/902Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9022008-12-08T14:03:18ZТерміни в часі: змінюваність сутностіУ статті йдеться про один із наріжних законів термінотворення в літературознавстві – закон сутнісної еволюції терміна.О. С. Чирковchirkovy@yandex.ru2008-12-08T13:45:12Z2016-10-06T09:19:28Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1040Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10402008-12-08T13:45:12Z"Чарівна гора Т. Манна: досвід неміметичного романуУ статті розглянуто особливості поетики роману "Чарівна гора" Т. Манна порівняно з класичним міметичним романом ХІХ століття.Н. В. Євченко2008-12-08T12:56:25Z2015-08-14T14:54:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1187Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/11872008-12-08T12:56:25ZІсторична драма-хроніка: до проблеми зміщення сутнісного начала термінаУ статті розглянуто як традиційні терміни ("історія", "історична хроніка", "драматична хроніка", "п’єса-хроніка") на позначення жанру епічної драми, що бере свій початок у "єлизаветинському" театрі, так і термін "історична драма-хроніка" у зв’язку з проблемою зміщення його сутнісного начала.Л. В. Закалюжний2008-12-08T12:31:36Z2015-08-14T14:55:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1199Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/11992008-12-08T12:31:36ZОдноактна п’єса: еволюція змістового наповнення термінаУ статті розглядається еволюція змістового наповнення терміну одноактна п’єса з другої половини ХVІІІ ст. по сьогодення, робиться спроба визначення основних рис одноактної п’єси з погляду сучасної літературної теорії та літературознавства.М. Л. Ліпісівіцький2008-12-08T12:29:11Z2015-08-14T14:59:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1229Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12292008-12-08T12:29:11ZФункціонально-комунікативний аспект науково-популярного дискурсуУ статті досліджено особливості науково-популярного дискурсу, які зумовлені основним принципом створення дискурсу – принципом його внутрішньої діалогічності.С. Ф. Соколовська2008-12-08T12:28:14Z2015-08-14T15:03:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1261Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/12612008-12-08T12:28:14ZТрансформація фразеологізмів як засіб створення іронії у творах О. ГенріУ статті на матеріалі оповідань О. Генрі автор досліджує чинники, які обумовлюють здатність фразеологізмів змінювати свою сталу семантику і набувати іронічного значення.Л. О. Шимотюк2008-12-08T12:12:09Z2015-08-14T15:46:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1429Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14292008-12-08T12:12:09ZДраматургія – мистецтво драми?У статті аналізуються погляди Арістотеля на драму як дійство, що притаманне наслідувальним мистецтвам; розглядаються особливості становлення й розвитку драматургії як метавиду видовищних мистецтв.
О. С. Чирковchirkovy@yandex.ru2008-11-25T11:42:45Z2015-08-14T18:26:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2214Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22142008-11-25T11:42:45ZЗапозичення у фінансово-економічній терміносистемі німецької мовиУ статті досліджено англомовні запозичення у фінансово-економічній терміносистемі німецької мови з точки зору семантико-функціональних особливостей тематичних груп, які номінують певні відрізки професійної комунікації.С. Ф. Соколовська2008-11-25T09:52:35Z2015-08-14T16:39:25Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1671Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/16712008-11-25T09:52:35ZОсобливості поетики малих драматичних форм у ранній творчості Б. БрехтаУ статті йдеться про особливості поетики малих драматичних форм у ранній творчості Бертольта Брехта, на прикладі одноактної п’єси "Біблія" (1913 р.), яка є першим завершеним драматичним твором Брехта. Розглядається реалізація характерних ознак малих драматичних форм "скорочення" та "ущільнення".М. Л. Ліпісівіцький2008-11-18T10:30:36Z2016-10-03T16:49:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1623Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/16232008-11-18T10:30:36ZВистава як інтерпретаційна модель драматичного творуВ статті розглядаються особливості буття драматичного твору, творчою інтерпретаційною моделлю якого виступає театральна вистава. Окрема увага звертається на відмінності подієвої сутності вистави та прочитання літературного твору, а також на специфіку "матеріалізації" творів, призначених для постанови на сцені та для читання. На прикладі творчої історії п’єси М. Булгакова "Дні Турбіних" визначається поняття "авторська творча інтерпретаційна модель літературного твору".Н. І. Астрахан2008-11-18T09:55:42Z2015-08-14T16:36:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1664Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/16642008-11-18T09:55:42ZТертекстуальність жанру історичної драми-хронікиСтаття присвячена інтертекстуальності жанру історичної драми-хроніки. Розглянуті п’єси Вільяма Шекспіра "Річард III", Альфреда Жаррі "Убю-король" і Бертольта Брехта "Кар’єра Артуро Уї" дають змогу глибше осягнути природу жанрових трансформацій, яких зазнала традиційна драма-хроніка в ХХ столітті, а також засвідчують відкритість питання про інтертекстуальність як характерну ознаку жанру.Л. В. Закалюжний2008-11-18T09:45:13Z2015-08-14T18:33:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2266Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22662008-11-18T09:45:13ZКонверсія на синтаксичному рівні як один із проявів мовної економії в сучасній німецькій мовіУ статті розглянуто явище конверсії на синтаксичному рівні, виявлено особливості функціонування конверсії в сучасній німецькій мові. Виділено структурно-семантичні характеристики лексичних одиниць, що утворилися в результаті конверсії.Г. О. Хант2008-11-11T14:02:27Z2015-08-14T18:32:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2255Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22552008-11-11T14:02:27ZПодолання тяжіння історії у новітній німецькомовній літературіУ статті простежено традиції осмислення історії періоду нацизму в Німеччині в новітній літературі на межі ХХ-ХХІ століть у німецькомовному просторі.В. П. ПрищепаО. В. Прищепа2008-11-04T10:52:26Z2015-08-14T14:37:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1035Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10352008-11-04T10:52:26ZВаріювання і категорія інтенсивності семантичних ознак фразеологічних дериватів (на матеріалі німецької мови)Стаття присвячена розгляду варіювання і категорії інтенсивності семантичних ознак фразеологічних дериватів як об’єктивних процесів, за допомогою яких відбувається розвиток фразеології, а разом з тим і мови в цілому, поява нових ФО-дериватів як наслідок фразеологічної деривації.С. Н. Денисенко2008-10-28T11:07:52Z2015-08-14T15:22:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1335Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13352008-10-28T11:07:52ZФормування інформаційно-аналітичних умінь майбутніх вчителів у процесі фахової підготовки: стан проблемиУ статті аналізується стан проблеми формування інформаційно-аналітичних умінь майбутніх вчителів у процесі фахової підготовки. Розглянуто основні характеристики іформаційно-аналітичних вмінь, деякі труднощі їх формування. Спираючись на аналіз наукової літератури та власні спостереження, окреслено шляхи формування інформаційно-аналітичних умінь майбутніх вчителів у процесі фахової підготовки.Є. М. Карпенко