Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-28T23:45:59ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2017-11-17T20:00:01Z2017-11-17T20:00:01Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25714Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/257142017-11-17T20:00:01ZБедность как деструктивный фактор функционирования социального механизма трудовых отношенийВ статье проанализирована сущность бедности как деструктивного фактора функционирования социаль-
ного механизма трудовых отношений. Осуществлен анализ социального аспекта бедности, рассмотрены пути
ее локализации.С. Я. Сухачов2017-03-21T11:18:53Z2017-03-21T11:23:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24092Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/240922017-03-21T11:18:53ZКиївська філософська школа в контексті розвитку вітчизняної філософіїКиївська філософська школа – цілісна і гармонійна система філософських поглядів, що почала формуватися на початку 60-х років ХХ ст. На думку деяких вчених, її розвитку сприяли, з одного боку – політична "відлига", а з іншого – поява нових напрямів дослідження у філософії, пов'язаних із науковими пошуками П. Копніна.О. О. Дем'яненко2017-03-21T09:53:45Z2017-03-21T09:53:45Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24083Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/240832017-03-21T09:53:45ZСоціально-філософський аналіз поняття «самореалізація»Висвітлено етапи дослідження проблеми становлення особистості. Розглянуто суперечність індивідуального та соціального як центральну суперечність особистості. Простежено взаємозв’язок самореалізації з духовною культурою
суспільства.В. І. Логвиненко2016-07-04T12:16:19Z2016-07-04T12:16:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/21524Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/215242016-07-04T12:16:19ZРеклама в пам’яті культур. Книга 1: Креатив Стародавніх цивілізаційП. Ю. СаухМ. П. ЛіфінцевВ. В. ЧупринаЛ. К. МарарескоЮ. П. СаухС. М. Ліфінцев2015-09-28T09:56:04Z2016-10-04T14:05:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18646Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/186462015-09-28T09:56:04ZКультурологічна модифікація «людини на межі» або екзистенціали граничної ситуації (за Карлом Ясперсом)І. С. Яцик2015-09-28T09:54:38Z2016-10-04T14:06:32Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18644Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/186442015-09-28T09:54:38ZЕкзистенціальна епістема «власного Я» крізь художньо–аксіологічну призмуІ. С. Яцик2015-09-21T13:55:40Z2016-10-04T14:03:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18600Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/186002015-09-21T13:55:40ZTransformacja monarchicznej formy rządu w historii ukrainy: próba analizy filozoficznejПерші держави в історії людської цивілізації виникали як монархії. Монархічна форма правління в своєму історичному розвитку пройшла ряд етапів: деспотична, ранньофеодальна, станово-представницька, абсолютна, конституційна. Предметом дослідження наукової розвідки обрано розвиток монархічних ідей в суспільно-політичній, філософській думці України, адже поруч з утвердженням і розвитком української державності йшов процес філософського осмислення проблем державного правління і державної розбудови; в діяльності визначних українських політиків здійснювалися конкретні кроки по втіленню цих ідей у практику українського державного будівництва. Увагу зосереджено на теоретичних ідеях В. Липинського та практичних втіленнях монархічної форми правління різних періодів вітчизняної історії. Також досліджується еволюція монархічних поглядів протягом нашого державотворення, боротьби за власну державність.І. С. Яцик2015-03-31T13:56:44Z2016-10-04T14:04:02Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/16692Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/166922015-03-31T13:56:44ZДескрипція загальнокультурного типажу "Віртуальна особистість" в сучасному освітноьому просторіІ. С. ЯцикО. Опрелянська2015-02-03T19:11:14Z2015-02-03T19:11:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15313Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/153132015-02-03T19:11:14ZВзаємозв’язок ціннісного і когнітивного в сучасному науковому пізнанні : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. філос. наукThesis for a Candidate Degree in Philosophy: Speciality 09.00.09 – Philosophy of Science. – Zhytomyr Ivan Franko State University, Zhytomyr, 2013.
In the thesis the system of theoretical grounds for philosophical comprehension of the axiological ideas is complexly analyzed; the attention is drawn to modern science peculiarities which actualize the processes of axiologization in scientific cognition and singling out axiology of science. The research reveals the role of internal and external values in modern scientific cognition, in comprehending the relationship of scientific truth and values, in singling out fundamental and applied research. The evolution of scientific truth interpretation in the context of specific epistemological situations of modern scientific cognition is analyzed.
The paper specifies the changes which ideals and criteria of scientific rationality undergo in modern conditions (on the example of meta-scientific research of the substantiation procedures in highly abstract theoretical constructs) that indicate the tendency to a more ‘soft’ methodology and liberalization of the criteria of scientific rationality if the latter is viewed from the normative perspective.
It is proved that modern epistemology despite a number of epistemological difficulties (the effect of ‘experimental weightlessness’ and ‘under-definiteness’ of the theory in empirical data; historical inconstancy of the methodological principles, etc) retains the function of presenting an adequate analysis of the peculiarities of the modern cognitive situations in science. At the same time the sharp distinction between epistemology and axiology gradually disappears.В. М. Заглада2014-10-20T18:07:46Z2015-08-15T09:09:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13232Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132322014-10-20T18:07:46ZІнкорпорація протестантської ортодоксії в діалектичну теологіюВизначаються витоки становлення діалектичної теології та причини повернення її прихильників до ортодоксальних ідей і концепцій провідних діячів Реформації М.Лютера, Ж.Кальвіна. Розкривається сутність і зв’язок методологічних підходів діалектичної теології з філософськими системами класичного ідеалізму та сучасного екзистенціалізму. Осмислюється зміст процесу включення віросповідних засад протестантської ортодоксії в неоортодоксію як впливого напряму модерністської протестантської теології ХХ ст.Л. О. Стасюкlastasuk@ukr.net2014-10-20T17:38:36Z2016-10-04T14:07:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13231Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132312014-10-20T17:38:36ZПрикордонна ситуація екзистенції вчинку: від К. Ясперса до Н. АббаньяноВ науковій розвідці показано еволюцію поняття «гранична ситуація екзистенції вчинку» на матеріалі трактатів філософів екзистенційного мислення. Гранична ситуація характеризується як ситуація можливості та можливостей і дозволяє відкрити граничну можливість неможливості існування людини, адже життєвий світ наповнюється змістом лише тоді, коли людина постає на межі життя та смерті, буття та небуття. Зміст феномена «людина на межі» дефініціюється як екзистенційно детермінована властивість сутності людського «Я», котра за умов граничних ситуацій буттєвості уособлює найповніший вияв екзистенції вчинку. Вчинок людини в граничних ситуаціях буття як розкриття сутнісної повноти екзистенції робить актуально присутнім в наявній дійсності певний духовно–ціннісний порядок, певну систему смислових натягів, що виходять далеко за межі діючого суб’єкта і впливають на аксіологічні аспекти вибору.І. С. Яцик2014-10-20T10:12:07Z2016-10-04T13:00:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13133Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131332014-10-20T10:12:07ZАрт-терапія як естетичний та педагогічний феномен інкультурації особистостіОлег ПоліщукО. П. ПоліщукС. Сахневич2014-10-20T10:02:02Z2016-10-04T19:02:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13210Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132102014-10-20T10:02:02ZТрансцендентний вимір евтаназії: заперечення заповіді «не вбивай» в сучасній культуріЛ. Ф. МаловицькаЯ. С. ВасилюкА. В. Шевчук2014-10-20T10:01:32Z2016-10-04T19:01:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13209Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132092014-10-20T10:01:32ZКультурологічний зміст сучасної генетики: спочатку було Слово?Л. Ф. МаловицькаВ О. ДеревицькаІ. В. Дідич2014-10-20T09:50:07Z2015-08-15T09:06:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13208Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132082014-10-20T09:50:07ZТеоретико-методологічні засади дослідження поняття «традиція»Ю. В. Ковтун2014-10-20T09:39:48Z2016-10-04T19:02:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13206Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132062014-10-20T09:39:48ZМода в культурі: рух у майбутнєЛ. Ф. МаловицькаЛ. Г. ПершкоО. С. Столяр2014-10-20T09:38:38Z2015-08-15T09:06:47Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13207Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132072014-10-20T09:38:38ZМорально-вольові засади розвитку соціокультурної традиціїН. М. КовтунMiller-Melnik@ukr.net2014-10-20T09:29:13Z2016-10-04T19:02:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13204Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132042014-10-20T09:29:13ZМова новітнього танцю: культурологічний вимір модерної хореографіїЛ. Ф. МаловицькаА. О. ЛуговецьВ. С. Мяснікова2014-10-20T09:28:21Z2016-10-04T19:00:11Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13203Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132032014-10-20T09:28:21ZГендерна політика, або казка для дорослихЛ. Ф. МаловицькаЯ. В. Запольська2014-10-20T09:27:35Z2016-10-04T13:37:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13205Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132052014-10-20T09:27:35ZСпадкоємництво традиції в культурі українства: страх старості в стереотипах культурного досвіду скіфів, сарматів і слов’янТ. В. Коваль2014-10-20T08:52:27Z2016-10-04T12:58:33Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13201Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/132012014-10-20T08:52:27ZІсторична пам'ять українського народу у лінгвістично-культурологічній візії: топонім "Крошня" та "Крошенка" як лінгвокультурні маркери ранньослов'янської єдності в етногенезі східних слов'янО. П. ПоліщукО. А. Поліщук2014-10-17T10:43:24Z2016-10-04T13:19:28Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13147Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131472014-10-17T10:43:24ZУкраїнська естетична національно-культурна традиція у світлі уніфікації способу життя людини як елемента глобалізаційних проблем сучасностіО. П. Поліщук2014-10-17T09:33:16Z2016-10-04T13:19:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13143Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131432014-10-17T09:33:16ZНекласична естетика та її значення у викладанні літератури, музики та образотворчого мистецтваО. П. Поліщук2014-10-17T09:29:20Z2016-10-04T19:00:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13139Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131392014-10-17T09:29:20ZГлобальний світ і соціальні інтернет-мережі: культурологічний аспект феномену віртуального спілкуванняЛ. Ф. МаловицькаЮ. СлюсаренкоЯ. Бондарчук2014-10-17T09:27:40Z2016-10-04T19:02:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13137Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131372014-10-17T09:27:40ZПовстання мас у глобалізованому світі: профанація традицій класичного мистецтва як культурологічна проблемаЛ. Ф. МаловицькаМ. В. СорокаЮ. О. Черначук2014-10-17T09:25:58Z2016-10-04T13:11:03Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13136Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131362014-10-17T09:25:58ZЕлітарна художня культура в умовах інформаційного суспільства і глобалізації: етико-культурологічний дискурсО. П. ПоліщукН. О. Клюківська2014-10-17T09:25:13Z2016-10-04T13:08:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13135Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131352014-10-17T09:25:13ZЕкологічна свідомість людства в умовах сучасної екологічної кризи: аксіологічний та моральнісно-етичний виміриО. П. ПоліщукД. О. Вольницька2014-10-16T16:13:14Z2016-10-04T13:19:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13129Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/131292014-10-16T16:13:14ZЧеловек эстетический: образ и мышление в свете эстетической антропологииО. П. Поліщук2014-10-14T14:16:29Z2016-10-04T12:57:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/13073Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/130732014-10-14T14:16:29ZThinking in values as the phenomenon of aesthetic anthropologyСтаття актуалізує питання необхідності дослідження ціннісного мислення та аналізує його природу і своєрідні риси. Основна ідея дослід:ження -припущення про його інологічну інформаційну основу як пізнавальної стратегії, яка визначається естетичними моментами та має значний пізнавальний і творчий потенціал й результати. Розглянуто питання природи художньої раціональності як явища, відмінного від наукової або технічної раціональності. Наразі автор вваж:ає, що худож:ня раціональність пов'язана з ціннісним мисленням людини.
Звернуто увагу на деякі аспекти життя сучасного людства, в яко.му є носії «нової свідомості» і лівші, як «Нетипові Сучасники» або «Інші Люди». Своєрідність таких людей залеж:ить від їх світогляду і ціннісних орієнтацій, і це також дослідж:ено в цій статті. Припущено, що неординариість мислення таких особистостей пов'язана з одночасним використанням стратегії художнього і філософського або магічного мислення як різновидів ціннісного мислення
О. П. Поліщук2014-04-07T12:36:12Z2015-08-26T15:44:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10894Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/108942014-04-07T12:36:12ZЕкзистенційні мотиви страху в літературно-філософській спадщині М. ГоголяУ збірнику запропоновано матеріали викладацько-студентських
наукових семінарів, присвячених творчості українських
письменників.
Для студентів філологічних спеціальностей, учителів-
словесників, а також тих, кого цікавить література ХІХ – ХХ століття.Л. В. Горохова2014-02-18T08:53:57Z2015-08-15T05:46:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10635Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/106352014-02-18T08:53:57ZПАТРІОТИЗМ ТА НАЦІОНАЛЬНА ІДЕЯ ЯК ЦІННІСНІ СКЛАДОВІ ГРОМАДЯНСЬКОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
У статті проаналізовано вплив патріотизму та національної ідеї на процес формування громадянської
компетентності особистості в сучасному українському суспільстві. Досліджено взаємозв’язок
патріотизму та національної ідеї як закономірності у становленні та розвитку сучасної держави.
Обґрунтовано, що на процес становлення правової держави та громадянського суспільства в Україні
великою мірою буде впливати взаємозв’язок патріотизму та національної ідеї у складі громадянської
компетентності особистості.Н. П. Лазуріна2014-02-18T08:48:30Z2015-08-15T05:46:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10634Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/106342014-02-18T08:48:30ZКонцептуальні підходи до розуміння співвідношення свободи волі і необхідності у соціальній активностіУ статті проаналізовано співвідношення свободи волі і необхідності в інтерпретації представників
детермінізму, індетермінізму, волюнтаризму, лібертаризму й арбітризму. Дослідження свободи волі як
основи соціальної активності особи і соціальної групи загалом зумовило інтерес автора до
синтетичного підходу у розумінні свободи волі і необхідності. Особливу увагу зосереджено на
дослідженні сфери правової і моральної відповідальності як практичного втілення свободи волі у
соціальному середовищі.Н. М. КовтунMiller-Melnik@ukr.net2013-11-26T07:03:35Z2014-10-11T20:52:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10184Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/101842013-11-26T07:03:35ZХристиянська теодицея: ідейний генезис і віроповчально-богословські модифікації у православ’ї та католицизміДисертацію присвячено комплексному філософсько-релігієзнавчому дослідженню ідейної ґенези і віроповчальної модифікації християнської теодицеї у православ’ї й католицизмі. З’ясовано, що теодиційне вчення, яке займає важливе місце в християнській доктрині, виникає завдяки існуванню дуалістичних течій, від яких і повинно було захищатись християнство.
Встановлено, що теодиційне вчення містить низку складових, основними з яких є: вчення про абсолютну всемогутність та всеблагість Бога; гріхопадіння; передвизначення і свободу людини; викупну жертву Ісуса Христа; в своїй сукупності вони й становлять цілісність вчення теодицеї. Введений у філософсько-богословський дискурс на початку ХVІІІ ст. термін "теодицея" почав використовуватися богословами й філософами для захисту Бога від зазіхань на Його всемогутність з використанням складових теодиційного вчення.
Розглянуто передумови, причини виникнення та розкрито основні фактори концептуалізації християнського теодиційного вчення в епоху Середньовіччя, а також окреслено п’ять основних етапів його становлення й розвитку. Доведено, що еволюція теодиційного вчення особливо помітна при врахуванні поступового заміщення ідеї передвизначення поглядами на існування свобідної волі, що активно підтримується сьогодні як православними, так і католиками. Визначено спільні риси та відмінності між католицизмом й православ’ям, а також тих положень з інших релігійних систем, які доповнюють християнську теодицею.
Д. В. Щербацький2013-11-26T06:58:13Z2014-03-17T10:32:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10183Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/101832013-11-26T06:58:13Z
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ
В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЛЮДСТВА
У дисертаційній роботі здійснено соціально-філософське дослідження стратегії розвитку творчого потенціалу особистості в умовах глобальної трансформації людства.
Розкрито сутність творчого потенціалу особистості як проблеми соціально-філософського осмислення в історії філософської думки. Проаналізовано основні теоретичні та методологічні проблеми дослідження поняття "творчий потенціал" у сучасному соціально-філософському дискурсі та уточнено зміст поняття "творчий потенціал особистості на межі тисячоліть (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)".
Визначено зміст динаміки становлення творчого потенціалу особистості та чинники, що впливають на його формування і розвиток. Обґрунтовано роль творчого потенціалу особистості у забезпеченні її ефективної самореалізації в умовах інформаційного суспільства і розгортання глобалізаційних процесів. Виділено основні проблеми стратегії розвитку творчого потенціалу особистості та запропоновано напрями оптимізації її креативного потенціалу як специфічного способу самореалізації та удосконалення.
Г. С. Бірюкова2013-10-28T14:35:56Z2015-08-15T08:44:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9998Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/99982013-10-28T14:35:56ZПобут як соціокультурний феномен: соціально-філософський аналізДисертація є соціально-філософським дослідженням побуту як соціокультурного феномена, в якому визначено теоретико-методологічні засади вивчення побуту, основні концептуальні підходи щодо тлумачення цього поняття у суспільствознавчій думці, обґрунтовано соціокультурну детермінацію побуту та розглянуто особливості його національної самобутності в умовах глобалізації. У дисертаційному дослідженні побут визначається як позавиробнича сфера діяльності соціального суб’єкта, зумовлена конкретно-історичними та соціокультурними особливостями й спрямована на збереження і ретрансляцію соціокультурних зразків у просторі та часі з метою відновлення життєвих функцій людини.
Встановлено, що побутова сфера формує не тільки матеріальну, а й соціально-психологічну основу національної і культурної ідентичності, сприяючи захисту національного в інонаціональному, глобалізованому середовищі. Доведено, що нівеляція кризових явищ в українському суспільстві можлива й на основі стратегії розвитку побуту в напрямку його індивідуалізації, поєднання глобального і національного, відмови від ідеї тотального усуспільнення побутової сфери, що сприятиме удосконаленню та відтворенню фізичних і духовних сил людини.
Л. О. Шаповалова2013-10-28T14:31:41Z2014-03-17T10:45:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9997Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/99972013-10-28T14:31:41ZНЕОПАТРИМОНІАЛЬНІСТЬ У СОЦІАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ:
СУТНІСТЬ, ЗМІСТ ТА ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ
Дисертаційна робота присвячена дослідженню сутності, змісту та особливостей прояву неопатримоніальності в сучасних суспільних системах. На підставі аналізу основних концептуальних підходів до проблеми неопатримоніальності визначено сутність останньої, що полягає у соціальних відносинах, у яких за наявності демократичних інститутів фактично культивуються неформальні стосунки, продиктовані меркантильними прагненнями суб’єктів панування і владарювання. Сформульовано дефініцію неопатримоніальності як відносин, що ґрунтуються на своєрідній соцієтально-екзистенціальній основі: ментальності, традиціях, цінностях певного суспільства і є поєднанням звичок і норм, формою специфічного панування і підпорядкування між учасниками соціальної взаємодії.
Розкрито роль клієнтельно-патронажної системи у сучасних владних відносинах, визначено специфіку та суперечності субелітних відносин в українському суспільстві, а також обґрунтовано шляхи і запропоновано моделі трансформації неопатримоніальності в легітимно-демократичному напрямку.
В. В. Руденко2013-10-04T07:10:13Z2015-08-15T04:37:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9831Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/98312013-10-04T07:10:13ZВоля як основа соціальної активності особистості
У статті проаналізовано вольовий характер соціальної активності особистості. Значну увагу
присвячено визначенню понять "воля", "активність", "особа", "особистість". Аналіз волі як основи
соціальної активності особистості відбувається у контексті вивчення напрацювань Р. Штайнера щодо
співвідношення мислення, почуттів і волі у структурі людської діяльності. Інтенсивність вольової
соціальної активності розглядається у контексті аналізу соціальної апатії. Особливу увагу зосереджену
на дослідженні співвідношення індивідуальної і суспільної волі, волі особистості і держави. Натомість
соціальна деструктивність досліджується як специфічно людська націленість на панування над іншим
індивідом чи соціальною групою.Н. М. КовтунMiller-Melnik@ukr.net2013-10-01T11:23:54Z2015-10-02T14:36:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9746Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/97462013-10-01T11:23:54ZВіртуальна реальність як чинник зростаючого усамітнення людиниУ статті досліджено феномен віртуальної реальності та його значення у сучасному світі;
проаналізовано вплив віртуального світу на особливості світосприйняття та життєдіяльності
людини; обґрунтовано діалектичний взаємозв'язок віртуальної реальності і стану самотності людини;
розглянуто різноманітні причини заглиблення індивіда у віртуальний світ; доведено, що віртуальна
реальність не допомагає людині подолати стан самотності, а лише дає змогу тимчасово від неї
утекти; наголошено, що індивід має взяти на себе відповідальність за вирішення екзистенційної
проблеми – самотності.Я. В. Башманівська2013-09-11T08:42:18Z2015-08-15T04:18:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9647Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/96472013-09-11T08:42:18ZСучасні виклики глобалізованої епохи: суспільство і церква в пошуках відповідейУ статті проаналізовані основні виклики сучасного глобалізованого світу, пов’язані з проблемами міжкультурної та міжконфесійної взаємодії. У цьому контексті розкриті роль і значення Другого Ватиканського собору в переосмисленні відношення Церкви до світу, який перебуває у стані режиму із загостренням. На основі аналізу існуючих концепцій культурної взаємодії запропонований та обґрунтований світоглядний імператив, що уможливлює життєдайність алгоритму “єдність світу – розмаїття культур і релігій”.П. Ю. Саух2013-06-04T12:52:13Z2015-08-15T04:11:00Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9549Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/95492013-06-04T12:52:13ZОртодоксія як детермінанта класичного протестантизму
У статті зосереджено увагу на теоретичному осягненні змісту ортодоксії як однієї із основних категорій
класичного протестантизму. Визначено місце і умови еволюції ортодоксії як абсолютної послідовності у
дотриманні істинних засад християнського віровчення. Зокрема з’ясовано, що у процесі формування
ортодоксія претендує не лише на безапеляційну істину окремих концепцій, а й стає світоглядним імперативом
вірян. Виявлено етико-філософське підґрунтя і доктринальні документи, на яких заснована віросповідна,
церковна і культова система ортодоксального лютеранства і кальвінізму. Простежено особливості
концептуальної наповненості та реалії становлення і трансформації ортодоксальних протестантських
концепцій у вченнях неоортодоксії.Л. О. Стасюкlastasuk@ukr.net2013-05-21T11:22:47Z2018-12-21T12:39:48Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/9508Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/95082013-05-21T11:22:47ZЕкологічна проблематика у православ'ї : Філософсько-релігієзнавчий аналізДисертаційна робота присвячена дослідженню екологічної проблематики у православ’ї, філософсько-релігієзнавчий аналіз якої виявив особливості осмислення сутності, причин і шляхів вирішення екологічних проблем у православному богослов’ї. Визначено позицію православної церкви щодо виникнення екологічної кризи внаслідок гріховності та духовної деградації людини, зв’язок її подолання зі зміною ціннісних пріоритетів, що втілюється в концепціях "нового аскетизму" й "євхаристійного способу життя".
Дисертантом з’ясовано православне розуміння впливу техніки і технологій на виникнення екологічних проблем. Автором розкрито сутність еколого-етичного вчення православної церкви, визначено особливості православної інтерпретації взаємозв’язку екологічних проблем із демографічними, зокрема в Україні. Досліджено екологічну складову соціальної діяльності православної церкви.В. В. Мельничук